Velký Osek – Další železniční stanice, která se brzy promění z "místa duchů" v moderní součást měststké infrastruktury, bude nádraží ve Velkém Oseku na Kolínsku. Spojení tratí 231 a 020 se stane terminálem autobusové i vlakové dopravy, hotelem, úschovnou kol, parkovištěm a informačním centrem. Chybět nebude ani podchod.
Rekonstrukce je součástí proměny tratě 231 na moderní příměstskou dráhu, využívanou jak Pražany a Kolíňany, tak i obyvateli rychle rostoucích satelitních městeček v úrodném Polabí. Z přestupní stanice se tak má stát i jeden ze středobodů místního života. Zajímavostí přitom je, že revitalizace nebude probíhat formou dlouhodobých pronájmů jako třeba v případě pražského hlavního nádraží. Ještě více pozoruhodná je ovšem skutečnost, že na místě už se demolují staré budovy. Děje se tak, aniž by byla hotová studie, natožpak definitivní projekt, co přesně na jejich místě bude stát. Dořešeno není ani vlastnické vypořádání mezi obcí a SŽDC jakožto vlastníkem objektu stanice i přilehlé ulice 9. května. Ve hře je buď dlouhodobý pronájem, nebo kompletní převod na obec. Definitivní řešení bude zřejmě záležet na obratnosti představitelů obce a jejich schopnosti dohody se SŽDC. Další komplikací je demise vlády, kvůli které jsou pozastavena rozhodnutí v oblasti dopravních projektů. Zajímavý precedens proto budeme i nadále sledovat.
zdroj: Deník
Souhlas. A to moje máma , která vyrůstala v padesátých letech ve vesnici vedle tohoto nádraží vzpomíná , jak to tam tehdy žilo. Hospoda téměř pořád narvaná , tisíce procházejích lidí za den .
Ještě v osmdesátých letech vzpomínám jak jezdily narvané městské autobusy od nádraží a když přijel takový vlak od Nymburka či Prahy , vyrojily se z něj davy lidí. Dnes o víkendech tam není možné koupit ani noviny , ani cokoliv k jídlu a když přijede 810 od Nymburka , tak z ní vyleze 5 penzistů.
v Mladé Boleslavi sem v životě nebyl sice, ale troufám si tvrdit vítkovické nádraží v ostravě je na tom asi nejhůř z celé ČR, teda jestli je horší nádraží v Česku, tak ať mě někdo laskavě vyvede z omylu, ale jako důkaz chci fotky! xD
presne tak, ta "smycka" za Osekem tam je docela brutalni, obzvlaste pokud vlak v Oseku nestaví, vždycky mne udiví to zbytečné zdržení a plýtvání energií. Za jak dlouho by se ta 400m spojka v rovině vrátila?
Mně jako cestujícímu Praha–HK by v uzlu Velký Osek nejvíc pomohlo přidání koleje souběžné s dálnicí, která by přímo spojila trať 231 s výhybnou Kanín. Ta by mohla rychlíkům ušetřit kolem 5 minut, ovšem kvůli taktové dopravě se asi něčeho takového nedočkáme.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.