..: Rekonstrukce 4. nástupiště v Bratislavě hl. st. omezí dopravu :..

240.145, R 374 Pannonia, Bratislava-Petržalka, foto: Josef Petrák Bratislava - Postupná rekonstrukce nástupišť bratislavského hlavního nádraží od neděle 10. května vstupuje do další fáze, v niž Železnice Slovenskej republiky realizují přestavbu IV. nástupiště. To v současnosti slouží především příměstským vlakům a rychlým spojům do Vídně. Snížení počtu dostupných nástupních hran si tak vyžádalo omezení jízdy některých vlaků, především ve formě jejich přesměrování na jiná bratislavská nádraží. Práce by měly být ukončeny 2. září 2009.

Zkrácení trasy spojů

  • Os 4328 (Komárno 13:11 - Bratislava hl.st. 15:30), zkrácen do žst. Bratislava-Nové Mesto (příj. 15:21)
  • Os 4336 (Komárno 18:48 - Bratislava hl.st. 20:36), zkrácen do žst. Bratislava-Nové Mesto (příj. 20:27)
  • Os 4329 (Bratislava hl.st. 15:56 - Komárno 18:03), vyjíždí ze žst. Bratislava-Nové Mesto (odj. 16:08)

Změny v řazení vlaků

  • Os 4320 (Komárno 4:17 - Bratislava hl.st. 6:33)
  • Os 4346 (Dunajská Streda 12:14 - Bratislava hl.st. 13:21)
  • Os 4331 (Bratislava hl.st. 16:33 - Komárno 18:53)
  • Os 4345 (Bratislava hl.st. 15:31 - Dunajská Streda 16:38 (- Komárno 18:03)) budou v úseku Bratislava hl.st. - Bratislava-N.Mesto řazeny z motorového vozu řady 812.

Změny výchozí stanice

Následující vlaky budou vyjíždět ze žst. Bratislava-Nové Mesto a budou stavět i v žst. Bratislava-predmestie:

  • R 1503 Inovec (Bratislava – Žilina, Bratislava-Nové Mesto odj. 12:36, Bratislava-predmestie odj. 12:42)
  • Os 3023 (Bratislava – Galanta, Bratislava-Nové Mesto odj. 13:07, Bratislava-predmestie odj. 13:12)
  • R 1505 Šarišan (Bratislava – Humenné, Bratislava-Nové Mesto odj. 14:00, Bratislava-predmestie odj. 14:06)
  • Zr 1701 (Bratislava – Leopoldov, Bratislava-Nové Mesto odj. 14:33, Bratislava-predmestie odj. 14:39)
  • R 1507 Chopok (Bratislava – Košice, Bratislava-Nové Mesto odj. 14:54, Bratislava-predmestie odj. 15:00)
  • R 1509 Súľov (Bratislava – Žilina, Bratislava-Nové Mesto odj. 15:54, Bratislava-predmestie odj. 16:00)

Změna cílové stanice

Následující vlaky končí v žst. Bratislava-Nové Mesto a budou stavět i žst. Bratislava-predmestie

  • Os 3026 (Nové Mesto n. Váhom – Bratislava, příj. 13:58)
  • R 1502 Inovec (Žilina – Bratislava, příj. 19:27)
  • R 1506 Chopok (Košice – Bratislava, příj. 20:33)
  • R 1508 Súľov (Žilina – Bratislava, příj. 21:18)
  • R 1504 Šarišan (Humenné – Bratislava, příj. 21:40)
  • Ex 1512 (Košice – Bratislava, příj. 22:27)

Během výluky se budou měnit i výhybky u třetího a čtvrtého nástupišti, čímž bude na nějaký čas mimo provoz i 14. kolej u 3. nástupiště a celé 5. nástupiště ze směru Bratislava-Lamač. Zajímavostí je, že se tyto změny dotknou vnitrostátní regionální dopravy, ale ne osobních vlaků ve směru Gänserndorf, jež zasažená nástupiště běžně využívají. Ty přitom podle dostupných informací od nového GVD pro nezájem cestujících a dlouhodobou nerentabilitu definitivně skončí, ruku v ruce s redukcí počtu spojů mezi Bratislavou a Vídní.

Zdroj: Železničná spoločnosť Slovensko


Tomáš Kamenár Poslat mail autorovi | 11.5.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Bratislavský


  1 2      Zpráv na stránku:   
13.05.2009 (9:28)  
Nevím, čemu se tady divíme, nic proti samozřejmě, ale Bratislava není Praha, takže tam to tolik nevadí, myslím, že do Prahy přijíždí nepočetně více turistů a hlavně ze západu a upřímně, uvítá je to samé...Smrad, špína, bezďáci, opilá individua před nádražním prostorem, cizinec aby se bál v noci přijet, protože policajta není vidět
registrovaný uživatel karosa  mail  
12.05.2009 (20:15)  
numo. Stejně, jako v Praze na hlavním a Holešovicích.
registrovaný uživatel numo 
12.05.2009 (20:10)  
qantas: Uprimne, neverim ze sa v dnesnej dobe najde stvrt miliardy eur na projekt, ktory je v podstate kozmeticky. Pokial sa ma zaplatit prenajmom lukrativnych priestorov, tak to najprv musi skoncit kriza a utriast sa realitny trh. Toto bude este na dlho...

TTrain: uplne zborit urcite nie, ta stara budova niekedy z prelomu predminuleho a minuleho storocia ma nieco do seba. Zrusit treba len tu socialisticku obludu co k nej prilepili cca v 1987 a potrebne priestory urobit pod zemou. Tak je to ostatne aj planovane.

Faktom je ze sucasny stav je tragedia - otazka je, ci to vobec nejaka uprava moze bezo zvysku vyriesit. Kym je to raz verejne priestranstvo, pohybu podivnych existencii v okoli sa asi zabranit neda, kym neporusuju zakon, tak ich odtial nikto vyhodit nemoze :/

Ono to vo svete nie je inak, v okoli takej amsterdamskej centraal station by som sa tiez zbytocne nezdrziaval ;)
registrovaný uživatel Hanys  mail  
12.05.2009 (19:01)  
V Bratislavě přestupuji často,když jezdím za rodinou do Šenkvic.Pokaždé si říkám,že se snad něco zlepší.Bohužel ta hala je stále stejnej humus.Smrad po moči,špína,bezďáci,samej holub.Ale je fakt,že tam je aspoň vidět policajty.Já bych to přirovnal k Praha-Holešovice.Přestavba peronu je dobrá věc,ale na celkovým dojmu to bohužel nic nevyřeší.
registrovaný uživatel qantas 
12.05.2009 (15:58)  
http://bratislava.sme.sk/c/4167127/uzemne-rozhodnutie-na-predstanicne-namestie-chcu-do-konca-roka.html podla najnovsich neoficialnych udajov sa ma zacat na jesen uplnov s rekonštrukciou a zastavenim dopravy , docastna hlavna stanica ma byt Bratislava Nove mesto
12.05.2009 (15:33)  
Nicméně v tom ne zcela vábném prostoru hlavnej stanice se dá přežít noc, když se přípojově nedaří. Navíc tam mají docela milé "drážní policajty", kteři průběžně kontrolují osazenstvo čekárny a kdo se nezamlouvá, byť má nejlevnější jízdenku, je bez okolků deportován mimo budovu. Deset minut před odjezdem prvních ranních vlaků jsou pak deportováni držitelé nejlevnějších jízdenek do příslušných vlaků ...
O tomto zcela humánním postupu si lze v českých a moravsko–slezských končinách nechat jen zdát ...
12.05.2009 (10:15)  
Je pravda, že spíš než s nástupišti by se mělo něco udělat s tou budovou - hlavně s jejím vybavením a údržbou. Když jsem procházel "příjezdovým" podchodem, přišel mi celkem dobrý, ovšem jen do té doby než jsem vyšel někde úplně "nikde" za budovou, kde na sebe na lavičkách pořvávala opilá mládež. V hale byl jediný funkční obchod s potravinami "sušené ovoce a suché plody", to na hlad moc není, automat na občerstvení měl poruchu. K venkovním fastfoodům obleženým bezdomovci jsem se neodvážil přiblížit. Autobusová smyčka byla také obležená a všude to páchlo po moči, přístup na tramvajovou je zase celkem strašidelný a samozřejmě bariérový. Z deseti okýnek základního odbavení nefungovalo žádné a u dvou KVC byly pěti- až desetihlavé fronty, ačkoliv do půl hodiny žádný vlak neodjížděl. Před odjezdem Poľany už fronty zaplňovaly celou halu, že se téměř nedalo projít ven. Obávám se ale, že tohle napravit bude vyžadovat skutečně hodně práce.
11.05.2009 (22:26)  
TTtrain: to je myslím veľmi výstižný popis Bratislavy hl.st. Rekonštrukcia nástupíšť síce celkovému dojmu hodne pridá, ale okamžite to celé zabije hala, ktorá má často otvorený len jediný východ, je plná bezdomovcov, neexistuje tam poriadny obchod typu PONT/Okey Reiseproviant, občerstvenie závisí na dvoch stánkoch (ktoré tam veľmi nesedia) a prístup k MHD je doslova desivý. A to hovorím ako človek, ktorý cez tú stanicu začal pravidelnejšie jazdiť až pred dvoma mesiacmi pri cestách do Rakúska...

Martin š.: Karlovy Vary sú tiež celkom zážitok, ale keď som tam bol naposledy v lete 2006, zase až také hrozné to nebolo. Skvelé sú ale hlásenia typu "po druhé koleji bude projíždět vlak", ktoré sa opakujú štyrikrát, zatiaľ čo sa ľudia spokojne prechádzajú pred lokomotívou v pohybe :)
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
11.05.2009 (21:43)  
For Martin Š. Ne, ale tuším, kam asi váš dotaz míří :-)
11.05.2009 (21:31)  
Hurááááááá!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko