..: První elektrické jednotky v Polsku schváleny na 160 km/h :..

FLIRT dopravce PR v Katowicích, foto: Martin Grill Varšava — Elektrické jednotky FLIRT výrobce Stadler obdržely 16. 2. 2010 schválení pro provoz rychlostí 160 km/h v Polsku. Urząd Transportu Kolejowego jim udělil trvalou homologaci, zatímco dosud platila dočasná homologace z května 2008. V Polsku jezdí 10 jednotek v majetku Mazovského vojvodství (provozují je Koleje Mazowiecke v okolí Varšavy) a 4 jednotky Slezského vojvodství (provozují je Przewozy Regionalne na trati Katowice – Tychy miasto). FLIRT je prvním typem elektrické jednotky, která byla v Polsku schválena pro rychlost 160 km/h.

„Jsme velice pyšní na to, že FLIRTy pro Mazovské a Slezské vojvodství získaly jako první elektrické jednotky trvalou homologaci na rychlost 160 km/h v Polsku a tím plně vyhověly specifickým požadavkům polské železniční legislativy. V současnosti jsou investovány miliardy Zlotých do modernizace polských železničních tratí, vedoucím ke zvýšení rychlosti. Tyto investice mají však pro cestující a daňové poplatníky smysl pouze společně s nákupem nových rychlých vlaků,“ říká Stanisław Skalski, obchodní ředitel Stadler Rail Group a člen představenstva Stadler Polska.

Homologace platí i pro vícečlenné řízení. Výrobce rovněž vyzdvihuje nízké provozní náklady, které v životním cyklu o průměrné délce 30 let hrají významnější roli než samotná pořizovací cena. Zmiňuje také pozitivní reakce cestujících na moderní, komfortní a bezpečná vozidla. (Poznámka: V České republice zatím neexistuje žádná elektrická jednotka, schválená bez výjimek na rychlost 160 km/h — pro naklápěcí jednotky řady 680 Českých drah platí na vybraných traťových úsecích zvláštní rychlostní omezení.)

Flirtování po Evropě

Doposud dodala firma Stadler 547 jednotek rodiny FLIRT různým zákazníkům ve Švýcarsku, Německu, Itálii, Maďarsku, Finsku, Norsku, Polsku, Francii, Rakousku a Alžírsku; mnohé jezdí v barvách soukromých dopravců. Právě před několika dny, 12. 2. 2010, obdržel maďarský státní dopravce MÁV-START Zrt. poslední, šedesátou jednotku FLIRT ze své objednávky. Stalo se tak více než dva měsíce v předstihu před smluveným termínem.

Smlouva na dodávku FLIRTů pro Polsko byla uzavřena v červnu 2006 a její součástí je i tříletá údržba. Ihned po jejím podepsání začal Stadler plánovat výstavbu závodu v polském městě Siedlce (východně od Varšavy). Pronajal si a modernizoval budovy, patřící PKP, a oficiální otevření nového výrobního závodu proběhlo 5. září 2007. Díky tomu byly veškeré jednotky pro polské zákazníky vyráběny v Siedlcích. Protože další zakázky pro Polsko zatím nepřišly, začal Stadler v Siedlcích vyrábět jednotky GTW pro nizozemský trh. Roll–out prvních dvou souprav pro dopravce Arriva se odehrál v září 2009.

Zdroj: Stadler Rail


Tomáš Kraus Poslat mail autorovi | 17.2.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Jugy  mail  
17.02.2010 (10:11)  
to Snickers: čemu pořád vzdáváš "hold"? Víš co znamená slovo hold? Nastuduj si rozdíl mezi slovy hold a holt, než tady začneš něco plamenně vykřikovat...
Registrierter Benutzer Koudy 
17.02.2010 (10:00)  
honzatvs: Na odklonových trasách (např přes H.Brod) jsou určitá omezení rychlosti kvůli starým KO. O 160tku nejde.
Registrierter Benutzer Busman 
17.02.2010 (9:48)  
Snickers: A ten Siemens dokonce i českej byl (asi jako Škoda), dokad neodešel ze Zličína, když zjistil, že se to tady kvůli naší modrogumní mafii rentovat nebude...
Registrierter Benutzer Snickers  mail  
17.02.2010 (9:41)  
NJN, jsme specificky národ a to co jde jinde, tak tady ne:) Hold budem mít to co si vyrobíme a zapomínáme, že jsme také evropani a např. výrobky siemens jsou také naše výrobky a vubec na to nejsme hrdi.Hold v tom jsme jini než Němci, Belgičani atd.. Když přijedu na Rakouské hranice, tak tam stojí na modré vlajce "vítejte v EU" a když se otočím tak na té samé vlajce stojí "vítejte v České republice".Omlovám se za O.T. ale rozčiluje mě, že se tady dává přednost Parsu a Škodovce a to vůbec ne legálně. Nebo oni to snad dělají nejlépe a nejlevněji? bylo by to hezké...
17.02.2010 (9:37)  
(V České republice zatím neexistuje žádná elektrická jednotka, schválená bez výjimek na rychlost 160 km/h — pro naklápěcí jednotky řady 680 Českých drah platí na vybraných traťových úsecích zvláštní rychlostní omezení.)

Neví někdo podrobnosti? To Pendolino nemůže jet 160 někde, kde je na trati 160 (ať už pro všechna vozidla nebo vertikální rychlostník pro naklápědla)?
17.02.2010 (9:31)  
To Busman: neboj se, Flirt je sice fajn věc, ale já jsem jel minulý pátek (12.2.) ráno z Bydhošti do Varšavy vlakem IR spolky PKP-PR. Říkal jsem si, co to bude zač, že to bude EN57. Nu, EN57 to byla, nicméně vnitřek vozu prošel rekonstrukcí (ale záchod jim zamrzl :-)))), takže to nebyl takový dobytčák. Aneb bastlení po polském způsobu.
Registrierter Benutzer Busman 
17.02.2010 (9:05)  
No fuj, dělaj ze sebe jenom manufakturu. To my máme národní know-how a zbastlíme si vlastní Regionovu, kde je český každý hřebík. A ještě to dodávaj s předstihem, to je důkaz, že naše výrobky jsou skutečně unikátní ... ;-)))
17.02.2010 (8:51)  
Hmm, Stadler předal poslední 60. jednotku maďarským drahám více než dva měsíce před smluveným termínem.

Stalo se tohle někdy v české kotlině? Nebo aspoň to, že zakázka byla vyřízena včas?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko