Gdaňsk — V listopadu 2008 jsme vám přinesli informaci o projektu polské těžké nákladní lokomotivy E6ACT (následně pojmenované "Dragon"), gliwické společnosti ZNLE. Tehdy se pracovalo na skříni prototypu a ladění jednotlivých funkčních celků, aby se mohl stroj v celé své kráse představit na veletrhu Trako 2009 v severopolském přístavním městě Gdaňsk. Výrobce přislíbil možnost dodání prvních strojů v červnu 2010 a ačkoli byl navržen pro polské dopravce, zájem o něj projevily i přepravní společnosti Alžíru a Maroka. Připomeňme jen, že lokomotiva dokáže utáhnout nákladní vlak o hmotnosti až 4 tisíc tun, k čemuž využívá tažnou sílu 374 kN a adhezi všech 6 náprav. Podrobné technické údaje naleznete v původním článku.
Zdroj: Rynek Kolejowy, Autor snímku: Grzegorz Mikosz
Nápověda: mezi DC a třísystémem je jistý technický rozdíl ;-)
Jinak, lokotka je to fajná, 4 tisíce tun...hmmm
Klasické soupravy by měly na osobních zastávkových vlacích postupně nahradit ucelené jednotky (u elektrické trakce s max. rychlostí 140/160 km/h).
Jo mimochodem - užitečná délka nástupišť by pak vycházela někde okolo jednoho kilometru :-)))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.