..: Výběrové řížení na regionální dopravu proběhne i v JMK :..

Brno hl.n. Brno - Nedlouho potom, co Liberecký kraj vypsal výběrové řízení na regionální železniční dopravu a ministerstvo dopravy začalo uvažovat o tendru na rychlíky, přišli se stejným záměrem i krajští radní na jižní Moravě. Na území Jihomoravského kraje zatím všechny výkony na železnici zajišťují výhradně České dráhy. Ty pro příští rok požadují od kraje skoro miliardu korun na pokrytí ztrát z osobní dopravy, s čímž ovšem vedení JMK není spokojeno.

Jihomoravský hejtman Michal Hašek proto prohlásil, že kraj vypíše výběrové řízení na provozování regionální železniční dopravy, přičemž věří, že jiná společnost dokáže spoje obsloužit novými soupravami za stejnou nebo nižší částku než České dráhy. "Letos se to snad nějak vyřeší, do budoucna by to ale mohl být problém. My jsme letos připraveni loňskou dotaci navýšit o inflaci a několik procent. Částka, kterou požaduje dopravce, je ale neakceptovatelná," říká Hašek.

Krajský radní Jaroslav Pospíšil ovšem podotýká, že se kvůli placení dopravy budou muset navýšit rozpočty krajů. Při stávající výši subvencí podle něj nikdo vlaky v požadovaném rozsahu provozovat neodkáže. Tendr by ale přesto mohl celkovou sumu za regionální spoje podstatně snížit.

zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 19.3.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
19.03.2009 (15:54)  
JnR: naprosto přesně! To jasně vyplývá z principu dorovnávání prokazatelné ztráty...
registrovaný uživatel JnR 
19.03.2009 (15:47)  
Vousáč: Jakou motivaci k výběru jízdného mají ČD? Co nevyberou na jízdném, to vysomrují od krajů a státu.
19.03.2009 (15:25)  
Vousáč: Nevím co přesně je myšleno pod "vyloučením strojvedoucího z komerčního procesu", ale každopádně vlakové čety Arriva zrušit nesmí. V podmínkách VŘ stojí, že v celé trase budou vlaky doprovázeny průvodčím, který bude umět česky i německy a bude také moct prodávat jízdenky. Stojí to i na webu Arrivy:
http://www.arriva.de/SITEFORUM?t=/contentManager/onStory&e=UTF-8&i=1203323742869&l=1&active=SFP&StoryID=1236601234848
registrovaný uživatel kubam 
19.03.2009 (14:56)  
Vousáč: no to bude zajímavý, soudě podle český povahy bych procento zvýšil na 90%, ačkoli to píšu nerad, za náš národ se kolikrát stydím:-/
19.03.2009 (14:50)  
Ad Karel Kovářík:ano,je to tak. Společnost Arriva dostane od objednavatele(Libereckého kraje) 114Kč na 1 vlakový kilometr. A všechno,co vykáže jako tržbu bude odevzdávat. Sice nechápu,jako to bude fungovat,ale domnívám se,že Arriva okamžitě zruší vlakové čety a strojvedoucího vyloučí z komerčního procesu(tak jako to má Vogtlandbahn na svých tratích v Bavorsku). Rozdíl je jen v tom,že tam si málokdo dovolí jet bez jízdenky,neboť dopravce si to bedlivě hlídá,je to jeho přínos. Kdežto u nás to dopravci bude šum a fuk,protože z tržeb neuvidí ani korunu,tudíž nemá důvod,aby si je hlídal. Dovedete si představit,kolik cestujících na to brzy přijde a nebude se ani obtěžovat si koupit jízdenku? Z vlastní zkušenost odhaduji,že tak 60%.
registrovaný uživatel DJ 
19.03.2009 (13:59)  
Otázka zdánlivě nesouvisející s tématem - nevíte prosím někdo, jestli ČD dostávají na rychlíky Praha - Most dotaci na vlkm jen 17 korun (tedy takovou, jaká jim sama vyšla v kalkulaci a byla uvedena v jejich nabídce ve výběrovém řízení)?
registrovaný uživatel DJ 
19.03.2009 (13:49)  
kubam: Myslel jsem to jako počet souprav, které tam mohou v jednom okamžiku pendlovat. Ani za dnešní situace by nestačilo mít těch 5 souprav, ale byla by (resp. je)potřeba nějaká ta záloha. ;-)
registrovaný uživatel happy 
19.03.2009 (13:11)  
Druhé co je zajímavé, že: "oni tam jezdí za 112 kč, tak mají v pohodě na Desiro". Zajímavé, ČD si rychlíky nechávají dotovat 140 kč na km a šrot tam jezdí stále a prej je to podfinancované.

Přesně tak!!Viz. nově zavedené R na 200 atp. Já nevím sakra co může být na dotaci za 140 kč tak rizikového, aby se z toho nedalo uživit Desiro a personál?? Kdybych to dostal já, tak si olíznu všech deset.Jenže problém je na Nábřeží, které to značně prodraží.
19.03.2009 (12:17)  
Já hlavně nechápu o co odpůrcům VŘ jde. ČD v něm můžou také uspět pokud splní jeho podmínky. Obávám se největší problém je pro ČD to, že smlouva bude definovat kvalitu vozidel, přesnost a podobné parametry se značně přísnějšími podmínkami než je tomu běžně zvykem (a jak potvdily vysoutěžené vlaky, třeba Pardubice - Liberec) a do toho se jim vůbec nechce, protože by to znamenalo, že jejich šrot najednou není vhodný pro nasazení na většině spojů a toho zbytku je zatraceně málo.

Co se týče Liberce, tak tu již mnohokrát bylo řečeno, že se jdená o kalkulaci ČD a navíc ČD zásadně uvádí dotaci, zatímco třeba i u autobusů je běžné uvádět smluvené náklady na vlkm a dopravci je doplácen jen rozdíl, který nevydělá na jízdném. Také to odpovídá modelu "dorovnání prokazatelné ztráty" a ne "placení paušální částky".

Druhé co je zajímavé, že: "oni tam jezdí za 112 kč, tak mají v pohodě na Desiro". Zajímavé, ČD si rychlíky nechávají dotovat 140 kč na km a šrot tam jezdí stále a prej je to podfinancované.
registrovaný uživatel kubam 
19.03.2009 (12:00)  
babilon: já o tom nic nevím, ale zdá se mi jako blbost, aby dopravce jezdil za konstantní cenu, bez možnosti vydělat si tím, že naláká víc cestujících??? Z toho textu mi to nějak jasně nevyplývá!

Karel Kovařík: taky jsem z toho trošku v rozpacích

DJ: myslím, že na 246 jsou sice teoreticky dostačující 3 soupravy, ale prakticky se pod 4 asi nedostanem:-/
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko