Ústí nad Labem — V pondělí proběhlo v kanceláři hejtmanky Ústeckého kraje Jany Vaňhové jednání se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v čele s generálním ředitelem Janem Komárkem o požadavcích kraje na zvýšení rychlosti vlaků na některých tratích a na úpravy vybraných nádraží a zastávek v kraji. Své požadavky kraj adresoval SŽDC již na sklonku loňského roku. Ta ve spolupráci s krajem hodlá ještě letos připravit seznam nejdůležitějších akcí, pro něž by byly dostupné finance. První úpravy by tak mohly začít již v příštím roce a být dokončeny v průběhu let 2013 – 2015, sdělila tisková mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.
Jak přislíbil Jan Komárek, SŽDC se zaměří na požadavky kraje v rámci prostředků na provozuschopnost tratí. V průběhu roku 2010 budou zpracovány studie proveditelnosti, projektové dokumentace a zahájí se přípravné práce. Mezi požadovanými úpravami je například zvýšení rychlosti vlaků na tratích Rumburk – Mikulášovice – Dolní Poustevna na Děčínsku a Lovosice – Litoměřice, nebo elektrifikace tratí asi dvoukilometrového úseku z Louky u Litvínova do Litvínova na Mostecku a pětikilometrového úseku z Kadaně–Prunéřova do Kadaně předměstí na Chomutovsku. V současnosti při cestě do Litvínova je nutné přestupovat v Teplicích v Čechách či Mostě, při cestě do Kadaně pak v Kadani–Prunéřově. Elektrifikace těchto koncových tratí by měla umožnit nasazení elektrických jednotek z Ústí nad Labem přímo do stanic Litvínov nebo Kadaň předměstí, které jsou situovány v centrech měst.
Zdroj: Finanční noviny (ČTK), Ústecký kraj
Frekvenci cestujících pohodlně ve špičce obslouží Regionova (84 míst), nebo 810 a 010 (110 míst), mimo špičku sólo 810 jezdí poloprázdná. Nedokážu si představit, co by tam teď dělal ešus. Vozil vzduch?
K elektrifikaci by se muselo kompletně zrekonstruovat kolejiště v žst. Louka u Litvínova, jejíž dnešní stav je tristní - hlavně výhybky jsou při pojíždění "jedlé". No a v Litvínově si dnes tramvaj snad ani nedokážu představit :-)
Dále by se musela zvednout traťová rychlost - dnešní závratná padesátka je předpotopní. Přitom dle slov traťmistra o 70 km/hod v některých úsecích je už pár let zažádáno, jen ta realizace se tak nějak vleče českým obvyklým tempem :-)
No a instalace světelné zab. zařízení na frekventované silnici mezi Duchcovem a Lomem čeká asi na smrt nějakého nedisciplinovaného řidiče, byť nehod už na něm bylo dost...
Karel Mikuláštík Když vezmu v úvahu, že ve většině měst bývá nádraží na jejich okraji, myslím, že poloha nádraží v Litvínově je v pohodě. Otázka je, kde by ta ideální poloha byla, centrum města není od nádraží daleko a co víc, jak sám píšete, u stanice je funkční autobusové nádraží a dopravní uzel MHD, kde se protínají tramvaje a autobusy
Jen tak pro zajímavost, původně toto nádraží stálo svým způsobem v centru Litvínova, kdy ještě existoval i Dolní Litvínov, který vzal za své při důlní činnosti...
Vztažmo k mému příspěvku níže - a právě ona vzdálenost "jako ze 7. nástupiště na Hlaváku" je pro mnohé občany (i s vyšší kvalifikací) zmíněného mikroregionku problematicky stravitelná. Dlouhou dobu byla tato zásadní otázka řešena "podnikovou" tj. smluvní autobusovou dopravou zaměstnanců. Např. cca 300 metrů od brány v EKY (Komořany) na peron Žst. Třebušice byla vzdálenost nepřekonatelná a vlak striktně (cestou odborové organizace) odmítán....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.