..: Czech RailDays 2010 - co uvidíme v Ostravě :..

Czech_Raildays, foto: Czech_Raildays Ostrava(Aktualizováno) Již pojedenácté se v areálu nákladového nádraží stanice Ostrava hl.n. uskuteční mezinárodní veletrh drážní a manipulační techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy Czech Raildays. Zatímco dominantou minulého jubilejního ročníku byla vysokorychlostní souprava railjet, letos se představí stroje dieselové stroje Voith Maxima a Bombardier Traxx DE. K vidění budou také projekty českotřebovské společnosti CZ LOKO: poslední exemplář řady 753.7 pro ČD Cargo a prototyp modernizované lokomotivy 742.701 pro stejného zákazníka. Lokomotivu na stlačený zemní plyn poprvé světu představí Vítkovice Doprava, polský dopravce PKP Intercity představí svou nejmodernější lokomotivu EU44 Husarz a nejnovější vůz první třídy. Brány veletrhu se otevřou 15. června 2010 v 9.00, kdy se uskuteční slavnostní zahájení pro VIP. Redakční tým ŽelPage budete moci na veletrhu potkat v první výstavní den.

DenDatumOtevírací doba
úterý15. 6. 20109.00 — slavnostní zahájení pro VIP
9.30 – 18.00
středa16. 6. 20109.00 – 18.00
čtvrtek17. 6. 20109.00 – 16.00

Voith Maxima a Bombardier Traxx DE hvězdami veletrhu

Voith 30CC Maxima, produkce LOSTR Louny, 9280 1 263 003-6 D-VTLT, Ostrava, foto: Railvolution/Czech RailDays Voith Maxima představuje novou generaci diesel–hydraulických lokomotiv. Výrobcem je lokomotivka Voith Turbo; licenci na výrobu získala i česká společnost LOSTR Louny, největší výrobce nákladních železničních vozů. Od německého výrobce bude pocházet motor, převodovka a rozvodná skříň, ostatní díly vyrobí společnost sama, přičemž některé součásti bude poptávat ve výběrovém řízení u různých dodavatelů. Řada 40CC zahrnuje lokomotivy o výkonu 3 600 kW. Na veletrhu Czech Raildays bude vystavena řada 30CC, která disponuje motorem o výkonu 2 750 kW.

Další vystavenou diesel–elektrickou lokomotivou bude stroj Bombardier Traxx DE. Spalovací motor MTU 16 V 4000 R41 disponuje výkonem 2 200 kW a maximální rychlost vozidla činí 160 km/h. K pohonu slouží čtyři asynchronní trakční motory napájené ze střídače MITRAC TC 3300 osazeného IGBT prvky; vybaven je také elektrodynamickou brzdou (EDB) s výkonem 1 600 kW. Lokomotivy této řady byly nedávno schváleny Drážním úřadem pro provoz na síti SŽDC.

Německou lokomotivku Siemens Mobility budou na veletrhu reprezentovat dva stroje. Jedním z nich, ES64U4-VD, si jako řadu EU44 Husarz objednal polský dopravce PKP Intercity. První stroj byl dokončen na konci roku 2008, poslední dva kusy mají být dodány již tento měsíc. Lokomotivy jsou v Polsku nasazovány od počátku letošního jízdního řádu a po schválení Drážním úřadem na naše území zajíždí v čele spojů EC 110/111 Praha a R 406/407 Chopin. Druhým strojem je lokomotiva Siemens ES64U4–B3, která byla předána rakouskému dopravci Adria Transport pod označením 1216.92. Určena je pro provoz v Rakousku, Německu, Maďarsku a Slovinsku. Ten bude navíc doprovázen na cestě do Ostravy dieseleketrickou lokomotivou 2016.904 od společnosti LTE; oba se na výstavišti objeví od středy 16. června.

Osobní vozy

Bistrovůz ARmpee832.001 ČD, Praha Masarykovo n., 16. 3. 2010, foto: Josef Petrák Polský výrobce H. Cegielski bude prezentovat vůz typu 158A Amnopuz, určený pro PKP Intercity. Cestujícím nabízí 54 míst k sezení a jsou vybaveny klimatizací a elektrickou zásuvkou 230 V. Návštěvníci tak získají možnost porovnání s jinými moderními vozy první třídy. V minulých letech byly vystaveny výrobky Siemens kolejová vozidla pro České dráhy, řada Ampz143 a také řada Ampeer, výrobek slovenského závodu ŽOS Vrútky. České dráhy představí bistrovůz s oddíly 1. třídy řady ARmpee832 objednaný u ŽOS Vrútky. Ten jsme již mohli vidět na veletrhu MSV 2009 a také na březnové předváděcí akci na pražském Masarykově nádraží.

Lokomotivu na stlačený zemní plyn a další tuzemské novinky

Projekt lokomotivy na plyn, vyvíjenou ve Vítkovicích, jsme čtenářům již představili. Představena bude poprvé na veletrhu Czech RailDays. Jedná se o přestavbu původní lokomotivy 703.023-2 a její výkon bude dosahovat 250 kW. Před zařazením do provozu, kdy by se měla zkoušet na místních vlečkách, ještě musí projít schválením od Drážního úřadu, od kterého již má přiřazené nové označení – 703.821-9. V letošním roce dceřiná společnost Vítkovice Doprava, která úpravu lokomotivy provádí, předpokládá ve spolupráci s Českými drahami uvedení další lokomotivy do provozu, tentokrát o výkonu 500 kW.

Lokomotiva 753.757-4 ČD Cargo, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Josef Petrák Českotřebovské CZ LOKO přiveze hned dva stroje – oba objednané pro ČD Cargo. První exponátem bude poslední rekonstruovaný brejlovec z třicetikusové série, 753.780. Po jeho boku se pak představí první prototyp rekonstrukce lokomotiv řady 742, číslo 742.701.

Ostravské opravny a strojírny se představí s jedním z prototypů nákladního vozu řady Falnss, druhý je toho času na zkouškách na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích. Tuzemskou skupina Škoda Transportation letos uvidíme pouze ve stánku na volné ploše, kde se budou prezentovat Škoda Transportation, Škoda Vagonka, Škoda Electric, Pars Nova a MOVO. Externí exponáty letos vystaveny nebudou. Nepředstaví se ani ŽOS Trnava, která by jistě mohla vystavit některý z modernizovaných osobních vozů pro Železničnú spoločnosť Slovensko.

Reportáže z minulých ročníků

Zdroj: Railvolution/Czech RailDays, Škoda, ŽOS Trnava, Railcolor.net


Dominik Jaroš | 13.6.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
14.06.2010 (12:00)  
HD video? No také mě to napadlo, jako rozvoj Zelpage tímto směrem. Repotáže z Czech Raildais, ale i dnů otevřených dveří v jednotlivých podnicích, veletrzích, nebo DOD třeba na okruhu ve Velimi. Reportáž doplněná kromě fotek i o pohyblivé obrázky? To bude něco :)

Z věty že Škoda Transp. bude mít na veletrhu jen stánek usuzuji že tam nebude ani tramvaj 15T, jestli se nepletu, tak v minulých ročnících tam nějaké tramvaje vystavené byli, ale letos nevím. Očekával bych alespoň prototipovou modernizaci řídícího vozu ČD 961 ( tam po Parsu nechce nikdo aby to tam hned jezdilo a vozilo lidi, stačila by i hrubá skříň se základy interiéru), nebo ty Slovenské modernizace...

A ještě je ve výrobním programu i čtyřápravová Maxima 20 BB, se skoro schodným výkonem jako má Herkules (asi jen o 200 Kw větší).
14.06.2010 (7:30)  
Páňula - v Amnopuz žádné prezentace nebudou, maximálně se tam před letos asi reálným deštěm skryjí zástupci PKP IC (potažmo někteří návštěvníci), kteří nemají stánek, ale pouze altánový stanový přístřešek... A když navážu na Josefa Petráka ohledně dalších exponátů, jenom tak namátkou ťuknu třeba stánek Prokop Rail a premiéru jejich zajímavého exponátu jako součást infrastruktury...
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
14.06.2010 (7:13)  
Už jsem to tady na ZP v jiném komentu jednou psal. Vítkovická mašinka na CNG má motor Tedom s výkonem 250 kW, výkon motoru je ale elektronicky snížen na 180 kW protože původní převodovka nezvládne tento výkon přenést. Proto bych raději psal, že má motor s výkonem 180 kW, zní to pravdivěji. Zel.am
registrovaný uživatel sAd 
14.06.2010 (1:24)  
JP: Nepopírám a reaguji právě na foto. Jenom jsem tuhle loko zahlédl a jako neznalce poměrů mě zaujal právě nápis Lostr.
registrovaný uživatel sAd 
14.06.2010 (1:17)  
Minulou sobotu jsem viděl Maximu (na boku byl nápis LOSTR - nevím, zdali jich je více) ve své domovině v Kielu. Bohužel foto nebylo možné z důvodu násvitu a docela velké vzdálenosti z druhého břehu kanálu. Btw. docela mě překvapilo, jak má Voith malou výrobní halu...
14.06.2010 (0:51)  
Můžu se zeptat vážně to, co je na fotkách 742.701 po zadání do googlu je ten kocour co mě jezdí za barákem? Vůbec tak nevypadá, úplně jiná loko
14.06.2010 (0:14)  
Tomáš Palíšek) A já měl za to, že po zjištění přítomnosti 158A Amnopuz budeš na vrcholu nirvány... Tak nic, no. :)

Za sebe mohu říct, že railjet byl bomba exponát, ale ten překoná už jen vystavení něčeho formátu AGV či ICE3M. Ty vidět na CRD ale není příliš reálné. I přesto zde bude několik zásadních a zajímavých novinek. Uvidíme, co se objeví na stáncích. Někdy jsou to drobnosti, ale neméně zajímavé. Tento řočník nebude tak zlý, jak něktěří zde věští.
13.06.2010 (23:11)  
Halo, redakce, nebude nějaká reakce na příspěvek Zdeňka Merty? Evidentně došlo k nějakému překlepu, tento kolega upozornil na docela zajímavý paradox- diesel-hydraulika s trakčními motory asi opravdu nikde neexistuje. Ale jinak díky moc za shrnutí výstavy, škoda že dovolená teď nehrozí, asi bych se jel podívat...
13.06.2010 (22:44)  
A neví někdo, jestli v té polské jedničce nebudou nějaké prezentace nebo tak něco... Předminulý rok se mi tohle stalo s tím jejich salonem a moc nadšený jsem zrovna nebyl...
Jinak se divím, že tam nebude 380. Ale Regionova tam bude určitě zase, ne? Nejdéle účinkující "novinka." :-)
13.06.2010 (21:38)  
Tak Amnopuz je moc hezký vagon, ale mně moc nesedí kombinace barev šedá+modrá. A Armpee se mi víc líbí béžová barva na sedadlech, stolky a la dřevo a obložení interiéru. Ale jinak sou oba moc pěkný vagony
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko