Brno — Minulou sobotu, 7. srpna 2010, se mělo uskutečnit otevírání obálek s nabídkami na 50 osobních vozů pro plánovanou dálkovou dopravu společnosti RegioJet. Potencionální dodavatelé si však vyžádali spoustu dodatečných informací pro zpracování nabídky a společnost RegioJet se rozhodla prodloužit termín pro podávání nabídek do 31. srpna letošního roku. Regiojet potřebuje pro start své první dálkové linky mezi Prahou a Ostravou se zajížděním některých spojů do Třince a Žiliny celkem 30 vozů na sestavení šesti pětivozových souprav. Podle informací provozního ředitele společnosti Jana Paroubka si prozatím vyžádalo zadávací dokumentaci celkem 12 firem. Tento počet ovšem ještě nezaručuje, že stejný počet firem nakonec podá svou nabídku. Například při výběrovém řízení Českých drah na 33 nízkopodlažních motorových vozů nakonec podal svou nabídku jen jediný uchazeč z 11, kteří si zadávací dokumentaci vyzvedli. České dráhy také dnes, podobně jako Regiojet u výběrového řízení na 50 osobních vozů, prodloužily termín jednoho ze svých výběrových řízení. Termín pro odevzdávání nabídek na 8 dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek byl posunut z 23. srpna letošního roku o zhruba měsíc, na 27. září.
správně... a tak to může být i v tomto případě... říká se tomu cena za příležitost nebo tak nějak... 25x30 nebo 25x50, taková zakázka asi neleží na cestě...
a co říkáte na mobilní telefon za korunu: musí to být vždycky nutně šmejd?
to Josef Petrák taky se myslím, akorát vzhledem k termínu mu asi moc do smíchu nebude
Vím jediný. Jan Paroubek se nad těmahle diskusema musí ukrutně bavit. :D
Je to prostě nereálná cena, skuste to srovnat s cenou nového autobusu, trolejbusu, tramvaje, modernizace tramvaje, modernizace vagonu, výroby vagonu. A to od různých výrobců a zjistíte kde jsou ceny. Spíše to zavání, jak se říká populismem - "no teď vám ukážeme, jak dráhy modernizují vagony za nehorázné peníze a my máme novej, jenom za 25 mega.."
Není ta cena trošku naivní? Čekal bych alespoň 35 milionu za kus.
Pokud to ovšem nějaká firma za 25 mil. zvládne, tak je buď skvělá, nebo je to šmejd, nebo to šlo hluboce pod cenu.
Máte pravdu, jsou to jen spekulace, nechám toho...:)
Ad RS1 Co se Liberecka týká, vyhrály technické parametry ušité na konkrétní trať, kde to bude jezdit. Ale to chápu. Už tam chtěly ČD nasadit jeden bazmek, co do kopce nevyjede. U Vysočiny bych to viděl na osobní zalíbení krajských radních ve vozidle RS1. :)
informace najdete v obchodním zákoníku okolo § 66a, § 66b a dalších... aby z toho nebylo školení, posílám pouze § 66a odst. 7
Jestliže jsou jedna nebo více osob podrobeny jednotnému řízení (dále jen "řízená osoba") jinou osobou (dále jen "řídící osoba"), tvoří tyto osoby s řídící osobou koncern (holding) a jejich podniky včetně podniku řídící osoby jsou koncernovými podniky. Není-li prokázán opak, má se za to, že ovládající osoba a osoby jí ovládané tvoří koncern. Jednotnému řízení lze podrobit osoby i smlouvou (dále jen "ovládací smlouva").
a
§ 66b Jednání ve shodě (1) Jednáním ve shodě je jednání dvou nebo více osob uskutečněné ve vzájemném srozumění s cílem nabýt nebo postoupit nebo vykonávat hlasovací práva v určité osobě nebo disponovat jimi za účelem prosazování společného vlivu na řízení nebo provozování podniku této osoby anebo volby statutárního orgánu nebo většiny jeho členů anebo většiny členů dozorčího orgánu této osoby nebo jiného ovlivnění chování určité osoby.
Trochu o tom vím, na rozdíl od vláčků, kde jsou mé znalosti úměrné velikosti N
Já tu nechci z Paroubka dělat blbce. Buď ta firma bude vozy dělat pod cenou, nebo náklady nejspíše stoupnou. Toto je cena za kterou věřím že by se dala udělat nějaká reko, to ano, ale zcela nový vagon? (CZE, klima, předsuv. dveř., podvozky, vak. wc, determální skla). Jen toto co jsem vyjmenoval jsou věci pohybující se už v několika milionech - sami o sobě (bez práce, montáže).
A to kolik si vyzvedlo zadávací dokumentaci firem, to je jedno a nelze to považovat za úspěch, já mít podnik byť jen na modernizace vozů (KOS Krnov, Movo), tak si také letím pro zadávačku a víte proč? Ze zvědavosti:)
Vemte si RS1, kolik si tam firem vyzvedlo zadávačku a nakonec se přihlásila jediná (to bylo asi tim podílem nízkopodlažnosti, ale to je spekulace).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.