..: RegioJet představil nabídku na provoz vlaků :..

RegioJet, foto: MGPraha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.

Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.

Vedení spol. Railjet představuje nabídku podanou mdčr, foto: Vítek_VProvozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.

3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek

  1. soubor; stanovený MDČR
    • Praha — Chomutov — Cheb
    • Praha — Děčín
    • Kolín — Ústí nad Labem
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 443 km
    • počet spojů: 60
  2. soubor
    • Praha — České budějovice
    • Brno — Bohumín
    • Brno — Česká Třebová — Praha
    • Brno — Havlíčkův Brod — Praha
    • Brno — Břeclav — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 1056 km
    • počet spojů: 134
  3. soubor; spíše regionálního charakteru
    • Liberec — Ústí nad Labem
    • Praha — Tanvald
    • Kolín — Rumburk
    • Praha — Rakovník
    • Praha — Písek — České Budějovice
    • Ostrava — Jeseník
    • Ostrava — Krnov — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
    • délka: 873 km
    • počet spojů: 97

Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.

Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK


Vítek_V | 15.6.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 16 17 18 19 20 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
15.06.2009 (21:18)  
S.C.A.R.A.B.E.U.S: Vas mozna ne, ale zeleznicni dopravu by mohla.
registrovaný uživatel Turbik 
15.06.2009 (21:18)  
davidus 135: musím se Jančury trochu zastat - mám pocit, že on o vlacích mluví tak 4 roky (max pět), kdežto ČD jsou tu poněkud déle. ;-) A některé ty projekty, pokud vůbec vznikly tak to taky nějakou dobu trvalo.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
15.06.2009 (21:17)  
Z letaku RegioJet:
Nabídková cena jednotlivých
balíčků se pohybuje od 78 Kč/km (druhý,
největší a nejefektivnější provozní soubor)
do 111 Kč/km (třetí balíček s nejnižšími
příjmy z prodeje jízdenek). Pro srovnání:
Ministerstvo dopravy již v roce 2007 krylo
obdobné výkony paušální částkou 125
Kč/km a výdaje státního rozpočtu na tuto
kapitolu se od té doby stále zvyšují.

Kolik je tedy nakladova cena?? Ze by neco kolem 140,-Kc/vlkm? To je podobne jako u CD, jen si nejsem jisty, jak to zajisti.

Nabídky představují přímou úsporu státního
rozpočtu zhruba ve výši 700 mil. Kč ročně.
V průběhu trvání deseti let je možno
odhadnout úspory na 8 – 9 miliard korun.

Tak jestli spravne pocitam 700*10 = 7 mld.Kc, ne 8-9. Protoze vsak ekonomictejsi trasy dotuji ty ztratovejsi, asi budeme tech 700mil./rok prilit jinam. Kuprikladu do kraju.
15.06.2009 (21:17)  
Všichni tady házíte špínu na Jančuru ale asi zapomínáte že vytvořil bezkonkurenčně nejlipší autobusovou společnost v zemi a podle mého názoru na silnici panuje mnohem tvrdší konkurenční prostředí než na železnici, takže to neni typ co by plácal nesmysli v hospodě. Na železnici je problém stát, na nic víc si Jančura neztěžuje. Co se týče "vyzobávání rozinek" alias lukrativních spojů, to je přece naprosto normální věc v tržním prostředí přece jenom blázen by šel provozovat něco na čem nemůže vydělat. Já osobně mu fandim a podle mně se mu to dřív něbo pozdějc povede a prorazí i do tohohle druhu dopravy.
15.06.2009 (21:11)  
xAnriO5: No a? U autobusů když chceš slevu tak má taky spousta dopravců svoje karty... mě osobně jenda karta navíc nezabije...
15.06.2009 (21:05)  
DJ-tu je jeden problém : ČD něco z toho, co ukazovali v plánech splnili. Pan Jančura nemá naprosto nic.
15.06.2009 (21:02)  
Takže otázka a další postup je teď jasný: Na nábřeží na MD musejí rychle najít, vymyslet způsob/důvod jak RJ odmítnout, nevzít v úvahu. Nějaký vysvětlitelný důvod pro média a nás plebejce, proč lít dále peníze do ČD.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
15.06.2009 (21:01)  
Z letáku RegioJet:
Navržený tarif předpokládá, ve srovnání s platným
tarifem Českých drah, jízdné pro občasné i
pravidelné cestující nižší o zhruba 10 – 15 %. Dále
zvýhodněné jízdné budou moci cestující zakoupit
v předprodejích a na internetu. Cena věrnostní
karty, opravňující použití zvýhodněné jízdenky,
bude poloviční.

Komentar: takze "zavada" v tarifu CD se dvema jizdnymi odstranena nebude, karty taktez ne. A jeste i budu muset poridit dalsi kartu...
registrovaný uživatel M 
15.06.2009 (20:34)  
Jinej clanek, stejnej nazor:-))

Dve moznosti
1. Je to skutecny cin, nejen slova
2. Je to fake, protoze dobre vedi, ze jim to MD neda, ale aspon muzou rikat, ze chteli...
15.06.2009 (20:30)  
Pavel Z: No jo, já vím. Oni vždycky něco na těch nových vozech/jednotkách nájdou. Jednou je to tvrdé sedadlo, podruhé zase příliš měkké, taky je riziko, že bude v nových vozech jezdit více lidí, takže už člověk nebude mít celé kupé pro sebe... :)
  1 ... 16 17 18 19 20 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko