Akualizováno 18:15 – Dnes ráno došlo v Táboře ke srážce nákladního vlaku s odstavenými osobními vozy. Nehoda se obešla bez zranění. Krátce po jedenácté hodině dopoledne také došlo při vjezdu do stanice Řevnice k vykolejení soupravy vlaku Os 9910 jedoucího z Prahy do Karlštejna. K vykolejení došlo na dobřichovickém zhlaví, kde se také konala výluka 2. traťové koleje z důvodu svařování na výhybkách. Tím došlo k úplnému přerušení provozu a vlaky musely být vedeny objízdnou trasou. Vlaky R 1247 a 1248 byly odkloněny přes Rudnou u Prahy.
Provoz na trati v úseku Dobřichovice - Řevnice byl zastaven cca do 13 hodin, kdy byla předčasně ukončena výluka 2. traťové koleje. Další vlaky již stanicí projížděly sníženou rychlostí 10 km/h. Zpoždění u některých vlaků dosahovalo až 120 min. Při nehodě, při které vykolejily poslední dva vozy elektrické jednotky řady 451, nebyl nikdo zraněn, nicméně celková škoda přesáhla jeden milion korun. Byla vyčíslena na 650 tisíc korun na vlaku a 500 tisíc korun na poškozené trati, návěstidlu a trakčním vedení. Odklizení nehody a obnovení provozu v 1. traťové koleji se předpokládá dnes večer. Příčiny nehody jsou stále v šetření.
Srážka nákladního vlaku
Ve středu 5. srpna v 0.57 hodin najel v Táboře nákladní vlak jedoucí směrem od Českých Budějovic na 4 odstavené osobní vozy Btax. Příčinou bylo projetí cestového návěstidla s návěstí zakazující jízdu. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, dva z osobních vozů vykolejily. Škoda byla vyčíslena 800 tisíc na vozech, 60 tisíc na poškozeném trakčním vedení a 10 tisíc korun na trati. Přívesné vozy budou pravděpodobně zrušeny. Provoz na trati nebyl přerušen. S největší pravděpodobností se jednalo o selhání lidského činitele, nicméně příčiny nehody jsou stále ještě v šetření.
Zdroj: ČD: omezení provozu, Drážní inspekce
Když vidím, co se dnes na dráze děje, snažím se kolejím co největším obloukem vyhnout. Protože když porovnám hustotu silniční a železniční dopravy a počet nehod, nejsem si zcela jist, že na dráze je nějak bezpečněji. A specielně pro mne je auto mnohem levnější a prakticky vždy rychlejší variantou. Nejvíc jezdím na chatu. Koleje tam nevedou a všechny ostatní dopravní možnosti jsou o ničem. (cena, intervaly, možnosti zavazadel, komfort cestování). A do lázní na Slovensko to platí dvojnásob. Cena i jízdní doba v porovnání z vlakem poloviční.
Ale opravdu jen minimální a vzhledem ke statistikám, bych rozhodně netvrdil, že: ve vlaku mohu jen sedět, čekat, kdy se něco semele a doufat, že případnou nehodu nějak přežiju.
Pořád se tam cítím bezpečněji, než na silnici.
Nešlo o posun, ale o jízdu z nesprávné koleje. Je otázka, jestli se postupovalo podle předpisů (dotekový klíč), nebo se jezdilo jen na telefonické dorozumívání, t. j. po nezabezpečených výměnách. Každopádně se mi nechce věřit, že by signalista podhodil výměnu pod vlakem, když ji má přímo proti oknu. Rovněž mi není jasné, jak mohla výměnu č. 1/2 rozříznout drezína, když její řidič musel nasvícená výměnová návěstidla vidět! Každopádně jsem rád, že už nemusím jezdit do práce a že mám auto. Na silnicích dnes sice vládnou zákony džungle (a silnějších nárazníků), ale mám aspoň minimální šanci pro odvrácení nehody něco udělat. Ve vlaku mohu jen sedět, čekat, kdy se něco semele a doufat, že případnou nehodu nějak přežiju. A to už vůbec nemluvím o tom, že po poslední ,,úpravě" tarifů je auto pro dvě osoby, byť v důchodovém věku, levnější, než vlak a většinou i rychlejší a pohodlnější.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.