Gdaňsk — V listopadu 2008 jsme vám přinesli informaci o projektu polské těžké nákladní lokomotivy E6ACT (následně pojmenované "Dragon"), gliwické společnosti ZNLE. Tehdy se pracovalo na skříni prototypu a ladění jednotlivých funkčních celků, aby se mohl stroj v celé své kráse představit na veletrhu Trako 2009 v severopolském přístavním městě Gdaňsk. Výrobce přislíbil možnost dodání prvních strojů v červnu 2010 a ačkoli byl navržen pro polské dopravce, zájem o něj projevily i přepravní společnosti Alžíru a Maroka. Připomeňme jen, že lokomotiva dokáže utáhnout nákladní vlak o hmotnosti až 4 tisíc tun, k čemuž využívá tažnou sílu 374 kN a adhezi všech 6 náprav. Podrobné technické údaje naleznete v původním článku.
Zdroj: Rynek Kolejowy, Autor snímku: Grzegorz Mikosz
Nekonkrétní plácání budiž, to je tady standard, ale možná by přece jenom bylo dobré ho aspoň občas naředit nějakými fakty...
@Hawkey: Třeba při objednávce ešusů 471.031-060 byli velice kreativní ve vymýšlení jak obejít vypsání VŘ. Podle mého názoru to i tak nebylo v souladu se zákonem, ale bez dalších informací, ke kterým nemám přístup, se to nedá potvrdit ani vyvrátit.
Pokud ano, máš zakonnou povinost toto oznámit.
Doporučuji studium § 168 TrZ předtím než tuhle blbost plácnete.
Proč se o Dragonu nemluvilo? Možná proto, že to není zakázka pro konkrétního zákazníka, ale prototyp naslepo a doufá se prodej. Pak možná ZNLE Gliwice měli důvod vývoj tajit. Otázka je, jak dlouho skutečně vývoj trval.
Ke srovnávání řady 380 ČD a té polské mašinky bych měl jen drobný, ale domnívám se, že významný, postřeh. Zatímco o polském stroji předloni ještě nikdo neměl tušení (snad kromě manažerů, spřádajících plány dalšího rozvoje PKP Cargo), o škodě 109E čteme a posloucháme už více než 10 let na každém kroku a po té šílené době jsme se dopracovali s bídou k jízdám po okruhu ve Velimi. I kdyby to byla ta nejdokonalejší lokomotiva na světě a Dragon s Taurusem mohli blednout závistí, tak ta časová prodleva je základní parametr, proč kupovat osvědčené západní produkty. K interoperabilitě jen tolik, že je zajímavé, když po ještě specifičtějších polských kolejích (kde měli problémy i s našimi obstarožními peršingy, neb byly moc "novoczesne") se dnes bez problémů prohání Taurusy resp. Husarze... Ovšem nejsem technik, ale ekonom, takže vnímám zejména provozní souvislosti a technika je mi z duše ukradená.
Doporučuji nastudovat příslušnou odbornou literaturu, pokud mě je známo problém leží jinde, než je magnetické pole.
Deadeye: Hahaha, tak jsem se opet zasmal. To, ze nase infrastruktura neni moc kompatibilni se vi, to, ze nase schvalovaci organy jdou na ruku nasemu temer jedinemu dopravci a jeho kseftum se Skodovkou pres nase politicke spicky se takeobecne "vi".
A co takhle třeba finská a německá infrastruktura? Ty jsou kompatibilní? Nebo španělská a francouzská? Každý stát má své specifika, co je na tom divného, proč tomu tak je jsem napsal už dříve a sjednotit je na jeden standart v EU nebude vůbec snadné. Prostě si výrobci kolejových vozidel budou muset s danou problematikou poradit. Když to jde u tramvají a nikdo se nepohoršuje nad tím, že každý DP se něčím odlišuje od jiného, a výrobci přizpůsobují tramvaje podle požadavků a specifik jednotlivých zákazníků, tak nevidím důvod proč by to nemohlo jít u lokomotiv a jiných vozidel.
to Hawkey: Ale, dochazi argumenty, tak se pouziva ohrana psinicka: "Podej dukaz, nebo mlc?"
Tato diskuse měla být o nové polské lokomotivě, tak nevidím důvod se tu zabývat nějakými ohranými a trapnými žvásty o tom, jak se škodovka chvoá mafiánsky či nikoliv. Přijde mi, že jsou tu pořád jedinci, kteří nedokážou přenést, že je tu někdo úspěšný tak za tím musí být nějaký podvod nebo úplatky a tak. No ono se ne nadarmo říká, podle sebe soudím Tebe. A argumenty bys měl předložit Ty, když tvrdíš, že se škodovka chováa maifánsky atd, já toto netvrdím, takže na Tobě je abys své tvrzení dokázal něčím podložit. Pokud k tomuto svému tvrzení nemáš důkazy tak se jedná jen o čistou pomluvu, pokud tyto důkazy máš, proč jsi je ještě nepředal orgánům činným v trestním řízení???
Ja se jen ptam ci polevku jite, ze nektere tak hajite....
Polévku jím nejraději od maminky :) Nechci být vulgářní, ale do jmen firem, na jejichž seznamu výplat se nachází mé jméno je čistě má soukromá věc, do které Tobě rozhodně nic není a kterou rozhodně nemám potřebu ventilovat.
to Hawkey: Ale, dochazi argumenty, tak se pouziva ohrana psinicka: "Podej dukaz, nebo mlc?"
Stejne ohrana pisnicka to byla s plzenskymi pravy, o kterych se ve vs kruzich a nejen tam, vedelo uz pred lety. A ano, ti dotceni podvodnici, hajzlici a podobna individua tehda kriceli presne to same: Podej dukaz, nebo mlc. A ted najednou.. prask, krap. Nastesti uz tu mame jiny rezim nez drive a clovek si muze myslet a rikat co chce. Nemam rad nepodlozene pomluvy tak jako kazdy jiny, ale kdyz se o urcitych vecech mluvi uz dele a kdokoli, kdo se tomu postavi potichu zmizi, tak na tom asi neco bude, ze? Ja se jen ptam ci polevku jite, ze nektere tak hajite....
Ony i automobilky své produkty upravují podle národních přepisů tak, aby vozidlo bylo schvalitelné v dané zemi...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.