Brno - Nedlouho potom, co Liberecký kraj vypsal výběrové řízení na regionální železniční dopravu a ministerstvo dopravy začalo uvažovat o tendru na rychlíky, přišli se stejným záměrem i krajští radní na jižní Moravě. Na území Jihomoravského kraje zatím všechny výkony na železnici zajišťují výhradně České dráhy. Ty pro příští rok požadují od kraje skoro miliardu korun na pokrytí ztrát z osobní dopravy, s čímž ovšem vedení JMK není spokojeno.
Jihomoravský hejtman Michal Hašek proto prohlásil, že kraj vypíše výběrové řízení na provozování regionální železniční dopravy, přičemž věří, že jiná společnost dokáže spoje obsloužit novými soupravami za stejnou nebo nižší částku než České dráhy. "Letos se to snad nějak vyřeší, do budoucna by to ale mohl být problém. My jsme letos připraveni loňskou dotaci navýšit o inflaci a několik procent. Částka, kterou požaduje dopravce, je ale neakceptovatelná," říká Hašek.
Krajský radní Jaroslav Pospíšil ovšem podotýká, že se kvůli placení dopravy budou muset navýšit rozpočty krajů. Při stávající výši subvencí podle něj nikdo vlaky v požadovaném rozsahu provozovat neodkáže. Tendr by ale přesto mohl celkovou sumu za regionální spoje podstatně snížit.
zdroj: ČT24
Kraje nesmějí dělat celostátní politiku, je to na hraně ústavnosti a za hranou etiky.
Neprůhledně platit drobné poplatky za lidi znamená plýtvat hned třikrát:
1) samotné poplatky
2) zvýšená administrativa a převody peněz
3) obnovené zneužívání zdravotní péče
Díky tomu, že si lidé loni nechodili do nemocnice odpočnout s "bolavými zády", babičky si přestaly chodit k obvoďákům popovídat a ostatní si už nenechávali předepisovat banality typu Paralen, se ušetřilo 5 miliard korun.
Přestali jsme nakrátko být !statisticky! nejčastěji nemocným národem v Evropě.
Jinak v případě vypsání VŘ na vlaky předpokládám, že jedním kriterií jako u autobusů bude stáří vozového parku, které jistě bude shora omezené. Vezmeme-li v úvahu, že se předpokládá životnost autobusů cca 15 let, tak do VŘ na 5 let nesmí přijít autobusy starší deseti let. Podobně předpokládám, že u VŘ na vlaky bude podmínka, aby na konci vysoutěženého období neměly soupravy překročeno nějakých 25 let. Kolipak vozidel tohle má v JMK šanci splnit?
Aneb 30 korun vam dame a 300 vam sebereme a jeste se pochvalime, ze jste nam to sezrali...
PS: Nevim kolik lidi chodi k doktorovi 2x mesicne a vic (znam hodne dlouhodobe nemocnych, ale rozhodne se neda rict, ze by chodili k lekari kazdy tyden)... Soucasne si netroufam tipovat, jestli lidi casteji chodi k doktorovi nebo pouzivaji verejnou dopravu...
od Arriva: to je pravda, ale i tak je to pro rok 2011(?) dost pekna cena. Moc se mi tomu verit nechce, ale primo o dumpungu bych asi nemluvil - treba jen zanedbali nejakou polozku (napr. periodicke prohlidky) a ono jim to tak nejak vyslo. Navic je pro ne cenejsi vstoupit na trh a zvest se - nikoliv vydelat (s vydelkem pocitaji do budoucna v jinych VR).
Edit: k tomu me jeste napada, ze CD s levnou regionovou mohou dosahovat realne ceny kolem 90-100,-Kc/vlkm, tedy pokud si konecne zajisti odpovidajici provozni spolehlivost.
ad 5) Myslím, že náklady na někalikavozový dálkový vlak budou dost jiné než náklady na lehký motorák. Takže s tím dumpingem bych to zas tak jednoznačně neviděl.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.