..: Drak přichází :..

Dragon 1, foto: Grzegorz Milkosz Gdaňsk — V listopadu 2008 jsme vám přinesli informaci o projektu polské těžké nákladní lokomotivy E6ACT (následně pojmenované "Dragon"), gliwické společnosti ZNLE. Tehdy se pracovalo na skříni prototypu a ladění jednotlivých funkčních celků, aby se mohl stroj v celé své kráse představit na veletrhu Trako 2009 v severopolském přístavním městě Gdaňsk. Výrobce přislíbil možnost dodání prvních strojů v červnu 2010 a ačkoli byl navržen pro polské dopravce, zájem o něj projevily i přepravní společnosti Alžíru a Maroka. Připomeňme jen, že lokomotiva dokáže utáhnout nákladní vlak o hmotnosti až 4 tisíc tun, k čemuž využívá tažnou sílu 374 kN a adhezi všech 6 náprav. Podrobné technické údaje naleznete v původním článku.

Zdroj: Rynek Kolejowy, Autor snímku: Grzegorz Mikosz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 15.10.2009 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
24.10.2009 (10:17)  
SzKT: Nedalo by se podložit nějakým argumentem, proč a v čem je 109E "z užitného hlediska beznadějně zastaralá"?
Nekonkrétní plácání budiž, to je tady standard, ale možná by přece jenom bylo dobré ho aspoň občas naředit nějakými fakty...
Registered user SzKT  mail  
19.10.2009 (8:39)  
Josef Petrák: To je sice všechno pravda, ale vzhledem k polské "interoperabilitě" se tomu asi těžko šlo vyhnout. Nicméně to hlavní zůstává: aspoň v Polsku to jezdit v pohodě může a přitom o Husarzi před pár lety nikdo neslyšel, stejně jako o lokomotivě v článku. Zato o Škodě 109E se řeční už zhruba 10 let, obrázky se dynamicky mění a přiznám se, že ta soap opera mě unavuje sama o sobě, i kdyby vozidlo bylo sebedokonalejší. Totéž lze říci o jakémkoliv produktu českého drážního průmyslu: napřed se celá léta řeční a oslavuje a nakonec vyjede cosi, co je sice maximálně unikátní, ale z užitného hlediska je to beznadějně zastaralé. Ono je dost smutné, když v novotou vonícím ešusu má člověk intenzivní dojem 80. let...
Registered user bugear 
18.10.2009 (22:30)  
@Josef Petrák: Początek prac nad tą lokomotywą to 2006 rok - powiedział prezes ZNLE, Tomasz Fugiel.

@Hawkey: Třeba při objednávce ešusů 471.031-060 byli velice kreativní ve vymýšlení jak obejít vypsání VŘ. Podle mého názoru to i tak nebylo v souladu se zákonem, ale bez dalších informací, ke kterým nemám přístup, se to nedá potvrdit ani vyvrátit.
Pokud ano, máš zakonnou povinost toto oznámit.
Doporučuji studium § 168 TrZ předtím než tuhle blbost plácnete.
18.10.2009 (22:01)  
SzKT) S bezproblémovostí Husarzů souhlasit nemůžu. Už jen proto, že díky polonizaci dočasně ztratily papíry EBA na provoz v Německu a znovu musí být schváleny.

Proč se o Dragonu nemluvilo? Možná proto, že to není zakázka pro konkrétního zákazníka, ale prototyp naslepo a doufá se prodej. Pak možná ZNLE Gliwice měli důvod vývoj tajit. Otázka je, jak dlouho skutečně vývoj trval.
Registered user SzKT  mail  
18.10.2009 (21:31)  
Hawkey: Souhlasím, že diskuze je to opět (tadičně) třeskutá a jen se ptám, proč se na zelpage vždycky pod článkem na zahraniční téma objeví diskuze pouze na obehraná povítce národní témata. Ale asi to tak musí být...
Ke srovnávání řady 380 ČD a té polské mašinky bych měl jen drobný, ale domnívám se, že významný, postřeh. Zatímco o polském stroji předloni ještě nikdo neměl tušení (snad kromě manažerů, spřádajících plány dalšího rozvoje PKP Cargo), o škodě 109E čteme a posloucháme už více než 10 let na každém kroku a po té šílené době jsme se dopracovali s bídou k jízdám po okruhu ve Velimi. I kdyby to byla ta nejdokonalejší lokomotiva na světě a Dragon s Taurusem mohli blednout závistí, tak ta časová prodleva je základní parametr, proč kupovat osvědčené západní produkty. K interoperabilitě jen tolik, že je zajímavé, když po ještě specifičtějších polských kolejích (kde měli problémy i s našimi obstarožními peršingy, neb byly moc "novoczesne") se dnes bez problémů prohání Taurusy resp. Husarze... Ovšem nejsem technik, ale ekonom, takže vnímám zejména provozní souvislosti a technika je mi z duše ukradená.
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
18.10.2009 (11:00)  
Dusanh: Nadnárodním standartem je mj. odolnost zabezpečovacích systémů proti magnetickým polím vyzařovaným třífázovými pohony.
Doporučuji nastudovat příslušnou odbornou literaturu, pokud mě je známo problém leží jinde, než je magnetické pole.

Deadeye: Hahaha, tak jsem se opet zasmal. To, ze nase infrastruktura neni moc kompatibilni se vi, to, ze nase schvalovaci organy jdou na ruku nasemu temer jedinemu dopravci a jeho kseftum se Skodovkou pres nase politicke spicky se takeobecne "vi".

A co takhle třeba finská a německá infrastruktura? Ty jsou kompatibilní? Nebo španělská a francouzská? Každý stát má své specifika, co je na tom divného, proč tomu tak je jsem napsal už dříve a sjednotit je na jeden standart v EU nebude vůbec snadné. Prostě si výrobci kolejových vozidel budou muset s danou problematikou poradit. Když to jde u tramvají a nikdo se nepohoršuje nad tím, že každý DP se něčím odlišuje od jiného, a výrobci přizpůsobují tramvaje podle požadavků a specifik jednotlivých zákazníků, tak nevidím důvod proč by to nemohlo jít u lokomotiv a jiných vozidel.

to Hawkey: Ale, dochazi argumenty, tak se pouziva ohrana psinicka: "Podej dukaz, nebo mlc?"
Tato diskuse měla být o nové polské lokomotivě, tak nevidím důvod se tu zabývat nějakými ohranými a trapnými žvásty o tom, jak se škodovka chvoá mafiánsky či nikoliv. Přijde mi, že jsou tu pořád jedinci, kteří nedokážou přenést, že je tu někdo úspěšný tak za tím musí být nějaký podvod nebo úplatky a tak. No ono se ne nadarmo říká, podle sebe soudím Tebe. A argumenty bys měl předložit Ty, když tvrdíš, že se škodovka chováa maifánsky atd, já toto netvrdím, takže na Tobě je abys své tvrzení dokázal něčím podložit. Pokud k tomuto svému tvrzení nemáš důkazy tak se jedná jen o čistou pomluvu, pokud tyto důkazy máš, proč jsi je ještě nepředal orgánům činným v trestním řízení???

Ja se jen ptam ci polevku jite, ze nektere tak hajite....
Polévku jím nejraději od maminky :) Nechci být vulgářní, ale do jmen firem, na jejichž seznamu výplat se nachází mé jméno je čistě má soukromá věc, do které Tobě rozhodně nic není a kterou rozhodně nemám potřebu ventilovat.
17.10.2009 (18:57)  
to MZ: Hahaha, tak jsem se opet zasmal. To, ze nase infrastruktura neni moc kompatibilni se vi, to, ze nase schvalovaci organy jdou na ruku nasemu temer jedinemu dopravci a jeho kseftum se Skodovkou pres nase politicke spicky se takeobecne "vi".

to Hawkey: Ale, dochazi argumenty, tak se pouziva ohrana psinicka: "Podej dukaz, nebo mlc?"

Stejne ohrana pisnicka to byla s plzenskymi pravy, o kterych se ve vs kruzich a nejen tam, vedelo uz pred lety. A ano, ti dotceni podvodnici, hajzlici a podobna individua tehda kriceli presne to same: Podej dukaz, nebo mlc. A ted najednou.. prask, krap. Nastesti uz tu mame jiny rezim nez drive a clovek si muze myslet a rikat co chce. Nemam rad nepodlozene pomluvy tak jako kazdy jiny, ale kdyz se o urcitych vecech mluvi uz dele a kdokoli, kdo se tomu postavi potichu zmizi, tak na tom asi neco bude, ze? Ja se jen ptam ci polevku jite, ze nektere tak hajite....
Registered user Dusanh 
17.10.2009 (16:18)  
Nadnárodním standartem je mj. odolnost zabezpečovacích systémů proti magnetickým polím vyzařovaným třífázovými pohony.
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
17.10.2009 (16:13)  
Dusanh: Definuj pojem, co je to nadnárodní standart v oblasti železniční infrastruktury. Tento terminus technicus je zbožné přání, ale než se k němu v EU dopracujeme, bude to ještě pěknou řádku let trvat, pokud k tomu vůbec někdy dojde. A je to dáno historicky, kdy každý stát šel v rámci infrastruktury svoji cestou, vem si kolik je tu (myšleno v EU) rozchodů, trakčních systémů a konstrukcí trakčního vedení, průjezdných profilů a obrysů a to už nemluvím o použitých zabezpečovacích a komunikačních zařízeních a systémech. A udělat nyní nejaký kardinální řez a v celé EU předepsat jeden trakční systém, jedna konstrukce trakčního vedení, jeden rozchod, jeden průjezdný obrys a průjezdný profil a jeden konkrétní zabezpečovací systém. Ano šlo by to po technické stránce, infrastruktura se přestaví, vozidla se postaví nová ... ale z ekonomického hlediska je to šílenost. Holt si výrobci kolejových vozidel a jejich součástí budou muset dál lámat hlavu jak splnit národní požadavky tam, kde mají být kolejová vozidla provozována.

Ony i automobilky své produkty upravují podle národních přepisů tak, aby vozidlo bylo schvalitelné v dané zemi...
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
17.10.2009 (16:11)  
Upozornuji predem, ze zde nebudu tolerovat diskusi o tom, jak je ceska infrastruktura nadcasova a jedinecna svym principem. Muj nazor je ten, ze kdyby Siemens tusil, ze kdy bude zajem o Taury i u nas, umel by to vyrobit od zacatku. Tendencni vlivy vsak zaridily opak. Kdyby Skoda 109E mela byt urcena jen pro ceske, slovenske a podobne "koleje", taky by byl problem se zajizdenim do Nemec a Rakous...na to nemusim byt znalec ani koncepce lokomotiv, ani infrastruktury samotne.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2021 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko