..: Drak přichází :..

Dragon 1, foto: Grzegorz Milkosz Gdaňsk — V listopadu 2008 jsme vám přinesli informaci o projektu polské těžké nákladní lokomotivy E6ACT (následně pojmenované "Dragon"), gliwické společnosti ZNLE. Tehdy se pracovalo na skříni prototypu a ladění jednotlivých funkčních celků, aby se mohl stroj v celé své kráse představit na veletrhu Trako 2009 v severopolském přístavním městě Gdaňsk. Výrobce přislíbil možnost dodání prvních strojů v červnu 2010 a ačkoli byl navržen pro polské dopravce, zájem o něj projevily i přepravní společnosti Alžíru a Maroka. Připomeňme jen, že lokomotiva dokáže utáhnout nákladní vlak o hmotnosti až 4 tisíc tun, k čemuž využívá tažnou sílu 374 kN a adhezi všech 6 náprav. Podrobné technické údaje naleznete v původním článku.

Zdroj: Rynek Kolejowy, Autor snímku: Grzegorz Mikosz


Martin Grill Poslat mail autorovi | 15.10.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.10.2009 (11:41)  
Nemůžu si pomoct, ale silně mi to připomíná TRAXXa od Bombardieru.
registrovaný uživatel kanarek  mail  
16.10.2009 (11:35)  
Deadeye: Co takhle porovnat ZÁKLADNÍ technické parametry jako max.rychlost, výkon 1 motoru, měrný výkon, počet napájecích systémů a států, kde je/bude schválena a vyjde, že srovnáváte jablka a hrušky. A jedna "maličkost" na závěr: v době, kdy vznikala 109E teprve vynikaly normy, podle kterých které má splnovat.
16.10.2009 (8:52)  
Deadeye: Ty hele, koukal ses vůbec, co to je zač? Cítím v podtextu srovnání se 109E, což je z hlediska složitosti absolutně mimo mísu...
Nápověda: mezi DC a třísystémem je jistý technický rozdíl ;-)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
15.10.2009 (23:37)  
Deadeye : Můžeš prosím specifikovat v čem jsou poláci lepší, než dámy a páni z projekce a konstrukce Škodovky? Třeba se něčemu přiučím..
15.10.2009 (22:21)  
Teda, jak dlouho trval ten vyvoj a kolik stal? Mam pocit, ze Polaci jsou krapet sikovnejsi nez nase slavna Skoda, coz mne dost mrzi.
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
15.10.2009 (21:55)  
Tímto nahradit na stejnosměru poslední šestikoláky a skútry...aj střídavina by se mi líbila, nahradit nějaké laminy :) ale to je jenom takový blábol.
Jinak, lokotka je to fajná, 4 tisíce tun...hmmm
registrovaný uživatel Pjetro 
15.10.2009 (19:50)  
Mě se teda vzhledově moc nelíbí, asi jsem moc konzevativní.
15.10.2009 (17:13)  
Kromě toho, pořizovat nové elektrické lokomotivy pro osobní dopravu s max. rychlostí 120 km/h už by také nebylo perspektivní.

Klasické soupravy by měly na osobních zastávkových vlacích postupně nahradit ucelené jednotky (u elektrické trakce s max. rychlostí 140/160 km/h).
registrovaný uživatel SYN 
15.10.2009 (17:10)  
Sim: Z čehož nám vychází že by tato loko měla smysl tak možná pro osobáky obsahující zhruba 40-50 klasických vozů, jó to si Elias asi nezkusil ani orientační výpočet...
Jo mimochodem - užitečná délka nástupišť by pak vycházela někde okolo jednoho kilometru :-)))
registrovaný uživatel Sim 
15.10.2009 (16:17)  
Elias > rychlost neni vse, na naprostou vetsinu osobaku jsou "hranate elektriky" (eso, persing) vykonove predimenzovane; pokud ma osobak 4 az 6 vozu rady Y, lokomotiva tahne nejakych 300 tun... u dvou a trivozovych osobaku masina temer nevi, ze neco tahne :-) ... a to se bavime o vykonu v radech 3000 - 3500 kW.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko