..: Od září žákovské In–karty zdarma i traťové e–jízdenky :..

In-kartaPraha — Nový školní rok přinese více nabídek pro žáky, kteří do školy jezdí vlakovými spoji Českých drah. Držitelé žákovských průkazů dostanou zdarma základní verzi In–karty/RailPlus s platností 3 roky, která jim poskytne řadu zvýhodnění i mimo jejich pravidelného dojíždění za vzděláním a zpřístupní jim výhody elektronické peněženky a slev v rámci programu ČD Bonus, jenž by měl být pro tuto skupinu zákazníků díky novým partnerům ještě atraktivnější. Žáci a studenti ve Středočeském kraji navíc jako první v republice budou mít možnost využívat zcela elektronickou pololetní traťovou jízdenku ve formě aplikace na In–kartě, která jim zjednoduší cestování a odstraní nutnost pořizovat papírové jízdní doklady. České dráhy se tímto krokem snaží seznámit žáky s výhodami, dostupnými pouze držitelům zákaznických In–karet/RailPlus, a zároveň je motivovat k využívání hromadné dopravy nejen pro cesty do školy, ale i ve volném čase.

Pololetní traťová jízdenka na In–kartě

České dráhy a Středočeský kraj společně připravily první nabídku kompletně elektronických časových traťových jízdenek v ČR. Držitelé čipové In–karty s pětiměsíční žákovskou aplikací tak při cestách do školy nebudou muset předkládat žákovský průkaz ani kupovat jednorázové jízdenky. „Díky spolupráci Českých drah a Středočeského kraje si tak právě žáci z tohoto regionu jako první vyzkouší výhody elektronické jízdenky pro pravidelné dojíždění v In–kartě,“ vysvětluje vedoucí oddělení cenotvorby a prodeje ČD Tomáš Čech. „Navíc pro volný čas získají zdarma slevu 50 % na vnitrostátní místenky, 25 % na mezinárodní jízdenky i možnost šetřit při soukromých cestách s elektronickou peněženkou,“ shrnuje další výhody nabídky. Nabídka se prozatím vztahuje pouze na cestující s místem bydliště a sídlem školy na území kraje; ČD ale plánují po ukončení pilotního provozu pololetní elektronické jízdenky postupně nabídnout i v ostatních regionech. Cena aplikace se řídí státními pravidly pro subvencované jízdné a v případě pololetní varianty bude představovat 140-násobek jednosměrné žákovské jízdenky pro danou trasu. Z obchodního hlediska je zřejmé, že se ČD chopí šance vybudovat si mezi žáky a studenty stabilní klientelu držitelů zákaznických karet, které navíc motivují k zakoupení „předplatného“ na nejdelší možnou dobu.

In–karta nově ke každému žákovskému průkazu

Zatímco traťové e–jízdenky budou od září dostupné prozatím jen v Středočeském kraji, základní verzi In–karty s elektronickou peněženkou získá zdarma každý, kdo si od začátku nového školního roku zažádá o běžný žákovský průkaz na prodejních místech ČD. Poté bude moci při bezhotovostních platbách za jízdenky v rámci e–shopu nebo přes elektronickou peněženku získat z ceny jízdného až 6% zvýhodnění (3% sleva a 3% kreditní bonus) a tím ušetřit i na ostatních cestách. Základní forma In–karty ovšem nebude náhradou „plnohodnotné“ zákaznické karty — pro ostatní vnitrostátní trasy její držitelé i nadále zaplatí jízdné podle svého věku, případně si mohou dokoupit komerční aplikaci In-zákazník do 26 let na tři roky v ceně 330 Kč. Zájem o ni si České dráhy dlouhodobě pochvalují, a to i přes častou kritiku zrušení výhodné varianty In–junior v prosinci loňského roku. Podle dat dopravce vzrostl prodej „mládežnické“ aplikace až o 40 % v porovnání s In–juniorem, který nabízel roční slevu 50 % za cenu 600 Kč.

Rozšíření programu ČD Bonus na cílovou skupinu žáků

Spolu s těmito tarifními novinkami dojde také k dalšímu rozšíření výhod u smluvních partnerů programu ČD Bonus. „S počátkem školního roku chceme k In–kartě nabídnout zejména slevy na zboží a služby, které oslovují právě žáky a středoškoláky. Mohli by tak ušetřit nejen ve volném čase, ale také při nákupech souvisejících se studiem,“ komentuje manažerka doplňkových služeb ČD Andrea Hofmanová.

Zdroj: České dráhy


Aleš Macura , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 23.7.2009 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
23.07.2009 (18:45)  
ddti - tuhle tady byly nejaky statistiky kolik se kterych listku prodava. Mozna jsem to popletl, ale neda se rict, ze by se zrusila nabidka, ktere by vyuzivaly statisice.
Za mne zadny Leto nebylo a i kdyby bylo, tak mam pocit, ze skupinova by to stejne jistila (dnesni chasa ani neoceni, ze nemusi vyplnovat ty sileny lejstra:)
registrovaný uživatel ddti 
23.07.2009 (18:09)  
Martysss: Áno, všade inde sa podporuje cestovanie pre mladých na železnici, hlavne v lete, len ČD robí rušením in-juniora a Léto 26 správny krok. Ja sa vôbec nečudujem, že chce každý mladý radšej auto - vyplatí sa to vo všetkých smeroch (a to medzi fanúšikov áut rozhodne nepatrím, skôr naopak).

Dokonca mi pani na zákazníckom centre ČD po sťažnosti na zrušenie in-juniora tvrdila, že in-zákazník do 26 rokov za 330 Kč / 3 roky je výhodnejší. Áno, až taký výhodný, že mne osobne sa viac vyplatilo zaplatit ročný in-gold...
registrovaný uživatel ddti 
23.07.2009 (18:06)  
M: Áno, akurát pred pár dňami som využil akciu na lístky U2 - zľava na vstupenku + ubytovanie cez Octupustravel. Aspoň ČD to malo na stránkach uvedené pod sekciou ČD Bonus.
23.07.2009 (18:01)  
Já mám takovej pocit, že v ČD dělají dva typy lidí. Jedni chtějí mladé lidi z vlaku za každou cenu odstranit (rušení In-Junior, Léto 26) a druzí do vlaku dostat (In-Karta zdarma). Chlapci by se mohli shodnout, co je cílem ...
Zrušení In-Juniora a Léto 26 byl správný krok. Ještě by to chtělo něco udělat s Eliškou, aby nebyla jenom pro klub přátel železnice (lidé s inkartou), ale pro všechny. Prípadně jí zrušit a adekvátně snížit cenu jízného na velké vzdálenosti. Dost dobře nerozumím tomu, proč by lidé, kteří platí plné jízdné měli dotovat tyhle slevy, které jsou opravdu mimo.
23.07.2009 (17:15)  
AD Páňula: Nezapoměňte, že elektronické pokladny v autobusech jsou také proto, že tak si představují kraje integraci. Takže elektronická peněženka funguje v rámci kraje jednotně jedna. A kraj by se mohl s ČD domluvit. I když je otázka, jak moc je tato "integrace" produktem schopnosti krajů.
registrovaný uživatel vitab 
23.07.2009 (16:23)  
Zdravím,
ten žákovský průkaz mám teď poprvé před sebou. Budu dojíždět do Brna, tak mi to tam ve škole potvrdili na zadní straně. Mám tam napsat od kdy do kdy platí, nebo to udělají ČD?
registrovaný uživatel myrha  mail  
23.07.2009 (16:00)  
M: Já ho teda ještě nepoužil. Používám pouze EPIK kvůli výkonnostnímu bonusu :)
registrovaný uživatel M 
23.07.2009 (14:52)  
Takova otazka - vyuzil jste uz nekdy nekdo ten CD Bonus?
23.07.2009 (14:49)  
Spáňa:
1.) I když ty elektronické čtečky má většina, všichni to nemají
2.) Silně pochybuji, že se všichni dopravci dohodnou s ČD na tom, aby oni museli překutit jejich techniku, aby to mohlo číst In-karty... Vyloženě stejné to snad není, i když je tam čip od stejné společnosti...
3.) A kdyby jsme před body 1 a 2 náhodou u některých dopravců propluli, tak to stejně krachne tady, protože dopravce bude chtít, aby ta In-karta fungovala jako el. peněženka i pro jeho společnost, což silně pochybuji, že se na tom s ČD domluví. A kdyby jo a dohodlo by se více dopravců, tak tu el. peněženku pro sebe budou chtít taky, ale udělat jednu peněženku na vše, tj. že by jsme za 1000 kč mohli utrácet ve vlaku v Plzni či v autobuse v Ostravě asi nedopadne... Leda že by na jedné kartě bylo více peněženek, což nevím, jak by bylo technicky možné...
Takže éra papírových průkazek min. na dalších 5 let nekončí...
registrovaný uživatel happy 
23.07.2009 (13:47)  
AD Zikmund: Tak v tom případě zavést školní autobusy vyjmuté ze ZDO, které zastaví školákovi u domu. Ovšem teda pak nevím, jak by se řešila situace horských samot, které jsou přístupné v zimě tak leda na skůtru nebo na lyžích.... Myslím, že není potřeba skákat na kdejaký populistický návrh Ratha... Kdo to zaplatí už není totiž jasné. Potom to dopadá tak, že místo důležitých železničních staveb a oprav jdou peníze na populistické sliby několika politiků.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko