..: Nová gastronomie JLV: vybraná menu a porcelán v SC :..

Převoz prvních dvou bistrovozů ARmpee k ČD, 6.3.2010, Žilina, foto: Juraj Kováč Praha — Společnost JLV, největší provozovatel jídelních a bistrovozů ve vlacích Českých drah, pod jménem Nová gastronomie inovuje od 12. prosince 2010 svá nabídková menu. Aktuální jídelní lístky pro jednotlivé vlaky najdete na nové adrese jidelnivozy.cz. Upravený výběr jídel, stejně jako styl servírování, mají na starosti Jiří Král, kuchař roku České republiky a člen týmu v televizním pořadu Kuchařská pohotovost, Jan Michálek, šéf národního týmu kuchařů a cukrářů, ale i další odborníci z gastronomie. V průběhu roku můžeme čekat také některé sezónní nabídky.

Farfalle od JLV, foto: Josef Petrák Základem je kulturní stolování — a proto se nejvýraznější změna týká spojů SC Pendolino. Všechny pokrmy byly dosud servírovány na plastovém nádobí. Od minulé neděle plast střídá porcelán a nerezové jídelní příbory. Částečné změny se dočkaly i menu v BlueBaru jednotek Pendolino: v nabídce jsou např. farfalle s pečenými kuřecími prsíčky a tomaty nebo špekové knedlíky s kysaným zelím. Naopak tradiční vepřový řízek XXL s bramborovým salátem už v nabídce není. Menu je jednotné pro všechny spoje Pendolino, Pendolino Sprinter i výkon Slovenský strela do Bratislavy. Už v předvečer platnosti jízdního řádu 2010/2011 jsme chutnali některé za nových nabídek – farfalle, byť servírované po vzoru „staré gastronomie“, jsme chuťove zařadili k dřívějšímu pokrmu penne roma a hodnotili celkem kladně.

Podle propagačních materiálů slibuje JLV nevšední zážitky také ve spojích s klasickými jídelními vozy, nebo bistrovozy. Bistrovozy s 1. třídou řady ARmpee v letošním roce operují z Prahy do Norimberka, Mnichova, Bratislavy a přes Budapešť do Košic. Bistrovozy pendolina a vlaků EuroCity jsou jak cenově, tak nabídkově téměř identické. Hlavní jídlo stojí kolem 130 korun.

Podobnou nabídku, byť s jinými cenami, dostanete také ve vlacích s klasickým jídelním vozem. JLV poskytuje služby na spojích do Vídně, Berlína, Štětína, Varšavy, Hamburku a také vnitrostátních InterCity do Brna. 33% sleva Happy Hour v úseku Praha – Brno je poskytována pouze ve vybraných spojích. Do nabídky se dostávají pokrmy jako kuřecí prsíčko plněné špenátem, vepřový filet s křenovou omáčkou či houbovým soté nebo třeba filet z norského lososa. Mezi polévky se dostal mimo jiné brokolicový krém. Odborní garanti projektu připravili pro tyto pokrmy receptury a zaškolili JLV v jejich správné přípravě. Jídla jsou připravována centrálně a následně ve vlacích servírována.

Zdroj: JLV, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.12.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.12.2010 (20:29)  
@ Busman:
Nemám zapotřebí svůj příspěvek uvádět oslovením blbče či debile, protože jistě víš, že náklady jsou jen jedním parametrem ceny, do cenotvorby pak vstupují další atributy jako cenová politika. A když WRmz ČD/JLV ujede na území ČR 129 km a zbytek několikadenního oběhu lítá po Německu, a to z části také na vnitrostátních DB výkonech, tak tomu cenotvorba odpovídá.

no, ani ja te nebudu oslovovat za debila -:) ale: ta cenotvorba, kterou se zaklinas, je totiz vsude v restauracnich provozech stejna, a je uplne jedno, jestli je to lokal na vaclavaku, nebo lokal na koleckach. navic, dle tvoji logiky, by musely byt ceny ve vetsine prazskych "lepsich" restauracich nastaveny na uroven zapadu tak, aby se jim splnila ona kvota "probehu na zahranicni trati" - v tomto pripade navsteva hladovyho turisty. a to nejsou ani zdaleka, byt se mnoha lidem muze zdat, ze se zapadu priblizuji. takze at se ti to libi, nebo ne, JLV to podelaly a bohuzel neexistuje argument, ktery by moje tvrzeni vyvratil...
22.12.2010 (19:03)  
Dnes jsem od WagonSlovakia CZ dostal k obědu pečené kuře (ne z mikrovlnky ;-) ) s bramborem, gulášovku a čaj za cca 140 Kč. Neříkám, že se to nedá nikde sehnat v odpovídající kvalitě o třetinu levněji. Neříkám, že kdyby to nebylo staré WR(m?) nýbrž WRmz apod., že by nestálo možná 170 Kč.

I tak mám ale ve světle některých příspěvků intenzivní pocit, že jsem zažil zázrak. Tedy aspoň pokud má být pravda, že "na kolejích se to jinak než drahý neuživí," resp. mohl bych tak soudit ze několika-set-korunové ceny jídel u JLV... Někde v matrixu bude asi nějaká chyba.
22.12.2010 (18:51)  
Tak ty ceny 3xx a výše...
Já ty ceny za to jídlo dám, ale
Takové ceny akceptuji v restauracích, které mi za ty peníze dají odpovídající servis. Vždyť ty ceny jsou +- stejné ne-li vyšší jak v nejlepších restauracích (pro příklad Brno - Hansen, Koishi, La Bouchée, U Kastelána). Navíc jídlo v těchto restauracích je pouze z čerstvých a sezónních surovin. Žádné zmražené polotvary, co si udělá Král, ale jen v jedné porci a pak to valí všichni podle receptu a zmrazí to...
Navíc tyto restaurace platí taky nájem, elektriku, personál... A ty ceny jsou stejné (když se bavíme o nej. restauracích cenově srovnatelných s JLV na západních spojích).
A přijde někomu, že když je u JLV, tak jí v těchto restauracích nebo dokonce ty jejich jídla... Pohádky... Když si to někdo zaplatí, jeho blbost, ale já takové excesy, že bych měl dávat za těstoviny s kuřecím masem, které by měly stát tak max. 150 dám 250, nedělám... Tam jsou kousky z nějakého Royal holoubátka...?
registrovaný uživatel Busman 
22.12.2010 (17:43)  
M (12:18): "Ono mezi nama - vest jednu sedminu vlaku jen tak? Ja bych to teda ve svym business planu nedelal:)"

Já taky ne, jen je problém v tom, že v business modelu ČD je Pendolíno prémiový produkt, takže model "Bistro v pendolinu je proste tak trochu fastfood" je jaksi, jak bych to jen řekl...(?)

rpet (9:30):
"souhrn ekonomickych vstupu tvori cenu"
"cesky jidelak, s nastavenymi cenami pro ceskeho cestujiciho, urcite neurazi ani cecha, ani zahranicniho turistu, pokud do zahranici zajede. nevim, proc by mel cesky jidelak stavet ceny na tom, ze asi mozna vyuzije jeho sluzeb nejaky ten zahranicni turista, stejne jako u nemeckych jidelaku nestanovuji ceny podle toho, jestli jedou pres CR ci Polsko a Slovensko"


Nemám zapotřebí svůj příspěvek uvádět oslovením blbče či debile, protože jistě víš, že náklady jsou jen jedním parametrem ceny, do cenotvorby pak vstupují další atributy jako cenová politika. A když WRmz ČD/JLV ujede na území ČR 129 km a zbytek několikadenního oběhu lítá po Německu, a to z části také na vnitrostátních DB výkonech, tak tomu cenotvorba odpovídá.

Jídelák považuji tak trochu za 1. třídu, takže z ceny útraty nemám problém "odečíst" rozdíl jízdného mezi 1. a 2. třídou. Aby však tento efekt fungoval, nesmím tam sedět jak husa na bidýlku a personál se ke mně musí chovat uctivě, když si průběžně objednávám a přitom pracuju na noutbuku, nebo si užívám pohody z cesty. A to je přesně to, co Česi neumí: být uctiví a pohostinní...
registrovaný uživatel SYN 
22.12.2010 (12:35)  
Jenom takový můj vlastní dojem - kdybych spekuloval o tom jak co nejlépe využít čas, tak nejspíš nebudu ve vlaku jíst ale pracovat na notebooku (tam kde lze) a jídlo bleskově vyřídím u Číňana (Vietnamce) ve fastfoodu před nádražím... Tam se totiž najím velmi rychle a přitom mi to chutná citelně víc než běžný průměr nabídky v restauracích (i pojízdných). V součtu využitých časů to tak pravděpodobně vyjde nejlépe, když povážím že v jídeláku to není žádná bleskovka a pracovat tam u jídla na noťasu jaksi moc nejde, leda snad bejt skalní a rozložit si ho tam na dobu čekání na jídlo... Ale uznávám že to je trochu otázka osobní preference... Podotýkám že v tom nehraje primární roli cena, to ne!
registrovaný uživatel M 
22.12.2010 (12:18)  
SzKT - no, ono to asi souvisi... Ty ceny a kultura prodeje. To prece musis uznat:)
Fastfoody (ne nutne ty "modni") jsou taky levnejsi, nez kamenne normalni restaurace. I nabidka jidla je v nich trochu odlisna. Bistro v pendolinu je proste tak trochu fastfood.

Ono mezi nama - vest jednu sedminu vlaku jen tak? Ja bych to teda ve svym business planu nedelal:)
registrovaný uživatel M 
22.12.2010 (12:16)  
guest007 - ja vim, ze na tom nevydelaji jenom dve koruny, ale kolega napsal, ze to nakupuji za tri, tak mne zajimalo, kde to za ty tri koruny maji...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
22.12.2010 (12:15)  
michawel: Problém nebyl ani tak v neurvalé obsluze (na to jsem u JLV celkem zvyklý), jako spíš v nevhodném voze. Ono na celodenním, poměrně vytíženém kurzu Budapešť- Praha (nota bene v neděli) nasazovat Arpeer opravdu není ono, "plno" měl chlapec dost. Totéž Slováci: taky jsem zažil, že mě vyhazovali, ovšem vůz byl do posledního místa plný a na představku čekali další- to je holt nevýhoda nízkých cen. Zato jídelní vozy JLV s "plnou cenou" nebývají zpravidla přecpané ani u toho Berlína: za ceny, odpovídající lepší německé restauraci zase tolik Němců (obzvlášť těch východních) nekonzumuje a kdo jede jen relativně krátké úseky typu Berlín- Drážďany, tak obvykle ani moc jíst nepotřebuje. Takže už jsem dokonce zažil, že mě v tom voze personál zdržoval, abych "dělal klientelu".
Abych to shrnul- dost mi vadí, že relativně nízké ceny JLV zachovává jen tam, kde je kultura prodeje dost tristní (pendolíno, bistro vozy). Klasické jídelní vozy akorát za "německý luxus". A už mám i ohlasy z východního Slovenska, že se jim nová podoba Hornádu (souprava od Haška) pranic nelíbí- oproti kvalitní maďarské gastronomii (za podobné ceny) je to Arpeer hluboký úpadek...
22.12.2010 (12:15)  
registrovaný uživatel M 
22.12.2010 (12:15)  
SzKT - tak ta syrova omeleta je zase jen osobni problem, promin. S tim vyhanenim nemohu soudit, protoze jsem to nezazil, ale svym zpusobem (ne bezvyhradne) to chapu. Tedy v rovine, ze tam nekdo bude sedet jenom tak..
**Docela zajimava uvaha by byla, kdyby u dveri jidelniho vozu byla fronta stravniku a nekdo tam dlouhodobe sedel u neceho draheho (tedy tak, ze by byl pro restauratera vyhodny). Mel by uvolnit misto nebo ne? Podle logiky "prispivame z dani" by asi mel, protoze prispeli i ti ve fronte:-))

rpet (Ambi) - ale jo, mne nejde o nejaky "snobstvi", jde mi spis o tu kvalitu jidla. Kdo si kupuje znackovy vina prece taky nezkusi krabivocku za 15. Ja bych teda do nej dobrovolne nesel ani kvuli zizni. To uz bych se radsi napil vody:-))
Jinak dalsi debilni dotaz - takze taxikari v Praze teda podle tebe stradaji? Pocitam ty nepodvadejici. Mimochodem, neni mozna nutne delat ze vsech blbce a debily. Hlavne ne v situaci, kdyz ty sam napises, ze se taxikarina zacina rentovat az od 56 korun za kilometr (coz byl zjevne ten anglicky vliv, na ktery narazel SzKT)...
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko