..: Czech RailDays 2010 - co uvidíme v Ostravě :..

Czech_Raildays, foto: Czech_Raildays Ostrava(Aktualizováno) Již pojedenácté se v areálu nákladového nádraží stanice Ostrava hl.n. uskuteční mezinárodní veletrh drážní a manipulační techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy Czech Raildays. Zatímco dominantou minulého jubilejního ročníku byla vysokorychlostní souprava railjet, letos se představí stroje dieselové stroje Voith Maxima a Bombardier Traxx DE. K vidění budou také projekty českotřebovské společnosti CZ LOKO: poslední exemplář řady 753.7 pro ČD Cargo a prototyp modernizované lokomotivy 742.701 pro stejného zákazníka. Lokomotivu na stlačený zemní plyn poprvé světu představí Vítkovice Doprava, polský dopravce PKP Intercity představí svou nejmodernější lokomotivu EU44 Husarz a nejnovější vůz první třídy. Brány veletrhu se otevřou 15. června 2010 v 9.00, kdy se uskuteční slavnostní zahájení pro VIP. Redakční tým ŽelPage budete moci na veletrhu potkat v první výstavní den.

DenDatumOtevírací doba
úterý15. 6. 20109.00 — slavnostní zahájení pro VIP
9.30 – 18.00
středa16. 6. 20109.00 – 18.00
čtvrtek17. 6. 20109.00 – 16.00

Voith Maxima a Bombardier Traxx DE hvězdami veletrhu

Voith 30CC Maxima, produkce LOSTR Louny, 9280 1 263 003-6 D-VTLT, Ostrava, foto: Railvolution/Czech RailDays Voith Maxima představuje novou generaci diesel–hydraulických lokomotiv. Výrobcem je lokomotivka Voith Turbo; licenci na výrobu získala i česká společnost LOSTR Louny, největší výrobce nákladních železničních vozů. Od německého výrobce bude pocházet motor, převodovka a rozvodná skříň, ostatní díly vyrobí společnost sama, přičemž některé součásti bude poptávat ve výběrovém řízení u různých dodavatelů. Řada 40CC zahrnuje lokomotivy o výkonu 3 600 kW. Na veletrhu Czech Raildays bude vystavena řada 30CC, která disponuje motorem o výkonu 2 750 kW.

Další vystavenou diesel–elektrickou lokomotivou bude stroj Bombardier Traxx DE. Spalovací motor MTU 16 V 4000 R41 disponuje výkonem 2 200 kW a maximální rychlost vozidla činí 160 km/h. K pohonu slouží čtyři asynchronní trakční motory napájené ze střídače MITRAC TC 3300 osazeného IGBT prvky; vybaven je také elektrodynamickou brzdou (EDB) s výkonem 1 600 kW. Lokomotivy této řady byly nedávno schváleny Drážním úřadem pro provoz na síti SŽDC.

Německou lokomotivku Siemens Mobility budou na veletrhu reprezentovat dva stroje. Jedním z nich, ES64U4-VD, si jako řadu EU44 Husarz objednal polský dopravce PKP Intercity. První stroj byl dokončen na konci roku 2008, poslední dva kusy mají být dodány již tento měsíc. Lokomotivy jsou v Polsku nasazovány od počátku letošního jízdního řádu a po schválení Drážním úřadem na naše území zajíždí v čele spojů EC 110/111 Praha a R 406/407 Chopin. Druhým strojem je lokomotiva Siemens ES64U4–B3, která byla předána rakouskému dopravci Adria Transport pod označením 1216.92. Určena je pro provoz v Rakousku, Německu, Maďarsku a Slovinsku. Ten bude navíc doprovázen na cestě do Ostravy dieseleketrickou lokomotivou 2016.904 od společnosti LTE; oba se na výstavišti objeví od středy 16. června.

Osobní vozy

Bistrovůz ARmpee832.001 ČD, Praha Masarykovo n., 16. 3. 2010, foto: Josef Petrák Polský výrobce H. Cegielski bude prezentovat vůz typu 158A Amnopuz, určený pro PKP Intercity. Cestujícím nabízí 54 míst k sezení a jsou vybaveny klimatizací a elektrickou zásuvkou 230 V. Návštěvníci tak získají možnost porovnání s jinými moderními vozy první třídy. V minulých letech byly vystaveny výrobky Siemens kolejová vozidla pro České dráhy, řada Ampz143 a také řada Ampeer, výrobek slovenského závodu ŽOS Vrútky. České dráhy představí bistrovůz s oddíly 1. třídy řady ARmpee832 objednaný u ŽOS Vrútky. Ten jsme již mohli vidět na veletrhu MSV 2009 a také na březnové předváděcí akci na pražském Masarykově nádraží.

Lokomotivu na stlačený zemní plyn a další tuzemské novinky

Projekt lokomotivy na plyn, vyvíjenou ve Vítkovicích, jsme čtenářům již představili. Představena bude poprvé na veletrhu Czech RailDays. Jedná se o přestavbu původní lokomotivy 703.023-2 a její výkon bude dosahovat 250 kW. Před zařazením do provozu, kdy by se měla zkoušet na místních vlečkách, ještě musí projít schválením od Drážního úřadu, od kterého již má přiřazené nové označení – 703.821-9. V letošním roce dceřiná společnost Vítkovice Doprava, která úpravu lokomotivy provádí, předpokládá ve spolupráci s Českými drahami uvedení další lokomotivy do provozu, tentokrát o výkonu 500 kW.

Lokomotiva 753.757-4 ČD Cargo, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Josef Petrák Českotřebovské CZ LOKO přiveze hned dva stroje – oba objednané pro ČD Cargo. První exponátem bude poslední rekonstruovaný brejlovec z třicetikusové série, 753.780. Po jeho boku se pak představí první prototyp rekonstrukce lokomotiv řady 742, číslo 742.701.

Ostravské opravny a strojírny se představí s jedním z prototypů nákladního vozu řady Falnss, druhý je toho času na zkouškách na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích. Tuzemskou skupina Škoda Transportation letos uvidíme pouze ve stánku na volné ploše, kde se budou prezentovat Škoda Transportation, Škoda Vagonka, Škoda Electric, Pars Nova a MOVO. Externí exponáty letos vystaveny nebudou. Nepředstaví se ani ŽOS Trnava, která by jistě mohla vystavit některý z modernizovaných osobních vozů pro Železničnú spoločnosť Slovensko.

Reportáže z minulých ročníků

Zdroj: Railvolution/Czech RailDays, Škoda, ŽOS Trnava, Railcolor.net


Dominik Jaroš | 13.6.2010 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
17.06.2010 (17:09)  
Jurik: Kdyby se tak stalo, jezdil bych asi každý dva týdny vlakem 1.třídou v úseku Přerov - Otrokovice. Bohužel, moc tomu nevěřím. Ony to jsou asi vnitrostátní vozy ( což je škoda ).
registrovaný uživatel Jurik 
17.06.2010 (8:23)  
T.Palíšek: přesně tak jsem to myslel, nejlepší zážitek každého návštěvníka, a pak udělat nějaký top žebříček.

Ještě k tomu Amnopuz, k výčtu předností jsem zapomněl dodat (a už to tu bylo dříve řečeno) ten skvělý koberec, otevřou se dveře, stojíte dole, a v úrovni očí, na posledním schůdku, vidíte položený ten huňatý (skoro centimetr tlustý) fajný koberec.

Za pár let by to mohlo jezdit na Polonii a Sobieském, spolu s vozy Bmnopuz/Bmnouz, taková ucelená sestava, to by byla bomba.
16.06.2010 (21:42)  
Jurik: Není to špatný nápad, který jsi vlastně dostal. Dát ankteru na ŽP o to, který exponát je podle nás nejlepší, vůbec není podle mě špatný.

Pro mě byl opravdu nejlepší ten A9mnopuz z těch důvodů, který Jurik uvedl. Jenom škoda trochu špatného představku, ale jinak to byla bomba! Lepší než ARmpee.
registrovaný uživatel Jurik 
16.06.2010 (15:04)  
Dneska jsem tam strávil celé dopoledne, pro mě hlavní hvězdou byly Voith Maxima (to je fakt macek, průchozí chodbička po obou stranách do obou kabin, to jsem viděl naposledy snad u Sergeje), pak polský vůz 1.třídy Amnopuz (luxusní posezení, klima jela naplno, pěkný interiér, i exteriér, černý pruh okolo oken tomu dodává šmrnc) a bronzový stupínek v nej zážitcích pro mě byla 184.5 SD kolejové dopravy, tu jsem viděl poprvé na vlastní oči, i jsem se v ní na 3 metry projel :-D

Dnes tam byl i Hercules 2016, Najbrt brejlovec 754, jo a taky zmiňované Vario LF1 plus, které jsem si myslel, že neexistuje :-))) taky pěkné, s pozmněněným interiérem (část sedaček ne ve směru jízdy, ale na boku, jako klasické staré sovětské vozy v pražském metru).

Husarz je taky pěkný, v kabině to je jako v raketoplánu, sedadlo nemá chybu, posezení skoro lepší než v business class railjetu, samé displeje, plast, a jen pár tlačítek, žádné páky a železo jako v Esu, i ta strojovna je vidět že pokrok šel o 20 let mílovými kroky kupředu), i nalakování a design EU44 se mi líbí, ten by se hodil k vozům s novým najbrt unifikem.

Docela mě zklamal ARmpee, hlavně pestrost interiéru, šedivý nezáživný zvenčí, stejně tak šedivý a nezáživný zevnitř, chudá výbava, kdyby aspoň na zdi co je za dvouoddílem po 4sedačkách byl nějaký obrázek, nástěnka s prospektem, ale nic, jen šedá zeď, z fádnosti vystupovaly jen modré barové židličky, no a 1.třída taky chuďoučká)

Zítra tam jdu znovu, kámoš mi půjčí zrcadlovku Nikon a budu fotit ostošest.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
14.06.2010 (18:54)  
Tak Škodovka tam nebude mít vlastní stroj, ale co jsem slyšel bude tam SD 184.5
To je taky stroj ze Škody Plzeň
14.06.2010 (16:10)  
Josef Petrák : Nenech se zmást tím mým komentářem, nirvánu jsem sice tady na ŽP ( možná přehnaně ) zkrotil, ale ve skutečnosti jsem opravdu na tom vrcholu nirvány. Jenom odhadovaně porovnávám loňský a letošní rok. Z toho A9mnopuzu jsem neskutečně nadšen.
registrovaný uživatel Jurik 
14.06.2010 (12:57)  
Vario LF1+, to slyším poprvé, aspoň v Ostravě jezdí s označením plus zatím pouze zlatá dvojwana LF2+, a jinak klasické Vario LF

V koutku duše jsem doufal, že k nám do Ostravy přicestuje 15T for city, slovenské (cyklo a částečně-služební) vozy, slovenská 671, ale co se dá dělat, prý vystavovatelů bude skoro o 10 % více, tak se snad máme na co těšit.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
14.06.2010 (12:25)  
Zase se chcete hádat? ARmpee bylo také v Brně..
A motorák Dm 12 pro Finské dráhy byl také kvůli CRD stažen z testů (údajně)...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
14.06.2010 (12:20)  
Petrák - ale mohla bejt 15T - to Škodovce neodpustím :)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
14.06.2010 (12:14)  
Ale pravda, zase tak málo toho tam nebude :)

http://www.railvolution.net/czechraildays/index.php?d=prehledfirem
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko