Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.
Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.
20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)
Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz
Prostě proti žábám je toto vozidlo v mnoha pohledech krok zpět...
Názor většiny je zcela opačný.
Píše se tam, že "patří mezi nejstarší" (myšleno společně s několika dalšími řadami), ne že jsou úplně nejstarší.
Jinak proti žabotlamům bych taky neměl moc výhrad. Snad jen ty podvozky a zanedbanou údržbu v posledních letech. Ale není se čemu divit, už léta se mluví o tom, že žabotlamy končí, tak proč to s tou péčí o ně přehánět. Ale ten konec pořád jaksi nepřichází.
No, sice neznám přesné stáří lokomotiv řady 141, ale pochybuju dost o tom, že by žabáci byly starší!
Škoda žabáků, moc komfortní svezení to sice není, ale člověk se cítí jako ve vlaku, kde tu a tam se ještě podívá ven.
Prostě proti žábám je toto vozidlo v mnoha pohledech krok zpět...
Ad kratke perony - zastavku predtim se proste vyhlasi, ze posledni vagon(y) zustanou mimo peron a proto nepujdou otevrit. Pripadne pokud takhle "jednorazove" zamcit nejdou, tak budou cestujici upozorneni, ze se z nich bude vystupovat do kopriv. Funguje to v Londyne, urcite to muze fungovat i v Bechovicich
doomlukas - pokud jde o ty pocty cestujicich, tak jsi myslim psal neco o srovnatelnosti - pokud sedacky budou stejne na husto naskladane, tak jich bude vzdy vic v tom vagone, kde budou ve dvou patrech. To je holt princip nasobeni...
A stisteny prostory? Komu prijde jakejkoliv vlak, kde lze stat vzprimene stistenej, tak at jezdi na zebrinaku. Ta stistenost je (stejne jako u pendolina) jeden z nejblbejsich argumentu, ktery se da uvest
Lidi co cestujou víc než třeba na 12 zastávek si vylezou navrch pokud nebudou chtít být rušeni...( Ono není každému příjemné když se kolem furt někdo hýbe a tak si vleze do klidu navrch a má na chvíli klid... kdo by si vylezl navrch kdyby cestoval na 2 zastávky?? jedině ten co tam nikdy nebyl nebo malé dítě) ti co cestují na menší počet zastávek nebudou přece chodit nahoru ...
Omlouvám se za off-topic ale o jakých veěcech se tu bavi pan doomlukas to jsou s prominutím takové blbosti že by se měly dát zarámovat!!!! A jestli máte pane doomlukas nějaký vylepšovák pro elefanty jak ušetřit s tím zbytečně profláklým místem tak sem s tím rád se na to podívám a SKRITIZUJI! ( Samozřejmě pro 2-patrovou jednotku!
Jedno sedadlo ve 471 zaujímá plochu 0,458 m2
Jedno sedadlo v Desiru Classic zaujímá plochu 0,408 m2 (výkres Desira ML jsem nesehnal)
Je samozřejmé, že u patrových vozidel celý interiér působí stísněně, ale u 471 bych si s tím nelámal hlavu. Když si uvědomíme, že na Západě jsou takto řešeny i vysokorychlostní soupravy pro dálkovou dopravu, tak se s tím jistě smíříme i v příměstské dopravě, kde se cestuje na kratší vzdálenosti a bez objemných zavazadel.
A k Pragocentrismu:
Když se dopravce rozhodne, že nakoupí nová vozidla, pak je zcela pochopitelné, že jimi bude nahrazovat to nejstarší, co má. Divím se, jak se nad tímto může někdo pozastavovat.
Pro nechápavé: dlouhá léta jezdily v okolí Brna novější vlaky než v okolí Prahy, takže teď to zase nějaký čas bude opačně.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.