..: Výběrové řízení na 50 osobních vozů pro RegioJet prodlouženo :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Brno — Minulou sobotu, 7. srpna 2010, se mělo uskutečnit otevírání obálek s nabídkami na 50 osobních vozů pro plánovanou dálkovou dopravu společnosti RegioJet. Potencionální dodavatelé si však vyžádali spoustu dodatečných informací pro zpracování nabídky a společnost RegioJet se rozhodla prodloužit termín pro podávání nabídek do 31. srpna letošního roku. Regiojet potřebuje pro start své první dálkové linky mezi Prahou a Ostravou se zajížděním některých spojů do Třince a Žiliny celkem 30 vozů na sestavení šesti pětivozových souprav. Podle informací provozního ředitele společnosti Jana Paroubka si prozatím vyžádalo zadávací dokumentaci celkem 12 firem. Tento počet ovšem ještě nezaručuje, že stejný počet firem nakonec podá svou nabídku. Například při výběrovém řízení Českých drah na 33 nízkopodlažních motorových vozů nakonec podal svou nabídku jen jediný uchazeč z 11, kteří si zadávací dokumentaci vyzvedli. České dráhy také dnes, podobně jako Regiojet u výběrového řízení na 50 osobních vozů, prodloužily termín jednoho ze svých výběrových řízení. Termín pro odevzdávání nabídek na 8 dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek byl posunut z 23. srpna letošního roku o zhruba měsíc, na 27. září.

Zdroj: iDnes.cz, IS VZ US


JiříK. | 10.8.2010 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
13.08.2010 (11:02)  
to Strejcekms:
správně... a tak to může být i v tomto případě... říká se tomu cena za příležitost nebo tak nějak... 25x30 nebo 25x50, taková zakázka asi neleží na cestě...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
13.08.2010 (10:58)  
Uvidíme co bude, nebo nebude :)
13.08.2010 (10:54)  
strejcekms) Ne nutně. Otázkou je, jestli to je jen paušál, nebo úpis na plnění nebo předplacení konkrétních služeb jako "100 minut navíc" "50 SMS" apod. a ještě si můžeš cenu ponížit zákaznickými body. Cenotvorba je mrcha. Nikdy netušíš, co vše je do toho započítané.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
13.08.2010 (10:49)  
danovy poradce - tak telefon za korunu bývá zpravidla "na paušál", což znamená že uzavřete smlouvu s operátorem, třeba na rok, nebo dva a kromě toho že platíte to co jste provolal, tak platíte i něco navíc, myslíte že se to tomu poskytovateli služeb nevrátí? To je vlastně na splátky (zjednodušeně). Nebo si opravdu myslíte že vám ten telefon dá opravdu za kačku???
13.08.2010 (10:32)  
to Strejcekms:
a co říkáte na mobilní telefon za korunu: musí to být vždycky nutně šmejd?

to Josef Petrák taky se myslím, akorát vzhledem k termínu mu asi moc do smíchu nebude
13.08.2010 (10:20)  
Já bych ani nesrovnával, hlavně, česko-slovenský průmysl kolejových vozidel vypadá, jak vypadá. ;)

Vím jediný. Jan Paroubek se nad těmahle diskusema musí ukrutně bavit. :D
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
13.08.2010 (10:14)  
Josef Petrák) Tak kvalifikovaně spočítat cenu výroby nového vozu opravdu neumím, ale co třeba srovnávát s cenami jiných vozů. Cenu auta si také nebudu cucat z prstu a rovnou vám řeknu že nejlevnější nové auto (v evropě) začíná asi na 170 tis. korunách (cca). To samé máte s vagonem, nebo lokomotivou, také jsou tam nějaké průměrné ceny, standartní. Tenhle nákup je prostě divnej. Jasně, také si počkám :)
Je to prostě nereálná cena, skuste to srovnat s cenou nového autobusu, trolejbusu, tramvaje, modernizace tramvaje, modernizace vagonu, výroby vagonu. A to od různých výrobců a zjistíte kde jsou ceny. Spíše to zavání, jak se říká populismem - "no teď vám ukážeme, jak dráhy modernizují vagony za nehorázné peníze a my máme novej, jenom za 25 mega.."
Není ta cena trošku naivní? Čekal bych alespoň 35 milionu za kus.
Pokud to ovšem nějaká firma za 25 mil. zvládne, tak je buď skvělá, nebo je to šmejd, nebo to šlo hluboce pod cenu.
Máte pravdu, jsou to jen spekulace, nechám toho...:)
13.08.2010 (9:53)  
Strejcekms) Já tady nic nerazím. Já jen říkám, že tady někteří vaří totálně z vody a jsou si jistí, že a) jsou schopní kvalifikovaně spočítat cenu výroby nového vozu b) znají reálné rozpočtovné možnosti RJ c) znají obsah zadání toho VŘ... A přitom nedají ani a., ani b. ani c. :) Já to vidím jasně - počkám si na výsledek. :D

Ad RS1 Co se Liberecka týká, vyhrály technické parametry ušité na konkrétní trať, kde to bude jezdit. Ale to chápu. Už tam chtěly ČD nasadit jeden bazmek, co do kopce nevyjede. U Vysočiny bych to viděl na osobní zalíbení krajských radních ve vozidle RS1. :)
13.08.2010 (9:46)  
to Miroslav Zikmund:
informace najdete v obchodním zákoníku okolo § 66a, § 66b a dalších... aby z toho nebylo školení, posílám pouze § 66a odst. 7

Jestliže jsou jedna nebo více osob podrobeny jednotnému řízení (dále jen "řízená osoba") jinou osobou (dále jen "řídící osoba"), tvoří tyto osoby s řídící osobou koncern (holding) a jejich podniky včetně podniku řídící osoby jsou koncernovými podniky. Není-li prokázán opak, má se za to, že ovládající osoba a osoby jí ovládané tvoří koncern. Jednotnému řízení lze podrobit osoby i smlouvou (dále jen "ovládací smlouva").
a
§ 66b Jednání ve shodě (1) Jednáním ve shodě je jednání dvou nebo více osob uskutečněné ve vzájemném srozumění s cílem nabýt nebo postoupit nebo vykonávat hlasovací práva v určité osobě nebo disponovat jimi za účelem prosazování společného vlivu na řízení nebo provozování podniku této osoby anebo volby statutárního orgánu nebo většiny jeho členů anebo většiny členů dozorčího orgánu této osoby nebo jiného ovlivnění chování určité osoby.

Trochu o tom vím, na rozdíl od vláčků, kde jsou mé znalosti úměrné velikosti N
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
13.08.2010 (9:45)  
Nemohu se zbavit dojmu, že tu pořád někdo razí názor, že cena 25 mega, je odpovídající - třeba Josef P., a to nic proti :)
Já tu nechci z Paroubka dělat blbce. Buď ta firma bude vozy dělat pod cenou, nebo náklady nejspíše stoupnou. Toto je cena za kterou věřím že by se dala udělat nějaká reko, to ano, ale zcela nový vagon? (CZE, klima, předsuv. dveř., podvozky, vak. wc, determální skla). Jen toto co jsem vyjmenoval jsou věci pohybující se už v několika milionech - sami o sobě (bez práce, montáže).
A to kolik si vyzvedlo zadávací dokumentaci firem, to je jedno a nelze to považovat za úspěch, já mít podnik byť jen na modernizace vozů (KOS Krnov, Movo), tak si také letím pro zadávačku a víte proč? Ze zvědavosti:)
Vemte si RS1, kolik si tam firem vyzvedlo zadávačku a nakonec se přihlásila jediná (to bylo asi tim podílem nízkopodlažnosti, ale to je spekulace).
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko