..: DB možná koupí britskou Arrivu :..

ALEX/Arriva, dvoupatrové vozy, Neumark, 16. 11. 2009, foto: Harald Heinrich Německo — Minulý čtvrtek, 11. března 2010, informovaly Financial Times Deutschland (FT D), že německá Deutsche Bahn (DB AG) zřejmě usiluje o koupi britského konkurenta Arriva. Ta provozuje formou dceřiných společnost dopravu ve dvanácti evropských zemích, včetně českých autobusových dopravců Transcentrum bus Kosmonosy u Mladé Boleslavi (2006), Bosák Bus Dobříš (2007) a Osnado Trutnov (2007), v Německu pak regionální železniční a autobusovou dopravu v Bavorsku či Sasku, ale i v dalších regionech země. Arriva potvrdila, že existuje možná nabídka k její koupi. Její hodnota by mohla dosáhnout až 2 mld. eur. DB se nechce k této otázce jakkoliv vyjadřovat s tím, že fámy z trhu nekomentuje. Vyjednávání o koupi zřejmě začalo již za dob bývalého generálního ředitele koncernu DB Hartmuta Mehdorna. Šéf drah Rüdiger Grube údajně hledá možnost nákupu tohoto podniku již několik měsíců. Konkrétní nabídka by podle FT D mohla být předložena příští týden.

V současnosti nejznámějším projektem této skupiny dopravců v Německu jsou meziregionální vlaky ALEX, které operují mezi Lindau, Obersdorfem, Mnichovem, Regensburgem, ale i Plzní a Prahou. Kromě nich Arriva drží podíl také ve Vogtlandbahn provozujícím spoje kolem Zwickau, Hofu či Berlína. Vlaky VGB ale zajíždí také do Chebu, Mariánských Lázní nebo Karlových Varů. WaldBahn má své působiště mezi Plattlingem, Železnou Rudou a Špičákem, stejně jako v celé oblasti kolem Schwandorfu. Tam navíc jako smluvní dopravce pro DB. Berchtesgadener LandBahn (BLB) pak provozuje regionální vlaky Berchtesgadenem, Freilassingem a Salcburkem. Tyto vlaky vyjely teprve v prosinci 2009 s tím, že původně plánované jednotky Stadler Flirt nebyly včas schváleny německým drážním úřadem EBA a došlo k nasazení náhradních vozidel rozličného původu. Německá Arriva si drží nadpoloviční podíl v další desítce německých dopravních společností. Skupina Arriva působí nejen v Německu, ale i dalších 11 evropských zemích a zaměstnává celkově přes 44 tisíc lidí.

Zdroje: Nürnberger Zeitung, Arriva Deutschland


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 18.3.2010 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Evropa Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
24.03.2010 (20:05)  
Já bych ty Arriví vozy neviděl tak černě. Paradoxem je, že je koupila od DB coby "nadbytečné vozy" model "Genosse Honecker", které byly nabízeny i ČD ... ty ovšem tehdy neměly zájem a teď nemají nic.

Arriva je modernizovala - po pravdě řečeno, jsou lepší než někdejší modernizace model PFA Weiden ...
Registered user Sim 
23.03.2010 (7:38)  
Filip Janev > bylo by mozna vhodne pripomenout, ze ty "nic moc" Bm od Arrivy tvori v poctu 7 kusu (+ 2x ABvmz) prakticky polovinu vsech (celkem 15 kusu) slusnych vozu pro dalkovku, ktere se objevuji v zapadoceske pivni metropoli.

V principu je uplne fuk, jestli sem jede souprava od Arrivy nebo DB - pokud na konec soupravy v Plzni pripoji CD svoje obuta Becka (obcas i Bt) a hura na Prahu, znaly cestujici uz vi, ze se ma zelenym polomacenym vozum vyhnout velkym obloukem.

Nehlede na fakt, ze u Arrivy a DB jsou tyhle vozy (Bm a Bimz) nasazovany na rychliky, kdezto CD vozy tehle kategorie nejezdi pravidelne ani na EC :-(
Registered user jk 
23.03.2010 (1:23)  
Osobni vlakova doprava v Nemecku tvori sotva 10% aktivit Arrivy, tedy relativne malou cast. Hlavni jsou aktivity v UK, tedy tamni autobusova a vlakova doprava. DB uz v oblasti nakladnich zeleznic v Evrope skoupila co se dalo, ale co se tyce osobnich zeleznic (natoz pak autobusu), pujde o jednu z prvnich akvizic. Jinak Arriva za rok 2009 vydelala 122 mil GBP (pred zdanenim), tedy v nijak tragicky spatne financni situaci neni.
22.03.2010 (18:41)  
No, Bm Arriva vypadají daleko hůře než Bimzy apod. vagony, takže bych se divil, kdyby se DB k takovýmto vozům vůbec přihlásili.A pro ně nakoupit nové vozy/jednotky, není problém, DB peněžně nestrádá, o tom svědčí i fakt, že chtějí koupit Arrivu.
22.03.2010 (7:18)  
Opravdu si myslíte, že když DB koupí Arrivu, stáhne její vozy, někde je odstaví a na spoje nasadí kouzelně namnožené vozy, které provozuje dnes? Těžko. Nejvýše ty modro-šedo-žluté přebarví a bude dál používat. Logicky.
20.03.2010 (18:32)  
No, já nevím, ale přeci Bm je mnohem lepší než DB Bimz a ABvmz se mi více líbí než německé vozy. Mně by fakt chyběla Arriva. Jenom škoda, že jí to s autobusama nejde...
Registered user karosa  mail  
20.03.2010 (12:40)  
ReActor: Pravda, Arriva sice koupila v Česku pár busových společností(namátkou Transcentru, ?B, Bosák, Osnado a další) a provozuje několik desítek linek(příměstských i dálkových), ale žádná sláva to také není. Nové vozy se takřka nekupují(ale jen stále slibují), o údržbě vozidel, péči o své řadové zaměstnance a zlepšování podmínek pro cestující ani nemluvě. Takže ty zvěsti o špatné finanční situaci asi nebudou jem fámy typu JPP... Navíc se i v Česku neoficiálně(a potichu) hovoří o možném prodeji některých dříve nakoupených společností.(a jak říká staré dobré přísloví: Není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu..)
20.03.2010 (11:24)  
Co se týče vozů Arrivy a DB Regio jezdících na rychlících mezi Německem a Prahou, tak je obojí tak zhruba stejně nic moc, tj. na úrovni třeba našich Bmee248. Moc nechápu, proč Arriva místo rekonstrukcí starých vozů nenakoupila vozy nové, když nakoupila nové lokomotivy, mohly to být třeba vozy podobné jako u Nord-Ostsee-Bahn, asi už nezbyly peníze... Každopádně je dobře, že začala s nákupem nových vozů a snad v tom bude pokračovat a bylo by pěkné, kdybychom se nových vozů dočkali i na vlacích do Prahy místo těch obstarožních Bm a ABvmz.
Jen tak pro ilustraci nové vozy Nord-Ostsee-Bahn: http://bahn.startbilder.de/1024/der-nob-sylt-nach-hamburg-44635.jpg
Registered user ReActor  mail  
20.03.2010 (1:05)  
Tomáš Kraus:
Není to dávno co Arriva prohlásila, že se chystá do konkurenčního boje s ČD. Aspoň jsem o tom slyšel v Liberci. Je pravda, že to srovnávám hlavně s libereckým tendrem, kde slyšim o Arrivě asi nejvíce.
I do tohoto tendru se měli zapojit ČD společně s DB, proto ta spolupráce. Arriva do toho šla sama. Naskytla se mi otázka kdo s kým spolupracuje. Myslim si, že národní podniky budou spolu spolupracovat lépe. Stejně jako podniky soukromné. :-)

JK:
pokud je to tak, tak to bude zajímavé. Arriva už totiž provozuje i některé autobusové linky v ČR a není jich málo
19.03.2010 (22:06)  
Toto vůbec není dobré pro nás, protože nasadí DB stajné ( nebo podobné ) vozy na rychláky Praha - Nürnberg? Nemyslím si. Zase to budeme zajišťovat my. A co teprv regionálky. Kdepak, ti Němci nám jen tak nedají...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko