..: První elektrické jednotky v Polsku schváleny na 160 km/h :..

FLIRT dopravce PR v Katowicích, foto: Martin Grill Varšava — Elektrické jednotky FLIRT výrobce Stadler obdržely 16. 2. 2010 schválení pro provoz rychlostí 160 km/h v Polsku. Urząd Transportu Kolejowego jim udělil trvalou homologaci, zatímco dosud platila dočasná homologace z května 2008. V Polsku jezdí 10 jednotek v majetku Mazovského vojvodství (provozují je Koleje Mazowiecke v okolí Varšavy) a 4 jednotky Slezského vojvodství (provozují je Przewozy Regionalne na trati Katowice – Tychy miasto). FLIRT je prvním typem elektrické jednotky, která byla v Polsku schválena pro rychlost 160 km/h.

„Jsme velice pyšní na to, že FLIRTy pro Mazovské a Slezské vojvodství získaly jako první elektrické jednotky trvalou homologaci na rychlost 160 km/h v Polsku a tím plně vyhověly specifickým požadavkům polské železniční legislativy. V současnosti jsou investovány miliardy Zlotých do modernizace polských železničních tratí, vedoucím ke zvýšení rychlosti. Tyto investice mají však pro cestující a daňové poplatníky smysl pouze společně s nákupem nových rychlých vlaků,“ říká Stanisław Skalski, obchodní ředitel Stadler Rail Group a člen představenstva Stadler Polska.

Homologace platí i pro vícečlenné řízení. Výrobce rovněž vyzdvihuje nízké provozní náklady, které v životním cyklu o průměrné délce 30 let hrají významnější roli než samotná pořizovací cena. Zmiňuje také pozitivní reakce cestujících na moderní, komfortní a bezpečná vozidla. (Poznámka: V České republice zatím neexistuje žádná elektrická jednotka, schválená bez výjimek na rychlost 160 km/h — pro naklápěcí jednotky řady 680 Českých drah platí na vybraných traťových úsecích zvláštní rychlostní omezení.)

Flirtování po Evropě

Doposud dodala firma Stadler 547 jednotek rodiny FLIRT různým zákazníkům ve Švýcarsku, Německu, Itálii, Maďarsku, Finsku, Norsku, Polsku, Francii, Rakousku a Alžírsku; mnohé jezdí v barvách soukromých dopravců. Právě před několika dny, 12. 2. 2010, obdržel maďarský státní dopravce MÁV-START Zrt. poslední, šedesátou jednotku FLIRT ze své objednávky. Stalo se tak více než dva měsíce v předstihu před smluveným termínem.

Smlouva na dodávku FLIRTů pro Polsko byla uzavřena v červnu 2006 a její součástí je i tříletá údržba. Ihned po jejím podepsání začal Stadler plánovat výstavbu závodu v polském městě Siedlce (východně od Varšavy). Pronajal si a modernizoval budovy, patřící PKP, a oficiální otevření nového výrobního závodu proběhlo 5. září 2007. Díky tomu byly veškeré jednotky pro polské zákazníky vyráběny v Siedlcích. Protože další zakázky pro Polsko zatím nepřišly, začal Stadler v Siedlcích vyrábět jednotky GTW pro nizozemský trh. Roll–out prvních dvou souprav pro dopravce Arriva se odehrál v září 2009.

Zdroj: Stadler Rail


Tomáš Kraus Poslat mail autorovi | 17.2.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
17.02.2010 (16:43)  
Elias) Myslíš ty celé tři kusy vozů řady Amnopuz? :)
17.02.2010 (16:42)  
Tak, už jen dodat Amnopuz-y, Bmnopuz-y, Amnouz-e a Bmnouz-e a Poláci nás předběhli. Severní sousedé zvýší svůj náskok 20 vysokorychlostními jednotkami. Ach jo. ZA CO TO MÁME?
registrovaný uživatel Sim 
17.02.2010 (15:41)  
Pinochet: "U nás by už taky tyto, nebo podobné jednotky jezdily. Ono se ale čeká, až Škoda zhotoví konstrukci a posléze vyhraje tendr."

... jenze ono je to v realu naopak ... napred se "vyhraje" a pak se zacne kreslit :-(
registrovaný uživatel Snickers  mail  
17.02.2010 (12:51)  
junkrs :to je uplně stejny jako když já fandím víc svým krajanům, než těm z vedlejšího okresu
registrovaný uživatel junkrs 
17.02.2010 (12:42)  
Snickers:
To já se třeba cítím být v první řadě Čechem a pak až Evropanem. A na ZOH taky fandím Čechům, nikoliv "Evropanům" ;-) Jo až bude stát Evropa v něčem proti někomu druhýmu, tak to bude jiná.....
registrovaný uživatel Snickers  mail  
17.02.2010 (12:28)  
Tim sem chtěl říct, že se Rakušané cítí být Evropany, ne ,že nas za ně nepovažují. Ta cedule tam je víc jak 10let a nikdy na ní neměli napsáno "vítejte v Rakousku".
17.02.2010 (12:17)  
Snickers: Když přijedu na Rakouské hranice, tak tam stojí na modré vlajce "vítejte v EU" a když se otočím tak na té samé vlajce stojí "vítejte v České republice".

ČR nesousedí s žádnou ne-EU zemí, tudíž je logické, že na hranici nebude mít nápis "Vítejte v EU". Rakušané by měli mít takový nápis jen na hranici se Švýcarskem (a Lichtenštejnskem). Pokud toto píšou na české hranici, znamená to, že ČR nepovažují za člena EU. Spíš to ale bude nějaká starší vlajka, kterou používali už před naším vstupem do EU. Nicméně můj názor je takový, že tam nemá co dělat. Přestože Vy ji chválíte.
17.02.2010 (11:43)  
U nás by už taky tyto, nebo podobné jednotky jezdily. Ono se ale čeká, až Škoda zhotoví konstrukci a posléze vyhraje tendr.
registrovaný uživatel Holoubek  mail  
17.02.2010 (11:42)  
ono se jezdí v polsku víc než 60km/h?? :-D
registrovaný uživatel Snickers  mail  
17.02.2010 (10:32)  
Se omlouvám, nejsem dobrá čecha.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko