..: Ve Velkém Oseku se začalo revitalizovat, zatím chybí projekt :..

Praha hl.n.Velký Osek – Další železniční stanice, která se brzy promění z "místa duchů" v moderní součást měststké infrastruktury, bude nádraží ve Velkém Oseku na Kolínsku. Spojení tratí 231 a 020 se stane terminálem autobusové i vlakové dopravy, hotelem, úschovnou kol, parkovištěm a informačním centrem. Chybět nebude ani podchod.

Rekonstrukce je součástí proměny tratě 231 na moderní příměstskou dráhu, využívanou jak Pražany a Kolíňany, tak i obyvateli rychle rostoucích satelitních městeček v úrodném Polabí. Z přestupní stanice se tak má stát i jeden ze středobodů místního života. Zajímavostí přitom je, že revitalizace nebude probíhat formou dlouhodobých pronájmů jako třeba v případě pražského hlavního nádraží. Ještě více pozoruhodná je ovšem skutečnost, že na místě už se demolují staré budovy. Děje se tak, aniž by byla hotová studie, natožpak definitivní projekt, co přesně na jejich místě bude stát. Dořešeno není ani vlastnické vypořádání mezi obcí a SŽDC jakožto vlastníkem objektu stanice i přilehlé ulice 9. května. Ve hře je buď dlouhodobý pronájem, nebo kompletní převod na obec. Definitivní řešení bude zřejmě záležet na obratnosti představitelů obce a jejich schopnosti dohody se SŽDC. Další komplikací je demise vlády, kvůli které jsou pozastavena rozhodnutí v oblasti dopravních projektů. Zajímavý precedens proto budeme i nadále sledovat.

zdroj: Deník


NIcKON Poslat mail autorovi | 7.4.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
12.04.2009 (18:47)  
Myslím, že nějaké návaznosti vlak - bus ve Velkém Oseku jsou zbytečné, takové autobusy by měly jezdit z Kolína a z Poděbrad, a ne, že dojíždějící lidé pojedou dvě nebo tři zastávky do Velkého Oseka a tam budou muset přestoupit.

Myslím, že vyhazováním peněz je i stavba podchodu. Jsou i jiné podobně frekventované stanice, které podchod nemají.

A pokud jde o seznam "nádraží duchů", tak do této kategorie jistě spadá i nádraží ve Velkém Meziříčí. :-)
registrovaný uživatel milos  mail  
09.04.2009 (10:04)  
Michal Šimek: zvlast tohle je pekny ulovek... :- ))
http://www.k-report.net/discus/nahledy/267217.jpg
registrovaný uživatel ARpeer  mail  
08.04.2009 (22:02)  
Ještě k V. Oseku. Nechápu, proč chtějí modernizovat zrovna toto vesnické nádraží, když řada větších stanic (viz. zmiňovaná Ml. Boleslav) je v hrozném stavu. A díky novým spěšným vlakům Kolín - Trutnov už nemá Velký Osek význam jako přestupní stanice, když se dá dojet bez přestupu z Chlumce do Kolína i Nymburka a z Kolína do Nymburka i Chlumce.
08.04.2009 (21:23)  
Velenické nádraží není nádraží duchů. Nádražní budova je sice trochu silně předimenzovaná, ale osobních kolejí je tu tak akorát (sice nástupiště jsou trochu delší) a nesmí se zapomínat na to, že velkou rozlohu má ŽOSka duchů (asi 700m2 na jednoho zaměstnance).
http://www.zelpage.cz/clanky/monografie-stanic-ceske-velenice
http://www.k-report.net/discus/messages/28/65355.html?1239209684
registrovaný uživatel Kakov 
08.04.2009 (11:58)  
k ČV.: jojo cela ta cesta šukafonem.... tak leda pro priznivce 810..

ale co se tyce nadrazi, tak docela dobry popis je v historii mesta: http://www.velenice.cz/?id=historie&menu=menu5

kratky uryvek z let socialismu zde:
Jenže ke vstupu do města bylo zapotřebí získat propustku do pohraničního pásma a to nebylo jednoduché. Propustka nebyla nutná, pokud návštěvník neopustil nádražní budovu. Taneční čaje se tedy přestěhovaly do restauračního sálu na nádraží. Nebylo to nadlouho, neboť dnem 1.6.1959 povinnost získat propustku padla. České Velenice byly toho dne z pohraničního pásma vyjmuty a ve městě začal normálnější režim.
registrovaný uživatel vacica  mail  
08.04.2009 (11:14)  
Když jsme u těch nádraží duchů, tak v celosvětovém měřítku je nejznámějším příkladem asi Canfranc ve Španělsku u hranic s Francií a vlastně se zmiňovanými Č. Velenicemi toho má i leccos společného.
Viz např.: http://www.railfaneurope.net/pix/es/station/Canfranc/pix.html
nebo
http://www.forbidden-places.net/urban-exploration-canfranc-railway-station
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
08.04.2009 (11:07)  
For Karel Kovářík: Nejsem zrovna z okolí,( TA) ale svého času to mělo jistě opodstatnění, dnes je celé nádraží je slabým odvarem minulých časů. Když se občas vydám z Veselí n/L do Velenic a cestu musím absolvovat v 810 mám moc chutí někomu u ČD zakroutit krkem.
registrovaný uživatel Kakov 
08.04.2009 (10:59)  
TTtrain: jste z okolí ČV?? ono bylo velké z docela rozumných důvodů, ale časy se mění....
registrovaný uživatel Kakov 
08.04.2009 (10:57)  
když už je řeč o Brnu, co Brno-Královo pole?? už se to trošíčku (ale hodně malou) zlepšilo, když jsem před 5 lety šel do KrPole na nádr poprvé, měl jsem dojem, že se blížím k nějaké schátralé mnoho let opuštěné továrně..... už i podle dveří (tj. ocelových vrat bez kliky).
registrovaný uživatel astray 
08.04.2009 (10:47)  
Např. nádraží Brno-Židenice taky nevypadá moc přitažlivě.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko