..: Nová gastronomie JLV: vybraná menu a porcelán v SC :..

Převoz prvních dvou bistrovozů ARmpee k ČD, 6.3.2010, Žilina, foto: Juraj Kováč Praha — Společnost JLV, největší provozovatel jídelních a bistrovozů ve vlacích Českých drah, pod jménem Nová gastronomie inovuje od 12. prosince 2010 svá nabídková menu. Aktuální jídelní lístky pro jednotlivé vlaky najdete na nové adrese jidelnivozy.cz. Upravený výběr jídel, stejně jako styl servírování, mají na starosti Jiří Král, kuchař roku České republiky a člen týmu v televizním pořadu Kuchařská pohotovost, Jan Michálek, šéf národního týmu kuchařů a cukrářů, ale i další odborníci z gastronomie. V průběhu roku můžeme čekat také některé sezónní nabídky.

Farfalle od JLV, foto: Josef Petrák Základem je kulturní stolování — a proto se nejvýraznější změna týká spojů SC Pendolino. Všechny pokrmy byly dosud servírovány na plastovém nádobí. Od minulé neděle plast střídá porcelán a nerezové jídelní příbory. Částečné změny se dočkaly i menu v BlueBaru jednotek Pendolino: v nabídce jsou např. farfalle s pečenými kuřecími prsíčky a tomaty nebo špekové knedlíky s kysaným zelím. Naopak tradiční vepřový řízek XXL s bramborovým salátem už v nabídce není. Menu je jednotné pro všechny spoje Pendolino, Pendolino Sprinter i výkon Slovenský strela do Bratislavy. Už v předvečer platnosti jízdního řádu 2010/2011 jsme chutnali některé za nových nabídek – farfalle, byť servírované po vzoru „staré gastronomie“, jsme chuťove zařadili k dřívějšímu pokrmu penne roma a hodnotili celkem kladně.

Podle propagačních materiálů slibuje JLV nevšední zážitky také ve spojích s klasickými jídelními vozy, nebo bistrovozy. Bistrovozy s 1. třídou řady ARmpee v letošním roce operují z Prahy do Norimberka, Mnichova, Bratislavy a přes Budapešť do Košic. Bistrovozy pendolina a vlaků EuroCity jsou jak cenově, tak nabídkově téměř identické. Hlavní jídlo stojí kolem 130 korun.

Podobnou nabídku, byť s jinými cenami, dostanete také ve vlacích s klasickým jídelním vozem. JLV poskytuje služby na spojích do Vídně, Berlína, Štětína, Varšavy, Hamburku a také vnitrostátních InterCity do Brna. 33% sleva Happy Hour v úseku Praha – Brno je poskytována pouze ve vybraných spojích. Do nabídky se dostávají pokrmy jako kuřecí prsíčko plněné špenátem, vepřový filet s křenovou omáčkou či houbovým soté nebo třeba filet z norského lososa. Mezi polévky se dostal mimo jiné brokolicový krém. Odborní garanti projektu připravili pro tyto pokrmy receptury a zaškolili JLV v jejich správné přípravě. Jídla jsou připravována centrálně a následně ve vlacích servírována.

Zdroj: JLV, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.12.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
23.12.2010 (10:14)  
Nemyslim, ze by se musely zvedat ceny jizdenek ani ze by to z neceho melo plynout. Plati jen ti, kteri sluzbu vyuziji, tzn. ti, kteri na to jidlo prijdou.
Ze mne to jako cestujiciho nemusi zajimat? No, to ne. Ale v tom pripade musime vynechat i celkovy koncept vytvareni ceny jako souctu nakladovych polozek a "spravedliveho zisku".
Kde jsem ja napsal neco ve smyslu "kaslu na to...."? Minimalne snahu jsem mel presne opacnou - pokud chcete mit neco noveho, nedej boze jako soudruzi v NSR, tak si holt budete muset priplacet. Plati pro cestovne i stravne...
registrovaný uživatel rpet  mail  
23.12.2010 (9:18)  
@ M:
Alternativne lze napsat, ze je to za to, ze porizovaci cena hospody byla 40 milionu

podle tvoji logiky by se tedy pri vstupu do restauracniho vozu melo snad jeste platit vstupny, ne?

a zaroven s tim by se meli nasobne zvednout ceny jizdnyho u vsech spoju, ktery maj razenej restaurak, nebo bistro vuz, protoze je tu predpoklad, ze cestujici navstivi onen vuz behem svoji cesty.

fakt nevim, ale neni to lehce ujeta logika?

jasne, ten vagon stal nejakej majlant, ale to tebe, jako cestujiciho zajimat fakt nemusi - neni to tvuj problem. a primarne to asi neni ani smer diskuse.

ta se totiz zacala odvijet v proklamaci, ze "za uvedenou cenu cestujici neobdrzi odpovidajici kvalitu a servis". nalsedne se to zvrtlo do obhajoby JLV, ze maj strasne vysoky naklady a musi to nekde vyvazovat (nejspis cenou).

a tak ti odpovim analogicky stejne, jako jsi mi odpovedelv te zprave: kaslu na to, ze je to novej restauracni vagon. klidne pojedu v restauraku, kterej bude dvacet let starej, ale bude tam normalni jidlo v normalni kvalite za normalni cenu.

jenomze kdyz se nat timhle zamyslis, pak tvoje logika rika, ze vlastne nepotrebujeme obnovovat vozovy park CD (a vubec niceho, vcetne autobusu atp...), muzeme s klidem zustat u B-cek. protoze zakladem je nikoliv luxus na kolech, ale to, abychom si odvezly svoje zadky z bodu A do bodu B.

priznam se, ze ti ted momentalne vubec nerozumim.
registrovaný uživatel rpet  mail  
23.12.2010 (9:07)  
@ SzKT:
Ostatně analýzy nákladů jsou zajisté moc pěkná věc, ovšem (jak učí na první přednášce z mikroekonomie na VŠ), cenu tímto způsobem nezjistíme. Je moc pěkné, že "správná cena" je 56 Kč/km, ovšem chtěl bych za tuhle přemrštěnou cenu vidět poptávku!

teda, ted jsi mi to nandal... a jak prosimte zjistuji cenove rozpeti jizdneho CD?? vesti z koule??

sice nemam VES, ale zkusim to avym selskym rozumem, ktery zafungoval i v pripade nasi firmy:

pokud das na jednu stranu naklady a vstupy, a na druhou stranu das predpokladane prijmy, dojdes k nejakemu vysledku, ktery bude bud kladny,nebo zaporny. pokud je zaporny, hledas uspory. pokud je kladny, muzes investovat dal do rozvoje sluzby, nebo jet na dovcu treba na kubu.

a za timto ucelem se analyticke nastroje ve financni sfere pouzivaji, zjistit prepdokladany stav. a pouzivaji ho i CD, jen na to maji sofistikovanejsi software, nez je zrovna moje hlava a excelova tabulka. nic mene, u tech taxiku byla jedna velka vyhoda, ze prijmy se neodhadovaly, ale byly a jsou (nekterym) znamy. tudiz byla jistota, ze z te analyzy nevyleze kravina, nybrz vcelku pouzitelny udaj.

a k te sluzbe jako takove: taxisluzba musi byt regulovana, ovsem mene cenou a vice poctem tec, kteri ji mohou vykonavat. taxisluzba nepatri do systemu verejne dopravy. a souhlasim s tebou, ze by nemela byt pro kazdeho, ale pro ty, kteri si takovou sluzbu muzou dovolit.

stejne jako si spousta lidi nemuze dovolit jezdit SC Pendolino, nebo litat s QS v business tride...
23.12.2010 (8:24)  
Alternativne lze napsat, ze je to za to, ze porizovaci cena hospody byla 40 milionu

Já bych v tom logiku určitě nehledal, to by pak muselo stát pivo v Pendolinu 500kč...
registrovaný uživatel M 
22.12.2010 (23:22)  
Myslel jsem to tak, ze cena (suroviny plus opotrebeni hrncu plus plat kuchare plus nejaky najem) "na stanku" (aka zadny naklady na vybaveni) za mrazeny je trebas 100, cena za cerstvyho trebas 200. To, co je navic je za neco extra. Muze to byt japonskej kuchar, kterej asi nedela za 25, za nadstardardni vybaveni, za spickovou kvalitu provedeni nebo treba za to, ze usetrim hodinu casu a tudiz jsem ochoten si priplatit. Alternativne lze napsat, ze je to za to, ze porizovaci cena hospody byla 40 milionu
22.12.2010 (23:12)  
M:
Pokud se podívám na jejich Á la carte (http://www.ukastelana.cz/la-carte), tak někde jinde není, než to Německo...

A když chci zmrzlého lososa, tak si ho koupím, ale ne toho, který stál nezamražený x korun... Navíc sorry, ale u ryb se to na kvalitě pozná (když je zmražená, ne udržovaná v chladu...)
A co to tady valíte furt o příplatcích? V těch restauracích jsou tedy všechny "výrobní" náklady těch 300 a 200 dám za příplatek, že se tam najím :-D
Mi stejně přijde, že takové ceny tam jsou jen proto, aby tam nebylo narváno stále, když zbrojení je jednou za 5 dnů (nebo bylo u těch obězích do Něměc a dál...).
registrovaný uživatel M 
22.12.2010 (23:08)  
TOmas Zaruba - JLV na Slovanu maji smazeny prsa (nekomu chutna peceny vic, nekomu ne) se salatem, pitim a polivkou za 200. Slovaci to maji za 130. Ceska spolecnost nabizi modernejsi vuz (teoreticky) a kdyz tady porad zazniva logika, ze Nemci jsou drazsi, protoze je to pro nemecke zakazniky, tak zase ceske ceny musi byt vyssi, nez slovenske. Takze ze 130 je 200 hned:)
Pozn.: ja tu logiku "ceny v ceskych musi byt podle ceskych zakazniku" nezavedl:-)
registrovaný uživatel M 
22.12.2010 (22:49)  
Busman - 1/14 bych pro hospodu ale vyclenil:)

Panula - sorry, ale Kastelan je trochu nekde jinde, ne?:) Nicmene ten losos. V Koishi stoji 350 a je to cena za kvalitni jidlo v dobrym prostredi (kdybych se vzil do nekterych prispevku, tak bych musel napsat, ze 350 korun za rybu je strasne moc, ale nenapisu to, protoze je to opravdu dobra "hospoda":). U JLV ten losos stoji 350. Ani omylem nebude tak dobrej jako v Koishi, ale porad je to (no, predpokaldejme) velmi dobry jidlo k dobrych surovin a je podavane ve vlaku. Ja bych rekl neco jako solidni jahody v zime. Nejsou to prave letni, ale taky to nejsou trikrat zmrazeny jahody, co projely zemekouli dvakrat. Jahody v zime jsou pak drazsi, nez v lete...
Pokud by ten losos mel byt na urovni Koishi, tak jako "priplatek" za to, ze je to ve vlaku, bude stat 550 (treba). On je o neco horsi, ale je ve vlaku. Tudiz stoji 350. Kdyby to bylo v kamenne, tak bude stat treba 230.
Co by byl samozrejme pruser - kdyby byl na urovni jidla, ktere se da sehnat kdekoliv za 130 (cti: rozmrazeny cosi)...

SzKT - mno, zaspaly... A nejake dodatecne jidelni vozy jsou? Pokud by mely jezdit na vnitru nebo na vychod, tak se budou muset odebrat ze zapadu, ne?
registrovaný uživatel SzKT  mail  
22.12.2010 (22:01)  
Tomáš Záruba: Nebyl jsi svědkem žádného zázraku, ale normálního jídelního vozu přibližně za ceny, které ve vnitrostátní dopravě nabízí všechny cateringové společnosti ve vnitrostátní dopravě v zemích Visegrádu. Ekonomicky to dobře funguje a fungovalo by to i u JLV, jak o tom ostatně i ceny v těch "fastfoodových" bistrovozech svědčí.
Problém u JLV je v něčem jiném. Nevidím problém v tom, že na spojích, které většinu proběhu realizují v podstatně bohatším Německu nebo Rakousku, jsou ceny nastavené vysoko (byť o něco nižší by být mohly, obzvlášť vzhledem k typicky česky nepohostinné obsluze). Když pojedu do Německa, tak už prostě není velký rozdíl, jestli si dám na nádraží na plastovém tácu v Nordsee rybí menu za 8-10 eur (pravda, americké řetězce jsou o trochu levnější), nebo poctivý řízek s pitím za 10-14 eur, ten ušetřený čas za to stojí. Navíc na vnitrostátní relaci z Prahy do Brna mají to "happy hour menu", což stačí: zbývající úseky Praha- Děčín a Brno- Břeclav jsou tak krátké, že by typická, poněkud lenivá obsluha možná ani neměla čas inkasovat.
Kde ale JLV totálně zaspaly jsou spoje vnitrostátní a mířící na východ. Na vlacích, vedených tímto směrem není trasován jediný jídelní vůz a mám-li být upřímný, tak jakožto fast-food na stojáka u odpadků (v pendolínu) nebo na bidýlku jak slepice (Hašek atd.) jsou ty ceny taky dost odvážné, obzvlšť, když je v tomto případě cíleno na vnitrostátní klientelu. Výsledkem je, že v tomto GVD jsou služby JLV bez jediné výjimky ukázkou toho, jak by to vypadat nemělo- buď drahé a/nebo nekulutrní stravování.
rpet: Taxislužbou jsem se nikdy nezabýval a v Praze jsem ani 16 let taxíkem nejel- ono ve městě, kde je jakž-takž funkční MHD dnem i nocí, která je navíc i poměrně levná, je i těch 28 Kč/km pro řadu lidí celkem dost. Ostatně analýzy nákladů jsou zajisté moc pěkná věc, ovšem (jak učí na první přednášce z mikroekonomie na VŠ), cenu tímto způsobem nezjistíme. Je moc pěkné, že "správná cena" je 56 Kč/km, ovšem chtěl bych za tuhle přemrštěnou cenu vidět poptávku! Ostatně stejný problém, jaký se tu řeší u těch JLV a v českém "podnikání" je dost typický: všichni mají pocit, že když si nastaví náležitě vysoké, "spravedlivé" ceny s patřičně vysokou marží, všichni z toho budou paf a ty nehorázné sumy s radostí platit. V čistě tržních oborech už tohle naštěstí vymizelo (i když na počátku 90. let takto uvažovala řada "podnikatelů"), protože trh stihl nabízející přesvědčit o opaku. V oborech, v nichž nějakým způsobem participuje veřejná správa, bohužel tohle myšlení přetrvává, ať už jsou to JLV, ČD nebo ti taxikáři. Ostatně, abych byl upřímný, považuju taxislužbu za luxusní statek, který by se měl uživit sám bez regulací a dotací (a tedy i bez analýz). Samozřejmě za předpokladu, že veřejná správa bude regulovat a dotovat veřejnou hromadnou dopravu, aby lidi nebyli ty taxíky nuseni používat. Aspoň jako v té Praze (když už to v ČR lépe, jako např. v Budapešti, z mnoha různých důvodů nejde...).
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.12.2010 (20:35)  
jeste zde doplnim, ze pro zajemce je ona analyza taxisluzby k dispozici na Vase maily, nechci tu plevelit tema spamem.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko