Praha — Společnost JLV, největší provozovatel jídelních a bistrovozů ve vlacích Českých drah, pod jménem Nová gastronomie inovuje od 12. prosince 2010 svá nabídková menu. Aktuální jídelní lístky pro jednotlivé vlaky najdete na nové adrese jidelnivozy.cz. Upravený výběr jídel, stejně jako styl servírování, mají na starosti Jiří Král, kuchař roku České republiky a člen týmu v televizním pořadu Kuchařská pohotovost, Jan Michálek, šéf národního týmu kuchařů a cukrářů, ale i další odborníci z gastronomie. V průběhu roku můžeme čekat také některé sezónní nabídky.
Základem je kulturní stolování — a proto se nejvýraznější změna týká spojů SC Pendolino. Všechny pokrmy byly dosud servírovány na plastovém nádobí. Od minulé neděle plast střídá porcelán a nerezové jídelní příbory. Částečné změny se dočkaly i menu v BlueBaru jednotek Pendolino: v nabídce jsou např. farfalle s pečenými kuřecími prsíčky a tomaty nebo špekové knedlíky s kysaným zelím. Naopak tradiční vepřový řízek XXL s bramborovým salátem už v nabídce není. Menu je jednotné pro všechny spoje Pendolino, Pendolino Sprinter i výkon Slovenský strela do Bratislavy. Už v předvečer platnosti jízdního řádu 2010/2011 jsme chutnali některé za nových nabídek – farfalle, byť servírované po vzoru „staré gastronomie“, jsme chuťove zařadili k dřívějšímu pokrmu penne roma a hodnotili celkem kladně.
Podle propagačních materiálů slibuje JLV nevšední zážitky také ve spojích s klasickými jídelními vozy, nebo bistrovozy. Bistrovozy s 1. třídou řady ARmpee v letošním roce operují z Prahy do Norimberka, Mnichova, Bratislavy a přes Budapešť do Košic. Bistrovozy pendolina a vlaků EuroCity jsou jak cenově, tak nabídkově téměř identické. Hlavní jídlo stojí kolem 130 korun.
Podobnou nabídku, byť s jinými cenami, dostanete také ve vlacích s klasickým jídelním vozem. JLV poskytuje služby na spojích do Vídně, Berlína, Štětína, Varšavy, Hamburku a také vnitrostátních InterCity do Brna. 33% sleva Happy Hour v úseku Praha – Brno je poskytována pouze ve vybraných spojích. Do nabídky se dostávají pokrmy jako kuřecí prsíčko plněné špenátem, vepřový filet s křenovou omáčkou či houbovým soté nebo třeba filet z norského lososa. Mezi polévky se dostal mimo jiné brokolicový krém. Odborní garanti projektu připravili pro tyto pokrmy receptury a zaškolili JLV v jejich správné přípravě. Jídla jsou připravována centrálně a následně ve vlacích servírována.
Zdroj: JLV, ŽelPage
Nemám zapotřebí svůj příspěvek uvádět oslovením blbče či debile, protože jistě víš, že náklady jsou jen jedním parametrem ceny, do cenotvorby pak vstupují další atributy jako cenová politika. A když WRmz ČD/JLV ujede na území ČR 129 km a zbytek několikadenního oběhu lítá po Německu, a to z části také na vnitrostátních DB výkonech, tak tomu cenotvorba odpovídá.
no, ani ja te nebudu oslovovat za debila -:) ale: ta cenotvorba, kterou se zaklinas, je totiz vsude v restauracnich provozech stejna, a je uplne jedno, jestli je to lokal na vaclavaku, nebo lokal na koleckach. navic, dle tvoji logiky, by musely byt ceny ve vetsine prazskych "lepsich" restauracich nastaveny na uroven zapadu tak, aby se jim splnila ona kvota "probehu na zahranicni trati" - v tomto pripade navsteva hladovyho turisty. a to nejsou ani zdaleka, byt se mnoha lidem muze zdat, ze se zapadu priblizuji. takze at se ti to libi, nebo ne, JLV to podelaly a bohuzel neexistuje argument, ktery by moje tvrzeni vyvratil...
I tak mám ale ve světle některých příspěvků intenzivní pocit, že jsem zažil zázrak. Tedy aspoň pokud má být pravda, že "na kolejích se to jinak než drahý neuživí," resp. mohl bych tak soudit ze několika-set-korunové ceny jídel u JLV... Někde v matrixu bude asi nějaká chyba.
Já ty ceny za to jídlo dám, ale
Takové ceny akceptuji v restauracích, které mi za ty peníze dají odpovídající servis. Vždyť ty ceny jsou +- stejné ne-li vyšší jak v nejlepších restauracích (pro příklad Brno - Hansen, Koishi, La Bouchée, U Kastelána). Navíc jídlo v těchto restauracích je pouze z čerstvých a sezónních surovin. Žádné zmražené polotvary, co si udělá Král, ale jen v jedné porci a pak to valí všichni podle receptu a zmrazí to...
Navíc tyto restaurace platí taky nájem, elektriku, personál... A ty ceny jsou stejné (když se bavíme o nej. restauracích cenově srovnatelných s JLV na západních spojích).
A přijde někomu, že když je u JLV, tak jí v těchto restauracích nebo dokonce ty jejich jídla... Pohádky... Když si to někdo zaplatí, jeho blbost, ale já takové excesy, že bych měl dávat za těstoviny s kuřecím masem, které by měly stát tak max. 150 dám 250, nedělám... Tam jsou kousky z nějakého Royal holoubátka...?
Já taky ne, jen je problém v tom, že v business modelu ČD je Pendolíno prémiový produkt, takže model "Bistro v pendolinu je proste tak trochu fastfood" je jaksi, jak bych to jen řekl...(?)
rpet (9:30):
"souhrn ekonomickych vstupu tvori cenu"
"cesky jidelak, s nastavenymi cenami pro ceskeho cestujiciho, urcite neurazi ani cecha, ani zahranicniho turistu, pokud do zahranici zajede. nevim, proc by mel cesky jidelak stavet ceny na tom, ze asi mozna vyuzije jeho sluzeb nejaky ten zahranicni turista, stejne jako u nemeckych jidelaku nestanovuji ceny podle toho, jestli jedou pres CR ci Polsko a Slovensko"
Nemám zapotřebí svůj příspěvek uvádět oslovením blbče či debile, protože jistě víš, že náklady jsou jen jedním parametrem ceny, do cenotvorby pak vstupují další atributy jako cenová politika. A když WRmz ČD/JLV ujede na území ČR 129 km a zbytek několikadenního oběhu lítá po Německu, a to z části také na vnitrostátních DB výkonech, tak tomu cenotvorba odpovídá.
Jídelák považuji tak trochu za 1. třídu, takže z ceny útraty nemám problém "odečíst" rozdíl jízdného mezi 1. a 2. třídou. Aby však tento efekt fungoval, nesmím tam sedět jak husa na bidýlku a personál se ke mně musí chovat uctivě, když si průběžně objednávám a přitom pracuju na noutbuku, nebo si užívám pohody z cesty. A to je přesně to, co Česi neumí: být uctiví a pohostinní...
Fastfoody (ne nutne ty "modni") jsou taky levnejsi, nez kamenne normalni restaurace. I nabidka jidla je v nich trochu odlisna. Bistro v pendolinu je proste tak trochu fastfood.
Ono mezi nama - vest jednu sedminu vlaku jen tak? Ja bych to teda ve svym business planu nedelal:)
Abych to shrnul- dost mi vadí, že relativně nízké ceny JLV zachovává jen tam, kde je kultura prodeje dost tristní (pendolíno, bistro vozy). Klasické jídelní vozy akorát za "německý luxus". A už mám i ohlasy z východního Slovenska, že se jim nová podoba Hornádu (souprava od Haška) pranic nelíbí- oproti kvalitní maďarské gastronomii (za podobné ceny) je to Arpeer hluboký úpadek...
http://www.jaso.cz/mattoni-0-33-l-ean5310-skup103.php
**Docela zajimava uvaha by byla, kdyby u dveri jidelniho vozu byla fronta stravniku a nekdo tam dlouhodobe sedel u neceho draheho (tedy tak, ze by byl pro restauratera vyhodny). Mel by uvolnit misto nebo ne? Podle logiky "prispivame z dani" by asi mel, protoze prispeli i ti ve fronte:-))
rpet (Ambi) - ale jo, mne nejde o nejaky "snobstvi", jde mi spis o tu kvalitu jidla. Kdo si kupuje znackovy vina prece taky nezkusi krabivocku za 15. Ja bych teda do nej dobrovolne nesel ani kvuli zizni. To uz bych se radsi napil vody:-))
Jinak dalsi debilni dotaz - takze taxikari v Praze teda podle tebe stradaji? Pocitam ty nepodvadejici. Mimochodem, neni mozna nutne delat ze vsech blbce a debily. Hlavne ne v situaci, kdyz ty sam napises, ze se taxikarina zacina rentovat az od 56 korun za kilometr (coz byl zjevne ten anglicky vliv, na ktery narazel SzKT)...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.