Velký Osek – Další železniční stanice, která se brzy promění z "místa duchů" v moderní součást měststké infrastruktury, bude nádraží ve Velkém Oseku na Kolínsku. Spojení tratí 231 a 020 se stane terminálem autobusové i vlakové dopravy, hotelem, úschovnou kol, parkovištěm a informačním centrem. Chybět nebude ani podchod.
Rekonstrukce je součástí proměny tratě 231 na moderní příměstskou dráhu, využívanou jak Pražany a Kolíňany, tak i obyvateli rychle rostoucích satelitních městeček v úrodném Polabí. Z přestupní stanice se tak má stát i jeden ze středobodů místního života. Zajímavostí přitom je, že revitalizace nebude probíhat formou dlouhodobých pronájmů jako třeba v případě pražského hlavního nádraží. Ještě více pozoruhodná je ovšem skutečnost, že na místě už se demolují staré budovy. Děje se tak, aniž by byla hotová studie, natožpak definitivní projekt, co přesně na jejich místě bude stát. Dořešeno není ani vlastnické vypořádání mezi obcí a SŽDC jakožto vlastníkem objektu stanice i přilehlé ulice 9. května. Ve hře je buď dlouhodobý pronájem, nebo kompletní převod na obec. Definitivní řešení bude zřejmě záležet na obratnosti představitelů obce a jejich schopnosti dohody se SŽDC. Další komplikací je demise vlády, kvůli které jsou pozastavena rozhodnutí v oblasti dopravních projektů. Zajímavý precedens proto budeme i nadále sledovat.
zdroj: Deník
Myslím, že vyhazováním peněz je i stavba podchodu. Jsou i jiné podobně frekventované stanice, které podchod nemají.
A pokud jde o seznam "nádraží duchů", tak do této kategorie jistě spadá i nádraží ve Velkém Meziříčí. :-)
http://www.k-report.net/discus/nahledy/267217.jpg
http://www.zelpage.cz/clanky/monografie-stanic-ceske-velenice
http://www.k-report.net/discus/messages/28/65355.html?1239209684
ale co se tyce nadrazi, tak docela dobry popis je v historii mesta: http://www.velenice.cz/?id=historie&menu=menu5
kratky uryvek z let socialismu zde:
Jenže ke vstupu do města bylo zapotřebí získat propustku do pohraničního pásma a to nebylo jednoduché. Propustka nebyla nutná, pokud návštěvník neopustil nádražní budovu. Taneční čaje se tedy přestěhovaly do restauračního sálu na nádraží. Nebylo to nadlouho, neboť dnem 1.6.1959 povinnost získat propustku padla. České Velenice byly toho dne z pohraničního pásma vyjmuty a ve městě začal normálnější režim.
Viz např.: http://www.railfaneurope.net/pix/es/station/Canfranc/pix.html
nebo
http://www.forbidden-places.net/urban-exploration-canfranc-railway-station
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.