..: RegioJet představil nabídku na provoz vlaků :..

RegioJet, foto: MGPraha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.

Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.

Vedení spol. Railjet představuje nabídku podanou mdčr, foto: Vítek_VProvozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.

3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek

  1. soubor; stanovený MDČR
    • Praha — Chomutov — Cheb
    • Praha — Děčín
    • Kolín — Ústí nad Labem
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 443 km
    • počet spojů: 60
  2. soubor
    • Praha — České budějovice
    • Brno — Bohumín
    • Brno — Česká Třebová — Praha
    • Brno — Havlíčkův Brod — Praha
    • Brno — Břeclav — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 1056 km
    • počet spojů: 134
  3. soubor; spíše regionálního charakteru
    • Liberec — Ústí nad Labem
    • Praha — Tanvald
    • Kolín — Rumburk
    • Praha — Rakovník
    • Praha — Písek — České Budějovice
    • Ostrava — Jeseník
    • Ostrava — Krnov — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
    • délka: 873 km
    • počet spojů: 97

Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.

Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK


Vítek_V | 15.6.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 17 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
15.06.2009 (20:30)  
Turbík: Myslíte si že u vlaků se nebude snažit o to samé (tedy co největší obsazenost soupravy)?
Pokud půjde o DOTOVANÉ spoje, a to v tomto případě jde, tak nemusí mít žádný zájem o maximální obsazenost soupravy. Takže spíše ne.
U nedotovaných autobusů je snaha dosáhnout maximálního obsazení vozidla pochopitelná, a byla by pochopitelná i u nedotovaného vlaku, pokud by jej provozoval kdokoliv jiný než ČD.

Pavel Z: Ano, jezdí, ale takových obrázků už také bylo celkem dost i u ČD, jak jsem už napsal níže. ;-)
15.06.2009 (20:26)  
Chci se zeptat, jak by bylo ošetřeno ježdění na nádraží, to snad nemá pod palcem SŽDC, nebo jak to je?? Může mi to někdo vysvětlit? Kuju
15.06.2009 (20:25)  
Cestující: každopádně lepší nové Desiro než stará koženka.
To neznáte šotouše, koženka a otvírací okno, to je základ železnice. :-)))

DJ: Tomu Jančurovi se opravdu nedá věřit o moc víc než Českým drahám.
Jenže ČD alespoň jezdí, pan Jančura má jen ty obrázky, podle kterých ví, že by to ve Studénce jeho vlak 100% ubrzdil, viz. nedávná diskuze.

Třeba naklápěcí jednotka od ČKD
Ta už se dokonce i "vyráběla", jenže během toho se ČKD rozkradlo a ČD tam utopily asi miliardu.
15.06.2009 (20:23)  
Jiří Průša: Vynechal jsi půl slova, v tom názvu není Regio, ale Inter-Regio neboli meziregionální.
registrovaný uživatel Turbik 
15.06.2009 (20:19)  
S.C.A.R.A.B.E.U.S: "Souprava nebude přecpaná" no tak to bych si nebyl tak jistý, například u busů (Praha-Brno) se Jančurovi podařilo dosáhnout poměrně značné obsazenosti (vytíženosti) a jedniné co zaručuje to že si člověk sedne je povinná místenka zároveň s jízdenkou a to že se nebere na stání. Myslíte si že u vlaků se nebude snažit o to samé (tedy co největší obsazenost soupravy)?

Jinak mám pocit že on (Jančura) na ty koleje chce a to hodně a už dlouho. Jenže zjistil že to nepůjde tak lehce a ty "plané sliby a řeči" jsou jen mediální připravování si půdy, až začne jezdit. Chci říct, že se snaží dostat do povědomí lidí (potenciálních zákazníků). Zároveň se tím mediálním "humbukem" snaží tlačit i na příslušné úřady a instituce (např. MD). A lehce i straší konkurenci ČD, která neví co myslí a nemyslí vážně. A to znamená, že až "konečně začne jezdit" bude to pro ČD bomba a nebudou mít čas a ani nebudou schopni adekvátně zareagovat.

P.S. neřadím se ani k obdivovatelům SA ani ČD, jen se chci v budoucnu za slušný peníz svést ve slušné vlaku - což doufám že ostatně my všichni tady. :-)
15.06.2009 (20:19)  
Prozatím bych to bral jako informační šum, zakrývající odstoupení ze soutěže v Libereckém kraji.
15.06.2009 (20:18)  
Ostatní to sice zatím napsali za mě, ale přesto:

Karel Kovařík: "a taky chci videt, jak SA zajisti nahradni dopravu pri mimoradnostech treba v UnL?? to jako tam budou cestujici cekat 4 hodiny, nez prikvaci zlutej bus z Brna?? nebo se napise, ze "pro pretizenost autobusu SA se vlak rusi bez nahrady???"

No jak... asi stejně jako ČD. Ony ČD snad mají vlastní autobusy? Navíc pokud budou čekat cestující 4 hodiny ,tak se to dá pořád považovat ve srovnání s ČD za úspěch. :)

Karel Kovařík: "navic ty jejich desira, na lokalku je to super vlak, ale z prahy do chomutova bych s nim jet nechtel..."

Nevím, jaké Desiro to přesně bude, ale každopádně lepší nové Desiro než stará koženka.

---

DJ: A ještě bych dodal ojeté Bimzy. :)
registrovaný uživatel DJ 
15.06.2009 (20:16)  
Werkie: Ano, taky souhlasím. Dokud to nebude v provozu, tak neuvěřím. Takových namalovaných věcí už měly i ČD spoustu. Třeba naklápěcí jednotka od ČKD, lokomotiva řady 361, řídící vůz řady 961, Desiro v barvách ČD, pak z 90. let nějaké lehké motorové a elektrické jednotky, pak modulární jednotky řady X44... Tomu Jančurovi se opravdu nedá věřit o moc víc než Českým drahám.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
15.06.2009 (20:10)  
Co na to říc, maj to žluťáci pěkně napsaný. :) Dokud to neuvidim, alespoň na fotce, tak neuvěřim.
15.06.2009 (20:09)  
Nemyslím že to bude horší než s ČD...
  1 ... 17 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko