Praha/Trnava — Další z letošních plánovaných tendrů na modernizaci vozového parku Českých drah se dočkal výsledku. Modernizaci zbývajících 58 již jednou modernizovaných vozů pro vlaky InterCity a EuroCity provede slovenská společnost; stejně jako v předchozím případě ŽOS Trnava. České dráhy zaplatí za modernizaci včetně nákladů na leasing celkem 2,18 miliardy korun (asi 38 milionů korun za vůz); zakázku financuje trojice společností ING Lease, ČSOB Leasing a SG Equipment Finance Czech Republic. Podle deníku E15 přitom samotné náklady na opravu činí necelou miliardu. Všech 58 vozů by mělo být zmodernizováno do 18 měsíců od uzavření kontraktu, tedy do přelomu let 2011/2012. Rozsah úprav má být větší než při první zakázce, kterou realizovala dvojice firem ŽOS Trnava a MOVO Plzeň, dnes člen skupiny Škoda.
Vozy dostanou stejně jako u první série klimatizaci, vakuová WC či nový nátěr v korporátním stylu Českých drah. Oproti dříve modernizovaným vozům bude dosazen i nový audiovizuální informační a rezervační systém, známý z bistrovozů řady ARmpee. Můžeme tak očekávat, že se konečně začne používat. Tolik žádané zásuvky na 230 V budou i u vozů 2. třídy. Mezi další, pro cestující neviditelné změny, patří například dosazení 18žilového UIC kabelu, silnější centrální zdroj energie (CZE), přemostění záchranné brzdy nebo selektivní blokace vstupních dveří ovládaná z lokomotivy. Naopak věcmi, které cestující pozná hned, bude oprava interiéru, kde vedle nových podlah budou přečalouněna všechna sedadla – stejně jako exteriér již v novém korporátním stylu – která mnohdy jsou již ve velmi odpudivém stavu.
Před vyhlášením výsledků jsou výběrová řízení na revitalizaci zánovních rychlíkových vozů nebo restauračních vozů. Očekávat můžeme také vyhlášení tendru na modernizaci 105 vozů řad Bmee, BDbmsee a jejich derivátů.
Zdroj: České dráhy, E15
Říkají, že se nevyplatí vozy B rekonstruovat ve větším rozsahu, ale přece vozy A/B(p)ee vznikly z B a AB a co jsem našel na Vagonwebu, byly to ty nejstarší, které se opravovaly ve stáří, v jakém jsou teď ty ostatní vozy B. Proč se něco neopravuje, a proč na to na Slovensku mají peníze, že mají klimu i mnoho vlaků kategorie Zr (Bdteer,...)???
Takze bych predpokladal, ze krome upravy by bylo nutne komplet podvozky i zgeneralkovat ... a zas jsme u otazky, zda by se to rentovalo.
Aee 147 - 9 kusu
Apee 144 - 2 kusy
Bee 246 - 20 kusu
Bpee 247 - 24 kusu
Bpee 242 - 3 kusy
Vsechno jsou to "zelene" vozy s predsuvnymi dvermi a povolenou rychlosti 160.
To "nebo" je asi dost podstatna vec, ne?
Děkuji, kterých vozů se bude modernizace týkat Bee246, Bee272?
A RJ asi taky začínají nabírat zpoždění.Lokomotivy stojí stále ve Střelicích a jenom tři+dvě bobiny.Něco zabere rekonstukce něco zkoušky,konec roku za chvíli.Březen vidím černě
Takze kdyz si prijdu pro hypo na mega, tak se banka bude cukat, ale kdyz budu chtit tri, tak se budou podbizet?:-)
Cisla, ktera v diskusi uvedl George jsou takova, ze CD dstanou 1.6 a zaplati 2.2. Uprimne receno, bud se nekde upsal nebo nevim, ale sazbu kolem tech 6 procent tam nevidim.
Takze mam takokvej nejistej pocit, ze se resi spatna cisla. Pokud by to bylo 1.6 za 2.2, tak fakt netusim, co se na tom da kritizovat za nevyhodnost nebo co...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.