..: Otrokovice - Vizovice: elektrifikace odložena :..

810.271, Zlín-Střed – Zlín-Prštné, 2. 9. 2008, foto: KuTomZlín/Vizovice — Další stavbou, která bude z nedostatku financí odložena, se pravděpodobně stane plánovaná elektrifikace trati 331, respektive úseku Otrokovice – Zlín. Ministerstvo dopravy se snaží i tuto stavbu odložit na neurčito a tím zabránit prohlubování státního dluhu investicemi. Ovšem toto stanovisko zní pro některé zcela nepochopitelně, pokud realizace stavby (v ceně 3,8 miliard korun) je z 80 % financována z fondů Evropské unie — a tedy jen 20 % ze státní pokladny. Pro stát představuje realizace náklady 760 milionů korun. Není to sice nejméně, ale přesto jen zlomek celkové částky. S odložením projektu by mohlo dojít k tomu, že EU na stavbu již nepřispěje a veškeré náklady tak budou muset být hrazeny pouze z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Aktuálně probíhá finalizace přípravné dokumentace, která bude hotová do konce srpna. Realizace byla prozatím naplánována na roky 2011 až 2013, kdy končí současný schválený rozpočet EU.

Vlak plný úsměvů 2008, 471.039 tažená 754.012, Otrokovice - Zlín, foto: KuTom Původní plány hovořily o elektrifikaci celé trati z Otrokovic do Vizovic navazující na elektrifikovanou trať 330 druhého tranzitního koridoru, avšak později byl tento záměr redukován a dnes bychom byli rádi, pokud by se zrealizovala alespoň elektrifikace do Zlína. Ke zdvoukolejnění tratě také nedojde, jelikož tento plán místní obyvatelé odmítli v referendu pro vysoký hluk provozu, což zní absolutně nesmyslně a může je omluvit jen, že hlasující Zlíňané neznají podrobněji železniční provoz. Zdvoukolejněním trati by se nejen snížili náklady přepravy a cestovní časy, ale také pro místní obyvatele možná paradoxně i snížil hluk, jelikož by nemusely vlaky zastavovat kvůli křižování skoro v každé dopravně. V dřívějších plánech je také navrhováno prodloužení trati až do Horního Lidče a propojení s tratí 280, čímž by význam této dosud lokální trati ještě výrazněji vzrostl.

Nejen obyvatelé obce Želechovice nad Dřevnicí nebudou ještě dlouho spát klidněji. Díky četné zástavbě podél trati jsou lidé, žijící v přilehlých domech, obtěžováni hlukem, duněním, ba dokonce jim na domech praskají zdi, i když zde došlo ke snížení rychlosti projíždějících vlaků. Rekonstrukce trati by tento problém částečně odstranila, pomineme–li sporné použití protihlukových stěn, třeba instalací zvukotěsných oken nebo jen novým svrškem trati, který sám o sobě poskytuje tižší provoz. Můžeme jen konstatovat, že je třeba konat, trať je dnes ve velmi špatném stavu. Zásadní rekonstrukci prodělala naposledy v letech 1962 a 1963.

Zdroj: ČTK/Finanční noviny, Zlínský Deník


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.8.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Zlínský


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jugy  mail  
05.08.2010 (11:48)  
orky) elektrifikace není nutnou podmínkou vedení přímých vlaků ze Zlína dál než do Otrokovic. Takové vlaky se dají vést i v nezávislé trakci, pokud město/kraj chce takové vlaky zavést.
registrovaný uživatel Kubze  mail  
05.08.2010 (11:41)  
optus:

Jak jste přišel na myšlenku, že většina kontejnerů z Lípy míří na východ ? Denně jezdící Nexy z Hamburku a Prahy mi vysvětlíte jak ?

Místa na zdvoukolejnění je i z Malenovic do Zlína až až. Zase tolik toho místa druhá kolej nezabere.

vikititor:

Prodloužením trati do Lidečka by trať získala na významu maximálně regionálně. Co by bylo tak super na jednokolejce, která vede městem a nemá zatížení pro nejtěžší vlaky ? Maximálně k vození místní regionální frekvence, na což bohatě stačí busy a nemusí se vyhazovat x miliard Kč do nějakého nesmyslu pro šotouše.
05.08.2010 (11:18)  
Můj názor je - Pokud nepropojí Vizovice s Val. Polankou, tak ať raději vůbec žádnou elektriku nedělají.. Přijde mi to pak zbytečné. Nemluvě o elektriku jen do Zlína - úplná blbost. Co poté dál to překladiště? Jetsli 2, nebo 1 kolej, tak to záleží na tom, jestli se někde ta druhá vleze? Je to tam na husto. Ostrava-Opava je také jen jedna kolej a není to sice nic moc, ale zvládnout se to dá. Takže pokud elektriku, tak jedině až do Polanky, no a když by byly finance, tak 2 koleje a to nejlépe po celé délce.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
05.08.2010 (11:13)  
Jestli má smysl takovou lokálku zadrátovat, o tom dost pochybuju, stejmě jako o tom, zda má o počtu kolejí rozhodovat skupinka lidí bydlících kolem trati.
Pokud by byl zájem trať opravdu modernizovat, jistě by stačilo vzít domorodce někam, kde už je moderní svršek možná by je ten rozdíl v hluku přesvědčil.
05.08.2010 (11:07)  
CART) No tak proč "nevyhodit" 760 milionů za tento užitečný projekt a na umoření dluhů neškrtnout 1,5 miliardy za nesmyslný zvedací most v Kolíně, kdyby náhodou chtěla US Navy protáhnout letadlovou loď až do Pardubic. ;)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.08.2010 (11:07)  
CART- jenže vám zase nedochází, že těch 80% na tu stavbu nám unie už nikdy nedá a bez unie můžeme na elektrifikaci této trati asi tak na 20 let zapomenout. A pokud vám jde o šetření, tak běžte plakat nad Pandury, což jsou miliardy z našeho. Toto je alespoň prospěšné pro obyvatelstvo.
05.08.2010 (11:05)  
Aby ta rekonstrukce měla nějaký valný význam i do budoucna, mělo by dojít k rekonstrukci a elektrizaci celé trati a její protažení do Valaššké Polanky na trati 280 a alespoň částečné zdvoukolejnění. Pak by mohly jezdit rychlíky do Prahy a Slovenska přes Zlín, nákladní dopravě by to určitě taky pomohlo. Sice tam poblíž nebydlím, ale elektrizace jenom do Zlína mi přijde trochu zbytečná. Ale zase rekonstrukce celé současné trati by asi pomohla. Aspoň by se snížila hlučnost a zvýšila rychlost, propustnost atd. Jaká je situace nyní? Jaká je třeba současná traťová rychlost a jaká plánovaná po rekonstrukci?
registrovaný uživatel CART 
05.08.2010 (10:53)  
Přijde mi, že většina národa pořád nechápe, že utratit se má jenom to, co máme...
Takže je sice hezké, že nám EU na něco přispěje (když pominu to, že dotace taky někdo musí zaplatit, protože v Bruselu se peníze netisknou), ale když se musí šetřit, tak se prostě musí šetřit, a že 760mil je pořád suma, za kterou se třeba může udržet v provozu několik hasičských stanic nebo škol na x let dopředu, které by se jinak musely zavřít?
Anebo ještě líp - snížit tím státní dluh a zbavit se tak kousku úroků?
registrovaný uživatel optus 
05.08.2010 (10:51)  
Orky: Otrokovice a Zlín bude brzo možné považovat za dovojměstí... Zástavba na KÚ Otrokovice končí tak 1km od zástavby v KÚ Zlín-Malenovice... je jen otázkou času, kdy se to propojí....
registrovaný uživatel orky 
05.08.2010 (10:48)  
Elektrifikace k ničemu není. Elektrifikace měla umožnit vedení přímých vlaků tuším do Olomouce či dalších míst, takhle zústanou obyvatelé Zlína odkázání na přestupy na předměstí v Otrokovicích.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko