..: Na Vysočině bude od června zrušeno 41 vlakových spojů :..

Jihlava, foto: Adys Jihlava – V kraji Vysočina má být od letošní druhé změny GVD zrušeno zřejmě až 41 regionálních vlakových spojů. Podle náměstka hejtmana Libora Joukla jsou tyto vlaky málo využívané, a proto kraj nechce platit jejich ztráty a raději je nahradí levnějšími autobusy. Českým drahám se tato změna nelíbí, protože prý povede k rozpadu přestupních vazeb. "Bohužel jsou tím ohroženy i vlaky z druhé strany, kde už těch cestujících je víc," říká ředitel Krajského centra ČD Miroslav Havel.

Levnější autobusy zatím nahradí například jen jeden z osobních vlaků v úseku Horní Cerekev – Počátky-Žirovnice, v dalších měsících se ale počet spojů může snížit mnohem výrazněji. Kraj má totiž zpracovanou studii, podle které by se mohlo zrušit a nahradit autobusovou dopravou až 30 % spojů. Krajskou pokladnu by takové řešení vyšlo mnohem levněji.

Na jeden kilometr jízdy autobusu kraj doplácí ztrátu 19 Kč, při vlaku je tato částka obvykle 63 Kč. "To znamená, že když bychom zrušili jeden vlak, tak můžeme zavést 3,5 autobusu," uvádí Joukl. Tomu oponují zástupci ČD, podle kterých za relativně levné autobusy zaplatí kraj jinde. "Autodopravce se nepodílí na zimní údržbě silnic, nepodílí se na odstraňování závad na silnicích a podobně," říká Havel.

Kraj Vysočina se s ČD zatím ale ani nedohodl na novém dodatku ke smlouvě o zajišťování základní dopravní obslužnosti, který by stanovil, kolik bude železniční dopravce od kraje dostávat jako úhradu ztráty. Zástupci dopravce a regionu se zatím nedohodli na jeho znění, ani na výši samotných poplatků.

Zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 20.4.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
21.04.2009 (21:43)  
Josef Kamiš: To, co píšete, může být sice pravda, ale z pohledu řešení problémů s tím, že na současný rozsah regionální dopravy v kraji Vysočina nejsou peníze a ten rozsah je příliš velký, to nic neřeší. Plýtvání na SŽDC s tím nemá společného nic, a v případě ČD to sice může řešit nějakou část, ale ani tak by asi nešlo o velké procento nákladů, takže ty autobusy budou pořád levnější, to se nedá nic dělat.

Mimochodem - jakou rekonstrukci 810/010 byste si představoval vy (myslím rekonstrukci levnější, než jsou Regionovy).
registrovaný uživatel DJ 
21.04.2009 (21:39)  
Farkač Karel: Ano, krajům se vlastně vůbec nedivím, že dají přednost daleko průhledněji financované autobusové dopravě, když ČD ani nedokážou dostatečně přesně vykalkulovat své nákladové položky, ale zároveň není ze strany kraje ani vůle trochu víc na ČD přitlačit nebo rovnou vyhlásit výběrové řízení (ale nejsem si jist, jestli by jiný dopravce nabídl dotační požadavek "jen" 59 Kč/vlkm, jako tomu tedy od ČD bude v kraji Vysočina).
registrovaný uživatel Josef Kamiš  mail  
21.04.2009 (11:34)  
Ano to je pravda...v tom laufu jsem opomněl zmínit sždc,neboť i tam vládne nehospodárnost.
registrovaný uživatel happy 
21.04.2009 (10:14)  
koukám, že někteří stále ignorují rozdělení na sždc a čd
registrovaný uživatel Josef Kamiš  mail  
21.04.2009 (10:09)  
To Pavel Z...spíš se musíme ptát proč ty zbytečné výpovědi už dostávají?
registrovaný uživatel Josef Kamiš  mail  
21.04.2009 (10:07)  
Jako příklad bych mohl uvéct někdejší kauzu,která jako jedna z mála prosákla na povrch...nepochybujme o tom,že se to v současnosti děje v bledě-modrém stále.Šlo o to, že ČD platily za služby "poradenské" mediální agentury 40 - 80 miliónů Kč ročně po dobu několik let za pozitivní informování médií o problematice ČD a o osobě generálního ředitele, a to dokonce i ve společenských titulech.A takových zbytečných investic má vedení na svědomí mnoho.Pár věcí jako je tato se dá dohledat na internetu...ty další jsou zatím úspěšně pod pokličkou.Např z pohledu všímajícího cestujícího,který jednou vystoupil na nádraží v Obratani a viděl na hromadě vyházená světelná AŽD zařízení návěstidel i od přejezdů,která byla nahrazena jinými světelnými návěstidly a nemá cenu se bavit o poruchovosti...o to určitě nešlo.Každopádně pokud vyhazují finance takto i jinde,tak je to opět mnoho peňez naprosto zbytečně vyhozených.Ze čtyřkolejného nádraží v Krhanicích udělaly jednokolejnou zastávku...otázkou je proč vyhazují peníze za vytrhávání kolejnic najatou firmou?Proč tam prostě ty koleje nenechaj?Vytěžení železa při současných cenách ve výkupech nepokryjí ani polovinu nákladů za vytrhání.Zbytečně velké investice za Regionovy zmiňuji jen okrajově,neb o tom moc nevím a co vím tak z toho je mi špatně...zkrátka je toho mnoho.Stačí se rozhlédnout kolem a člověk tu všeobecnou nehospodárnost u drah prostě vidí.To se u soukromých dopravců neděje a snad proto jskou shchopni nabízet např levnější cenu za vlkm.
21.04.2009 (10:04)  
Josef Kamiš: Pokud výpravčí jednou přejdou pod SŽDC..bude to určitě logický krok...ovšem jen v případě,že do té doby nedostanou výpověď.

A řídit dopravu bude uklízečka? Nebo proč by měli výpravčí jen tak dostávat výpovědi?
21.04.2009 (9:36)  
AD-DJ:
Nejde o opíjení krajů rohlíkem. Jde o to, že České dráhy udají cenu za kilometr, ale nejsou schopni, lépe řečeno ochotny odkrýt, na co všechno částka padne. Tak se potom nedivte, když přijde autobusový podnikatel a nabídne cenu, která je podstatně menší než nabízejí České dráhy a je schopen zajistit v krátké době nejen efektivní dopravu, ale i zastávku tam, kde to zákazníci potřebují a dovolují to dopravní podmínky. Vezměte si do ruky starší jízdní řády Českých drah a najděte si tam, kolik vzniklo nových zastávek. Několik určitě, ale je to mizivé číslo. Stačí se jen podívat na to, jak dlouho vzniká železniční zastávka Velké Žernoseky-obec, a to dráha prochází přímo obcí a kolikrát to bylo deklarováno. Výsledek veškerý žádný.Proto znovu připomínám: V České republice neexistuje efektivní dopravní systém po občany používající regionální dopravu. FRK
registrovaný uživatel DJ 
21.04.2009 (0:19)  
Josef Kamiš - zmiňujete množství zbytečných výdajů, které má mít na svědomí vedení drah. Co si pod tím mám představit? Jaké další zbytečné výdaje?
Respektive - myslíte, že se kraje opíjejí rohlíkem, a platí Českým drahám i peníze za to, co vzniká zbytečným plýtváním?
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko