Děčín — (Aktualizováno 17.50) Trať 132 na severu Čech, známá jako Kozí dráha, na přelomu dubna a května na několik dní ožije pravidelným provozem, a to rovnou ve velkém stylu. Dopravce RegioJet, dceřiná společnost brněnské Student Agency podnikatele Radima Jančury, se po více než dvou letech mediální pozornosti rozhodla předvést reálné provozování osobní železniční dopravy, a tak v sobotu 24. dubna poprvé vypraví šest párů regionálních vlaků v úseku Děčín hl.n. - Krupka za symbolickou cenu 5 Kč. V následujících dnech se pak žluté vlaky, vedené jednotkou Siemens Desiro Classic, podívají ještě do Ústí nad Labem a Litvínova. RegioJet tuto akci využije zejména pro vlastní propagaci ve snaze upoutat více pozornosti na svůj pokračující boj o otevření českého trhu s osobní železniční dopravou.
Každý víkendový den od 24. 4. do 7. 5. bude vypraveno 6 párů zvláštních osobních vlaků v úseku Děčín - Krupka, z nichž první vyjede z Děčína v 9.00 a poslední v 17.00. Zpět pojedou spoje z Krupky po 2 hodinách od 10.00 do 18.00. Poslední spoj 25. dubna a 2. května bude pokračovat až do Litvínova; naopak první ranní spoj 1. května bude v Litvínově začínat. Během pracovních dnů od 26. dubna do 7. května bude jezdit 6 párů zvláštních osobních vlaků mezi Ústím nad Labem a Litvínovem, přičemž podrobnější jízdní řád pro tratě trať 130 a 134 ještě bude zveřejněn.
Jak pro ŽelPage potvrdil provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek, dopravce si pro tyto mimořádné jízdy pronajal motorové jednotky Siemens Desiro Classic od leasingové společnosti Alpha Trains (do konce loňského roku Angel Trains), jež se cestujícím představí ve firemních barvách RegioJet. Jednotná cena jízdného z kterékoli zastávky činí symbolických 5 Kč pro zpáteční jízdenku, což je výrazně méně, než jízdné místní dopravy v okolních městech. Kromě této propagační akce už ale RegioJet zveřejnil i kompletní tarif a přepravní podmínky.
Žlutý dopravce chce touto akcí svým častým kritikům dokázat, že dokáže zajistit provoz vlaků, aniž by musel nějaké vlastnit. Tento argument přitom v nedávné kontroverzní debatě o dlouhodobých smlouvách pro České dráhy citovalo hned několik hejtmanů, které Student Agency konfrontovala s alternativními nabídkami. Společnost může mít vozidla pronajatá klidně i na 15 let, byť by výhodnost takového pronájmu byla diskutabilní. Představitelé RegioJetu nicméně dlouhodobě prezentují nákup nových vozidel jako samozřejmost s tím, že pronájmy dokáží pokrýt dočasný nedostatek souprav v době zahájení provozu.
Příloha: Jízdní řád vlaků Děčín – Krupka.
ekoter : že by v sobotu a neděli Cargo organizovalo pp vlaky jen proto, aby škodilo žlutým vlakům, tak to je odvážná úvaha.
Pjetro : otázka je, co si představujete pod pojmem komfort.
Když porovnám všechna vozidla, jimiž jsem kdy, zejména v zahraničí, cestoval, tak vozidla rodiny "Siemens nebo Stadler", ač nová a "moderní" mají ke komfortu představovaného švýcarskou šedou myší nebo rakouským Transalpinem hodně daleko ... takový luxus není ani v ICE ...
Jakoze Letovice jsou prdel na hranici kraje, zatimco Trebova je vyznamne mesto?:-)) Kdyby ty jednotky byly, tak by to bylo prima, ale bohuzel je tam to "by".
Josef Petrak
Jako ano no... Ale ti, co prestoupi v Letovicich, tak svoji jizdu ukonci v Trebove? Co tam budou delat? Opravdu by mne zajimalo, kolika lidi se to vlastne tyka a kolik lidi treba Skalice-Svitavy jezdi (nebo by jezdilo, kdyby tam nebyl ten prestup), resp. abych byl presny: kolik lidi jezdi Rozhrani-Opatov, protoze Skalice-Svitavy muzou jet rychlikem (bez prestupu).
Ono totiz nalejme si cisteho vina - takova trat Svitavy-Trebova je zajimava jenom tim, ze pres ni vede trat, po ktere jezdi EC vlaky. Jinak je to zcela na urovni Svitavy-Policka, coz je trat, kterou obhospodaruje 810 (OK, mozna jezdi desne narvana). No a mela by 50 km trati obsluhovat elektricka jednotka pro 400 lidi jen kvuli tomu, aby par lidi nemuselo prestupovat v prdeli na hranici kraje?
R.U.R.
Kdyby bylo vsechno vzdycky na webu, nebyly by treba tiskovky:-)
V tomto případě jde spíše o marketingovou akci (ale pořád lepší, působivější a účinnější než pomluvy na billboardech a internetu - takže zaplaťpánbů za ni), resp. atrakci pro veřejnost. Rozhodně nemůžeme čekat, že by na základě této akce kraj třeba objednal dopravu na části svého území. Ale třeba kdyby RJ na Kozí dráze úspěšně vozili lidi celý rok, myslím, že by mohli u kraje zabodovat a třeba i získat na další rok nějaké dotace.
Na webu RJ se píše
"V současné době probíhá upřesňování návrhu jízdního řádu se Správou železniční dopravní cesty. Jakmile bude znám přesný jízdní řád, bude okamžitě zveřejněn..."
Že RJ už jízdní řád rozesílá na ŽelPage a podobně, ale na webu ho nemá, mi připadá podivné, a rozhodně jsem neměl jak tuto informaci zjistit. Nicméně děkuji za info, zřejmě má RJ na práci jiné věci než zveřejňovat jízdní řády, přestože již jsou oficiální...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.