..: Žluté vlaky vyjíždí, zatím jen propagačně na Kozí dráze :..

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Děčín — (Aktualizováno 17.50) Trať 132 na severu Čech, známá jako Kozí dráha, na přelomu dubna a května na několik dní ožije pravidelným provozem, a to rovnou ve velkém stylu. Dopravce RegioJet, dceřiná společnost brněnské Student Agency podnikatele Radima Jančury, se po více než dvou letech mediální pozornosti rozhodla předvést reálné provozování osobní železniční dopravy, a tak v sobotu 24. dubna poprvé vypraví šest párů regionálních vlaků v úseku Děčín hl.n. - Krupka za symbolickou cenu 5 Kč. V následujících dnech se pak žluté vlaky, vedené jednotkou Siemens Desiro Classic, podívají ještě do Ústí nad Labem a Litvínova. RegioJet tuto akci využije zejména pro vlastní propagaci ve snaze upoutat více pozornosti na svůj pokračující boj o otevření českého trhu s osobní železniční dopravou.

Každý víkendový den od 24. 4. do 7. 5. bude vypraveno 6 párů zvláštních osobních vlaků v úseku Děčín - Krupka, z nichž první vyjede z Děčína v 9.00 a poslední v 17.00. Zpět pojedou spoje z Krupky po 2 hodinách od 10.00 do 18.00. Poslední spoj 25. dubna a 2. května bude pokračovat až do Litvínova; naopak první ranní spoj 1. května bude v Litvínově začínat. Během pracovních dnů od 26. dubna do 7. května bude jezdit 6 párů zvláštních osobních vlaků mezi Ústím nad Labem a Litvínovem, přičemž podrobnější jízdní řád pro tratě trať 130 a 134 ještě bude zveřejněn.

Jak pro ŽelPage potvrdil provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek, dopravce si pro tyto mimořádné jízdy pronajal motorové jednotky Siemens Desiro Classic od leasingové společnosti Alpha Trains (do konce loňského roku Angel Trains), jež se cestujícím představí ve firemních barvách RegioJet. Jednotná cena jízdného z kterékoli zastávky činí symbolických 5 Kč pro zpáteční jízdenku, což je výrazně méně, než jízdné místní dopravy v okolních městech. Kromě této propagační akce už ale RegioJet zveřejnil i kompletní tarif a přepravní podmínky.

Žlutý dopravce chce touto akcí svým častým kritikům dokázat, že dokáže zajistit provoz vlaků, aniž by musel nějaké vlastnit. Tento argument přitom v nedávné kontroverzní debatě o dlouhodobých smlouvách pro České dráhy citovalo hned několik hejtmanů, které Student Agency konfrontovala s alternativními nabídkami. Společnost může mít vozidla pronajatá klidně i na 15 let, byť by výhodnost takového pronájmu byla diskutabilní. Představitelé RegioJetu nicméně dlouhodobě prezentují nákup nových vozidel jako samozřejmost s tím, že pronájmy dokáží pokrýt dočasný nedostatek souprav v době zahájení provozu.

Příloha: Jízdní řád vlaků Děčín – Krupka.

Příloha: Jízdní řád vlaků Ústí nad Labem – Litvínov.

Zdroj: RegioJet, iHNed.cz


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 12.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
12.04.2010 (16:38)  
Když tak koukám na ten JŘ, tak teda chudák fíra, docela drsný obraty. A co budou dělat až jim ta jednotka někde zdechne? To už nikde nepíšou.
12.04.2010 (16:29)  
Ad problémy s cestujícími: Já bych spíš čekal, že Cargo využije možnosti trasy manipuláku pp, a někde na širé trati zastaví s tím, že mají poruchu. No doufám, že si to příslušní pánové nepřečtou, abychom se něčeho nedočkali:-)
12.04.2010 (16:25)  
Kolmix: Ale tady přece nejde o provozování dopravy. Jančura to udělal proto, aby dokázal, že jezdit umí. Kdyby to mělo jezdit dlouho, tak by ho to stálo asi dost velký peníze. Vyšší jízdný by nepomohlo.
registrovaný uživatel Kolmix  mail  
12.04.2010 (16:12)  
Jsem velmi rád, že pan Jančura KONEČNĚ přešel od slov ke skutkům a zcela upřímně mu v těchto reálných aktivitách držím palce.
Myslím, že skutečné provozování vlaků je mnohem větší propagace a zviditelnění jeho firmy než doposud praktikovaná cesta "zviditelňování se" způsobem parazitujícím na mediálně řádně přefouknuté bublině nedostatků Českých drah (resp. na ČD neustále a mnohdy neoprávněně sváděných nedostatků naší železnice jako celku).

Pouze je škoda, že zmíněné zvláštní vlaky budou jezdit tak krátko. Aby s nimi lidé počítali při svých cestách to chce alespoň pár měsíců provozu klidně i za vyšší cenu...
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
12.04.2010 (15:40)  
(OT) jazykové okénko (ad M@ra)
Vlaky vyjíždĚJÍ.
Sloveso "vyjíždět" je vzoru sázet: oni sází i sázejí.
Pro 3. osobu množného čísla jsou tedy přípustné obě možnosti: vyjíždějí i vyjíždí.
Více:
http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=vyj%C3%AD%C5%BEd%C4%9Bt&Hledej=Hledej

Navíc s češtinou lze, jak vidno, přímo kouzlit: "...vlaky budou přeplněné a proto s nimi nikdo nepojede." Marně přemýšlím, jak si představit přeplněný vlak, když s ním nikdo nepojede. :-)
12.04.2010 (15:40)  
Představa, že se bude na hranicích krajů přestupovat v nějakých "prdelkách", je ještě snesitelná. Obával bych se spíš toho, že pokud ve dvou sousedních krajích budou dopravu provozovat různí dopravci, tak se přes hranici kraje nedostaneme vůbec. V autobusové dopravě tomu tak mnohdy je.
Jak to vlastně dělají ČD? Mají ty "přeshraniční" km s kraji nasmlouvané, nebo přes tu krajskou hranici jezdí jen proto, že je to provozně jednodušší?
12.04.2010 (15:25)  
R.U.R.: Jak je vlastně tvořen tento jízdní řád? Není možné, že jízdní doby jsou převzaty z doby, kdy tam jezdily 810? Může se stát, že Desira budou úsek mezi dvěma stanicemi (třeba díky mnohem lepší akceleraci apod.) zvládat rychleji? Pak by nemusel být žádný problém. A navíc snad lze do Desira nastoupit/vystoupit mnohem rychleji, ne? Nevím, spekuluji, vyvracejte/potvrzujte :-)

EDIT: každopádně už se na jízdu po Kozí dráze po dlouhých pěti měsících těším ;-)
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
12.04.2010 (15:18)  
Miroslav Zikmund: To si přesně myslím, že to takhle dopadne. Lidí přijdou spousty, minimálně ten první den, nevejdou se do vlaku a nebude se stíhat jízdní řád, celkově to pak pro RegioJet vyjde spíš jako antireklama a dá to za pravdu krajům, že RJ není schopné dopravu zajistit ("jak chtějí provozovat dopravu v půlce kraje, když to nezvládli ani na jedné trati" atp.). Možná by aspoň na první den měli zavést povinné místenky nebo nějaké podobné opatření. Nejlepší by asi bylo mít víc než jednu vlakovou jednotku, ale to je asi v této situaci málo reálné (nicméně třeba budeme překvapeni).
12.04.2010 (14:53)  
Doufám, že těch případů není tolik a že se to třeba v budoucnu zlepší. Tohle lámání spojů je o to smutnější, že všechny kraje (tento stát ve státě) jsou nyní řízeny p. Haškem, a všude jezdí jen ČD...takže by vskutku neměl být problém se domluvit. Což by podle mě neměl být v rozumné zemi problém, ani kdyby tomu tak nebylo. Jen kdyby se třeba jeden kraj rozhodl pro poloviční takt na dané trati, tak by přímých vlaků byla jen půlka. Tohle právo zas krajům nelze úplně upírat, jinak by se jim muselo odebrat zajišťování základní dopravní obslužnosti a pak by upadal vůbec význam jejich existence...
registrovaný uživatel M@ra 
12.04.2010 (14:51)  
Vlaky vyjíždĚJÍ.

Nejlepší by bylo zrušit rovnou umělé bolševické kraje (a obnovit historické země).

Jinak je to jen další nechutné žluté cenové podlézání, vlaky budou přeplněné a proto s nimi nikdo nepojede.:-)
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko