..: Ve Velkém Oseku se začalo revitalizovat, zatím chybí projekt :..

Praha hl.n.Velký Osek – Další železniční stanice, která se brzy promění z "místa duchů" v moderní součást měststké infrastruktury, bude nádraží ve Velkém Oseku na Kolínsku. Spojení tratí 231 a 020 se stane terminálem autobusové i vlakové dopravy, hotelem, úschovnou kol, parkovištěm a informačním centrem. Chybět nebude ani podchod.

Rekonstrukce je součástí proměny tratě 231 na moderní příměstskou dráhu, využívanou jak Pražany a Kolíňany, tak i obyvateli rychle rostoucích satelitních městeček v úrodném Polabí. Z přestupní stanice se tak má stát i jeden ze středobodů místního života. Zajímavostí přitom je, že revitalizace nebude probíhat formou dlouhodobých pronájmů jako třeba v případě pražského hlavního nádraží. Ještě více pozoruhodná je ovšem skutečnost, že na místě už se demolují staré budovy. Děje se tak, aniž by byla hotová studie, natožpak definitivní projekt, co přesně na jejich místě bude stát. Dořešeno není ani vlastnické vypořádání mezi obcí a SŽDC jakožto vlastníkem objektu stanice i přilehlé ulice 9. května. Ve hře je buď dlouhodobý pronájem, nebo kompletní převod na obec. Definitivní řešení bude zřejmě záležet na obratnosti představitelů obce a jejich schopnosti dohody se SŽDC. Další komplikací je demise vlády, kvůli které jsou pozastavena rozhodnutí v oblasti dopravních projektů. Zajímavý precedens proto budeme i nadále sledovat.

zdroj: Deník


NIcKON Poslat mail autorovi | 7.4.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
08.04.2009 (9:32)  
Doslova přerostlý kandidát na nádraží duchů je Ostrava-Vítkovice,kdysi supermoderní nádraží,dnes horní patro je uzavřené dole 2 trafiky,kadeřnictví,potraviny,pokladny ale na tak velké nádraží to je stejně málo,čekárna kde si sednout žádná,v zimě,v dolní části vzadu bezdomovci a od nich nakáleno.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
08.04.2009 (6:54)  
For city elefant: Jako kandidáta na město duchů přihlašuji nádraží České Velenice: http://www.mapy.cz/#x=134298912@y=131253888@z=15@mm=FP@sa=s@st=s@ssq=%C4%8CEsk%C3%A9%20Velenice@sss=1@ssp=131942144_138053856_131967040_138075680
U nástupišť, kde kdysi zastavovala Vindobona se krčí 810 a podobné poklady, nádražní hala pustá, prázdná ...
08.04.2009 (2:54)  
Tady je zjevně přání otcem myšlenky.Velký Osek má komplex že zde nestaví rychlíky(kromě R Kolín - Úsí nad Labem),proto se musí udělat vše a za každou cenu aby zase rychlíky zastavovali.Frekvence jinam než Kolín/Poděbrady/Nymburk je zde ale minimální.
A ke spojce až si Oseku uvědomí že její stavbou vlastně přijdou o hypotetickou možnost zastavování rychlíků budou bojovat všemy prostředky proti.
AD MirekM Rychlíky jsou přeplněné jen do Poděbrad kde vystoupí zbytek co nevystoupil v Nymburku.V úseku Poděbrady - Hradec Králové by stačila poloviční délka souprav.
registrovaný uživatel M 
08.04.2009 (0:27)  
At ziji dobre nastavene priority...
08.04.2009 (0:21)  
předpokládám, že ani po modernizaci to tam nebude vypadat jako na uvedeném ilustračním obrázku.
registrovaný uživatel city.elefant  mail  
07.04.2009 (23:52)  
milos:
ty Chabařovice asi nebudou mít moc velokou budovu- halu ..šak v okolí podle mapy je akorát větší továrna a menší město xD ..
Vítkovice sou na tom hůř :( viz.galerie u konkurence xD http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=1971
registrovaný uživatel milos  mail  
07.04.2009 (23:16)  
city.elefant: sice nevim, jaka je presna definice "nadrazi duchu", ale celkem velke nadrazi, ktere tak na me pusobi jsou severoceske Chabarovice. fotku mam jen tuto leteckou: http://www.mapy.cz/#x=131960544@y=138072576@z=15@mm=FP
ale myslim, ze uz tam preventivne osobni vlaky ani nestavi. fotky nadrazi a nadrazni haly jsem tu kdysi nekde videl...

tady je jeden: http://www.zelpage.cz/news_n/img00007.jpg
registrovaný uživatel koyot 
07.04.2009 (22:52)  
Attilius tak s tou spojkou jsi mě mile překvapil, opravdu by se tam hodila. Jinak vlaky na Hradec jsou naprosto přeplněný, ale jen po Poděbrady... snad by to vyřešil snížený takt rychlíků a zvýšení frekvence příměstské dopravy

jinak našel jsem tento odkaz www.cd.cz/static/old/NEW/TCD2007/7_19libi.htm
registrovaný uživatel MirekM  mail  
07.04.2009 (22:29)  
Frantisek: Je fakt, že rychlíky Praha–HK moc natřískané nejezdí, ale na tom má podle mě mnohem větší zásluhu tarifní politika ČD než souběžná dálnice…
registrovaný uživatel Kajman  mail  
07.04.2009 (21:03)  
Cool: např. www.vagonweb.cz
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko