..: První elektrické jednotky v Polsku schváleny na 160 km/h :..

FLIRT dopravce PR v Katowicích, foto: Martin Grill Varšava — Elektrické jednotky FLIRT výrobce Stadler obdržely 16. 2. 2010 schválení pro provoz rychlostí 160 km/h v Polsku. Urząd Transportu Kolejowego jim udělil trvalou homologaci, zatímco dosud platila dočasná homologace z května 2008. V Polsku jezdí 10 jednotek v majetku Mazovského vojvodství (provozují je Koleje Mazowiecke v okolí Varšavy) a 4 jednotky Slezského vojvodství (provozují je Przewozy Regionalne na trati Katowice – Tychy miasto). FLIRT je prvním typem elektrické jednotky, která byla v Polsku schválena pro rychlost 160 km/h.

„Jsme velice pyšní na to, že FLIRTy pro Mazovské a Slezské vojvodství získaly jako první elektrické jednotky trvalou homologaci na rychlost 160 km/h v Polsku a tím plně vyhověly specifickým požadavkům polské železniční legislativy. V současnosti jsou investovány miliardy Zlotých do modernizace polských železničních tratí, vedoucím ke zvýšení rychlosti. Tyto investice mají však pro cestující a daňové poplatníky smysl pouze společně s nákupem nových rychlých vlaků,“ říká Stanisław Skalski, obchodní ředitel Stadler Rail Group a člen představenstva Stadler Polska.

Homologace platí i pro vícečlenné řízení. Výrobce rovněž vyzdvihuje nízké provozní náklady, které v životním cyklu o průměrné délce 30 let hrají významnější roli než samotná pořizovací cena. Zmiňuje také pozitivní reakce cestujících na moderní, komfortní a bezpečná vozidla. (Poznámka: V České republice zatím neexistuje žádná elektrická jednotka, schválená bez výjimek na rychlost 160 km/h — pro naklápěcí jednotky řady 680 Českých drah platí na vybraných traťových úsecích zvláštní rychlostní omezení.)

Flirtování po Evropě

Doposud dodala firma Stadler 547 jednotek rodiny FLIRT různým zákazníkům ve Švýcarsku, Německu, Itálii, Maďarsku, Finsku, Norsku, Polsku, Francii, Rakousku a Alžírsku; mnohé jezdí v barvách soukromých dopravců. Právě před několika dny, 12. 2. 2010, obdržel maďarský státní dopravce MÁV-START Zrt. poslední, šedesátou jednotku FLIRT ze své objednávky. Stalo se tak více než dva měsíce v předstihu před smluveným termínem.

Smlouva na dodávku FLIRTů pro Polsko byla uzavřena v červnu 2006 a její součástí je i tříletá údržba. Ihned po jejím podepsání začal Stadler plánovat výstavbu závodu v polském městě Siedlce (východně od Varšavy). Pronajal si a modernizoval budovy, patřící PKP, a oficiální otevření nového výrobního závodu proběhlo 5. září 2007. Díky tomu byly veškeré jednotky pro polské zákazníky vyráběny v Siedlcích. Protože další zakázky pro Polsko zatím nepřišly, začal Stadler v Siedlcích vyrábět jednotky GTW pro nizozemský trh. Roll–out prvních dvou souprav pro dopravce Arriva se odehrál v září 2009.

Zdroj: Stadler Rail


Tomáš Kraus Poslat mail autorovi | 17.2.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
17.02.2010 (20:06)  
Filip Janev: A na kolika úsecích u nás si užije Vmax třeba Pendolino? Ad absurdum můžeme zmínit i 151...a až bude 380, taky se u nás projede na půl rajčáku. Mno, čekám na první reakce typu: "Ale Pendolino a 380 nemají plánováno jezdit jen u nás..." :oD
17.02.2010 (20:02)  
Elias is best- Prosím netahej sem osobní vozy.
A o jakých 20 vysokorychlostních jednotkách, jsi to psal?

Samozřejmě je to dobrá správam ale kde se tam těch 160 km/h využije? Na CMK to určitě nebude, a jinde snad ani 160 km/h nemají, a už vůbec ne, v oblasti v článku zmiňované.
Registrierter Benutzer SMall42  mail  
17.02.2010 (18:20)  
MZ, a Vaše slova jakýmkoli způsobem změní světové dějiny? Ne? Tak přemýšlím, jestli podle Vašého názoru vůbec někoho zajímají?

Komentovat trať v Porajowie můžete na jiném místě a to opravdu stačí.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
17.02.2010 (18:20)  
MZ: Tuto informaci uvítá každý, kdo se alespoň trochu zajímá o železniční současnost našich severních sousedů. Když se to přidá k událostem posledních let, tedy provozu TRAXXů od Bombardieru, Taurusů, Maximy od Voithu, nedaleko jsou desítky ZNLE E6ACT Dragon v provozu...tak je evidentní, že alespoň někde se investuje. A pokud je mi známo, nezahálí ani v rekonstrukci infrastruktury, jen mají holt jiné priority, než ty. To vše nasvědčuje tomu, že už i Polsko nás v lecčems předběhlo. Za chvíli bude jedinou srovnatelnou zemí Albánie...
Registrierter Benutzer junkrs 
17.02.2010 (17:56)  
Snickers:
...to je uplně stejny jako když já fandím víc svým krajanům, než těm z vedlejšího okresu...
Aha, takže třeba Pražáci budou fandit Čechům, ale Jágrovi už míň, protože je z Kladna?! No logicky to má něco do sebe :-)))
17.02.2010 (17:47)  
Josef Petrák : Ano myslím. Předpokládám, že Amnopuz bude mít zásuvky. To samé Amnouz. Tak proto ten názor.
17.02.2010 (17:28)  
MZ) Až to udělají, nebo někdo za ně, napíšeme o tom...
17.02.2010 (17:26)  
První elektrické jednotky v Polsku schváleny na 160 km/h :...

No a co ? Změní toto administrativní rozhodnutí "polského drážního úřadu" běh světových dějin ... ?

Raději bych se dočetl, že polští "evropané" uvedli na vlastní náklady traťový úsek Hrádek nad Nisou Grenze - Zittau Grenze do takového technického stavu, kdy tam mohou vlaky jezdit rychlostí 100 km/h.
17.02.2010 (17:12)  
Sim, trochu se to debatovalo na vagonwebu a dohledával jsem k tomu "bájnům Fénixovi" fotky. Celkem obyčejný, ale moderní vagon první třídy.

Ano, minimálně jeden kus je již nasazený do provozu.

Víc tady:
http://forum.vagonweb.cz/read.php?15,860
Registrierter Benutzer Sim 
17.02.2010 (17:08)  
Josef Petrák > ty tri vozy jsou uz v provozu, nebo jen slibene? Ja nevim, ale pokud jsou v provozu, tak se musim Eliase trosku zastat - vuci clanku je to OT, ale srovnani s nasi hospodojednickou se primo nabizi. Zatim posledni zpravy mam, ze se jejich nasazeni odklada na neurcito... nebo uz nekde jezdi?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko