Ústecko/Děčínsko/Mostecko — Při podpisu smlouvy s Ústeckým krajem na 10 let se České dráhy zavázaly k dodání nových vlaků pro regionální spoje. Prvním krokem bude nasazení nových klimatizovaných dvoupatrových jednotek CityElefant na trase z Děčína přes Ústí nad Labem do Mostu. Budou zde nasazeny dvě soupravy, které budou vyjíždět o víkendech, kdy zajistí vozbu zhruba poloviny víkendových spojů. Cestující se tak mohou těšit na zlepšení kultury cestování v Ústeckém kraji; nové jednotky jsou vybaveny nejen klimatizací, ale též oddílem první třídy, háky na kola, moderními toaletami a nástupními plošinami pro cestující na vozíku. V pracovní dny zůstane klasická souprava v podobě elektrické lokomotivy řady 163 a vozů Bdt279 nebo Bt283.
Jednotky CityElefant vyjedou z Děčína do Mostu a zpět o všech sobotách a nedělích. Proč byla vybrána zrovna tato trasa? Jedná se o páteřní trať Ústeckého kraje, kde jezdí nejvíce cestujících. Poprvé se s nimi mohou cestující svézt 7. března 2010, kdy vejde v platnost první změna jízdního řádu. V Ústeckém kraji ale není CityElefant žádnou novinkou. Zajišťuje zde vozbu osobních vlaků do Roudnice nad Labem a dále do Kralup nad Vltavou a Prahy. „Důležité je, že jsou CityElefanty nízkopodlažní. To pomáhá nejen cestujícím na invalidním vozíku, ale i starším lidem, kteří nemusí zdolávat schody do vlaku, a také maminkám s kočárky i cyklistům,“ komentuje náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Víkendové nasazení CityElefantů mezi Děčínem a Mostem se vyzkoušelo už v sobotu 28. listopadu 2009, velmi se osvědčilo, a tak tu budou jezdit od první změny jízdního řádu pravidelně.
Na provoz v Ústeckém kraji požádaly dráhy o peníze z Evropského fondu; jedná se o částku zhruba 450 mil. Kč. O tom, zda České dráhy peníze získají, se rozhodne v prvním pololetí tohoto roku. Pokud bude žádost schválena, první nové vlaky by měly vyjet v roce 2012. Dopravě v Ústeckém kraji dráhy věnují celkem 2,1 mld. Kč; nakoupeno bude 7 elektrických jednotek, které budou nasazovány na trase Děčín – Ústí nad Labem – Teplice – Chomutov – Kadaň – Kadaň předměstí a Ústí nad Labem – Teplice – Litvínov, přičemž by v úseku Ústí nad Labem - Teplice v Čechách měl vzniknout interval 30 minut. Zakoupena bude také jedna dieselová jednotka, druhou zakoupí kraj. Společně bude nasazována na trase Jirkov – Chomutov – Karlovy Vary.
Elektrická jednotka musí být nízkopodlažní, musí mít kapacitu nejméně 180 míst, max. rychlost 160 km/h, bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Motorová jednotka musí být také nízkopodlažní, schopna jet až 120 km/h, musí mít bezbariérové WC a prostory pro přepravu kočárků, jízdních kol a objemných zavazadel. Zda ve výběrovém řízení obstojí v současnosti produkované CityElefanty a Regionovy, zahraniční vozidla nebo se objeví nová vozidla domácího průmyslu, se ukáže již tento rok. Podmínkou pro nákup nových regionálních vozidel je však získání zdrojů z EU.

Zippich : jenže trojdílný Talent délky 52,140 m má kapacitu 151 místo k sezení, tedy méně než poloviny ešusu dlouhého 79,200; čtyřdílný délky 66,880 m má kapacitu 199 míst, tedy cca 2/3 kapacity ešusu. Čili místo jednoho trojdílného ešusu dva trojdílné Talenty ... Myslíte, že dva Talenty jsou levnější než jeden ešus ?
Jednopodlažní Talent2 stejné délky má jen o 10 sedadel méně, než patrový Ešus. Krom toho je dvousystémový a má hnaný každý druhý podvozek, takže by na rozdíl od něj vyjel bez problémů i z Prahy do Benešova. A mimochodem je levnější...
Tohle vám může uvěřit leda nějaký magor.
Desiro je sice strašně profláklé, ale přesto je o řád lepší, než "hydra s řidičákem". Proč? Protože Desiro je určeno pro regionální dopravu a je tak postaveno. Hydra byla pro rychlíky a používá se na všechno. To, že mají desira jezdící u nás prkenné sedačky, ja dáno požadavkem kupce. Ony sedačky v nových 054 a elefantech jsou úplně stejně debilně prkenné.
Co se týče akcelerace a měrného výkonu desira, tak kecáte tak, že ani nejspíš netušíte, co to je za parametry.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
