..: Výběrové řízení na 50 osobních vozů pro RegioJet prodlouženo :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Brno — Minulou sobotu, 7. srpna 2010, se mělo uskutečnit otevírání obálek s nabídkami na 50 osobních vozů pro plánovanou dálkovou dopravu společnosti RegioJet. Potencionální dodavatelé si však vyžádali spoustu dodatečných informací pro zpracování nabídky a společnost RegioJet se rozhodla prodloužit termín pro podávání nabídek do 31. srpna letošního roku. Regiojet potřebuje pro start své první dálkové linky mezi Prahou a Ostravou se zajížděním některých spojů do Třince a Žiliny celkem 30 vozů na sestavení šesti pětivozových souprav. Podle informací provozního ředitele společnosti Jana Paroubka si prozatím vyžádalo zadávací dokumentaci celkem 12 firem. Tento počet ovšem ještě nezaručuje, že stejný počet firem nakonec podá svou nabídku. Například při výběrovém řízení Českých drah na 33 nízkopodlažních motorových vozů nakonec podal svou nabídku jen jediný uchazeč z 11, kteří si zadávací dokumentaci vyzvedli. České dráhy také dnes, podobně jako Regiojet u výběrového řízení na 50 osobních vozů, prodloužily termín jednoho ze svých výběrových řízení. Termín pro odevzdávání nabídek na 8 dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek byl posunut z 23. srpna letošního roku o zhruba měsíc, na 27. září.

Zdroj: iDnes.cz, IS VZ US


JiříK. | 10.8.2010 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
13.08.2010 (9:30)  
to Páňula:
coast - pobřeží, mořský břeh
cost(s) - náklady, výdaje, cena, útraty
wo co go? :))
Pro úplnost dodávám:
coat - kabát, kožich, nátěr...
registrovaný uživatel rpet  mail  
12.08.2010 (23:51)  
@ MZ
co to je právně skupina ČD ?

teda, nezlobte se, ale proc se na to ptate zrovna me? ja to snad vymyslel??

dobre, uznavam, ze se ted lehce demagogicky drzim nejakeho terminu, ktery je dost mimo (skupina CD). ale... ...zajima to bezneho cloveka, ktery chce informace o tom, kdo je kdo, tim spis, kdyz to na tom webu fakt takhle maji? navic mam velmi neprijemny pocit, ze prave z hlediska prava je souvislost mezi CD a.s. a CDC a.s. dost ucelove zamotana. pravne jsou to dve pravnicke osoby, jedna nezavisla na druhe (postaveno legislativne). ovsem matka ma velmi zasadni vliv na jednani dcery (exekutivne). a ted se v tom babo vyznej. ja bych ten spletenec nepodcenoval, buhvi co je pod tim vsechno schovany...
12.08.2010 (22:31)  
Miroslav Zikmund tuto vetu moc nechapem Nepochybuji o tom, že by Vrútky byly schopny postavit vagon jako novostavbu počínaje svařením rámu, ale takový vagon musí projít kompletní homolagací. Ono ZOS Vrutky maju take vozne volaju sa Ampeer a Bmpeer
12.08.2010 (22:02)  
bugear : Myslíš, ýže yb nikdo jinej nepostavil netlakotěsné vozy na 160 a zároveň tlakotěsný na 200 s nějakými oddíly? Určitě snad jo... Nestraš. :D
registrovaný uživatel M 
12.08.2010 (21:28)  
MZ - brilantni ekonomicka analyza... Pred 10 lety jsem pocital cenu za internetove pripojeni. Jedinej zpusob, jak se dostat na "neprekrocitelne" ceny soucasne je tedy vzit tehdejsi ceny a zapocitat inflaci...
Jestli se Jancurovi vsichni vysmeji, tak at si. Zatim se smeju tem "analyzam". Je to jako tvrdit "neverim, ze za minutu volani platis jenom ctyricet haliru, kdyz ja to mam za pet korun". Nikdo nevi jake jsou podminky tech smluv, nikdo nevi, jak je to tam treba s opcemi. Zato "vsichni" vedi, kolik staly vagony v roce 1990...

**Jestli nekdo bude chtit rict, ze internet je neco jineho, tak si vemte treba auta... PS: Euro (a jeho predchudci) myslim za poslednich 20 let taky o neco zlevnily, ne?
registrovaný uživatel bugear 
12.08.2010 (20:09)  
@Tomáš Palíšek: Vedení ZSSK nemá důvod lhát. Prostě vypsali VŘ na míru Vrútkám, takže to Vrútky taky dostaly.
12.08.2010 (17:31)  
Jiří Hovorka: No jo, ale ta cena je nízká jen kvůli vysokému počtu railjetů, které si OeBB objednala. Aspoň tak to bylo v jednom železničním magazínu.

Josef Petrák: Pokud není vedení ZSSK přímo ulhané, tak to není vůbec o tom, kolik výrobců si vyzvedne podklady VŘ, ale o tom, kdo předá dopravci nějaký návrh. To udělaly jen ZOŠ Vrútky za cenu 47,5 mega za vůz. Snad firmám nebude vadit tak nízká cena, ale otázkou je, kolik levných firem má o dodání 50 vozů zájem. A 50 vozů bohužel není takový počet, aby ta firma mohla nnabídnout 1 vůz za nižší cenu - viz. railjety.
12.08.2010 (17:08)  
12.08.2010 (16:27)  
rpet : co to je právně skupina ČD ?

*****

Ale k těm vozům, což bylo meritum věci :

Snažím si vybavit, co přesně bylo v materiálu, který se na přelomu let 1991/1992 - v době, když ještě na mysl nepřicházelo dělení federace - zabýval možností nákupu / výroby vozů „model EC", což byl v té době hit. Materiál byl zpracován tehdejším odborem kolejových vozidel ÚŘ ČSD.
Předpokládal se nákup 100 vozů „model EC", jestli si dobře pamatuji tak 10x A, 10x WR, 80x B.
Vozy měly být vyrobeny v italské licenci (včetně technologie) ve Studénce, WR - možná i Áčka - by byly vyrobeny v Itálii, takže to, co by se vyrobilo ve Studénce by jezdilo na italské homologační papíry ...
Vagón vyrobený ve Studénce měl stát kolem 30 milionů - dělalo by se všechno, včetně rámu, podvozků - čili žádný dovoz komponentů, které by se jen smontovaly. Cílem byla i zaměstnanost ...
Eleborát uvažoval s tím, že by třeba jezdil EC Bratislava - Zürich apod.
Když se v roce 1995 uskutečnila dodávka 10 WR od Siemense (z fabriky za bývalou železnou oponou), tak se kolem dotazu na cenu vozu chodilo jako kolem nášlapné miny, na které už někdo stojí a pro tisk byla uvolněna informace v tom, smyslu, že cena je dohodnuta v DM a v přepočtu cena vozu vychází asi na 50 milionů korun ...

Takže si spočítejte, jaká by byla cena o 15 let později - jen s připočítáním inflace ...
Myslím si, že je pouze „zbožné" přání dostat se u takového vozu vyrobeného na západ od Krušných hor pod 50 melounů. Za nějakých 40 melounů by se to možná dalo udělat „na Zličíně" a to ještě za předpokladu, že až na výjimky by se všechno dělalo tuzemských dodávek.
Navíc při urychlené dodávce - tedy oproti standardnímu termínu, dodavatel žádá tučný příplatek. Výrobek bude dělán v rámci přesčasů „po fajruntě" nebo ve zvláštních směnách o víkendech, což si nechají zaměstnanci tvrdě zaplatit (na to dohlédnou odbory).
Pokud jde o ty RailJety - tak je tu ještě důležitá kompatibilita s lokomotivami. Je otázka, co je v soupravě ovládáno z lokomotivy.
Z vyjádření provozního ředitele ing. Paroubka plyne, že prvotní „reitalizace" 163 bude spočívat v rekonstrukci na homologovanou řadu 162 ČD / ZSSK a s dalšími extrabuřty vyžadujícími novou homologaci přijde společnost až později.

Ona jedna věc je rekonstrukce vozidla, kde se na původní rám postaví fakticky zcela nové vozidlo, jiná věc je postavení komplet nového vozidla na "novém" rámu. Nepochybuji o tom, že by Vrútky byly schopny postavit vagon jako novostavbu počínaje svařením rámu, ale takový vagon musí projít kompletní homolagací.
12.08.2010 (16:11)  
Vezmu-li pro porovnání nákup RJ ÖBB, kde jsou vozy upravené pro vyšší rychlost a tlakotěsné za cenu cca 45 mil. Kč/ks. Jančura nemá tak vysoké technické nároky nároky (jemu stačí rychlost cca 160, nepožaduje speciální přechody mezi vozy,...). Takže tohle výrazně zlevní nové vozy. A navíc jak píše J. Petrák - není státní firmou, takže se určitě jentak oškubat nenechá.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko