..: Lotos Kolej - Voith a Bombardier v Polsku :..

Bombardier Traxx DE 076.001, foto: Louis ArmstrongPolsko — Zatímco se počty rekonstruovaných brejlovců z České Třebové přibližují počtu měsíců, o které se prodlužuje schválení a počátek dodávky elektrických lokomotiv Škoda 109E, koleje našich severních sousedů už téměř dva roky brázdí nové německé elektrické i dieselové lokomotivy. Lokomotivní řada Bombardier Traxx, schválená k provozu bez jakýchkoli výjimek v celé polské železniční síti, má šanci stát se základním kamenem obnovy přestárlého vozového parku polských dopravců. Fakt, že před nedávnem (prosinec 2007) pronajala firma Angel Trains šest kusů dopravci PKP Cargo, i říjnová objednávka šesti strojů (s opcí na další 4) dopravní divizí akciové společnosti Lotos, to jen dokazuje. V prvním případě jde o vícesystémové elektrické stroje TRAXX F140 MS; Lotos naopak projevil zájem o dieselelektrickou verzi TRAXX F140 DE. Skříně budou dodány z Wroclawi, kde stojí jeden z polských závodů skupiny Bombardier Transportation, podvozky dodá továrna v Siegenu a finální montáž proběhne v "domovském" Kasselu. Pro ty z vás, kdo si potrpí na technické údaje, mám přichystán výkon 2400 kW, tažnou sílu 300 kN a maximální rychlost 140 km/h. První stroj šestikusové série by měl být dodán v polovině roku 2011.

Voith Maxima 40 CC, foto: Voith TurboLotos Kolej, dopravní divize rafinérského koncernu LOTOS S.A., je zároveň třetím dopravcem s licencí výrobce na provoz diesel–hydraulického monstra Voith Maxima 40 CC. Avšak i pokud projde všemi homologačními testy polského drážního úřadu, bude moci pouze na trať č. 131 (Śląsk – Porty), protože hmotnost na nápravu o jednu tunu překračuje povolenou hodnotu na většině polských tratí, a sice 20 t. Pro úplnost dodejme, že přeplňovaný vidlicový šestnáctiválec disponuje výkonem 3600 kW, který je distribuován hydraulickou dvouměničovou převodovkou od motoru k šesti nápravovým převodovkám. Právě adhezi "šestikoláku" a hydraulice vděčí stroj za tažnou sílu o hodnotě 408 kN (při 30% účinnosti). Testy výrobce ve Velimi prokázaly sílu Maximy, když 2700t těžký nákladní vlak dosáhl rychlosti 108 km/h.

Zdroj: Railway Gazette, Lotos Kolej


Martin Grill Poslat mail autorovi | 26.10.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
27.10.2009 (13:18)  
MZ: Kromě Maďarska chce ČDC homologaci "nových" peršingů i v Polsku, což nechci vidět jak dlouho bude trvat a kolik se do toho investuje. Traxx je v Polsku už schválený, jak se píše v článku.
Omlouvám se za tu mystifikaci "ve všech okolních státech", samozřejmě Rakousko a Německo jsou out kvůli 15 kV. Do Německa snad bude jezdit těch šest lokomotiv, co ČDC poptává (nebo už nepoptává?), ale na Rakousko se asi dlabe. Vystačí si s modrými turbo-laminátkami, kterým Rakušáci říkají "Tschechische Plastikbombe" a dál než do Summerau si to nepustí, protože zpátky do kopce by to museli odtáhnout...
27.10.2009 (12:53)  
Ad SYN, JP, MZ: Rekonstruované cargonautské peršingy sice budou prakticky shodné s ESy, avšak pouze při pohledu zvenku, resp. po mechanické stránce (což ovšem jsou již dnes). Elektrická výzbroj bude kompletně nová (rozlučme se tedy s typickou rozjezdovou symfonií 33 - 100 - 300 Hz) a výkon by měl být v rámci možností stávajících trakčních motorů zvýšen na 3700 kW (jak jsem již kdesi níže psal). Počkejme si tedy na ex163.031 a nechme se překvapit... ;o)
Registrierter Benutzer SYN 
27.10.2009 (12:28)  
MZ: tak pokud to bude jak rikate a vyjedou stroje shodne s 69E tak to nevidim jako dobre, zadne zvyseni vykonu, zadna moderni regulce atd... ci snad tyto upravy jsou natolik bezvyznamne ze si nevyzadaji homologaci? No a kdyz rikate ze se vse provede misto jinak planovane SO tak to si rikam ze chlapci budou asi schopni kouzelnici kdyz to maji stihnout ve zhruba stejnem case... ja osobne bych myslel ze to nebude ani v radove stejnem case.

Proste takovato uprava za polovicni cenu loko nove je podle me dost neprimerena.
26.10.2009 (20:04)  
MZ) Jenže ona ta 71E nebude s původními 363 100% identická jak si myslíte. Zejména, když se tu mluví např. o IGBT regulaci a dalších věcech. Pak tu asi smysl pro homologaci je. + požadave na schválení na síti MÁV, kde v současnosti naše ESa nejezdí vůbec – rozdílný zabezpečovat. Kvůli tomu byly tiátry i s 350kama.
26.10.2009 (19:59)  
Twix : ušlý zisk za dobu repase a ušlý zisk z mezistátní dopravy za dobu homologace .

Můžete mi objasnit, co to je za veličiny. Každá lokomotiva musí po ujetí odpovídajícího počtu kilometrů do dílenské opravy, zpravidla "střední", protože generálky se nedělají. Přestavba a modernizace lokomotivy se spojí s nejbližší plánovanou dílenskou periodickou opravou, proto se nebude jednat o nějaké neplánované odstavení lokomotivy spojené "s ušlým ziskem".

Co by mělo být na přestavěné lokomotivě homologováno ? Do dílen vjede lok 163, továrního označení 71E, za vraty se rozebere na prvočinitele a po opětovném smontování prvočinitelů z vrat dílen vyjede lokomotiva odpovídající výrobní dokumentaci lok 363 továrního označení 69 E, která je homologována od roku 1980 (prototypy 001, 002). Každá takto modernizovaná lokomotiva ovšem musí absolvovat novou TBZ, zatímco u standardní dílenské opravy se provádí pouze zkušební jízda.
Ze zahraničí se lok 363 mohou podívat pouze na Slovensko, kde jsou rovněž homologovány. Proč nejezdí do Maďarska dál než do Hidasneméti, Komárom či Rajky - na rozdíl od lok 350 - nevím. Nemám povědomost, že by někde bylo publikováno oficiální zdůvodnění.
26.10.2009 (16:59)  
ythomas_ct : PKP obejdnávají nové vozy ( doufám, že budou využity na Polonii v roce 2011 ) a vypsaly konkurz na 20 vysokorychlostních jednotek na rychlost 200 km/h. A kandiduje i Siemens.
26.10.2009 (16:55)  
Ad Sim: No jo, dobrej postřeh! Jsem zvědav, jestli se najde někdo, kdo bude tvrdit, že je v PL jednotkou hmotnosti hořčík! ;o) Ale pořád je to lepší, než kdyby se striktně drželi odvozování od základních jednotek a vyrobili třeba kilokilogram (kkg)... ;o)
Registrierter Benutzer Sim 
26.10.2009 (16:21)  
Me ten zapis 6E7 trknul hned - tedy fakt, ze se bude jednat o kalkulackovy vyjadreni... na stranu druhou ale musim rict, ze to je jen proto, ze se predpona Exa mezi beznymi smrtelniky prave nepouziva, jinak mi totiz prijde logictejsi zapis, ktery uvadi Chary ... hodnoty (treba odporu) 1k5, 4M7 (a pripadne 1R2 :D) si asi vybavi kazdy, kdo nekdy drzel pajku v ruce.

Jinak me docela prekvapilo, kdyz jsem v minulem clanku o novych masinach v Polsku (http://www.zelpage.cz/zpravy/7426) zjistil, ze nasi severni sousede neuvadi jako jednotku hmotnosti tunu, ale megagram :-) http://rynek-kolejowy.pl/13071/TRAKO%2B2009%2B%2BZNLE%2BGliwice%2Bzaprezentowa%25B3o%2Blokomotyw%25EA%2BE6ACT%2BDRAGON.htm
26.10.2009 (15:43)  
Ad Chary, MG: OK, přesvědčili jste mě...beru, že každý tento zápis zřejmě nepoužívá a příště to raději napíšu slovy. Avšak skutečnost, že jde o 60 mil. CZK došla (soudě dle jeho 1. příspěvku) ihned i Charymu, kterýžto své další teorie ohledně nesmyslných (vzhledem k možné ceně za reko lokomotivy) hausnumer začal rozvíjet až poté, co napsal: "Nebylo by lepší pro normálního člověka psát třeba 60 milionů?" Čímž bychom snad mohli tuto hodnotnou debatu ohledně čísel a toho, jak je kdo píše, uzavřít... ;o)

Ad Chary noch einmal: Mou profesní deformací jest nyní dynamika kolejových vozidel... ;o)

Ad Twix: Asi tak! A možná nemusí jít ani o objednávku nad 10 ks - Slováci si u Škodů objednali 2 ks "380" (což zrovna "nákladní lokomotiva" není) v přepočtu za slušných 110 milionů (čili 1,1E8) CZK za kus... ;o)
26.10.2009 (15:19)  
Těch 60 mega za reko 163->363 může být adekvátní částka (už jen to VN trafo něco stojí), ale bohužel se k tomu přičtou i náklady na homologaci ve všech okolních státech a Maďarsku, ušlý zisk za dobu repase a ušlý zisk z mezistátní dopravy za dobu homologace.
Za 120 mega se skutečně dá pořídit nová vícesystémová nákladní lokomotiva (při objednávce nad 10 ks) s krátkou dodací dobou a hlavně schválená všude okolo. Navíc takto by zůstaly dopravci i ty původní lokomotivy, pro které by se určitě našla práce, nebo zájemce o odkup či pronájem.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko