..: Výběrové řížení na regionální dopravu proběhne i v JMK :..

Brno hl.n. Brno - Nedlouho potom, co Liberecký kraj vypsal výběrové řízení na regionální železniční dopravu a ministerstvo dopravy začalo uvažovat o tendru na rychlíky, přišli se stejným záměrem i krajští radní na jižní Moravě. Na území Jihomoravského kraje zatím všechny výkony na železnici zajišťují výhradně České dráhy. Ty pro příští rok požadují od kraje skoro miliardu korun na pokrytí ztrát z osobní dopravy, s čímž ovšem vedení JMK není spokojeno.

Jihomoravský hejtman Michal Hašek proto prohlásil, že kraj vypíše výběrové řízení na provozování regionální železniční dopravy, přičemž věří, že jiná společnost dokáže spoje obsloužit novými soupravami za stejnou nebo nižší částku než České dráhy. "Letos se to snad nějak vyřeší, do budoucna by to ale mohl být problém. My jsme letos připraveni loňskou dotaci navýšit o inflaci a několik procent. Částka, kterou požaduje dopravce, je ale neakceptovatelná," říká Hašek.

Krajský radní Jaroslav Pospíšil ovšem podotýká, že se kvůli placení dopravy budou muset navýšit rozpočty krajů. Při stávající výši subvencí podle něj nikdo vlaky v požadovaném rozsahu provozovat neodkáže. Tendr by ale přesto mohl celkovou sumu za regionální spoje podstatně snížit.

zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 19.3.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
19.03.2009 (11:04)  
Zpráva ČTK: "Arriva bude jezdit od konce příštího roku za cenu 112 korun za takzvaný vlakokilometr a rozhodně nebude dražší než České dráhy, naopak," řekl Prokeš (Korid LK). Za poslední čtvrtletí loňského roku podle něho ČD vykázala na stejné trati náklady na vlakokilometr přes 136 korun.
19.03.2009 (11:01)  
KK: 50+54+další různé dosypy > 112. Dotace pro Arrivu jsou 112 mínus vybrané jízdné. Stejný systém funguje třeba u autobusové dopravy.
registrovaný uživatel Kakov 
19.03.2009 (10:30)  
babilon: dle Vas je 50+54=104 > 112????
tim chcete rict, ze ariva nebude prodavat jizdenky?? nebo vse co vybere bude davat kraji??
19.03.2009 (10:09)  
Míchají se tady jabka s hruškama.
Těch cca 112 Kč/km je celková částka, kterou bude Arriva dostávat, kdežto 54 Kč/km jsou dotace ČD od krajů. Kromě toho mají ČD dalších cca 50 Kč/km od cestujících ve formě jízdného a další různé dosypy. Celkově tedy vychází Arriva s novými vozy levněji.
registrovaný uživatel Semík  mail  
19.03.2009 (10:04)  
Moc tomu nerozumím. Ale nebude to letos vyjímečně dofinancovávat stát? ( My jsme letos připraveni loňskou dotaci navýšit o inflaci a několik procent. Částka, kterou požaduje dopravce, je ale neakceptovatelná," říká Hašek.). Jak to projde u odborů, když přijde ČD o výkony celého kraje a budou bez práce? Doufám, že se budou vzájemně akceptovat jízdní doklady.
A jen malá poznámka.Město Brno dotuje DPMB 1 mld. ročně. Kraj není schopný dát ČD na pokrytí celého kraje tolik co město svému dopravnímu podniku.
19.03.2009 (10:04)  
Říct, že vozy a jednotky v JMK jsou nevyhovující umí říct každý. Co má ale konkurence? A jaká vlastně konkurence?

Asi nejzajímavější bude trasa z Blanska do Břeclavy, to ta konkurence bude hned po výběrovém řízení nakupovat nové vlaky? nebo pronajímat od někoho? jako třeba DB? nebo OBB? A kde budou mít depo? na stejném místě jako ČD?

Všechno není tak jednoduché jak bychom chtěli. Vlaků je málo, peněz ještě míň. Vedení ČD je dlouhé - tak kdo na to má recept???

PS: skutečná cena za vkm by byla jistě zajímavá.
registrovaný uživatel bilas 
19.03.2009 (9:36)  
Fakta: Arriva nedavno vyhrala v Liberci na trase Rybniste - Zittau - Liberec s nabidkou 112,-Kc/vlkm (byla v soutezi sama a ja pochybuji, ze to je realna cena). CD dostavaji v Libereckem kraji v soucasnosti 54,-Kc/vlkm.

112Kč/km Arrivy si vycucali z prstu ČD, kolik je to ve skutečnosti bych osobně velmi rád věděl. Ta cena je totiž v reálu odpovídající ceně ČD. Pokud to budeme brát zjednodušeně (tedy tak jak to berete vy) tak např. na vysočině výchází jeden loňský km čd na 58Kč. Ovšem háček je v tom že je to bez částky, kterou kraje drahám tzv. "dluží". Pokud požadovanou částku k doplacení 3,2mld, vydělíme počtem krajů (velmi prosté a zjednodušené, nepředpokládám že chtějí dráhy po všech krajích stejně, ve všech krajích nejezdí stejné vlaky, stejně daleko apod., ale v případě že to bude doplácet stát je to skoro jedno) dojdeme k částce 230mil korun/kraj. Vzhledem k počtu ujetých km, rázem vyjde "skutečná", lépe řečeno požadovaná cena - 106Kč/km.

Berte to jako velmi zjednodušený pohled (ještě jednou to pro jistotu zdůrazňuji), ta cena bude pravděpodobně nižší (šlo by to spočítat určitě přesněji, ale bez potřebných dat těžko). Pokud to někdo spočítá lépe a přesněji, budu rád.
19.03.2009 (9:29)  
Vozy Bdmtee jsou skutečně pro příměstskou dopravu dost nevhodné. Jejich výhodou jsou akorát dobré podvozky, možnost řazení do souprav s řídicím vozem a celkem slušný technický stav. Nevýhody ale nejsou žádné prkotiny:
- vysokopodlažnost a extrémně strmé nástupní schody - na co tak široké dveře, když tam každý musí lézt jako po žebříku? zdržuje to plynulost dopravy
- dělení interiéru - při průchodu soupravou se člověk umlátí dveřmi otevíranými klikou (!)
- okna - nedá se větrat, otevírá se buď malý kousek nahoře nebo nic
- rozteč sedadel - to už tu bylo řečeno
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.03.2009 (9:22)  
JG: samozrejme, plati vsichni blbe. Berte to trochu jako nadsazku. Ja mam Moravu rad, Sumpersko je muj druhy domov :)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.03.2009 (9:21)  
SYN: jedna se o tvrzeni zastupce koordinatora IDS LK ve vecerniku CT vcera nebo predevcirem (najdete si prosim sam).
O Elefantech se prit nebudu a co se tyce Bdmtee - ta roztec je pravda trochu "zvlastni". To beru. A preprava kol je samozrejme nesmysl, kdo se me protloukat skrz cyklisty, ze? Leda by byl vuz zvlast upraveny.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko