..: Nová gastronomie JLV: vybraná menu a porcelán v SC :..

Převoz prvních dvou bistrovozů ARmpee k ČD, 6.3.2010, Žilina, foto: Juraj Kováč Praha — Společnost JLV, největší provozovatel jídelních a bistrovozů ve vlacích Českých drah, pod jménem Nová gastronomie inovuje od 12. prosince 2010 svá nabídková menu. Aktuální jídelní lístky pro jednotlivé vlaky najdete na nové adrese jidelnivozy.cz. Upravený výběr jídel, stejně jako styl servírování, mají na starosti Jiří Král, kuchař roku České republiky a člen týmu v televizním pořadu Kuchařská pohotovost, Jan Michálek, šéf národního týmu kuchařů a cukrářů, ale i další odborníci z gastronomie. V průběhu roku můžeme čekat také některé sezónní nabídky.

Farfalle od JLV, foto: Josef Petrák Základem je kulturní stolování — a proto se nejvýraznější změna týká spojů SC Pendolino. Všechny pokrmy byly dosud servírovány na plastovém nádobí. Od minulé neděle plast střídá porcelán a nerezové jídelní příbory. Částečné změny se dočkaly i menu v BlueBaru jednotek Pendolino: v nabídce jsou např. farfalle s pečenými kuřecími prsíčky a tomaty nebo špekové knedlíky s kysaným zelím. Naopak tradiční vepřový řízek XXL s bramborovým salátem už v nabídce není. Menu je jednotné pro všechny spoje Pendolino, Pendolino Sprinter i výkon Slovenský strela do Bratislavy. Už v předvečer platnosti jízdního řádu 2010/2011 jsme chutnali některé za nových nabídek – farfalle, byť servírované po vzoru „staré gastronomie“, jsme chuťove zařadili k dřívějšímu pokrmu penne roma a hodnotili celkem kladně.

Podle propagačních materiálů slibuje JLV nevšední zážitky také ve spojích s klasickými jídelními vozy, nebo bistrovozy. Bistrovozy s 1. třídou řady ARmpee v letošním roce operují z Prahy do Norimberka, Mnichova, Bratislavy a přes Budapešť do Košic. Bistrovozy pendolina a vlaků EuroCity jsou jak cenově, tak nabídkově téměř identické. Hlavní jídlo stojí kolem 130 korun.

Podobnou nabídku, byť s jinými cenami, dostanete také ve vlacích s klasickým jídelním vozem. JLV poskytuje služby na spojích do Vídně, Berlína, Štětína, Varšavy, Hamburku a také vnitrostátních InterCity do Brna. 33% sleva Happy Hour v úseku Praha – Brno je poskytována pouze ve vybraných spojích. Do nabídky se dostávají pokrmy jako kuřecí prsíčko plněné špenátem, vepřový filet s křenovou omáčkou či houbovým soté nebo třeba filet z norského lososa. Mezi polévky se dostal mimo jiné brokolicový krém. Odborní garanti projektu připravili pro tyto pokrmy receptury a zaškolili JLV v jejich správné přípravě. Jídla jsou připravována centrálně a následně ve vlacích servírována.

Zdroj: JLV, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.12.2010 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registered user Jabkin  mail  
27.12.2010 (11:14)  
KK: Psal jsem to po druhé noční a ještě cestou ve vlaku, tak jsem nad tím slovem nadstandard nepřemýšlel :) Vím,že je to server pro fanoušky železnice a i mě ty vysoké ceny za stravování ve vlaku štvou. Řadu lidí ceny JLV odradí, protože ne všichni mohou využít částečnou slevu Praha - Brno. Snad se to někdy zlepší k dobru nás všech a nejen kapes JLV.
Registered user SzKT  mail  
27.12.2010 (8:07)  
Miroslav Zikmund: V zásadě souhlas s dvěma výhradami: systém dvojích cen v závislosti na státním území se mi zdá dost podezřelý. Ono by to totiž u nás na východě vedlo k tomu, že by se stejně snažili účtování protahnout až "za čáru", případně by za "národní" ceny nic nebylo a náhle v Německu by se špajz zázračně naplnil... Aspoň tak mi to vyprávěli jedni sdílní Maďaři z Utasellátó, kde se prý s tímhle systémem kolem toho roku 1995 experimentovalo. Nakonec se rozhodlo o mnohem jednodušším řešení: v úseku Bp- Štúrovo je vůz uzavřen, aby tamní ceny neodpuzovaly zákaznictvo Utasellátó od použití (podstatně lidovějších) vnitrostátních jídeláků. Nabízí se možnost udělat totéž v úseku Praha- Děčín, stejně je to kousek a tu hodinu jízdy nikdo hladem neumře.
Ale s čím nesouhlasím bytostně je ten nápad s postihováním "cizí" konkurence. Zajisté by se tahle spolupráce JLV moc líbila, ale je otázka, jak personál této slovutné společnosti mluví německy, polsky a maďarsky, jídelní lístek v maďarštině taky není (ač tam ty vozy jezdí dost). A když si vzpomenu na EC Jože Plečnik neblahé paměti, jak byli Slovinci dezorientovaní českou obsluhou a českým jídelním lístkem (pravda, anglicky to tam možná bylo, ale gastronomickým pojmům v angličtině taky každý Slovinec nerozumí), tak bych řekl, že by si každý měl zamést před vlastním prahem.
Ale co mi hlava vůbec nebere, je srovnání s rakouským jídelním vozem e-expres, učiněné minulý týden. Obsluha sice byla stejně mizerná, jako u JLV (spíš i horší, než je průměr u JLV, ale na to jsem u Rakušáků léta zvyklý- od dob, kdy jsem jejich služeb dost využíval se prostě nic nezměnilo), ovšem ceny znatelně nižší. Zatímco JLV mají všechna hlavní jídla nad 10 eur, rakušáci z poměrně bohaté nabídky jen jedno nebo dvě. Že by byli chudáci Rakušáci tak chudí?
Registered user Kakov 
26.12.2010 (19:45)  
M: tak vytizene vlaky na 100% subjektivne taky nechci, ale hlavne nechci realitu nekterych spoju a lokalek vytizenost na 10% a plna dalnice autobusu.....

podle me zeleznice ma navic nez dnes...
Registered user M 
26.12.2010 (18:03)  
KK - v tomhle je treba rozlisovat "subjektivni" a "objektivni" pohled na vec. Objektivne je to jak pises, ale subjektivne teda ne. Plny a vyprodany vlaky nechci, protoze clovek tam pak nema zadnej klid a misto:-)))
Registered user Kakov 
26.12.2010 (13:06)  
for Jabkin:
rad bych reagoval na Vas prispevek malym vysvetlenim.....

jste na serveru zeleznicnich fandu, jako fandove zeleznice, mame jeden velky sen, aby zeleznice byla lidmi hodne vyuzivana, byla na urovni a celkove byla pro lidi pritazliva.....
proto diskutujeme o moznostech jak to udelat..... odtud, alespon od nekterych diskutujicich, plyne debata ne tema urovne a cen.....

v pripade CD a sluzeb objednanych statem, je navic otazka spravneho postupu/rozhodnuti legitimni i zpohledu nas jako danovych poplatniku, kdyz uz mam ze svych danich platit provoz jidelnich vozu, tak chci aby to bylo efektivne vyuzivano.....

jen na okraj si dovolim rypnuti...
nadstandart znamená co??? že jidlo je podavano nad vlajkou?? nebo ze ve voze je misto koberce vlajka??

standarta = bojová zástava, vlajka (od toho byla v SS hodnost standartenfuhrer)
patrne jste chtel napsat nadstandard, ale i o tom by se dalo polemizovat, zda je to opravdu nadstandard...... v pripade koncepce "priplatte si za pohodli" naopak ocekavam, ze v dalkovych spojich (tim nemyslim napr. rychliky praha-decin) bude jidelni vuz standard
Registered user Jabkin  mail  
24.12.2010 (9:48)  
Koukám,že diskuze o JLV se pěkně rozjela. Mě osobně jejich nabídka vyhovovala a na jídle jsem si pochutnal. To,že jsou ceny podle některých vyšší,je sice možná částečně pravda,ale pořád je to nadstandart,že si dám teplé jídlo ve vlaku. Nikdo mne přece nenutí restauraurační vozy navštěvovat a můžu být o hladu nebo si sváču udělat doma. Pokud chci využít stravovací služby ve vlaku,tak musím jejich ceny akceptovat bez ohledu na to jestli je provozovatelem JLV nebo kdokoliv jiný.
Registered user M 
24.12.2010 (0:51)  
Karel Kovarik - vyjimecne:) nelze nesouhlasit s tim, co jsi napsal. Ja to, nac jsi reagoval, myslel tak nejak obecne. Bud bude zapadni kvalita (po ktere se tak nejak porad vola), ale ta bude za ty zapadni ceny. Kdo nechce platit zapadni ceny, nemuze dostat zapadni kvalitu

Sepli - pokud jsi radsi hladem a nikdy by sis od nich nic nekoupil, tak se tezko dozvis, co tam maji. Jidla za 200-300 korun jsou bezne i v ceskych restauracich. Rozdil proti jidlum za 80-100 korun neni vzdy nutne jenom v nenazranosti majitele, ale casto i v cenach vstupu.
Laskaveho ctenare si dovoluji upozornit, ze kvalitni suroviny jsou v Cesku stejne drahe jako v Nemecku. Ono treba toho lososa u Tabora cesky rybar asi neulovi. Problem je v tom, ze ty krasna levna jidla, ktera jdou na odbyt v Cesku, by v Nemecku mohly narazit. Ostatne viz zakladni suroviny. Co se prodava u nas, to by v Nemecku asi moc pochopeni nenaslo. Viz treba ty bezmase parky, ze. A kdyz potom Cech bude prodavat parky za 160 korun kilo, tak bude za zlodeje, protoze parek prece ma stat do stovky. Bez ohledu na to, z ceho jsou. Jak jednoduche (jen nevim, jestli je tak jednochude to vysvetleni, nebo to mysleni nekterych lidi)...
Registered user Šepli  mail  
23.12.2010 (16:18)  
Obecně: ceny v jídelním voze DB jsou cca na úrovni ceny ve standardní kamenné německé restauraci. V pořádku, beru. Pro nás je Německo dražší, beru, chápu.
Ceny v jídelním voze JLV jsou x-krát vyšší než ve standardní české kamenné restauraci. Z principu neberu.
Němci mají německé ceny, Češi by tudíž a logicky měli mít přijatelné české ceny, nota bene je-li to český vůz s českou obsluhou na vlaku vypraveném ČD.
Ale jistě, jsem ochoten si přiměřeně připlatit, jídlo ve vlaku je něco navíc apod., ale ceny JLV jsou jedna velká zlodějina!
Z principu bych si od nich nic nekoupil, radši budu hladem.
23.12.2010 (12:43)  
bistro : celkem máte pravdu; jenže to předražování zejména nealko nápojů je standard i v „kamenných" podnicích. Různí mravokárci se pohoršují nad tím, že omladina mladší 18 let v hospodách pije pivo, ale jaksi jim nedochází, že ta omladina má hluboko do kapsy a pije nejlevnější nápoj ... Kriegl piva včetně spotřební daně a DPH stojí 25 Kč, za třetinku minerálky bez spotřební daně chtějí dvacku ... „Kde má dítě na tu minerálku vzít, má-li dodržovat pitný režim ..."

mikael.5 : nechci se vás nějak dotknout, ale použiji českého přísloví „chytrému napověz, hloupého trkni ..."

... „mě nezajímá za kolik nakupují a prodávají DB" ... bohužel vás to zajímat musí.

Já souhlasím s vaším názorem, že si DB mohou nakupovat za české ceny v Česku, aby mohly prodávat za „české ceny", s tímto argumentem bych taky šel do boje za „české ceny" v české špajzáku.
Jenže POLITICKY není možné, aby německá cateringová společnost prodávala zboží jiné produkce než německé, zejména na německém území. Prostě německá firma nemůže nakupovat levné české pivo, protože by tak poškozovala německou pivní konkurenci ... Pokud by s takovouto ekonomickou vizí přišel nějaký manažer - tak rychle skončí ...

Odbočím ... před lety existovala společnost Wagon Bohemia zajišťující jednak cateringové služby na někdejším SuperCity Manažer (Ostrava - Praha - Ostrava), dále pak provoz lehátkového vozu na autovlaku Praha - Poprad-Tatry - Praha a také posilová lehátka do západní Evropy ...
No a při první jízdě „slušná" česká firma prodávala v lehátkách občerstvení za přiměřené „české" ceny, které byly zlomkem toho, za co se podobné občerstvení prodávalo v „západoevropských vozech".
Zatímco český průvodce (jeho zaměstnavatel) si mnul ruce spokojeností nad tržbou, jeho západoevropský kolega se vrátil k zaměstnavateli s prázdnou kapsou ...
Co myslíte že následovalo v rámci svobodné tržní ekonomiky ? Že by západoevropská firma snížila ceny na úroveň české konkurence, jak by odpovídalo učebnicovým poučkám a blábolům asistentů, docentů a přescentů z různých ekonomických škol ?
Nikoli ... v rámci konkurence bylo prostřednictvím Českých drah - jimž lehátka patří - sděleno, že v lehátkách se bude prodávat za ceny obvyklé v západní Evropě, tudíž za ceny v západoevropských vozech, jinak se mohou ČD rozloučit s tím, že jejich (pro cestující) levné lehátkové vozy by jezdily jako posilové a v rámci „konkurence" budou pro přepravu nabídnuta (pro cestující drahá) zahraniční lehátka ...

Pokud se domníváte, že se o cenách jídel a nápojů na mezistátních spojích rozhoduje v Praze, konkrétně v sídle firmy na Chodovské, Praha 4 - tak na to rychle zapomeňte. O tom se fakticky rozhoduje v Německu, někde v Berlíně nebo jinde ...
Prostě máte dvě možnosti - buď budete „jezdit" za ceny obvyklé v západní Evropě nebo nebudete jezdit vůbec ... my máme vozů dost ... Na svém území si můžete poskytovat slevy ...

Když se v roce 1995 (začátek července) na Masaryčce na 1. koleji předváděl první špajzák od Siemense, tak tam bylo mimo jiné řečeno, že ve vozech jsou elektronické pokladny, které umožní udělat při překročení státní hranice uzávěrku a prodávat za jiné ceny v tuzemsku, za jiné v zahraničí ... Řekl bych, že to byla pouze idea a JLV byly klepnuty přes prsty ...

Celé je to o tom, že před nějakými 25 lety se v západní Evropě vytvořila pravidla pro vlaky „vyšší kvality" kategorie EC, kde bylo mimo jiné stanoveno, že tam musí být možnost stravování za jízdy ... ty špajzáky mají tuším dvojnásobný koeficient „kevových" kilometrů.
Že by špajzáky na českém území - výrazně zvýšily počty cestujících není nijak doloženo. V podstatě to platí i o úseku Berlín - Dresden nebo Bratislava - Budapešť.
Kdyby ten vlak jel bez špajzkáku tak by výrazně cestujících neubylo ... dali by třeba přednost nízkonákladovému letadlu ???

Důležité jsou ty kevové kilometry - jak napsal bistro. I když se v tom voze bude prodávat akorát pivo, minerálka, protože „nejsou" lidí a pojede jeden pracovník, tak „cíl dne" = najetí potřebných kevů bude splněn ... i když se žádných cateringových služeb cestující nedočkají. Ono to platí i v případě, že vagon bude pro technickou závadu (nesvítí, netopí) uzavřen ...
Je to sice padlé na hlavu, ale je to tak...

Jiná je věc, že „státní systém" (spolupráce ČOI + ČD + zaštítění ministerstvy) nejde do boje se zahraničními poskytovateli cateringových služeb. V nějakém zahraničním voze byla jedna taková kontrola nabídkového lístku provedena, ale víc se veřejnost nedozvěděla ...

Například tvrdý požadavek - na českém území musí být nabídkový lístek v češtině, personál musí umět česky nebo slovensky (buďme tolerantní), aby mohl zákazníkovi poskytovat informace ve srozumitelném jazyce, daňový doklad o útratě bude vydán v češtině ... V české pohraniční stanici nastoupí kontrola ČOI a při zjištění prvního nedostatku bude „systém" na zavolání mobilem připraven vagón odstavit v nejbližší stanici s tím, že nesplňuje české zákony na ochranu spotřebitele a je třeba sepsat příslušné protokoly o kontrole. Protože odpovědný vedoucí vozu neumí česky, musí být sehnán úřední tlumočník, takže vagon je třeba odstavit. Pak bude uložena odpovědnému vedoucímu vozu pokuta, ten samozřejmě nemá peníze na zaplacení pokuty, takže vagón bude ponechán na území jako „kauce" do doby zaplacení ...

Možná by to vyvolalo „válku" ...
Registered user Kakov 
23.12.2010 (11:38)  
chcete mit neco noveho, nedej boze jako soudruzi v NSR, tak si holt budete muset priplacet

cely tento "koncept" ma jednu dulezitou nevyhodu, kterou si bohuzel ani vetsina ceskych podnikatelu nedokaze uvedomit....

(pro jednoduchost vynechme variantu, ze to budu platit z jinych zdroju nez trzeb)
v zasade jsou dva extremy, sluzba/zbozi bude tak levna ze nepokreje ani naklady (= krach/zanik sluzby je neodvratny), sluzbu/zbozi totalne predrazim, abych mel vse do puntiku nej nej nej nej.... a zase nej, pak se sluzba/zbozi stane pro velke mnozstvi zakazniku nedostupna a nastane maly odbyt = male trzby (= krach/zanik slyzby je neodvratny), vsimne me si, ze oba extremy maji v konecnem dusledku stejny efekt...
obavam se, ze nektera cast sluzeb JLV se blizi te druhe variante

jako dnes si pamatuji, kdyz v devadesatych letech byly vedle sebe McDonald a BigBurger.....
v BigBurgeru byly dvojnasobne porce za polovinu ceny......
v BigB narvano lidi se tam cpali jidlem a v McDo dve tri snobky srkali kafe.....

podivejme se na priklad retezce McDonald...
take ze zacatku totalne predrazene sluzby a zapadni uroven ani kvalita jaksi nepomohla, teprve az kdyz se ceny zmenili k lepsimu, zvysil se zajem

jako dneska
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko