..: Žluté vlaky vyjíždí, zatím jen propagačně na Kozí dráze :..

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Děčín — (Aktualizováno 17.50) Trať 132 na severu Čech, známá jako Kozí dráha, na přelomu dubna a května na několik dní ožije pravidelným provozem, a to rovnou ve velkém stylu. Dopravce RegioJet, dceřiná společnost brněnské Student Agency podnikatele Radima Jančury, se po více než dvou letech mediální pozornosti rozhodla předvést reálné provozování osobní železniční dopravy, a tak v sobotu 24. dubna poprvé vypraví šest párů regionálních vlaků v úseku Děčín hl.n. - Krupka za symbolickou cenu 5 Kč. V následujících dnech se pak žluté vlaky, vedené jednotkou Siemens Desiro Classic, podívají ještě do Ústí nad Labem a Litvínova. RegioJet tuto akci využije zejména pro vlastní propagaci ve snaze upoutat více pozornosti na svůj pokračující boj o otevření českého trhu s osobní železniční dopravou.

Každý víkendový den od 24. 4. do 7. 5. bude vypraveno 6 párů zvláštních osobních vlaků v úseku Děčín - Krupka, z nichž první vyjede z Děčína v 9.00 a poslední v 17.00. Zpět pojedou spoje z Krupky po 2 hodinách od 10.00 do 18.00. Poslední spoj 25. dubna a 2. května bude pokračovat až do Litvínova; naopak první ranní spoj 1. května bude v Litvínově začínat. Během pracovních dnů od 26. dubna do 7. května bude jezdit 6 párů zvláštních osobních vlaků mezi Ústím nad Labem a Litvínovem, přičemž podrobnější jízdní řád pro tratě trať 130 a 134 ještě bude zveřejněn.

Jak pro ŽelPage potvrdil provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek, dopravce si pro tyto mimořádné jízdy pronajal motorové jednotky Siemens Desiro Classic od leasingové společnosti Alpha Trains (do konce loňského roku Angel Trains), jež se cestujícím představí ve firemních barvách RegioJet. Jednotná cena jízdného z kterékoli zastávky činí symbolických 5 Kč pro zpáteční jízdenku, což je výrazně méně, než jízdné místní dopravy v okolních městech. Kromě této propagační akce už ale RegioJet zveřejnil i kompletní tarif a přepravní podmínky.

Žlutý dopravce chce touto akcí svým častým kritikům dokázat, že dokáže zajistit provoz vlaků, aniž by musel nějaké vlastnit. Tento argument přitom v nedávné kontroverzní debatě o dlouhodobých smlouvách pro České dráhy citovalo hned několik hejtmanů, které Student Agency konfrontovala s alternativními nabídkami. Společnost může mít vozidla pronajatá klidně i na 15 let, byť by výhodnost takového pronájmu byla diskutabilní. Představitelé RegioJetu nicméně dlouhodobě prezentují nákup nových vozidel jako samozřejmost s tím, že pronájmy dokáží pokrýt dočasný nedostatek souprav v době zahájení provozu.

Příloha: Jízdní řád vlaků Děčín – Krupka.

Příloha: Jízdní řád vlaků Ústí nad Labem – Litvínov.

Zdroj: RegioJet, iHNed.cz


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 12.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
13.04.2010 (14:14)  
M: (jednou za 8 hodin) Jenže to už by se ti lidi mezitím zase začali rozcházet, žeano... :-)

Jako s tím vozovým parkem kterej je k dispozici je to dost těžký rozumně řešit. Ono kdyby bylo k dispozici něco malýho lepšího než regiošuk tak by asi nebyl problém s ujížděním a ty ramena by na sebe nejspíš navazovaly o poznání líp. A při nízkopodlažním provedení by ani ta poloperonizace tolik nevadila, ne?
Takže se zdá že kdejaké moderní vozidlo by situaci přestupu v Letovicích když už ne přímo řešilo tak by aspoň citelně snížilo problémy. Schválně, kdy se toho u ČD dočkáme? Že by už za několik let došly první demokousky?
registrovaný uživatel M 
13.04.2010 (14:12)  
naroznej - no, ja to nechtel napsat... Byl jsem pri zdi a hodny a zustal jen u toho, ze vsechny vlaky do Blanska a kazdy druhy do Letovic. Sice take asi lehce zbytecne, ale porad usetreno 44 kilometru, coz krat pocet vlaku krat 365 (minus ekvivalent rady 814) bude jiste velka castka
13.04.2010 (14:02)  
ze kolem Svitav se uz ta 560 neuzivi?

Ona má problém se uživit už za Blanskem. Průměrné její obsazení na úseku Skalice-Letovice už je totál totál bída
registrovaný uživatel M 
13.04.2010 (13:59)  
Dlouhy Os prolozeny kratkym Os jo, ale kolem Brna spis v podobe jeden do Blanska, druhy do Letovic. Aby bylo ekonomicke projizdet letovice-Trebova vlakem pro 400 lidi, tak by se tam museli lide schazet 8 hodin:-(

Mam jednoho dodavatele v Rime, druheho v Milane, HQ mam ve Vidni (hlavni prodej) a pobocku (s casti prodeje) ve Varsave.
Lichy tyden posilam kamion Viden-Milan-Rim (Ano, mohl bych na usek Milan-Rim objednat nejake polovicni auto, ale neudelam to, protoze by mi ten kamion stal stejne v garazi a mel bych problem s organizaci pres Italy), sudy tyden posilam Viden-Milan. Viden-Varsava posilam jenom dodavky, protoze kamion by jel bud prazdny nebo by toho vezl tolik, ze by se to ve Varsave "zkazilo".
Nikdy (natoz kazdy tyden) ale nevypravuji kamion Rim-Varsava. Protoze se to nevyplati ekonomicky
Nebo ty bys posilal kamion Varsava-Rim s tim, ze Varsava-Viden i Milan-Rim pojede nenaplnen? (Pozn.: Predstav si, ze je to tvoje vlastni firma, ve ktere mas tve vlastni penize - nikoliv hracku...)
registrovaný uživatel M 
13.04.2010 (13:57)  
doom - muj argument - vlak pro 400 lidi je nevhodne nasazovat nekam, kde staci vlak pro 100 lidi. Nebo to proste beres jako hracku, kterou ti koupila "maminka"?
Stejnou logikou by to mohlo skoncit u toho, ze CSA na pripoj Frankfurt-Praha bude posilat A380 a cert vem, ze staci Fokker (nebo plusminus).
To jako opravdu ignorujes fakt, ze kolem Svitav se uz ta 560 neuzivi? Jako mas auto? Kloubovej Ikarus (sorry, ale ja v tom opravdu nevidim rozdil, jakkoliv to muze znit jizlive).

Na to tvoje rozspojovani jednotek jsem ti uz jednou napsal, ze by to bylo prima, ale... Ale nejsou to hracky na hrani, ktere si lze koupit za par stovek v hrackarstvi. Rozspojovaci jednotky proste nemame, takze stavaji stav resit tim, ze "by to bylo nejlepsi" je irelevantni
13.04.2010 (13:56)  
:) Jojo a stejně tak by šly řešit ty Letovice, pokud chce IDS JMK víc vlaků než Pardubický kraj...
13.04.2010 (13:55)  
Josef Petrák: Jo, to je přijatelný model, který funguje třeba na trati Praha - Pardubice.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
13.04.2010 (13:48)  
R646: "SA je vůbec hrozná firma třeba si berou 40 kč za 26 km což je už žebráctví a jejich přístup? Nepřál bych vám zažít..."

Tak se podíváme, za kolik jezdí 26 km České dráhy... A hele, taky za 40 Kč! A jejich přístup? O tom je zbytečný se rozepisovat...
13.04.2010 (13:47)  
Aron, Doomlukas) Tak vždy jde zavést "dálkové Os" v delším intervalu a zahustit to "zkrácenými Os" třeba jen Jaroměř – Choceň...
13.04.2010 (13:34)  
aron: To asi jo, ale z Pardubic do Jaroměře toho jezdí více... Kdyby to šlo nějak sladit, tak proč ne...
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko