..: Otrokovice - Vizovice: elektrifikace odložena :..

810.271, Zlín-Střed – Zlín-Prštné, 2. 9. 2008, foto: KuTomZlín/Vizovice — Další stavbou, která bude z nedostatku financí odložena, se pravděpodobně stane plánovaná elektrifikace trati 331, respektive úseku Otrokovice – Zlín. Ministerstvo dopravy se snaží i tuto stavbu odložit na neurčito a tím zabránit prohlubování státního dluhu investicemi. Ovšem toto stanovisko zní pro některé zcela nepochopitelně, pokud realizace stavby (v ceně 3,8 miliard korun) je z 80 % financována z fondů Evropské unie — a tedy jen 20 % ze státní pokladny. Pro stát představuje realizace náklady 760 milionů korun. Není to sice nejméně, ale přesto jen zlomek celkové částky. S odložením projektu by mohlo dojít k tomu, že EU na stavbu již nepřispěje a veškeré náklady tak budou muset být hrazeny pouze z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Aktuálně probíhá finalizace přípravné dokumentace, která bude hotová do konce srpna. Realizace byla prozatím naplánována na roky 2011 až 2013, kdy končí současný schválený rozpočet EU.

Vlak plný úsměvů 2008, 471.039 tažená 754.012, Otrokovice - Zlín, foto: KuTom Původní plány hovořily o elektrifikaci celé trati z Otrokovic do Vizovic navazující na elektrifikovanou trať 330 druhého tranzitního koridoru, avšak později byl tento záměr redukován a dnes bychom byli rádi, pokud by se zrealizovala alespoň elektrifikace do Zlína. Ke zdvoukolejnění tratě také nedojde, jelikož tento plán místní obyvatelé odmítli v referendu pro vysoký hluk provozu, což zní absolutně nesmyslně a může je omluvit jen, že hlasující Zlíňané neznají podrobněji železniční provoz. Zdvoukolejněním trati by se nejen snížili náklady přepravy a cestovní časy, ale také pro místní obyvatele možná paradoxně i snížil hluk, jelikož by nemusely vlaky zastavovat kvůli křižování skoro v každé dopravně. V dřívějších plánech je také navrhováno prodloužení trati až do Horního Lidče a propojení s tratí 280, čímž by význam této dosud lokální trati ještě výrazněji vzrostl.

Nejen obyvatelé obce Želechovice nad Dřevnicí nebudou ještě dlouho spát klidněji. Díky četné zástavbě podél trati jsou lidé, žijící v přilehlých domech, obtěžováni hlukem, duněním, ba dokonce jim na domech praskají zdi, i když zde došlo ke snížení rychlosti projíždějících vlaků. Rekonstrukce trati by tento problém částečně odstranila, pomineme–li sporné použití protihlukových stěn, třeba instalací zvukotěsných oken nebo jen novým svrškem trati, který sám o sobě poskytuje tižší provoz. Můžeme jen konstatovat, že je třeba konat, trať je dnes ve velmi špatném stavu. Zásadní rekonstrukci prodělala naposledy v letech 1962 a 1963.

Zdroj: ČTK/Finanční noviny, Zlínský Deník


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.8.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Zlínský


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.08.2010 (10:48)  
80% z EU a oni to hodí do kopru? Nechápu. On Bárta se údajně začal zajímat i o ty VŘ co dělají ČD a údajně měl nechat pozastavit i ty jídeláky, přitom vítěz už měl být asi znám. A že to ve Zlíně nechtějí, to je jejich mínus, možná jim to dostatečně neobjasnili a bylo okolo toho spoustu fám- to tak bývá. Asi bych jim teď řekl "na příštích 20 let se spokojte s 814, pak vám možná něco koupíme". Toto mě prostě štve, ale jestli se jim to líbí. A pokud se chce Bárta vracet k tomu co už je schválené, tak ať začne v 90. letech, tam dráhy udělali dost chyb. Zatím sem od něj neslišel nic jak podpořit drážní dopravu. Škrtat prachy umí každej. Ale koncepce?
registrovaný uživatel optus 
05.08.2010 (10:47)  
vikititor: Význam napojení na trať 280 má zejména pro ty kontajnery. Velká část z nich jezdí na východ a tím pádem musí z Želechovic přes Otrokovice, Přerov, Hranice a ValMez dále na Slovač a do Ruslandu. Samozřejmě, že propojením by bylo možné některé spoje z Prahy či Olomouce vést přes Zlín na Slovensko a tím dostat krajské město Zlín do většího pokrytí dálkovou dopravou.... Dovedu si představit, že by některé rychlíky, dnes končící v Luhačovicích by vzhledem k jejich nevytíženosti mohly jezdit přes Zlín třeba do Půchova či Žiliny nebo by bylo možné trasovat spoje z Brna do Žiliny. V tuto chvíli je smutné, že krajští zastupitelé s ČD nedokázali zajistit alespoň to, že expres zajíždějící do Zlína bude veden jako spoj v kategorii IC, když se jedná o přímé spojení hlavního města s krajským městem.... Samozřejmě možností jak vést dálkové spoje je mnoho, Také by rychlíky jednoucí z Prahy a končící v mnohem menším a méně významném Vsetíně či Horní Lidčy by mohly jet ve své trase, avšak pokračovat přes Val. Polanku, Vizovice a končit ve Zlíně..... Škoda, že snahu pana Bati zničila "zubatá" a po sléze i komunisti :(((
05.08.2010 (10:24)  
Řekl bych, že to lidi zamítli i z toho důvodu, že probíhala hrozně dlouho rekonstrukce okresní silnice do centra Zlína a lidi už chtěli klid a ticho, bez stavebních strojů. Nesmysl, že vlaky by dělaly hluk, vznikl bůch ví jak - možná je to jen výmluva.

Kdo byl před 2ma až 10ti lety ve Zlíně ví, že doprava byla katastrofická. Domorodci mají trolejbusy a autobusy, v tom vidí dopravu do práce a za doktorem. Mimochodem Nemocnice je pěkně daleko od nádraží a jediné co je blízko je úřad a Tesco. Ještě že tam mají terminál na busy hned u nádraží.

Napojením na Horní Lideč by trať určitě získala na významu. Otázka je, jestli je to nutné a jestli to stojí za to.

Určitě by bylo fajn dojet z Prahy až do Zlína přímým vlakem - bez nutnosti přepřahu v Otrokách - no ale upřímně: jízdní doba je proti klasickému dálkovému busu úplně jinde (delší). Takže ono těch 15 minut stání nic neřeší - aspoň stihnou dojet osobáčky z Hodonína a Přerova a hurá do Zlína.. ;-)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
05.08.2010 (10:05)  
Josef Petrák) Řev? A proč? Nebo co v takovém případě navrhujete? Bez souhlasu veřejnosti (zejména v zastavěných oblastech) se takové stavby dělat nedají. Já bych si takový článek, jak popisujete (i když asi s lehkou nadsázkou) přečetl rád.
05.08.2010 (10:03)  
Jugy) :) Už vidím ten řev, kdyby se sepsal krátký článek ve stylu "mohli jste mi za domy novou dvoukolejnou elektrifikou vanou trať, po které by tiše jezdily moderní vozidla... byli byste rychle u doktora, na nákupu, v práci, mohli odcestovat na výlet... ale vy jste řekli ne a proto vám tu dál budou rachotit ty staré vlaky." (víc rozvedené) Jestlipak by to míněním pohnulo.
registrovaný uživatel optus 
05.08.2010 (10:01)  
dovolím si také přidat něco z tohoto soudku. U této trati jsem vyrůstal. Zažil jsem doby, kdy trať byla nákladními vlaky mnohem více vytížená a přiznejme si, že kdyby nebylo onoho kontajnerového terminálu v Želechovicích, možná by byla trať zrušena. Člověk přivykne ledasčemu. Vlaky dnes jezdí rodičům asi 300-400m pod okny výškového domu. Já se odstěhoval do Prahy, do místa, kde je relativně větší klid. Pokud spím doma ve Zlíně, stává se mi, že mě vlak probudí (většinou kontajnery) Regínu slyšet téměř není. Dříve jsem ten hluk nevnímal. A to tam jezidly těžké náklday uhlí do elektrárny..
Musím říci, že smysl elektrizace pouze do Zlína mi uniká. Dělat elektrizaci trati, kam zajíždí 1 pár rychlíků denně a osobní doprava by v tu chvíli musela ve Zlíně přepřahat nebo by jezdila dál v nezávislé trakci stejně jako náklady do Želechovic? Není to nesmysl? Podle mého názoru má smysl elektrizace trati a její případné zkapacitnění ve chvíli, kdy by byl dokončen rozestavěný úsek z Vizovic do Valašské Polanky.
Souhlasím s J. Petrákem, protože sama rekonstrukce svršku by mnohé vyřešila. Pro dokreslení. V letech 1998 - 2001 jsem měl kancelář u přejezdu na trati 330 v Napajedlích. Před tzv "Koridorizací" se při průjezdu nákladu plně ložených WAPek dům otřásal v základech. Po rekosntrukci svršku bylo slyšet pouze odvalování kol po kolejích... prostě šelest... A to v tom starém domě nebyla namontována nová okna a nejsou zde protihlukové stěny. Opravdu po rekonstrukci svršku byl znatelný pokles hluku..... Ještě ke zkapacitnění trati na 2kolejku. Kdo má zájem, může se podívat přes googlemaps na onu trať a pochopí, že v úseku Malenovice - Zlín je trať vedena v husté zástavbě, která přímo lemuje trať a z druhé strany je trať omezena silnicí I/49. Kdyby se počítalo s brzkým zdvoukolejněním, předpokládám, že by nový mostek na přeložce v Malenovicích byl již posteven pro případnou druhou kolej, ale nestalo se tak...
05.08.2010 (9:57)  
Pozastavování těchto staveb příliš nechápu. Když vezmeme výši podílu peněz z EU; vezmeme, že část peněz se státu v podstatě ihned vrátí ve formě DPH. Nepočítaje stavební činnost českých firem, práce, zaměstnanost. Je to škoda. A typické brblání lidí na železnici raději ani neřešit, přestože ty koleje tam většinou ležely dříve než mnoho domů... .
05.08.2010 (9:56)  
možná je to nakonec dobře. zlín podle mě potřebuje především zdvojkolejnění, elektrifikace by byla k ničemu. akorát by se nedělal přepřah na jednom expresu a reginovy by nahradily klasiky s bt:)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
05.08.2010 (9:51)  
Josef Petrák) To je docela možné, že neměli dostatek informací. Pak jim je měl dát ten, kdo referendum vypisoval. A pokud jim ho nedal účelově, aby se rozhodlo tak jak se rozhodlo, pak si občané ve volbách zvolili špatné zástupce. Já vím, že je to proti zdravému rozumu, ale takhle demokracie (bohužel) funguje.
Pak je tu ještě role různých občanských sdružení, která se za dvojkolejku mohla postavit a veřejné mínění ovlivnit, ale k tomu asi nedošlo. Prostě železnice obecně má blbé renomé (není divu, když lidem za okny už několik desetiletí poskakují stále tytéž v oblouku pískající motoráky ř. 810) a to se jen tak nezmění.
registrovaný uživatel eton11 
05.08.2010 (9:47)  
Já jsem ze Zlína a žádné referendum jsem nezaznamenal. Zřejmě šlo spíš o menší průzkum hlavně ve čtvrtích, které těsně přiléhají ke trati. Jde o oblasti plné malých rodinných domků, převážně obydlených lidmi věkově 60 a víc.

Tito obyvatelé dělají úplně ty samé problémy i při rozšiřování hlavního tahu městem, kde přes 10 let bránili rozšíření hlavní ulice na čtyři pruhy.

Obecný postoj značné části obyvatel těchto čtvrtí je ten, že lidi mají sedět doma na zadku a brát důchod, kdo se chce courat vlakem nebo autem do práce, je to jeho chyba.

Mimochodem, zrušení dvoukolejky do Zlína bylo v plátku vydávaném místním magistrátem prezentováno větou: V zájmu snížení hluku se zastupitelům podařilo zabránit zajíždění rychlíků do města.

To myslím nepotřebuje komentář. Zlínští zastupitelé nevidí, že město se proměňuje v díru bez významu.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko