..: ROP Severovýchod: dotace na nová železniční vozidla schváleny :..

regio_shuttle, foto: Tomáš Poslušný Liberec — Regionální operační program (ROP) Severovýchod poskytne finance Českým drahám na tři projekty pořízení nových regionálních vozidel. Všechny byly předloženy v rámci 16. výzvy. Podporu drahám schválil 21. června na svém zasedání Výbor Regionální rady NUTS II Severovýchod. Pro spojení krajských měst Pardubice a Hradec Králové má být do roku 2014 pořízeno 5 nových nízkopodlažních jednotek. Regionální rada pro tento projekt uvolní 274 mil. korun. ROP bude spolufinancovat 16 nových vozidel pro Jizerskohorskou železnici s dodáním do 31. října příštího roku. České dráhy již ve výběrovém řízení vybraly vozidla Stadler RS1 Regio–Shuttle. Dotace bude činit 308 mil. korun. Dvě vozidla pak budou do 31. července 2012 dodány pro nasazení v Pardubickém kraji. Jejich pořízení bude spolufinancováno částkou 31 mil. korun. V září budou schvalovány projekty v rámci 17. a 18. výzvy, které se týkají městské dopravy včetně integrovaných dopravních systémů a ekologizace ve veřejné dopravě.

Zdroj: Pardubický kraj, Liberecký kraj


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.6.2010 (10:00)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel danys 
23.06.2010 (9:16)  
V případě reko Bdmtee pro dálkovou dopravu bych dveře rozhodně premístil. Nejde tak ani o rozdělení vozu na 3 oddíly, ale nejvíce mě štve mezivozový přechod v krajních oddílech pro cestující.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
23.06.2010 (4:36)  
Joska: Vozy Bdmpee už několikrát na IC řazeny byly, naposledy je pamatuji v roce 2006 (jen nevím, co to tehdy bylo za vlak.)

Werkie: Vzhledem k velikosti nástupního prostoru a řešení vozu by byl nesmysl, aby se zbytečně řezalo do kastle a přemisťovaly se dveře. Toto řešení rozhodně není špatné a vůz jím netrpí. Problém je jen a pouze v prostoru mezi sedačkami, umístěnými naproti sobě, resp. místem na nohy. "Letecké" uspořádání by toto s přehledem vyřešilo a vzhledem k tomu, že už teď si tam pohodlně sednou jen dva až tři lidé, se nemusí stresovat se snížením sedící kapacity o třetinu.

Navíc bych přidal elektropneumaticky ovládané dveře, EVAC, spouštěcí okna místo vyklápěček, stojan na kola do nástupního prostoru a podélné nosiče zavazadel, čímž se taky opticky zvětší interiér.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
23.06.2010 (0:09)  
G_C: to už bych spíše zaslepoval vždy jedno křídlo a posouval příčku oddílu
22.06.2010 (22:58)  
SYN: A co tak jen zaslepit na každé straně jeden pár dveří?
registrovaný uživatel SYN 
22.06.2010 (22:55)  
Me se zda ze Bdmtee je schopne budto relativne male reko (ktera se primarne musi zamerit na nesnesitelne huste rozmisteni sedacek), pak z toho je vcelku pouzitelny vagon na primestskou dopravu (tedy s tim ze neni nizkopodlazni, s tim nikdo nic nenadela) ale podvozky na 160 pri tom jsou vyslovene nevyuzite. Nebo velka rekonstrukce na obstojny rychlikovy vagon, ale potom to zase znamena prekopat kastli protoze na rychliku jsou ty dvere tam co jsou ted dost nevhodne...
No proste je to blbe, takova nanic kombinace.
22.06.2010 (22:53)  
Mazec, dobrá zpráva.

K těm Bdmtee: Ty rekonstrukce jdou v současné době vidět na 340 na Sp vlacích Starák-Brno ve všední den. Hezké a pohodlné to je. A jinak též bych rád tyto vozy viděl v "obsáhlejších" rekonstrukcích na vlacích vyšší kvality. Mají úplně geniální jízdu. Miluju to, když jedu z Veselí do Brna či na druhou stranu do Staráku, jak si ty vozy na Vláře, která nemá úplně nejlepší železniční svršek, krásně "plavou". Myslím si, že tyto vozy rekonstrukce čeká stoprocentně, jsou dobré a je jich spousta, jen se musí uvolnit. Třeba zrovna v těch Pardubicích lze vidět několik souprav 4x Bdmtee. Brno jich má taky plno. No uvidíme. Ale určitě budu rekonstrukcím těch vozů vždy fandit.
registrovaný uživatel Nesa  mail  
22.06.2010 (21:29)  
ReActor: To nejsou reka v rámci humanizace. To s červenými sedačkami (Bdmpee) předělali kdysi dávno (rok 91') ještě v Německu. A ty modrý sedačky jsou Bdmtee263, myslim, že to dělali sami v Brně, tak 2 roky zpátky.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
22.06.2010 (21:27)  
Pokud vím tak ty níže zmíněné rekonstrukce jsou jen v několika prototypech viz. třeba vagonweb.cz a od dalších se nemluví už docela dlouho. Je pravda, že současný interier je opravdu rozměrově dost zoufalý, takže poslat byméčka na nějakou větší reko (přesun dveří na konec vozu, dosazení vakuových WC a CZE->klimatizace a zásuvky) na vozy pro dálkovku by bylo nejlepší. A místo nesmyslných souprav jako 1/363 a 2-4 bymečka na osobácích nakoupit něco jako Desiro ML nebo Talenty. Prostě takový 2, 3 možná i 4 vozový žabáky :)
22.06.2010 (21:01)  
Pokud vím, tak tyhle dvacetileté vozy mají podvozky na rychlost 160 km/h. Nebylo by rozumnější vrazit do jejich rekonstrukce trochu víc peněz a používat je místo osobáků spíš na EC/IC?
22.06.2010 (20:47)  
Jo ty vozy mají mít dobré podvozky, ale mají nešťastný interiér. Pokud by se to dařilo zlepšit nejen přebarvením na modro, tak to může být plus proti přečalounění béček (a zmodření)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko