..: Od září žákovské In–karty zdarma i traťové e–jízdenky :..

In-kartaPraha — Nový školní rok přinese více nabídek pro žáky, kteří do školy jezdí vlakovými spoji Českých drah. Držitelé žákovských průkazů dostanou zdarma základní verzi In–karty/RailPlus s platností 3 roky, která jim poskytne řadu zvýhodnění i mimo jejich pravidelného dojíždění za vzděláním a zpřístupní jim výhody elektronické peněženky a slev v rámci programu ČD Bonus, jenž by měl být pro tuto skupinu zákazníků díky novým partnerům ještě atraktivnější. Žáci a studenti ve Středočeském kraji navíc jako první v republice budou mít možnost využívat zcela elektronickou pololetní traťovou jízdenku ve formě aplikace na In–kartě, která jim zjednoduší cestování a odstraní nutnost pořizovat papírové jízdní doklady. České dráhy se tímto krokem snaží seznámit žáky s výhodami, dostupnými pouze držitelům zákaznických In–karet/RailPlus, a zároveň je motivovat k využívání hromadné dopravy nejen pro cesty do školy, ale i ve volném čase.

Pololetní traťová jízdenka na In–kartě

České dráhy a Středočeský kraj společně připravily první nabídku kompletně elektronických časových traťových jízdenek v ČR. Držitelé čipové In–karty s pětiměsíční žákovskou aplikací tak při cestách do školy nebudou muset předkládat žákovský průkaz ani kupovat jednorázové jízdenky. „Díky spolupráci Českých drah a Středočeského kraje si tak právě žáci z tohoto regionu jako první vyzkouší výhody elektronické jízdenky pro pravidelné dojíždění v In–kartě,“ vysvětluje vedoucí oddělení cenotvorby a prodeje ČD Tomáš Čech. „Navíc pro volný čas získají zdarma slevu 50 % na vnitrostátní místenky, 25 % na mezinárodní jízdenky i možnost šetřit při soukromých cestách s elektronickou peněženkou,“ shrnuje další výhody nabídky. Nabídka se prozatím vztahuje pouze na cestující s místem bydliště a sídlem školy na území kraje; ČD ale plánují po ukončení pilotního provozu pololetní elektronické jízdenky postupně nabídnout i v ostatních regionech. Cena aplikace se řídí státními pravidly pro subvencované jízdné a v případě pololetní varianty bude představovat 140-násobek jednosměrné žákovské jízdenky pro danou trasu. Z obchodního hlediska je zřejmé, že se ČD chopí šance vybudovat si mezi žáky a studenty stabilní klientelu držitelů zákaznických karet, které navíc motivují k zakoupení „předplatného“ na nejdelší možnou dobu.

In–karta nově ke každému žákovskému průkazu

Zatímco traťové e–jízdenky budou od září dostupné prozatím jen v Středočeském kraji, základní verzi In–karty s elektronickou peněženkou získá zdarma každý, kdo si od začátku nového školního roku zažádá o běžný žákovský průkaz na prodejních místech ČD. Poté bude moci při bezhotovostních platbách za jízdenky v rámci e–shopu nebo přes elektronickou peněženku získat z ceny jízdného až 6% zvýhodnění (3% sleva a 3% kreditní bonus) a tím ušetřit i na ostatních cestách. Základní forma In–karty ovšem nebude náhradou „plnohodnotné“ zákaznické karty — pro ostatní vnitrostátní trasy její držitelé i nadále zaplatí jízdné podle svého věku, případně si mohou dokoupit komerční aplikaci In-zákazník do 26 let na tři roky v ceně 330 Kč. Zájem o ni si České dráhy dlouhodobě pochvalují, a to i přes častou kritiku zrušení výhodné varianty In–junior v prosinci loňského roku. Podle dat dopravce vzrostl prodej „mládežnické“ aplikace až o 40 % v porovnání s In–juniorem, který nabízel roční slevu 50 % za cenu 600 Kč.

Rozšíření programu ČD Bonus na cílovou skupinu žáků

Spolu s těmito tarifními novinkami dojde také k dalšímu rozšíření výhod u smluvních partnerů programu ČD Bonus. „S počátkem školního roku chceme k In–kartě nabídnout zejména slevy na zboží a služby, které oslovují právě žáky a středoškoláky. Mohli by tak ušetřit nejen ve volném čase, ale také při nákupech souvisejících se studiem,“ komentuje manažerka doplňkových služeb ČD Andrea Hofmanová.

Zdroj: České dráhy


Aleš Macura , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 23.7.2009 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
23.07.2009 (13:31)  
Já mám takovej pocit, že v ČD dělají dva typy lidí. Jedni chtějí mladé lidi z vlaku za každou cenu odstranit (rušení In-Junior, Léto 26) a druzí do vlaku dostat (In-Karta zdarma). Chlapci by se mohli shodnout, co je cílem ...
registrovaný uživatel M 
23.07.2009 (13:04)  
SYN - problem bude mozna taky v tom, ze driv do urcitych skol jezdily deti z urcitych mist. Dneska si tim uz nejsem tak jistej aneb ty skolni busy by musely jezdit odevsud vsude...

MZ - blabol nejvetsiho kalibru. Pokud rodice maji povinnost platit cestu (pokud neni skola v obci), tak co jidlo? Pokud v obci neni bohate zasobeny supermarket, tak mely by se rodicum zaplatit i cesty na nakup? A pokud jde o tu diskriminaci (to uz je fakt kravina nejhrubsiho zrna), tak cim to asi bude, ze barak v Praze je drazsi nez barak nekde v Beskydech kam nevede ani poradna silnice? Chudaci diskriminovani Prazaci, musi platit vetsi najmy. Proste vylozene diskriminace. Hanba vlade!!
Diskriminace je, kdyz na neco mam narok a je mi znemozneno to mit. Skolstvi zdarma je. Ano, jidlo, obleceni a cestovani zdarma neni a vsechno tohle je jaksi nutnou podminkou studia
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
23.07.2009 (13:04)  
SYN: Ano, viděl jsem školní autobusy. Po USA jezdí většinou tam, kde není zajištěna ZDO místní dopravou. (A hradí je obce z výnosu daně z nemovitosti.)
A byl jsem hodně překvapen zajištěním bezpečnosti - při nastupování/vystupování dětí se zastavila doprava.
23.07.2009 (12:44)  
Georgo: Ano, také bych předpokládal, že to časem půjde do elektronické formy, problém s načtením a kontrolou platnosti by neměl být ani u busů protože, drtivá většina autobusových dopravců disponuje strojkama na jízdenky EMtest nebo Mikroelektronika a ty čipové karty typu Mifare což je in-karta číst umí.
registrovaný uživatel SYN 
23.07.2009 (12:36)  
Vlad: ale zase jste možná v některých státech viděl školní autobus ne? No a těch škol tu za socializmu bylo citelně víc, teď se ruší pod záminkou snižování nákladů, tak je celkem správné že se to nahrazuje slevou na dojíždění.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
23.07.2009 (12:30)  
(OT) Miroslav Zikmund: ...nikde nemají rodiče dítěte školou povinného tanovenu povinnost platit cesty do školy...zřizovatel základních škol by měl nést náklady na dojíždění dětí do škol
Tak aby stát platil dojíždění dětem do školy, to tu nebylo ani za socialismu! A těch vesnic, kde byly ZDŠ/ZŠ jen s prvním stupněm (a druhý stupeň byl jen v nějaké střediskové obci), těch nebylo po republice málo.
Nestačím se divit, co všechno bych měl z těch daní platit...
Na druhou stranu - když se pánům poslancům proplácejí letenky (nad rámec paušálu na dopravu) z místa bydliště (Ostrava) na jednání parlamentu (Praha), tak pak by měli všichni zaměstnavatelé platit dojíždění svých pracovníků do práce?
23.07.2009 (12:22)  
Špáňa: žákovský průkaz bude zatiaľ klasicky papierový (oranžová kartička s potvrdením školy), In-karta bude skôr ako bonus - RailPlus a EPIK. Pri tých časových traťových už je všetko v jednom. Dá sa ale predpokladať, že sa to časom zjednotí do elektronickej formy.
23.07.2009 (11:59)  
Jen sem nepochopil, ten žákovský průkaz bude nahrán na té in-kartě a průvodčímu si to bude kontrolovat na POPce? nebo to bude jen elekronická peněženka?
23.07.2009 (11:58)  
Středočeský hejtman šlápl do vosího hnízda. Zaplatit dojíždění žákům do základních škol je správná věc, pokud je podle zákona základní školství (alespoň teoreticky bezplatné), tak nikde nemají rodiče dítěte školou povinného tanovenu povinnost platit cesty do školy pokud v obci není škola nebo byla zrušena. Takové děti (nebo jejich rodiče) jsou totiž diskriminovány vůči dětem (jejich rodičům) žijícím v obci kde škola je a rodiče nemají výdaje spojené s dojížděním.
Čili zřizovatel základních škol by měl nést náklady na dojíždění dětí do škol, pokud je pro něj ekonomicky výhodné někde školu zrušit. Jízdné bude platit z takto ušetřených peněz.
Poněkud sporné to je u studentů středních škol, protože tam je výběr školy/učiliště individuální záležitostí dítěte a jeho rodičů. Tam by už "kraj" neměl platit nic, tím spíše, že se bude platit pouze dojíždění do škol ve vlastním, tedy Středočeském kraji. Pokud bude dítě chodit do školy v jiném kraji (buď proto, že to je na denní dojíždění nebo ve vlastním kraji škola není), tak má ditě a jeho rodiče smůlu. Takové jízdy se neplatí...
registrovaný uživatel Basty  mail  
23.07.2009 (11:33)  
a kyž už mam žákovskej průkaz tak to taky platí.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko