Děčín — (Aktualizováno 17.50) Trať 132 na severu Čech, známá jako Kozí dráha, na přelomu dubna a května na několik dní ožije pravidelným provozem, a to rovnou ve velkém stylu. Dopravce RegioJet, dceřiná společnost brněnské Student Agency podnikatele Radima Jančury, se po více než dvou letech mediální pozornosti rozhodla předvést reálné provozování osobní železniční dopravy, a tak v sobotu 24. dubna poprvé vypraví šest párů regionálních vlaků v úseku Děčín hl.n. - Krupka za symbolickou cenu 5 Kč. V následujících dnech se pak žluté vlaky, vedené jednotkou Siemens Desiro Classic, podívají ještě do Ústí nad Labem a Litvínova. RegioJet tuto akci využije zejména pro vlastní propagaci ve snaze upoutat více pozornosti na svůj pokračující boj o otevření českého trhu s osobní železniční dopravou.
Každý víkendový den od 24. 4. do 7. 5. bude vypraveno 6 párů zvláštních osobních vlaků v úseku Děčín - Krupka, z nichž první vyjede z Děčína v 9.00 a poslední v 17.00. Zpět pojedou spoje z Krupky po 2 hodinách od 10.00 do 18.00. Poslední spoj 25. dubna a 2. května bude pokračovat až do Litvínova; naopak první ranní spoj 1. května bude v Litvínově začínat. Během pracovních dnů od 26. dubna do 7. května bude jezdit 6 párů zvláštních osobních vlaků mezi Ústím nad Labem a Litvínovem, přičemž podrobnější jízdní řád pro tratě trať 130 a 134 ještě bude zveřejněn.
Jak pro ŽelPage potvrdil provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek, dopravce si pro tyto mimořádné jízdy pronajal motorové jednotky Siemens Desiro Classic od leasingové společnosti Alpha Trains (do konce loňského roku Angel Trains), jež se cestujícím představí ve firemních barvách RegioJet. Jednotná cena jízdného z kterékoli zastávky činí symbolických 5 Kč pro zpáteční jízdenku, což je výrazně méně, než jízdné místní dopravy v okolních městech. Kromě této propagační akce už ale RegioJet zveřejnil i kompletní tarif a přepravní podmínky.
Žlutý dopravce chce touto akcí svým častým kritikům dokázat, že dokáže zajistit provoz vlaků, aniž by musel nějaké vlastnit. Tento argument přitom v nedávné kontroverzní debatě o dlouhodobých smlouvách pro České dráhy citovalo hned několik hejtmanů, které Student Agency konfrontovala s alternativními nabídkami. Společnost může mít vozidla pronajatá klidně i na 15 let, byť by výhodnost takového pronájmu byla diskutabilní. Představitelé RegioJetu nicméně dlouhodobě prezentují nákup nových vozidel jako samozřejmost s tím, že pronájmy dokáží pokrýt dočasný nedostatek souprav v době zahájení provozu.
Příloha: Jízdní řád vlaků Děčín – Krupka.
Kdyz posta/UPS/PPL/... svazi a rozvazi zasilky, tak to schranek taky nerozvazi "scanii" - ty se vyplati tam, kde jede hodne baliku pohromade. Jakmile pocet baliku klesne, tak se zbytek prelozi do "jumpera".
Bych to prirovnal k metru a jeho zkracene trase. Teda samozrejme za predpokladu, ze v te "konecne" nevystoupi plny vlak, ktery se pak chce dostat do nasledujiciho vlaku, ktery je take plny:-)) Ale to se snad v tech Letovicich nedeje...
Pokud muzou jezdit osobaky 170 km, tak to uz muzou rovnou jezdit Plzen-Ostrava, at se nemusi prestupovat vubec nikde (tedy krome "odbocek"). Fakt v tom nevidim rozdil. Akorat, ze kazdej stanovujeme jinou vychozi stanici. JMK ji stanovilo v letovicich, coz je jednak hranice kraje, aletaky misto, kde se prepravni proud ztraci do ztracena. Z Vidne taky osobaky nejezdi az do Salzburgu...
RN pod dratama je nepekne, ale mozna porad lepsi, nez prazdna jednotka. Nemluve o tom, ze kdyby Os z Brna jezdily az do CT, tak jich bude potreba 1.5-2x vice
Jinak, ze se v CT potkavaji tri rychlikove vetve, to samozrejme beru. Ale duraz kladu na slovo rychlikove. V ramci osobaku to neni o nic lepsi "uzel" nez-li Letovice
Vy mě pane kolego dáváte zabrat.
Srovnávat Desiro na kozině se soupravami TEE či ICE, to chce dost silný žaludek. Já jel Desirem z Děčína do Ostravy. Bez problémů.
1. stáhly se 363 + Bymee soupravy a místo toho pod dráty jezdí Regionova,
2. aby se stihlo dojet do Letovic a lidi mohli přestoupit, posunul se vlak o pár minut vpřed a tak první rok to fungovalo tak, že zatímco rok předtímy ty Os byly navázány na přestup z EC od Prahy, další rok jim asi o 5 minut ujížděly a nechávaly se předjet ve Svitavách.
To obslužnosti fakt pomohlo.
Pravda, nevěřím, že někdo s tím jezdil v celé trase, pokud nejezdil na SoNe, ale fakt nevidím důvod, proč ty Os na jedné trati půlit.
Lanskroun-Brno je prestup v CT opravdu prirozeny, protoze prime vlaky jaksi moc nejezdi. Policka-Brno je zase prirozeny prestup ve Svitavach. Ja ale myslel, ze tady mluvime o osobnich vlacich! A s temi ani jeden tento priklad nijak nesouvisi.
Takze pokud je neprirozeny prestup pro osobaky Skalice-Svitavy v Letovicich, tak nemene neprirozeny musi byt prestup u osobaku Lanskroun(Rudolfice)-Usti nebo Svitavy-Usti v Trebove. Ergo - Trebova je pro osobaky stejne neprirozena jako Letovice (resp. podle mne jeste mnohem vic)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.