..: Od září žákovské In–karty zdarma i traťové e–jízdenky :..

In-kartaPraha — Nový školní rok přinese více nabídek pro žáky, kteří do školy jezdí vlakovými spoji Českých drah. Držitelé žákovských průkazů dostanou zdarma základní verzi In–karty/RailPlus s platností 3 roky, která jim poskytne řadu zvýhodnění i mimo jejich pravidelného dojíždění za vzděláním a zpřístupní jim výhody elektronické peněženky a slev v rámci programu ČD Bonus, jenž by měl být pro tuto skupinu zákazníků díky novým partnerům ještě atraktivnější. Žáci a studenti ve Středočeském kraji navíc jako první v republice budou mít možnost využívat zcela elektronickou pololetní traťovou jízdenku ve formě aplikace na In–kartě, která jim zjednoduší cestování a odstraní nutnost pořizovat papírové jízdní doklady. České dráhy se tímto krokem snaží seznámit žáky s výhodami, dostupnými pouze držitelům zákaznických In–karet/RailPlus, a zároveň je motivovat k využívání hromadné dopravy nejen pro cesty do školy, ale i ve volném čase.

Pololetní traťová jízdenka na In–kartě

České dráhy a Středočeský kraj společně připravily první nabídku kompletně elektronických časových traťových jízdenek v ČR. Držitelé čipové In–karty s pětiměsíční žákovskou aplikací tak při cestách do školy nebudou muset předkládat žákovský průkaz ani kupovat jednorázové jízdenky. „Díky spolupráci Českých drah a Středočeského kraje si tak právě žáci z tohoto regionu jako první vyzkouší výhody elektronické jízdenky pro pravidelné dojíždění v In–kartě,“ vysvětluje vedoucí oddělení cenotvorby a prodeje ČD Tomáš Čech. „Navíc pro volný čas získají zdarma slevu 50 % na vnitrostátní místenky, 25 % na mezinárodní jízdenky i možnost šetřit při soukromých cestách s elektronickou peněženkou,“ shrnuje další výhody nabídky. Nabídka se prozatím vztahuje pouze na cestující s místem bydliště a sídlem školy na území kraje; ČD ale plánují po ukončení pilotního provozu pololetní elektronické jízdenky postupně nabídnout i v ostatních regionech. Cena aplikace se řídí státními pravidly pro subvencované jízdné a v případě pololetní varianty bude představovat 140-násobek jednosměrné žákovské jízdenky pro danou trasu. Z obchodního hlediska je zřejmé, že se ČD chopí šance vybudovat si mezi žáky a studenty stabilní klientelu držitelů zákaznických karet, které navíc motivují k zakoupení „předplatného“ na nejdelší možnou dobu.

In–karta nově ke každému žákovskému průkazu

Zatímco traťové e–jízdenky budou od září dostupné prozatím jen v Středočeském kraji, základní verzi In–karty s elektronickou peněženkou získá zdarma každý, kdo si od začátku nového školního roku zažádá o běžný žákovský průkaz na prodejních místech ČD. Poté bude moci při bezhotovostních platbách za jízdenky v rámci e–shopu nebo přes elektronickou peněženku získat z ceny jízdného až 6% zvýhodnění (3% sleva a 3% kreditní bonus) a tím ušetřit i na ostatních cestách. Základní forma In–karty ovšem nebude náhradou „plnohodnotné“ zákaznické karty — pro ostatní vnitrostátní trasy její držitelé i nadále zaplatí jízdné podle svého věku, případně si mohou dokoupit komerční aplikaci In-zákazník do 26 let na tři roky v ceně 330 Kč. Zájem o ni si České dráhy dlouhodobě pochvalují, a to i přes častou kritiku zrušení výhodné varianty In–junior v prosinci loňského roku. Podle dat dopravce vzrostl prodej „mládežnické“ aplikace až o 40 % v porovnání s In–juniorem, který nabízel roční slevu 50 % za cenu 600 Kč.

Rozšíření programu ČD Bonus na cílovou skupinu žáků

Spolu s těmito tarifními novinkami dojde také k dalšímu rozšíření výhod u smluvních partnerů programu ČD Bonus. „S počátkem školního roku chceme k In–kartě nabídnout zejména slevy na zboží a služby, které oslovují právě žáky a středoškoláky. Mohli by tak ušetřit nejen ve volném čase, ale také při nákupech souvisejících se studiem,“ komentuje manažerka doplňkových služeb ČD Andrea Hofmanová.

Zdroj: České dráhy


Aleš Macura , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 23.7.2009 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel vacica  mail  
24.07.2009 (13:15)  
M: Ono záleží na jaké škole to bylo (různě vysoká stipendia), jestli byli studenti místní nebo si museli platit ubytování, případně jestli na jejich výzkum byl vypsán nějaký grant apod. Například já teď dostávám měsíční stipendium 5600,- Kč a to mi tak akorát stačí na zaplacení ubytování stravy, dopravy + něco málo na útratu. Po prázdninách se mi sice stipendium o 1000 Kč zvedne, jenomže v prosinci mi bude 26, tzn. povinnost platit zdravotní pojištění (1080,- Kč měsíčně), do toho už nebudu mít nárok na studentskou slevu na vlak, bus ani MHD, to představuje nárůst výdajů o dalších pár set měsíčně a tak by se dalo pokračovat. Ještě že budu mít? jak doufám, od září výrazně levnější bydlení. Nebýt toho, tak by mi naši museli asi zase začít přispívat a to si přes léto přivydělávám. Kdybych bydlel u rodičů v místě studia, tak bych byl za vodou, ale takhle to rozhodně není tak, že bych na tom vydělával.
registrovaný uživatel M 
24.07.2009 (11:48)  
Ja bych byl take radeji, kdybych cestoval levneji...
O doktorskem studijnim programu jsem slychaval neco pres tri roky... Jak ti denni, tak kolegove z distancniho (resp. "kombinovaneho") si ale vesmes vydelavali...
registrovaný uživatel myrha  mail  
24.07.2009 (11:30)  
M: ne to si nepredstavuju ale aspon po dobu studia bych byl raději, kdybych mohl jezdit levněji.. A žádný věčný student taky nejsem, pokuds neslyšel o doktorském studijním programu:)
registrovaný uživatel M 
24.07.2009 (11:13)  
Pockej jaky zdvojnasobeni? Myslis z 80 na 146? Jako a co bys chtel? Abys do svych 45 platil detsky jizdny protoze jsi vecny student bydlici u maminky a nemuzes vydelavat?
Pokud u maminky nebydlis, tak sorry, nicmene furt to nic nemeni na faktu, ze ti bude 30, takze uz by sis mel uvedomit, ze detsky listky bys mel prenechat mladsim...
registrovaný uživatel myrha  mail  
24.07.2009 (10:17)  
ddti: Tak toto jsem už tady taky řešil, že je škoda, že dráhy nechtějí využít možnosti propagovat se těm mladým, dokud je rodiče posílají za své peníze do školy a většina tím vlakem musí.. Když si zafixujou, že poměr kvalita/cena není optimální pak za svoje již pojedou jen tím autem, popř. busem.. Neříkám, že ta výchova platí na 100% ale na část určitě.

IN-J využilo málo lidí ale proč? Zamyslel se někdo z drah nad tím??? Protože přes rok bylo přece žákovské a o prázdninách IN-Jléto! Pro většinu studentů pohybujících se pouze na cestě domov - škola, s vyhlídkou "možná tu slevu použiju" bylo zaplacení IN-J nemyslitelné. Proto ji využilo jen řádově 10 000lidí (M si to ještě jistě pamatuje, on se tomu smál..). Hromadné vyřizování IN-J začlo loni v září, důvod byl jasný: po kroku krále z Pyšné princezny "odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil" a zavedení akvizice IN-Jléto lidičky zjistili, že tato akvizice neplatí do 20.9 jako původní tarifní sleva IN-Jléto ale jen do 31.8. A kdo nechtěl platit katastrofální sumu při cestě za vyřízení kartičky na žákovské si pořídil IN-J. V té době jsem si tuto slevu koupil i já. Paradoxně krátkou dobu na to (snad měsíc??) zareagovaly ČD ohlášením zrušení IN-J. Já zvažoval jestli ji nekoupit na 2 roky ale říkal jsem si hlupák, NE nekoupím, přece si slevu dokoupím příští rok!!! Jenže příští rok (tento) už je sleva v čudu.. S tím jsem ani v nejhorším nepočítal.. Škoda, že ji ČD nenechaly, to by se divily jak by se o těchto prázdninách zvedl prodej IN-J když není IN-Jléto.. Pak až měla přijít analýza, ne obráceně. Prostě nad tím vůbec nikdo takto neuvažoval, že dokud má IN-J alternativu pak je vlastně zbytečný a proto se moc neprodává.. Sleva IN-J ale musela ustoupit dražšímu žákovskému, jak uvidíte z následujícího příkladu bylo na ni levnější jízdné než je nyní žákovské..

Závěrem tedy dodám vývoj cen jízdného na mé destinaci.. Začátek studia 2003 Brno-Fren 80Kč na Junior pas ISIC, pak bylo zavedeno žákovské a cena zůstala. v okamžiku zavedení kilometrického tarifu jsem začal využívat doklady IDS JMK Brno Slatina - Fren 83Kč. Následovala dvě zdražení žákovského jízdného, už po prvním se mi vyplatil IN-J s cenou 93Kč, pak zdražení tarifu o 1Kč na 94Kč. Od září mi končí IN-J, cena na žákovské je nyní 102Kč v červnu mám 26 pak jezdím za 148Kč.. To je téměř zdvojnásobení ceny a ještě jsem stále nedostudoval..:( Chápu snahu o zpřehlednění slev ale opakuji: první se měl někdo nahoře zamyslet proč tato sleva nebyla tak moc využívána.. Situaci s gulášem tarifních nabídek a slev to nevyřešilo a ten plivanec 10 000 IN-J karet taky nikoho příliš nezatěžoval..
registrovaný uživatel bilas 
24.07.2009 (8:19)  
Martyss:
Já se ptám, proč je musí dotovat ostatní? Navíc je zde další problém, že člověk do 26 není vždy student. A lidé, kteří jsou nyní v pracovním procesu by při odpovídajících cenách nejezdili více?
Já se ptám proč musí vlaky dotovat i ti co vlakem jeli naposled před 20 lety? :)
Pro mě je ten předpoklad, že by mladí měli být zvýhodňováni při cestování vlakem správný. Kdo by těmi všemi neEC, SC, no prostě "normálními" vlaky standartu ČD (=hnus k blití) s cestovními dobami jak za krále klacka, asi tak jezdil? Důchodci? ;-D
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
24.07.2009 (5:55)  
(OT) Miroslav Zikmund: V letech 1981-5 mne (studenta) cesta z Opavy do Brna stála 13,5 Kčs (Os), resp. 21,5 Kčs (R), jízdenka šalinou na 1,- Kčs, šalinkarta na 28,- resp. 30,- Kčs. Pokud ale chcete porovnávat ceny dopravy z té doby se současností, tak nezapomeňte porovnat i platy - ty také nezůstaly na stejné úrovni.

Bylo spočítáno (údaj starý asi 5 let), že výchova dítěte do 15 let věku je investice asi 2 miliony korun (přepočteno na aktuální ceny). To jsou věci, se kterými každý (rozumný) rodič musí počítat.

A Vaši úvahu o financování dojíždění dětí do škol zcela plně (z veřejných prostředků) mohu brát:
a) jako pohádku,
b) jako jeden z možných předvolebních slibů strany, kterou nezajímá ekonomika (jen posty), nezajímá ji, kde se na to v rozpočtu vezme - však oni to daňoví poplatníci někdy zaplatí. Víte, stát si může dovolit jenom to, na co má. A pokud to naši politici neví, nechť se jedou (nejlépe vlakem za bouřky) podívat do Maďarska, které stálo jen krůček od státního bankrotu. Takovými a jemu podobnými návrhy je možno přivést k bankrotu i tento stát. Jako daňový poplatník říkám: "Děkuji, nechci!"

A pokud byste mi, co by úřadu, napsal, že dítě do školy nebude docházet, protože tam, kde bydlíte, škola není, tak bych Vám navrhl jiné řešení - přestěhujte se tam, kde škola je, kde to Vaše dítě bude mít v docházkové vzdálenosti. (Jak prosté řešení, že?)
registrovaný uživatel Qaws 
24.07.2009 (0:20)  
ddti: Tak to jsi asi narazil na "špatnou" pokladní.. Mě pravidelně informovali (po celé ČR), že je akce Léto 26 a kolikrát mi ani nic neříkali a rovnou mi ji dali..
24.07.2009 (0:06)  
Martyss: kromě toho jak píše ddti, tak ověření že jsi student - ISIC karta, tu má téměř každý vysokoškolák. A je po problému. Já ČD nenutím, aby zvýhodnila studenty, ale ČD se tak samy připravují o budoucí platící zákazníky.

A co je lepší? Vlak vezoucí 30% zákaznických jízdenek, 10% studenti a normální lidi s plnou cenou a 60% vzduchu, nebo vlak vezoucí 30% zákaznických jízdenek, 5% lidí s normální cenou a 25% studentů s In-Junior a Léto 26 a 40% vzduchu?
registrovaný uživatel ddti 
23.07.2009 (22:56)  
Martysss: Príklad z bánk - do 26, niekedy aj do 30 rokov, máš zvýhodnené účty, často zadarmo. Banka si mládež "vychováva", pretože dobre vie, že keď sa zo študenta/mladého stane pracujúci človek s väčším obnosom peňazí, väčšinou v banke zostane, ak si ho banka do tej doby udrží práve výhodnými ponukami pre mladých.

Tiež si myslíš, že je nespravodlivé, že tieto ponuky "dotujú" majitelia bežných účtov za štandardné poplatky? Mimochodom, táto predstava podľa môjho názoru kolíše, lebo nikto nikoho nenúti si kupovať cestovné za plnú cenu - existujú predsa pre každého in-karty (netreba čakať mesiac, papierovú máš hneď), elišky (ja som s jej získaním doposiaľ nemal žiadne problémy, i keď je fakt, že sú obmedzené, ok).

Áno, lepší by bol model, že by boli už základné ceny primerané, ale máš pocit, že je tomu tak po zrušení in-junioru? Keď som ešte nemal o tarifu ČD moc znalostí a len náhodne som sa potreboval prepraviť s vnútroštátnym lístkom po ČR, tak ma tá cena, ktorú po mne chcela pani za okienkom, doslova šokovala (len pre zaujímavosť: vtedy ešte platilo Léto26 a ani ju nenapadlo mi to ponúknuť. Je to síce čisto moja chyba, no v pro-zákaznícky orientovaných firmách by to malo byť samozrejmosťou).
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko