Praha – Že náš národní osobní železniční dopravce České dráhy je v poslední době, co se tarifních nabídek týká, poměrně kreativní, o tom není pochyb. Ostatně e–shop a telefonický prodej TeleTiket si nachází stále více zákazníků a snad jejich jedinou vadou je nemožnost prodat rezervace a jízdní doklady na spojení s přestupy. V říjnu tohoto roku však dráhy sází na nekonvenční způsob distribuce lístků. Od 8. do 27. října 2009 si můžete na pokladnách sítě supermarketů LIDL zakoupit síťový doklad ČD Net. Jeho varianta distribuovaná tímto řetězcem je omezena některými podmínkami, zejména dnem platnosti výhradně 28. října 2009, ale o atraktivitě nelze pochybovat. Přesně podle hesla tohoto obchodního řetězce „LIDL je levný“ se vám na tento den dává šance zakoupit síťový lístek za lidových 149 Kč oproti 450 Kč na pokladnách Českých drah. Doplňující podmínkou je nutnost zahájit cestování před polednem jmenovaného svátečního dne a zápis jména na jízdní doklad. To se pak ověřuje proti libovolnému dokladu s fotografií. Jízdní doklad platí v druhé vozové třídě.
Cestující s jízdenkou ČD Net Lidl si mohou 28. října také zasoutěžit o nákup za 2000 korun nebo o Kilometrickou banku Českých drah. Stačí si vytisknout formulář, který bude od 20. října ke stažení na stránkách Českých drah a během cesty ho podle pokynů vyplnit. Správnost údajů potvrdí průvodčí nebo pokladní v příslušné stanici razítkem. Dva soutěžící, kteří na ČD Net Lidl urazí 28. října nejdelší vzdálenost, získají jednu z uvedených cen. Oba partněři se navíc vsadili o počet prodaných jízdenek. Obchodní řetězec předpokládá, že jich od 8. do 27. října během předprodeje prodá více než 10 000 kusů. Pokud se to podaří, dostane v pořadí třetí účastník soutěže, který s ČD Net Lidl urazí nejdelší cestu, od Českých drah Kilometrickou banku. V opačném případě získá od Lidlu nákup v hodnotě 2000 korun.
Další spolupráce Českých drah a řetězce LIDL závisí na vyhodnocení této akce. Všem, kteří ten den využijí nejen této nabídky ČD, přejeme šťastnou cestu.
Zdroj: České dráhy
Misto toho, aby cena za prepravu odpovidala rychlosti a komfortu prepravy daneho spoje, je to loterie. Jak co se tyka nasazeneho vozidla (vyjma kategorie SC se vozidla michaji skrz vsechny kategorie), tak ceny, kterou za prepravu zaplatim.
A v tehle situaci se objevi vykrik do tmy v podobe univerzalni jizdenky na vsechno. Ten, kdo by jel vlakem tak jako tak pojede za dotovanou cenu. Toho, kdo na zaklade teto nabidky pojede vlakem, bude urcite moc nadsen, az se seznami s beznymi cenami, vozovym parkem a jeho cistotou. Kdyz zjisti, ze ta 830 nebo zaplivane kozenkove vagony nejsou nasazeny jako historicky vlak ale jako bezny spoj, rad dalsi jizdy vlakem omezi na minimum.
Pokud nahodou (jaky je podil cistych, pohodlnych, nerachoticich vagonu se zachodem, jehoz uroven neni citit i pres zavrene dvere v pomeru ke vsem nasazenym vozu behem daneho svatecniho dne?) natrefi na spoj, kde ho uroven vozu neodradi na prvni pokus, bude urcite mile prekvapen, kdyz ho pri pristi ceste na stejnem spoji privita vuz z opacneho konce zebricku komfortu provozovanych vozu.
Takze hodnoceni - lepe receno muj nazor na dane tema? Marketing ma jednoznacne plusove body. Mluvi se o tom, mluvit se o tom bude a to je pro oba partnery akce dulezite. Ale stejne jako se tato reklama muze minout ucinkem pro obchodni retezec, pokud nebude prodej zvladnut po organizacni strance, realny provoz vozidel muze nakonec draham spis uskodit - staci, aby touto nabidkou nalakani lide cekali vic, nez jim CD muze nabidnout.
Jinak pro ostatní kteří nemají pocit, že nastal nějaký pokrok. Vnucovat nic nebudu, jezdím buď v okolí Prahy nebo Brno a Ostravu. Do Děčína, potažmo U.nL. jsem jel jednou a asi jsem měl opravdu štěstí. Pokaždé byl vlak OK, několikrát opravdu pěkný. Jasně že vidím jezdit 810 a koženkové vagony, ale chápu, že zrovna u molochu jako ČD nejde přes noc vyměnit techniku. Zato jsem viděl spoustu opravenejch nádraží, nástupišť at.. samozřejmě by bylo potřeba mnohem víc, ale děje se tak.
Co se týče cen... vlak je drahej, za normální ceny bych s ním taky nejezdil, Inkartu jako občasný cestující si nikdy nekoupím, ale většinu toho najezdím na RegioNET, SONEplus, bohužel běžný cesťák při rozhodování tohle opravdu nebude brát v potaz.
V dálkové dopravě je zase problém, že autobusy jezdí na podnikatelské riziko, zatímco za kovový odpad ČD stát královsky platí. Tudíž autobusy jezdí jen tam, kde se to vyplatí (mezi největšími městy a k tomu poslední relikty komunistických linek) a jinde mají lidi opět smůlu. Tohle ovšem není pozitivum ČD, ale spíš fakt, že objednavatel a dopravce sídlí v jedné budově a oba jsou propojeni četnými neformálními vazbami, o čemž se autobusovým dopravcům může jen zdát.
Kazdopadne tech hledisek je spousta a zalezi jak si to kdo "postavi" (castecne u mnohych i jak chce, aby to dopadlo). Velka limuzina je obecne lepsi auto nez nejaky stary miniauto, ale na jihu Italie to "jasne" srovnani taky nemusi dopadnout dle "ocekavani"...
U autobusů je to běžné a ikdyž řidič řekne, že za chvíli jede další a během 2 hodin žádný nepřijel, tak je vlak zlatý.
Na druhou stranu, ČD dělají všechno proto, aby lidi z vlaku vyhnali. Např: Snížení kapacity lehátkových vozů na 9 lidí na vagón. Nezastavování vlaků v důležitých uzlech jako jsou Hranice na Moravě. Neinformování vlastních zamněstanců o aktuálních minořádnostech, takže ti je pak nemohou sdělit cestujícím a podobně.
Web: to je přesně ono. Já bych mohl jmenovat desítky tras, kde je vlak úplně odporně předražený karta nekarta, bohužel je to jen takové plácání, které není podloženo. Jak říkám nejlepší by byla statistika ať to máme podloženo číslama..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.