..: Otrokovice - Vizovice: elektrifikace odložena :..

810.271, Zlín-Střed – Zlín-Prštné, 2. 9. 2008, foto: KuTomZlín/Vizovice — Další stavbou, která bude z nedostatku financí odložena, se pravděpodobně stane plánovaná elektrifikace trati 331, respektive úseku Otrokovice – Zlín. Ministerstvo dopravy se snaží i tuto stavbu odložit na neurčito a tím zabránit prohlubování státního dluhu investicemi. Ovšem toto stanovisko zní pro některé zcela nepochopitelně, pokud realizace stavby (v ceně 3,8 miliard korun) je z 80 % financována z fondů Evropské unie — a tedy jen 20 % ze státní pokladny. Pro stát představuje realizace náklady 760 milionů korun. Není to sice nejméně, ale přesto jen zlomek celkové částky. S odložením projektu by mohlo dojít k tomu, že EU na stavbu již nepřispěje a veškeré náklady tak budou muset být hrazeny pouze z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Aktuálně probíhá finalizace přípravné dokumentace, která bude hotová do konce srpna. Realizace byla prozatím naplánována na roky 2011 až 2013, kdy končí současný schválený rozpočet EU.

Vlak plný úsměvů 2008, 471.039 tažená 754.012, Otrokovice - Zlín, foto: KuTom Původní plány hovořily o elektrifikaci celé trati z Otrokovic do Vizovic navazující na elektrifikovanou trať 330 druhého tranzitního koridoru, avšak později byl tento záměr redukován a dnes bychom byli rádi, pokud by se zrealizovala alespoň elektrifikace do Zlína. Ke zdvoukolejnění tratě také nedojde, jelikož tento plán místní obyvatelé odmítli v referendu pro vysoký hluk provozu, což zní absolutně nesmyslně a může je omluvit jen, že hlasující Zlíňané neznají podrobněji železniční provoz. Zdvoukolejněním trati by se nejen snížili náklady přepravy a cestovní časy, ale také pro místní obyvatele možná paradoxně i snížil hluk, jelikož by nemusely vlaky zastavovat kvůli křižování skoro v každé dopravně. V dřívějších plánech je také navrhováno prodloužení trati až do Horního Lidče a propojení s tratí 280, čímž by význam této dosud lokální trati ještě výrazněji vzrostl.

Nejen obyvatelé obce Želechovice nad Dřevnicí nebudou ještě dlouho spát klidněji. Díky četné zástavbě podél trati jsou lidé, žijící v přilehlých domech, obtěžováni hlukem, duněním, ba dokonce jim na domech praskají zdi, i když zde došlo ke snížení rychlosti projíždějících vlaků. Rekonstrukce trati by tento problém částečně odstranila, pomineme–li sporné použití protihlukových stěn, třeba instalací zvukotěsných oken nebo jen novým svrškem trati, který sám o sobě poskytuje tižší provoz. Můžeme jen konstatovat, že je třeba konat, trať je dnes ve velmi špatném stavu. Zásadní rekonstrukci prodělala naposledy v letech 1962 a 1963.

Zdroj: ČTK/Finanční noviny, Zlínský Deník


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.8.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer rpet  mail  
06.08.2010 (12:24)  
@ Paninaro:

Další nesmyslný krok od současné vlády. Podnikatelé respektive firmy nemají zakázky, musejí propouštět lidi, které pak financuje stát. Tím, že firmy nemají zakazky a zisky, tak také odvádějí málo a někdy skoro nic do státního rozpočtu.

jaky to rozdil od socialistickeho zrizeni, ve kterem vsichni meli vsechno a nic, vsechno patrilo vsem a nikomu. byli jsme stastni a nic nam nechybelo, nebot vsichni jsme meli narok na jednu Skodu 120 za zivot, za stejnych 65000 KCS. a zeleznice, panecku, ta nam jezdila! tolik spoju, tolik krasnych novych vagonu nam tu jezdilo, dycinky to bylo narvany po strechu! a pivo stalo korunu padesat... jsem rad, ze tohle uz (DOUFAM) NIKDY nebudu muset prozit...

Kroky podobné těmto akorát zhoršují ekonomickou situaci ČR, prodraží všechny infrastrukturní projekty, které se dříve nebo později budou muset zrealizovat.

a kdo tvrdi, ze se BUDOU MUSET realizovat? a kdo z nas je ten povolany ekonom, ktery s jistotou muze rict, ze se diky temto krokum zhorsuje ekonomicka situace CR? co delas tady? proc nejsi na MF CR???

Pokud chce vláda řešit fiskální situaci veřejných rozpočtu, tak ať se to líbí někomu nebo ne, tak by měla jít zejména cestou příjmové strany rozpočtů (tedy třeba dílčí zvýšení daní), aby se mohly investice realizovat, firmy měly zakázky, mohly zaměstnávat lidi a odvádět do rozpočtů potřebné prostředky. Jsme v situaci, kdy podnikatelé nepotřebují nízké daně (dnes jsou pod průměrem s námi srovnatelných zemí), ale potřebují mít zakázky, aby se mohly realizovat. Vláda postupuje pod mantrou jakési podivné odpovědnosti, které udělá víc škody než užitku...

dovolil jsem si zvyraznit jistou cast tveho tvrzeni, za niz ti budou zehnat VSICHNI podnikatele v nasi zemi az do tveho uplneho skonani. pokud ti to jeste nikdo nevysvetlil, tak se ti to pokusim vysvetlit ja: je-li podnikatelsky subjekt tlacen statni exekutivou do prilis vysokeho zdaneni, snazi se primarne sve zisky "odlifrovat" do takoveho systemu, ktery je mu bytostne blizsi (jakykoliv off-shore, tedy danovy raj). pokud to nejde, pak - v ramci sekundarniho reseni - svoji podnikatelskou cinnost ukonci, a s pocitem zmaru se jde zaradit mezi adepty uradu prace, jedinym efektem je pak platba podpory v nezamestnanosti ze statniho rozpoctu. co je na tomto EFEKTIVNIHO, mi nedochazi. ale uzanavam, ze ja jsem pravicak, a asi jsem "nejakej vadnej" -:)

Vemte si příklad rodiny. Když budete mít nedostatek peněz, tak asi budete primárně vyvíjet snahy si opatřit další zdroje na uspokojování základních potřeb a nepůjdete cestou (analogicky převedeno na postup dnešní vlády), že omezíte stravu na tři dny v týdnu, abyste ušetřili...

aha... a co kdyz ta rodina postupovala nezodpovedne, a ma hypoteku na barak, tri auta na leasing, a sedm bankovnich pujcek??? v takovem pripade ti nic jinyho nezbude, nez omezit svoje mlaskani. proste dojde na smazenky s cibuli. no, a tohle se ted momentalne tyka CR. udelali jsme si diky predchozim ZODPOVEDNYM vladam takovou sekeru, ze ted budeme dalsich x let na smazenkach. jinak receno: co jsme si tenkrat zaseli (zvolili), ted sklizime.
06.08.2010 (12:07)  
to rpet

Není to vůbec košér...to prostě nemá spolu nic společného. Spotřeba domácnosti např. nemá žádnou spojitost s jejími současnými ani budoucími příjmy. Lepší analogie (i když taky hooodně pokulhávající) je firma. Je rozdíl mezi spotřebou, tohle jsou investice (tedy doufám - jinak opravdu nemá cenu to stavět vůbec). Nepřijde Vám divné, že některé státy mají deficitní rozpočty už 50 let a patří mezi nejvyspělejší státy světa? (je pravda, že je poněkud populistické je srovnávat s ČR..) Levicový populismus jsou 13té důchody atd, ne (samozřejmě jen rozumné - což u nás bohužel mnohdy nejsou) investice do infrastruktury. Samozřejmě, že předpokladem je víra v bodoucí ekonomický růst...ale to ani jinak v naší kultuře ani nejde. Platit to budeme, to je částečně pravda, ale budeme platit (tím, že nebudou příjmy) i naopak za zabržděnou ekonomiku a v budoucnu za absenci multiplikačního efektu rozvinuté infrastruktury..
Ale jinak je to na hodně složité ekonomické diskuze a ani erudovaní ekonomové se samozřejmě neshodnou, jinak by se měly všechny státy na světě dobře, protože by bylo jasné, co dělat v každé situaci, aby bylo líp.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
06.08.2010 (12:00)  
@ Miroslav Zikmund:

...Tak proč se nesnaží zvýšít příjmy státního rozpočtu nebo příjmy institucí udržujících pozemní komunikace a díru v rozpočtu se nesnaží zalátat tím, že porodné se bude vyplácet jen na prvního potomka a to ještě „chudým" ...

jste nam trosku zaspal, mistre... navrh zakona je jiz pripraven k podani do PS CR, zhruba ve stejnem zneni. jsem si jist, ze clenove suity, kteri byli v uplynulych letech cleny vlady velmi uvedomnele a zodpovedne, jiste nebudou hlasovat proti -:)

Absolvent policejní akademie s titulem JUDr. hodlá dosáhnout snížení nákladů na stavby dopravní infrastruktury jednáním, které lze by bylo možno označit jako trestný čin vydírání > zakázky dostanou ty firmy, které nabídnou výraznou slevu ...

no, pravdu mate v tom, ze by to mohlo byt vnimano jako vydirani, pokud by ovsem nedoslo predevcirem k setkani ministra s temi, jich se to bytostne tyka - stavari dopravnich investicnich celku. a na tom jednani se hledala optimalni cesta, mimo jine i ta vami "ironizovana" cesta slev z uzavrenych zakazek. neni to standardni, neni to bezne a nemusi se to kazdymu libit.

stejne jako situace nasi zeme neni standardni, neni bezna a me osobne se tato VELICE NELIBI. a jsem rad, ze se MOZNA pohneme od zadluzovani smerem do plusu. byt to bude bolet.

...Jakto, že ministr vnitra pod hlavičkou „padni komu padni" nepodal na svého soudruha ještě trestní oznámení ...

a na co cekate Vy?? jako uvedomnely obcan mate POVINNOST podat trestni oznameni, pokud vite o necem, co se stalo, a u ceho je predpoklad spachaneho (dokonaneho, nedokonaneho) trestneho cinu. BUDTE HRDINA, A BEZTE PODAT TRESTNI OZNAMENI. ja vam potom s radosti zatleskam.

...Chápu, že vláda rozpočtové neodpovědnosti nemá chuť do výkonového zpoplatnění „krabičkami", pokud nejsou nějaké věci vyjasněny, ale nechápu, proč vláda prostě nezvýší roční paušální mýtné na nějaké 4 000 Kč (denní paušál směšných 10,95 Kč) Z toho 3 650 Kč pro provozovatele dálnic, 350 na pokrytí výrobních nákladů a provize prodejci...

chapete blbe. je tu totiz jedna skutecnost, ktera vam (umyslne, ci neumyslne) brutalne nedosla, a o ktere se diky mediim vi asi dva roky dozadu:

smlouva s firmou Kapsch ma dodatek, ktery neni verejny. v tom dodatku je podle neoverene informace jedna pasaz, ktera rika, ze jakakoliv snaha o zmenu systemoveho reseni vyberu myta, muze byt firmou Kapsch povazovana za poruseni smlouvy jako takove, a v tom pripade se jde do arbitraze.

to, co nastinujete jako mozne reseni (a rekneme, ze v zakladu dobre reseni), by prave mohlo byt povazovano za poruseni systemoveho reseni vyberu mytnych poplatku, protoze se tim koncepcne od zakladu meni vynos z myta. a to se Kapschi, ktery musi investovat do udrzby, libit urcite nebude...

ke zlinu nic nemam, neznam to tam...
Registrierter Benutzer Jugy  mail  
06.08.2010 (12:00)  
Občas neškodí si připomenout, že železniční doprava v ČR se na celkové nákladní přepravě podílí cca 20%. Netvrdím, že je to ideální, ale je to fakt. Tomu pak odpovídá i potřeba investic do různých dopravních staveb.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
06.08.2010 (11:39)  
@ honzatvs:

...Ano, šetřit musíme, ale srovnávat státní rozopočet s rodiným je jen pravicový populismus...(o to víc, když máme zatím vlastní měnu).

aha. zatim co zadluzovani statu do budoucna s vedomim, ze na to nemam, populisticke neni... i kdyz dostanu 80% investicniho celku od EU, potrebuju nekde schrastit tech zbyvajicich 20%. a pokud je stat nema, neb zadluzen, prijde mi logicke, ze se proste realizovat nebude, neb neni z ceho. podle vas populismus, podle me realita. a hned si rejpnu opacne do levicovyho populismu: podle vas by asi bylo normalni to zamaznout nejakou pujckou, kterou budou splacet moje deti (krom jineho) - dekuju, nemam zajem. pokud jste tak moc velky idealista, prihlaste se na vlade, ze financne minusove realizace budete hradit z vasi kapsy. pak uverim tomu, ze NEJSTE OVLIVNEN LEVICOVYM POPULISMEM, ochotny prostavet kalhoty pro dalsi tri generace dopredu, ale ze jste uzasny ekonom, ktery nam doposud chybel.

btw: principielne je to srovnani rodinny rozpocet - statni rozpocet naprosto koser. proste nejsou penize, nemuze se nic kupovat. vy to delate jinak? na dluh? no comment...
Registrierter Benutzer Busman 
06.08.2010 (11:30)  
František - ad prodloužení 331:
Naopak, hledáme argumenty pro, ale nenašli jsme žádné relevantní ani v dlouhodobém výhledu. Berte veřejnou dopravu s odstupem a jako celek. Samozřejmě, asi nikdo na železničním fóru nemůže být proti natolik, aby se někde v lese u Valašské Polanky uvazoval ke stromům, kdyby se zjevil nový Baťa a chtěl to celé zaplatit. Tady jde spíš o prioritu a efektivitu investic. Prodloužení 331 je z tohohle pohledu až někde hodně vespod, jistě sám najdete železniční investice, které jsou nejen pro východní Moravu důležitější - např. zdvoukolejnění 300, nebo prostá optimalizace současných tratí, ruku v ruce s investicemi do vhodných vozidel, schopných využívat parametrů těchto rekonstruovaných tratí. Zbytek viz níže, abych se neopakoval.
06.08.2010 (11:24)  
Frantisek: Jak tu kdosi správně poznamenal, nemůžeme se donekonečna zadlužovat. To rozšíření silnice je bezpodmínečně nutné - silnice je z 30. let a už tehdy byla kapacitnější, než dnes, protože měla uprostřed předjížděcí pruh (on by se tam vešel i dnes). To je pro zlínskou dopravu prvořadé. Doprava tam věčně stojí a s ní samozřejmě i trolejbusy.
Elektrifikovat jen po Zlín je nesmysl, na Vizovice je to jen něco přes 10 km a cestující z Vizovic by při cestě na Otrokovice museli přesedat. Trať navíc za Zlínem-středem vede přímo přes obytné čtvrtě a tam by všichni byli velice ,,nadšeni", kdyby tam dál brumlala T448.
Na dvě koleje do Vizovic není místo ani potřeba. Osobně si myslím, že i na Otrokovice by stačila jedna kolej se dvěma výhybnami.
06.08.2010 (10:32)  
O stavbě trati na Polanku se ale teď nemůžeme vůbec bavit, když nejsou peníze ani na rozšíření toho kousku silnice z Otrokovic.

Pokud se na to budeme dívat tímto pohledem, tedy neustále upřednostňovat všemožné rozšiřování silnic na úkor řádného rozvoje železnic, může se také stát, že se veškerá doprava časem přesune na silnice a železnice bude možné zrušit. Myslím, že převést spojení Zlín - Vsetín na železnici by bylo jen žádoucí, a propojení na Slovensko by také nebylo od věci. Proč se neustále hledají argumenty proti? Proti podjezdu pod tratí ve stávající výškové stopě (trolejbusům nevadí stoupání a klesání, vlaky by zbytečně stoupat a klesat neměly), proti dvěma kolejím v celé délce (u souběžné silnice čtyři pruhy nevadí) či proti spojení do Vsetína (který přeci nemůže nárokovat zastavování vlaků, jež neodpovídají jeho významu, a naopak dostane tolik vlaků, kolik jeho významu odpovídá - stejně jako snad v budoucnu Česká Třebová či Břeclav - včetně spojení do krajského města)...

Jinak elektrifikace jen do Zlína kontejnernovým vlakům ve stávajícím rozsahu nevadí, odtamtud si je již může vyzvednout po částech posunovací lokomotiva - na terminál stejně dráty vést nemohou. Oproti nutnosti přepřahu již v Otrokovicích to bude mít zásadní výhodu, při zpoždění nebude třeba čekat na volnou lokomotivu (bude-li vyčleněna lokomotiva pro obsluhu vlečky) a pak ještě zase na trasu až z Otrokovic. Navíc pokud bude trať dvojkolejná jen do Zlína, což bohužel asi bude (a díky zabetonování možná trvale), bude jednodušší méně kapacitním úsekem provážet již rozdělený vlak přímo na vlečku, než čekat na volnou trasu pro celý vlak a dělit jej a přepřahat až v Lípě nad Dřevnicí.
Korrespondent oder ŽP Mitglied IR  mail  
05.08.2010 (23:51)  
Hmmm, tak to je zajímavé... Já byl přesvědčený, že je to most železniční. A navazuej na něj nějaký zářez, který mi taky připadal jako pro železnici, ale fakt se nechci přít - už jsem tam delší dobu nebyl, tak se původní vjemy deformují, přemazávají... :-)
05.08.2010 (23:42)  
Ten most v Pozděchově není železniční, ale silniční! Kvůli stavbě železnice se plánovala přeložka silnice. Dá se předpokládat, že když se vyplatilo stavět tak obrovské náspy (> 20 m), tak tu trať projektovali poctivě.
O trati evropského významu se samozřejmě nedá uvažovat. To by zahrnovalo i stavbu Baťou plánovaných úseků kolem Prostějova a Kroměříže. Bohužel Zlín vznikl vlastně uměle na dost blbém místě (z hlediska dopravy), neleží na přirozených přepravních proudech a něco tu stavět je nevýhodné - viz Baťou plánovaná (a taky částečně rozestavěná) silnice na Slovensko, která ze Zlína vychází nepředstavitelným způsobem.
Jinak já bych hlavní přínos trati viděl v té osobní dopravě na východ kraje. Ohledně Vsetína jsem ale slyšel, že se stavbě trati všemožně brání, neboť se obávají, že by došlo k poklesu dopravy přes město, a tedy i ke snížení jeho významu.
O stavbě trati na Polanku se ale teď nemůžeme vůbec bavit, když nejsou peníze ani na rozšíření toho kousku silnice z Otrokovic (hlavně že se tam už stihly pokácet všechny stromy).
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko