Červenka - Vyšší rychlostí jezdí cestující spoji SuperCity Pendolino od pátku 27. června mezi stanicemi Hoštejn a Červenka na trati 270. Cestovní rychlost jednotek řady 680 je v tomto úseku od pátečního poledne nově o 20 procent vyšší než doposud, čímž vzniká větší rychlostní odstup oproti soupravám bez nuceného naklápění a pro pendolina znamená další drobné zkrácení jízdní doby v úseku Pardubice - Olomouc. Změna přichází v době komplikované situace na 3. tranzitním koridoru, jehož několik úseků se v těchto dnech potýká s výrazným omezením dopravní kapacity.
Konkrétní zvýšení rychlostí pro Pendolino
Nově zažívají cestující vlaků SC Pendolino průjezd Hoštejnem rychlostí 140 a 130 km/h oproti stávajícím 110, resp. 100 km/h pro klasické soupravy. Reálná dosažitelná cestovní rychlost v oblasti hněvkovských tunelů mezi Hoštejnem a Zábřehem na Moravě tak konečně dosahuje 150 až 160 km/h, čímž se konečně využijí možnosti tohoto traťového úseku. Vjezd do stanice Zábřeh na Moravě je jednotkám CDT 680 nyní povolen rychlostí 140 km/h. Od Zábřehu do Červenky pak platí plná traťová rychlost 160 km/h pro jednotky s naklápěcí skříní. Na klasické soupravy zde má dopad omezující oblouk v ŽST Lukavice na Moravě a oblouk mezi stanicemi Mohelnice - Moravičany, který je pro řadu 680 průjezdný již v plné rychlosti.
Množství rychlostních omezení na trati Praha - Ostrava
Bohužel v současných dnech trpí trať Praha - Ostrava na mnoha místech sníženou rychlost i omezenou dopravní propustnostností. Největší vliv mají pomalé jízdy na provoz v kapacitně vytíženém úseku Hranice na Moravě - Suchdol nad Odrou, zejména z důvodu rozsáhlých povodní. Mimo tento úsek se jedná především o probíhající pracovní činnost poblíž známého Bezpráví, kde probíhají opravné práce na železničním svršku (výměna kolejnic, čištění štěrkového lože a další práce). Z tohoto důvodu se zde ještě o uplynulém víkendu jezdilo jednokolejně v úseku Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí.
Ani probíhajícími stavebními pracemi na koridorovém úseku mezi dopravnami Praha-Libeň a Praha-Běchovice bohužel výčet dopravních omezení nekončí: výrazným snížením traťové rychlosti je postižen i úsek Rudoltice v Čechách - Krasíkov a úsek Červenka - Štěpánov, kde opět jednou intenzivně zapůsobili "sběratelé kovů" a krádežemi částí trolejového vedení způsobili zavedení souvislých pomalých jízd rychlostí 80 km/h. Jedná se o delší úseky, kde je v normálním stavu souvislá rychlost 160 km/h, čímž je vliv na zpoždění vlaků ještě větší.
Zdroj: vlastní pozorování; fotografie © autor
Praha - Ostrava snížena ?
S taťkou a bratrem si chceme udělat celodenní putování vlakem po ČR.
Předem děkuji za odpovědi.
Úvaly - klasika. Kdyby se chtělo, tak bude ministrem dopravy vyhlášen havarijní stav na nejdůležitější dopravní tepně, stavbu bez výběrového řízení přidělí Viamontu a sousedé si můžou trhnout nohou, případně se 10let dohadovat přes soudy jako Děti Země kvůli D8 přes CHKO České Středohoří. Jenže se opět nechce, i když zákony to umožňují. Zde doporučuji stížnost podat v kotelně na nábřeží Ludvíka Svobody 12.
A s tím průjezdem Lukavicemi se taky nedalo nic dělat? Přijde mi škoda, že v takovém rovinatém úseku se při rekonstrukci nepodařilo odstranit místa, která jinak přerušují souvislý úsek 160 km/h, a klasické soupravy tak musí brzdit.
Ale mezi náma, ty tunely se mohly začít už razit a je jedno, jestli na tu rovinku, co k nim povede, se najede kolem budovy nebo rovně skrz nádraží s novou konfigurací...
A jaký zlý státní nebo nestátní orgán zhatil modernizaci toho úseku Praha-Běchovice - Úvaly?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.