Německo — Minulý čtvrtek, 11. března 2010, informovaly Financial Times Deutschland (FT D), že německá Deutsche Bahn (DB AG) zřejmě usiluje o koupi britského konkurenta Arriva. Ta provozuje formou dceřiných společnost dopravu ve dvanácti evropských zemích, včetně českých autobusových dopravců Transcentrum bus Kosmonosy u Mladé Boleslavi (2006), Bosák Bus Dobříš (2007) a Osnado Trutnov (2007), v Německu pak regionální železniční a autobusovou dopravu v Bavorsku či Sasku, ale i v dalších regionech země. Arriva potvrdila, že existuje možná nabídka k její koupi. Její hodnota by mohla dosáhnout až 2 mld. eur. DB se nechce k této otázce jakkoliv vyjadřovat s tím, že fámy z trhu nekomentuje. Vyjednávání o koupi zřejmě začalo již za dob bývalého generálního ředitele koncernu DB Hartmuta Mehdorna. Šéf drah Rüdiger Grube údajně hledá možnost nákupu tohoto podniku již několik měsíců. Konkrétní nabídka by podle FT D mohla být předložena příští týden.
V současnosti nejznámějším projektem této skupiny dopravců v Německu jsou meziregionální vlaky ALEX, které operují mezi Lindau, Obersdorfem, Mnichovem, Regensburgem, ale i Plzní a Prahou. Kromě nich Arriva drží podíl také ve Vogtlandbahn provozujícím spoje kolem Zwickau, Hofu či Berlína. Vlaky VGB ale zajíždí také do Chebu, Mariánských Lázní nebo Karlových Varů. WaldBahn má své působiště mezi Plattlingem, Železnou Rudou a Špičákem, stejně jako v celé oblasti kolem Schwandorfu. Tam navíc jako smluvní dopravce pro DB. Berchtesgadener LandBahn (BLB) pak provozuje regionální vlaky Berchtesgadenem, Freilassingem a Salcburkem. Tyto vlaky vyjely teprve v prosinci 2009 s tím, že původně plánované jednotky Stadler Flirt nebyly včas schváleny německým drážním úřadem EBA a došlo k nasazení náhradních vozidel rozličného původu. Německá Arriva si drží nadpoloviční podíl v další desítce německých dopravních společností. Skupina Arriva působí nejen v Německu, ale i dalších 11 evropských zemích a zaměstnává celkově přes 44 tisíc lidí.
Zdroje: Nürnberger Zeitung, Arriva Deutschland
Arriva je modernizovala - po pravdě řečeno, jsou lepší než někdejší modernizace model PFA Weiden ...
V principu je uplne fuk, jestli sem jede souprava od Arrivy nebo DB - pokud na konec soupravy v Plzni pripoji CD svoje obuta Becka (obcas i Bt) a hura na Prahu, znaly cestujici uz vi, ze se ma zelenym polomacenym vozum vyhnout velkym obloukem.
Nehlede na fakt, ze u Arrivy a DB jsou tyhle vozy (Bm a Bimz) nasazovany na rychliky, kdezto CD vozy tehle kategorie nejezdi pravidelne ani na EC :-(
Jen tak pro ilustraci nové vozy Nord-Ostsee-Bahn: http://bahn.startbilder.de/1024/der-nob-sylt-nach-hamburg-44635.jpg
Není to dávno co Arriva prohlásila, že se chystá do konkurenčního boje s ČD. Aspoň jsem o tom slyšel v Liberci. Je pravda, že to srovnávám hlavně s libereckým tendrem, kde slyšim o Arrivě asi nejvíce.
I do tohoto tendru se měli zapojit ČD společně s DB, proto ta spolupráce. Arriva do toho šla sama. Naskytla se mi otázka kdo s kým spolupracuje. Myslim si, že národní podniky budou spolu spolupracovat lépe. Stejně jako podniky soukromné. :-)
JK:
pokud je to tak, tak to bude zajímavé. Arriva už totiž provozuje i některé autobusové linky v ČR a není jich málo
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.