..: České dráhy koupí dalších 15 kusů jednotek řady 471 CityElefant :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhy Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.

Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.

20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)

Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz


JiříK. | 4.12.2009 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
07.12.2009 (15:22)  
Joska Holibajda: Tyto dvě soupravy tam stály vedle sebe - žabotlam do Berouna a Elefant do Řevnic. Všichni nastupovali samozřejmě do staré hnusné soupravy, protože Elefant přijíždí do Řevnic o 10 minut později.

Tak většina samozřejmě pojede dřívějším vlakem, nicméně už i v tomto uváděném případě jsem viděl jedince, kteří nechali žábu raději odjet a posadili se do ešusu, v lepším případě do 1.tř.
Uvidíme co teď udělá protažení ešusů do Berouna, zatímco na Řevnice půjdou žabotlamy (vyjma snad jednoho negarantovaného ěšusu).
07.12.2009 (15:21)  
M: Patrové uspořádání má na to vliv i tím, že na jedny dveře připadá více cestujících, víš?
registrovaný uživatel M 
07.12.2009 (15:05)  
Chudaci Rakusaci...
Jestli je jednotka patrova nebo ne vymenu nezpomali ani nezrychli ani o vterinu. Uzke misto jsou dvere. Jestli ke dverim prijdou lidi zleva nebo zprava nebo zhora nebo zdola je jedno (stejne jako je jedno, jestli k vlaku vede nadchod nebo podchod), pro vymenu lidi jsou dulezite pouze smery dovnitr a ven.
A to zcela pomijim fakt, ze tyhle jednotky jsou nasazovany na trasy, kde je vymena cestujicich velmi vyrazne omezena a probiha spise stylem in-in-in-in-in-in-OUT (a opacne). A pokud se ti in-in-in budou hromadit u dveri, protoze nebudou chtit jit dal, tak je pocet pater zcela irelevantni, protoze plati to, co jsem napsal na zacatku - uzke misto jsou dvere a prostor u nich...

Hovadina neni vymena cestujicich (to nikdo nikde napsal), ale ty tvoje bludy, ze pocet pater na ni ma vliv.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.12.2009 (14:58)  
doomlukas: Jo, ešus má své nedostatky, rozhodně to není nejlepší vozidlo, ale zase musíme to vzít z jiného pohledu: Je to prakticky dosud snad jediné nové vozidlo u nás vyráběné a žádná přestavba, kde se sice staré, ale pěkné a spolehlivé vozidlo předělá na nehezké, nespolehlivé a pořád staré.

Joska Holibajda: pravda, jako když lidi v metru na jezdících zchodech předbíhají, aby jim to neujelo :-)
07.12.2009 (14:16)  
M: Rychlost výměny cestujících pro tebe může být hovadina, ale v příměstské dopravě to hovadina není, protože má vliv na cestovní rychlost. Proč myslíš, že se příměstské jednotky dělají nízkopodlažní a s širokými dveřmi? Kvůli bezbariérovosti to není, na to by stačila jedna snížená plošina. Je to právě i kvůli rychlejší výměně cestujících. A patrové uspořádání tu výměnu zpomaluje. Prostornost interiéru ti přijde taky jako hrozná kravina. No dobře. Někomu třeba tak úplně ne. Co se týče toho počtu cestujích, tak nepopírám, že v patrové jednotce o stejné délce jich bude vždy více. Ale není to zas tak o moc, o to mi šlo.

Mě už nebaví se přít o ešusech, které některým asi přijdou jako vrchol moderní techniky. Mně prostě ne a za jejich hlavní nedostatky považuji jen 1/3 dvojkolí hnacích (moderní příměstské jednotky by měly mít hnací aspoň 1/2 dvojkolí) a netěsné mezivozové přechody s návalky stejné jako u vozů B a podobných, což je věc u jiných jednotek nevídaná. A v našich podmínkách mi přinejmenším ve většině případů nepřipadá patrové uspořádání jako nutnost.
07.12.2009 (13:19)  
Kacířská myšlenka nového vozidla s podobou žabotlamu mě taky napadla, ale bál jsem se jí vyslovit :-)))

A mám jasno v tom, jestli je pro cestujícího lepší žába nebo slon: lepší je ten, který pojede ve vhodnější dobu. Přesvědčil jsem se o tom nedávno na 2. nástupišti v Praze hl.n. Tyto dvě soupravy tam stály vedle sebe - žabotlam do Berouna a Elefant do Řevnic. Všichni nastupovali samozřejmě do staré hnusné soupravy, protože Elefant přijíždí do Řevnic o 10 minut později. A to si dají říct i notoričtí kritici zastaralého vozového parku ČD.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
07.12.2009 (13:16)  
Každá nová vozidla jsou dobrá ale jen mě trochu štve že jse pořád a jen myslí na Prahu. Proč se neobjednalo z těch 15 alespoň 6 dvousistémových /řada 671/ třeba pro Brno nebo Plzeň? no né??
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
07.12.2009 (12:21)  
Myslím si, že tratí na dožití žab je dost. Ani ne tak třeba dlouhá 072, ale takové, kde se využije jejich schopnost rychle se otočit, možnost rychlé výměny většího množství cestujících, nebo přerava kol. Já bych je nechal.
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.12.2009 (11:56)  
Žába versus škatule:
pro běžného cestujícího, který vlakem nejezdí pravidelně a není žádný šotouš, nebo tak něco, je škatule (slon) rozhodně výhodnější.
Po stránci designu škatule celkem ujde, nástupní prostory, dveře, info. systém.... celkem slušné.

Pro železniční nadšence, je škatule něco nového, tudíž vyhledávaného, ale rychle se toho "nabaží", kor když s tím musí jezdit denně a většinou za tmy. Okna fungující jako poloprůhledné zrcadlo rozhodně nejsou plus a už vůbec ne, že se nedají spouštět (aspoň v polopatře, ve spodním oddíle by to bylo nebezpečné!) Světla svítící i přes den přímo do obličeje s téměř 100% odrazem v oknech taky nepřidají ke komfortu. Suchý, ne příliž vonící vzduch z klimatizace je také mínus.

Žáby, které v poslední době ztratily hlavní vytížení, by se tím pádem daly lépe udržovat a nasazovat na nějaké odlehlejší příležitostní spoje, než je rovnou vyhazovat a zbavovat se tak funkčních pantografů, kterých je všude nedostatek. (Redislokace by byla nevýhodná, kvůli krátkodobému plánování provozu). Rozhodně by takových 5 až 10 let mohly jezdit. Na tratích Děčín - Most a Ústí - Lysá jak se už několik let plánovalo a bohužel nedoplánovalo by bylo ideální.

A teď dotaz: jakto, že žáby pořád chodí na generální opravy do Šumperka, když do 2 let mají být v .......??
registrovaný uživatel Sim 
07.12.2009 (10:50)  
Kdyz si zkusim vedle sebe postavit slona a zabu a predstavim si prumerneho cestujiciho, vychazi mi nasledujici pro a proti:

- zaba je starsi a v horsim stavu ... pokud cestujici neni maniak, vzdy si radsi vybere cistsi a pohodlneji vypadajici vozidlo
- oboji ma stejne dveri na vagon, ale na pocet lidi ma elefant dveri mene. Na stranu druhou, s jakymkoliv beznym vlakem porad jeste vychazi slon lepe. A zda pocet dveri slona staci, to zalezi i na relaci, kam bude nasazovan. Konkretne na Praha-Ostrava by stacily jedny dvere na vagon. Nicmene na zastavkove trate to ani jinak resit nejde - dalsi dvere uz neni kam do vagonu pridat.
- slon ma samostatne sedacky, zaba lavice ... krome zalaskovane dvojice nebo osoby s pozadim nadmerne velikosti bude zrejme vic spokojenych mezi sedicimi na "sve" sedacce
- zaba vice skace a cuka ... nesouvisi to jen s opotrebenim, ale s pouzitou technikou; pokud bych v zabe chtel delat na notesu, asi by bylo hodne preklepu
- slon ma jednicku, jejiz vyuzitelnost na esku je diskutabilni, ale pozitivum to jednoznacne je
- zaba ma propracovanejsi vnejsi tvar, dokonce bych rekl, ze dizajn byl velmi nadcasovy, takze ani po 20ti letech nepusobil rozhodne zastarale. Dnes je ale situace jina a srovnani okoukaneho tvaru zaby s novym ingotem slona vychazi minimalne nastejno.

Takze kdyz to shrnu, prumerny cestujici zrejme radsi vleze do slona nez do zaby. Pokud tomu tak nebude, ma k tomu nejaky subjektivni duvod - muze mit rad veterany, muze uprednostnovat stahovaci okna a tak dale.

P.S. docela by me zajimalo, jak by vypadal novy jednopodlazni "elefant" v dizajnu cela "retro zaba"... mysleno podobne, jako se objevuje v autech New Beetle nebo Mini Cooper - myslite ze je tu sance na uspech?
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko