..: Pendolina mezi Červenkou a Hoštejnem jezdí od pátku rychleji :..

Pendolino v ŽST Brandýs nad Orlicí čekající na volnost koleje do Ústí nad Orlicí, foto: zirecekČervenka - Vyšší rychlostí jezdí cestující spoji SuperCity Pendolino od pátku 27. června mezi stanicemi Hoštejn a Červenka na trati 270. Cestovní rychlost jednotek řady 680 je v tomto úseku od pátečního poledne nově o 20 procent vyšší než doposud, čímž vzniká větší rychlostní odstup oproti soupravám bez nuceného naklápění a pro pendolina znamená další drobné zkrácení jízdní doby v úseku Pardubice - Olomouc. Změna přichází v době komplikované situace na 3. tranzitním koridoru, jehož několik úseků se v těchto dnech potýká s výrazným omezením dopravní kapacity.

Konkrétní zvýšení rychlostí pro Pendolino

Nově zažívají cestující vlaků SC Pendolino průjezd Hoštejnem rychlostí 140 a 130 km/h oproti stávajícím 110, resp. 100 km/h pro klasické soupravy. Reálná dosažitelná cestovní rychlost v oblasti hněvkovských tunelů mezi Hoštejnem a Zábřehem na Moravě tak konečně dosahuje 150 až 160 km/h, čímž se konečně využijí možnosti tohoto traťového úseku. Vjezd do stanice Zábřeh na Moravě je jednotkám CDT 680 nyní povolen rychlostí 140 km/h. Od Zábřehu do Červenky pak platí plná traťová rychlost 160 km/h pro jednotky s naklápěcí skříní. Na klasické soupravy zde má dopad omezující oblouk v ŽST Lukavice na Moravě a oblouk mezi stanicemi Mohelnice - Moravičany, který je pro řadu 680 průjezdný již v plné rychlosti.

Množství rychlostních omezení na trati Praha - Ostrava

Bohužel v současných dnech trpí trať Praha - Ostrava na mnoha místech sníženou rychlost i omezenou dopravní propustnostností. Největší vliv mají pomalé jízdy na provoz v kapacitně vytíženém úseku Hranice na Moravě - Suchdol nad Odrou, zejména z důvodu rozsáhlých povodní. Mimo tento úsek se jedná především o probíhající pracovní činnost poblíž známého Bezpráví, kde probíhají opravné práce na železničním svršku (výměna kolejnic, čištění štěrkového lože a další práce). Z tohoto důvodu se zde ještě o uplynulém víkendu jezdilo jednokolejně v úseku Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí.

Ani probíhajícími stavebními pracemi na koridorovém úseku mezi dopravnami Praha-Libeň a Praha-Běchovice bohužel výčet dopravních omezení nekončí: výrazným snížením traťové rychlosti je postižen i úsek Rudoltice v Čechách - Krasíkov a úsek Červenka - Štěpánov, kde opět jednou intenzivně zapůsobili "sběratelé kovů" a krádežemi částí trolejového vedení způsobili zavedení souvislých pomalých jízd rychlostí 80 km/h. Jedná se o delší úseky, kde je v normálním stavu souvislá rychlost 160 km/h, čímž je vliv na zpoždění vlaků ještě větší.

Začátek pomalé jízdy mezi ŽST Hranice na Moravě a ŽST Polom, doplněný profil štěrkového lože po odplavení velkou vodou, foto: zirecek Úsek z Hranic na Moravě v zářezu před zastávkou Bělotín, sušení elektroinstalace před opravou, naplaveniny, foto: zirecek Štěrkové lože v ŽST Polom zanesené bahnem, foto: zirecek Výměna kolejnic a jejich svařování u Bezpráví, foto: zirecek Úprava štěrkového lože v zastávce Bezpráví po podbití a výměně vnějšího kolejnicového pasu za nový, foto: zirecek Mandelinkáři u Bezpráví, foto: zirecek
Pohled na aktuální dopravní omezení 3. koridoru

Zdroj: vlastní pozorování; fotografie © autor


zirecek | 28.6.2009 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel David Orság  mail  
28.06.2009 (18:22)  
Nevíte prosím Vás někdo do kdy bude rychlost na trase
Praha - Ostrava snížena ?
S taťkou a bratrem si chceme udělat celodenní putování vlakem po ČR.

Předem děkuji za odpovědi.
28.06.2009 (18:02)  
Ad kx: Domnívám se, že Mohelnice - Moravičany byl územně připravován v době, kdy se na koridorech ještě nikde nedělaly úpravy mimo pozemek dráhy. Z hlediska stavebního to je asi největší ostuda na Moravě. Z hlediska ochrany přírody prý nešlo nic udělat s následujícím obloukem o cca 3km dál, kde je přísně chráněná lokalita zvaná Kačení louka. Za další 2 km následuje oblouk, který se nachází v mizerném lese CHKO Litovelské Pomoraví a zajisté víte, že při stavbě dálnic CHKO nikomu nevadí, ale pro železnici je to TABU. Takže kdyby se chtělo, první a třetí oblouk se mohly v pohodě udělat na 160 a ten prostřední by byl asi jen na 150. Jenže se nechtělo a můžete si stěžovat v Olomouci na Lampárně.

Úvaly - klasika. Kdyby se chtělo, tak bude ministrem dopravy vyhlášen havarijní stav na nejdůležitější dopravní tepně, stavbu bez výběrového řízení přidělí Viamontu a sousedé si můžou trhnout nohou, případně se 10let dohadovat přes soudy jako Děti Země kvůli D8 přes CHKO České Středohoří. Jenže se opět nechce, i když zákony to umožňují. Zde doporučuji stížnost podat v kotelně na nábřeží Ludvíka Svobody 12.
registrovaný uživatel JiP 
28.06.2009 (17:36)  
to: Masakost. Trat Cesla Trebova - brno je, co se tyce rychlosti, pro me stale zahadou. Na zadnem useku koridoru nejsou rychlosti tak prisne (nizke) jako zde, hlavne v pripade pendolin. V celem useku bych rychlost pendolin ocekaval o 10-20 km/h vyssi.....
28.06.2009 (17:04)  
Před nedávnem se taky zvedla traťová rychlost na 260 mezi Českou Třebovou a Svitavama (možná i dál), přitom optimalizace tam probíhala někdy před 10 lety. Netušíte někdo proč to tam trvalo tak dlouho?
registrovaný uživatel JiP 
28.06.2009 (15:49)  
...navic mam jeste jednu otazku, proc povoleni max. rychlosti na nove postavenych usecich trva tak dlouho...chapu, koleje si musi sednout, musi probehnout kolaudace, ale netvrdte mi ze to trva, tyto dva procesy, i nekolik let!!! Napr, v useku Parubice - Chocen se na 160km/h cekalo tak dlouho, ze se prvni postavene useky zacaly driv rozpadat.... jaka jsou napr. penale pro stavebni firmy za takova zdrzeni...??? nekdy je to skutecne neunosne cekani.
registrovaný uživatel kx 
28.06.2009 (15:21)  
Nevíte někdo, proč se ten oblouk mezi Mohelnicí a Moravičany nenarovnal, aby tam i klasické soupravy mohly jezdit 160 km/h? Podle mapy se mi zdá, že je tam roviny i místa dost.
A s tím průjezdem Lukavicemi se taky nedalo nic dělat? Přijde mi škoda, že v takovém rovinatém úseku se při rekonstrukci nepodařilo odstranit místa, která jinak přerušují souvislý úsek 160 km/h, a klasické soupravy tak musí brzdit.
28.06.2009 (14:31)  
Josef Petrák: ad Úvaly - Běchovice ... šlo o územní rozhodnutí a zrušilo ho ministerstvo na základě jednoho v rozporu se zákonem vydaného posudku o vlivu na životní prostředí (vydal ho už v roce 1999(!) OÚ Praha-Východ).
registrovaný uživatel JiP 
28.06.2009 (14:11)  
to Dusanh: jedna se o jeden z nevytizenejsich useku v CR a bohuzel koleje maji klasicky socialisticky spodek tj. trocha skvary a na tom sterk a zadne odvodneni, takze soucasne koleje lezi prakticky v blate s temer permanentne narusenou geometrii. Koleje jsou navic polozeny klasicky pomoci kolejoveho pokladeca takze cca kazdych 25m svar....
28.06.2009 (14:08)  
DJ) Stavební rozhodnutí pro Běchovice-Úvaly zrušil, myslím, Městský soud v Praze na základně oprávněného odvolání několika občanů Úval. Došlo prý k pochybení ve zhotovení ekologického nebo hygienického posudku. Dá se to dohledat.

Ale mezi náma, ty tunely se mohly začít už razit a je jedno, jestli na tu rovinku, co k nim povede, se najede kolem budovy nebo rovně skrz nádraží s novou konfigurací...
registrovaný uživatel DJ 
28.06.2009 (14:03)  
Ano, ty dlouhé tunely, které bude potřeba mezi Chocní a ÚnO udělat, by se mohly zítra začít razit, už bylo vše připraveno, ale zhatilo to zlé ministerstvo kultury...

A jaký zlý státní nebo nestátní orgán zhatil modernizaci toho úseku Praha-Běchovice - Úvaly?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko