..: Ve Velkém Oseku se začalo revitalizovat, zatím chybí projekt :..

Praha hl.n.Velký Osek – Další železniční stanice, která se brzy promění z "místa duchů" v moderní součást měststké infrastruktury, bude nádraží ve Velkém Oseku na Kolínsku. Spojení tratí 231 a 020 se stane terminálem autobusové i vlakové dopravy, hotelem, úschovnou kol, parkovištěm a informačním centrem. Chybět nebude ani podchod.

Rekonstrukce je součástí proměny tratě 231 na moderní příměstskou dráhu, využívanou jak Pražany a Kolíňany, tak i obyvateli rychle rostoucích satelitních městeček v úrodném Polabí. Z přestupní stanice se tak má stát i jeden ze středobodů místního života. Zajímavostí přitom je, že revitalizace nebude probíhat formou dlouhodobých pronájmů jako třeba v případě pražského hlavního nádraží. Ještě více pozoruhodná je ovšem skutečnost, že na místě už se demolují staré budovy. Děje se tak, aniž by byla hotová studie, natožpak definitivní projekt, co přesně na jejich místě bude stát. Dořešeno není ani vlastnické vypořádání mezi obcí a SŽDC jakožto vlastníkem objektu stanice i přilehlé ulice 9. května. Ve hře je buď dlouhodobý pronájem, nebo kompletní převod na obec. Definitivní řešení bude zřejmě záležet na obratnosti představitelů obce a jejich schopnosti dohody se SŽDC. Další komplikací je demise vlády, kvůli které jsou pozastavena rozhodnutí v oblasti dopravních projektů. Zajímavý precedens proto budeme i nadále sledovat.

zdroj: Deník


NIcKON Poslat mail autorovi | 7.4.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel cool 
07.04.2009 (20:31)  
Dotaz pro všechny (sice úplně mimo mísu, ale snad neva) Jednou sem tu viděl odkaz na stránku s fotografiemi všech osobních vozů na síti i s vysvětlením všech popisků na vozech. Nevíte někdo co je to za stránku? Předem moc děkuji.
07.04.2009 (20:23)  
Jenom aby ta dálnice nakonec nezpůsobila, že se spojka nevyplatí... Podobný trend pravděpodobně postihl i zmíněnou Mladou Boleslav. Přece jen ta jednokolejka do Hradce je ve srovnání se souběžnou dálnicí značně omezená.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
07.04.2009 (19:08)  
Attilius: Bezva! Akorát si myslím, že nejlevnější by bylo, kdyby se to udělalo najednou, když už se dělala dálnice…
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
07.04.2009 (19:03)  
ale taková Mladá Boleslav hlavní nádraží, to je teprve místo duchů

Souhlas. A to moje máma , která vyrůstala v padesátých letech ve vesnici vedle tohoto nádraží vzpomíná , jak to tam tehdy žilo. Hospoda téměř pořád narvaná , tisíce procházejích lidí za den .
Ještě v osmdesátých letech vzpomínám jak jezdily narvané městské autobusy od nádraží a když přijel takový vlak od Nymburka či Prahy , vyrojily se z něj davy lidí. Dnes o víkendech tam není možné koupit ani noviny , ani cokoliv k jídlu a když přijede 810 od Nymburka , tak z ní vyleze 5 penzistů.
registrovaný uživatel Attilius  mail  
07.04.2009 (16:47)  
MirekM: Možná se budete divit, ale na Kanínskou/Libickou spojku je zpracováván investiční záměr a vzhledem k vysokému přínosu takové stavby za relativně málo peněz má do buoucna vysokou naději na realizaci.
registrovaný uživatel city.elefant  mail  
07.04.2009 (16:03)  
Petr N.
v Mladé Boleslavi sem v životě nebyl sice, ale troufám si tvrdit vítkovické nádraží v ostravě je na tom asi nejhůř z celé ČR, teda jestli je horší nádraží v Česku, tak ať mě někdo laskavě vyvede z omylu, ale jako důkaz chci fotky! xD
07.04.2009 (15:55)  
Nádraží ve Velkém Oseku ještě jde, ale taková Mladá Boleslav hlavní nádraží, to je teprve místo duchů (omlouvám se duchům za urážku)...
registrovaný uživatel city.elefant  mail  
07.04.2009 (14:47)  
já se spíš těším(pokud se toho dočkám teda, jakože asik ne) až se na trati č.321 začne rekonstruovat nebo rovnou demolovat a stavět nové, menší nádraží Ostrava-Vítkovice.. a při jednom by mohli rekonstruovat i Havířov a Třinec.. všechny tyhle 3nádraží mají podobné stavby, akorát velikostně se liší :) ..se divím že Třinec nevypadá líp když tam denně projde tisíce lidí do vedlejších třineckých železáren :)
registrovaný uživatel waszyn 
07.04.2009 (14:36)  
Mirek M:
presne tak, ta "smycka" za Osekem tam je docela brutalni, obzvlaste pokud vlak v Oseku nestaví, vždycky mne udiví to zbytečné zdržení a plýtvání energií. Za jak dlouho by se ta 400m spojka v rovině vrátila?
registrovaný uživatel MirekM  mail  
07.04.2009 (14:13)  
Jak je to s tou významnou přestupní stanicí? Rychlíky Praha–HK, kterými jezdím, už tam ani nezastavují, s ostatní dopravou se mi to taky moc nezdá. Pochybuju, že významný počet cestujících dojíždí ze Sán nebo Dobšic do Prahy, a pokud ano, stejně by měl podle IDOSu přestupovat v Kolíně…
Mně jako cestujícímu Praha–HK by v uzlu Velký Osek nejvíc pomohlo přidání koleje souběžné s dálnicí, která by přímo spojila trať 231 s výhybnou Kanín. Ta by mohla rychlíkům ušetřit kolem 5 minut, ovšem kvůli taktové dopravě se asi něčeho takového nedočkáme.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko