..: Povodně výrazně zasáhly i do železniční dopravy :..

Přejezd v obci Těchlovice na trati 073 mezi Děčínem a Ústím na Labem, foto: Martin Třešňák Děčín/Liberec — Po vydatných deštích a náhlých přívalech vody stouply hladiny řek a potoků v několika částech Čech. Nejvíce je postižen Liberecký a Ústecký kraj. Problémy se nevyhnuly ani železnici, koleje jsou pod vodou, podemleté či zavalené sesunutou půdou. Na některých místech ani není možné zavést náhradní autobusovou dopravu, protože pod vodou jsou i mnohé silnice. Doprava musela být zastavena i na trati 098 do Německa v úseku mezi Děčínem a Prostředním Žlebem a i vlaky EuroCity směřující do Německa musejí být nahrazeny autobusy. Vlaky nejezdí ani na další mezistátní trati z Liberce do Žitavy. Podle Správy železniční dopravní cesty se provoz podaří obnovit nejdříve v neděli ráno, u některých tratí však oprava potrvá mnohem déle.

Tratě zasažené povodní:

  • Děčín - Prostřední Žleb
  • Úpořiny - Chotiměř (Lovosice - Teplice v Čechách)
  • Velké Březno - Boletice nad Labem (Ústí nad Labem-Střekov - Děčín)
  • Rumburk - Šluknov (Rumburk - Dolní Poustevna)
  • Česká Kamenice - Jedlová (Děčín - Rumburk; Benešov nad Ploučnicí - Česká Lípa)
  • Raspenava - Bílý Potok pod Smrkem
  • Frýdlant v Čechách - Jindřichovice pod Smrkem
  • Liberec - Varnsdorf (Liberec - Zittau - Rybniště)
  • Frýdlant - Černousy (Liberec - Černousy)

Asi největší problémy jsou na Frýdlantsku, kde je zatopena většina komunikací a proto nefunguje ani náhradní doprava za vlaky. Rychlíky z Liberce do Děčína končí již v České Lípě a cestující musí jet do Děčína přes Lovosice. Omezení se dotklo i trati 090 Praha – Děčín, na kterou se poblíž Děčína sesunula zemina a proto se jezdí jen po jedné traťové koleji. Vlaky v tomto úseku nabírají zpoždění.

Aktuální přehled o sjízdnost tratí najdete na webu Českých drah.

trať Děčín - Velké Březno - Ústí nad Labem zaplavená vodou, foto: Roman Křivan Dečín-Křešice, foto: Martin Hodulik Děčín - Přípeř, trať 090 Děčín - Bad Schandau, foto: VeveunQa Upírka Novotná Trať ve Frýdlantu poničená povodní, foto: Deejay Benny Trať Liberec - Hrádek nad Nisou (před mostem v Machníně), foto: Tomáš Molnár Trať Liberec - Hrádek nad Nisou (před mostem v Machníně), foto: Petra Molnárová Zaplavené koleje v Liberci-Rochlicích, foto: Mirek Zika Benešov nad Ploučnicí - povodeň 2010, foto: Martin Smrtak Malá Veleň, trať Děčín - Benešov nad Ploučnicí, foto: DendDÍi TrafiIk Broučková Benešov nad Ploučnicí - nádraží, vlevo trať do České Lípy a Liberce, vpravo do Rumburka, foto: Katčenka Madix Maděrjixová-Pejlosková Hejnice, foto: Klára Hradilová Hejnice, foto: Mirek Melichar Hejnice nádraží, foto: Klára Hradilová

Ničivý vodní živel řádí i v Sasku, v Dolních Rakousích, ničivá bouře zasáhla polskou Varšavu a vody se obávají i ve Francii.

Zdroj: ČT24, České dráhy, DB


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 8.8.2010 (0:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
09.08.2010 (6:22)  
Ad Junkers, cestující, František: Přátelé, chtěl bych vám připomenout, že už před rokem byly zastaveny práce na úsecích 3, a 4. koridoru, které se jediné podobaly novostavbám dálnic. Vše co nyní běží je prostá údržba novým materiálem. Jediná malá výjimka je vylepšení trati u Votic, která se podobá 40 let staré silnici tamtéž a nikoliv dálnici D3. A to nikdo nemluví o tom, co se ještě v pátek zastaví na ostatních úsecích.

Pro porovnání - kdyby teoreticky se vzaly peníze z dálnic na tuto katastrofu, tak stačí nepostavit 10km (za 5 mld.Kč). Měl bych peníze na obnovu všeho a hlavně bych zaměstnal 20x více firem a lidí, než těch kteří žerou koňská vejce na stavbách dálnic.

V květnu jsem jel po dálnici A15 při řece Taro, která teče z Apenin. Povodí asi jako Ploučnice, koryto 2x větší než Labe v Děčíně. Bylo prázdné, ale zjevně po staletí se tam vyskytují takovéto přívaly. Díky globálnímu oteplování to bude časem i u nás pravidlem. Budeme se muset naučit, že voda potřebuje také svůj "životní prostor".

To, co se zde odehrálo bylo dost nové. Při minulých deštích a povodních železniční stavby vždy obstály až na několik výjimek, zpravidla způsobených nedostatečnou údržbou odvodnění přilehlého území.
08.08.2010 (22:01)  
Chci jed zítra z Liberce do Děčína nevíte zda se tam vlakem dostanu,když to tak vidím tak je to šílenost
registrovaný uživatel rundlik  mail  
08.08.2010 (21:08)  
Pěkná hrůza.Takže jak znám naše mocipány,další tratě na zrušení.
08.08.2010 (20:42)  
Upřesnění pro trať 089. Mezi stanicemi Hrádek nad Nisou - Zittau se jezdilo normálně. To dokonce nepsali na webu ČD nemluvě o tom,že to nevěděla ani mluvčí.Pendloval zde solo motor ř.810 a také zde zůstalo už z druhého dne odříznuto od Liberce a domova několik zaměstnanců ČD. Možnost spojení mezi Libercem-Chrastavou-Hrádkem však během minulého dne byla. Busem přes Jablonné v P.-Petrovice-Lueckendorf-Zittau a dále vlakem do Hrádku. Žitavské nádraží bylo jak po vymření a krom Hrádku se nejezdilo nikam.
registrovaný uživatel junkrs 
08.08.2010 (20:26)  
Cestující:
A uvedený článek nějak pojednává o preferování železnice?
registrovaný uživatel vjta00  mail  
08.08.2010 (19:35)  
Matouši Vinši oprav si popis u té 1. fotky jak je ten přejezd v obci Těchlovice, tak tam máš na trati 072, ale je to na trati 073 ;-)
registrovaný uživatel happy 
08.08.2010 (14:50)  
No nabízí se u 038 srovnání s tratí 326. V případě 326 byly peníze alokovány pro opravu. Ovšem nikdo nedal záruku, že zde bude nadále objednána doprava v rámci ZDO. Mohl by nastat stav, kdy by sice trať byla opravena, ale za pár let provoz na ní zastaven (resp. neobjednán). U 038 je situace trošku jiná. Tady je dlouhodobý výhled, který s touto tratí počítá. To potvrzuje i fakt, že na 10 let byla podepsána smlouva na základě vř. Takže bych řekl, že bude opravena, ikdyž možné je absolutně všechno.
08.08.2010 (14:39)  
Frantisek: Místo nářků o věčně utlačované železnici doporučuji ke čtení tento článek:
http://byznys.lidovky.cz/barta-tvori-cernou-listinu-pokud-projekty-nezlevni-zastavi-je-pv3-/ln-doprava.asp?c=A100803_181532_ln-doprava_tsh
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
08.08.2010 (13:36)  
(OT) Miroslav Zikmund: A kdo má věci podle vás řešit? Ministr vnitra má pod sebou hasiče i policii, vojsko zase výkonnou techniku i lidi, kteří mohou pomoci. Přeci byste nechtěl, aby ministři seděli se založenýma rukama až do doby, než dostane vláda důvěru...

Ano, mnohé věci, které jsou zničeny, jsou obecní. Ale malé obce si prostě ze svého rozpočtu neumějí s takovými obrovskými a neplánovanými stavebními pracemi - bez pomoci odjinud - poradit. (Zdaleka ne vše mají obce pojištěno; většinou mají pojištěny budovy, nikoliv infrastrukturu.) Je běžné, nejen u nás, ale i v Německu, Francii, USA, že se pomůže i z jiných zdrojů. Říká se tomu solidarita. Jednou je potřeba pomoci Moravě, pak jižním Čechám, nyní Frýdlantskému výběžku...

Holt, bude se muset ušetřit jinde...
08.08.2010 (13:15)  
Nechic: Také bych rád doufal, nicméně obávám se, že při současné vizi šetřit všude, jen ne na nových silnicích, dopadnou mnohé tratě podobně, ať už byly poničeny povodní, překážejí nějakému "bohulibému" záměru či jen nejsou dost vytížené (protože nepřípoje, špatný stav, vysoké jízdné a souběžný bus netrpící uvedenými nešvary). Osobně bych se obával opět zejména o místní tratě, bez ohledu na jejich dosud nevyužitý potenciál (kvůli chybějící spravedlivé dopravní politice).
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko