..: Výběrové řížení na regionální dopravu proběhne i v JMK :..

Brno hl.n. Brno - Nedlouho potom, co Liberecký kraj vypsal výběrové řízení na regionální železniční dopravu a ministerstvo dopravy začalo uvažovat o tendru na rychlíky, přišli se stejným záměrem i krajští radní na jižní Moravě. Na území Jihomoravského kraje zatím všechny výkony na železnici zajišťují výhradně České dráhy. Ty pro příští rok požadují od kraje skoro miliardu korun na pokrytí ztrát z osobní dopravy, s čímž ovšem vedení JMK není spokojeno.

Jihomoravský hejtman Michal Hašek proto prohlásil, že kraj vypíše výběrové řízení na provozování regionální železniční dopravy, přičemž věří, že jiná společnost dokáže spoje obsloužit novými soupravami za stejnou nebo nižší částku než České dráhy. "Letos se to snad nějak vyřeší, do budoucna by to ale mohl být problém. My jsme letos připraveni loňskou dotaci navýšit o inflaci a několik procent. Částka, kterou požaduje dopravce, je ale neakceptovatelná," říká Hašek.

Krajský radní Jaroslav Pospíšil ovšem podotýká, že se kvůli placení dopravy budou muset navýšit rozpočty krajů. Při stávající výši subvencí podle něj nikdo vlaky v požadovaném rozsahu provozovat neodkáže. Tendr by ale přesto mohl celkovou sumu za regionální spoje podstatně snížit.

zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 19.3.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
20.03.2009 (18:28)  
Pokud někdo chodí k lékaři velmi často, může využít ročního stropu, který je na zdravotnické poplatky nastaven.

Kraje nesmějí dělat celostátní politiku, je to na hraně ústavnosti a za hranou etiky.

Neprůhledně platit drobné poplatky za lidi znamená plýtvat hned třikrát:
1) samotné poplatky
2) zvýšená administrativa a převody peněz
3) obnovené zneužívání zdravotní péče

Díky tomu, že si lidé loni nechodili do nemocnice odpočnout s "bolavými zády", babičky si přestaly chodit k obvoďákům popovídat a ostatní si už nenechávali předepisovat banality typu Paralen, se ušetřilo 5 miliard korun.

Přestali jsme nakrátko být !statisticky! nejčastěji nemocným národem v Evropě.
20.03.2009 (17:29)  
karosa - dovolím si nesouhlasit. Už mám informace, že některé kraje hledají možnosti škrtů, aby zalepily díry v rozpočtech, které trpí dvojím výpadkem - poplatky hrazených za pacienty a výpadky ve vybraných daních způsobených krizí. A téměř všude jedou od nejvyšších položek. To znamená, že v řadě krajů se bude v kapitole doprava škrtat pořádně.

Jinak v případě vypsání VŘ na vlaky předpokládám, že jedním kriterií jako u autobusů bude stáří vozového parku, které jistě bude shora omezené. Vezmeme-li v úvahu, že se předpokládá životnost autobusů cca 15 let, tak do VŘ na 5 let nesmí přijít autobusy starší deseti let. Podobně předpokládám, že u VŘ na vlaky bude podmínka, aby na konci vysoutěženého období neměly soupravy překročeno nějakých 25 let. Kolipak vozidel tohle má v JMK šanci splnit?
registrovaný uživatel DJ 
20.03.2009 (17:17)  
karosa: Jinými slovy - dnes mají kraje tak málo peněz, že pro úředníky a podobné lidi nejde žádné takové "všimné", na rozdíl od doby, kdy kraje zdravotnické poplatky za lidi neplatily? To snad nemyslíte vážně.
registrovaný uživatel karosa  mail  
20.03.2009 (17:01)  
M, 23.51: Já na rozdíl, od tebe, znám spoustu lidí, kteří dochází k lékaři(spíš bych měl napsat přímo do nemocnice) nejméně třikrát týdně. A nechodí se tam jen např. ohřát a popovídat, ale chodit tam musí, např. na dialýzu a podobná léčení. Věř mi, že je jich dost, jen např. v nemocnici u nás v Podkrkonoší jde týdně nejméně o 200 lidí. Ale také si myslím, že těch odpuštěných 30 Kč by je nezruinovalo. Ale na druhou stranu, pokud by kraj ty poplatky za ty lidi neplatil, nemyslím, že by šly ty "ušetřené" peníze na něco potřebného, třeba právě na tu dopravní obslužnost(Jedno, zda vlaky či autobusy), spíš by se o nich nehovořilo a mohly by se v tichosti rozpustit do kapes pro stranu(kteroukoliv)potřebných a loajálních krajských úředníků.
registrovaný uživatel M 
19.03.2009 (23:51)  
Vousaci, co BY udelal nekdo jiny je ted jedno a je to domnenka. Realita je takova, ze CSSD v JMK kraji lidem v krajskych nemocnicich da 30 korun (a rika, jak je hodna, ze ti potrebni dostanou skvelych 30 kacek) a soucasne neda penize na verejnou dopravu, tedy na sluzby pro ty potrebne (mimochodem, tohle je tak pitomy slovo, ze se stydim ho pouzit)...
Aneb 30 korun vam dame a 300 vam sebereme a jeste se pochvalime, ze jste nam to sezrali...

PS: Nevim kolik lidi chodi k doktorovi 2x mesicne a vic (znam hodne dlouhodobe nemocnych, ale rozhodne se neda rict, ze by chodili k lekari kazdy tyden)... Soucasne si netroufam tipovat, jestli lidi casteji chodi k doktorovi nebo pouzivaji verejnou dopravu...
19.03.2009 (22:53)  
Vousáč: To chcete říci, že nezaměstnaní a důchodci potřebují více 200 než zaměstnaní? Z čeho tak usuzujete? MInimálně u té první skupiny je to absolutní nesmysl. Snížení sociálního pojištění má za úkol zvýhodnit pro firmy zaměstnávání osob a tím bojovat proti zvyšující se nezaměstnanosti. Stejně tak veřejná doprava může být vhodným prostředkem boje proti ní. Naproti tomu zrušení poplatků u doktora nebo např. zvýšení podpory v nezaměstnanosti tento problém ještě více prohlubuje...
19.03.2009 (21:35)  
Pane M,nemohu souhlasit,spíše musím nesouhlasit. Dostupnost hromadné dopravy se se sníží tak jako tak,bez ohledu na to,jaká politická strana bude v té době u moci. Ona je totiž těžká hospodářská krize,ta s sebou nese a ponese pokles zájmu o přepravu,včetně přepravy cestujících. Prostě ten,kdo dosud do zaměstnání dojížděl vlastně denně tak jako nezaměstnaný bude na Úřad práce dojíždět jen cca 2x měsíčně,a někdy ani to ne. A srovnávat poplatky u lékaře a slevu z pojištění sem jednak nepatří,ale přesto:kdo a hlavně z čeho sleví nejpotřebnějším-důchodcům a nezaměstnaným? Ale poplatky musí platit i oni. Sleva na pojištění by se stejně týkala jen těch,kteří ji až zas tak moc nepotřebují.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.03.2009 (20:04)  
babilon: staci prostudovat smlouvy mezi CD a MD. Kraje zrejme smlouvy s CD nezverejnuji (ale nepatral jsem po nich dukladne), nicmene podle mych informaci jsou temer opsane.
od Arriva: to je pravda, ale i tak je to pro rok 2011(?) dost pekna cena. Moc se mi tomu verit nechce, ale primo o dumpungu bych asi nemluvil - treba jen zanedbali nejakou polozku (napr. periodicke prohlidky) a ono jim to tak nejak vyslo. Navic je pro ne cenejsi vstoupit na trh a zvest se - nikoliv vydelat (s vydelkem pocitaji do budoucna v jinych VR).

Edit: k tomu me jeste napada, ze CD s levnou regionovou mohou dosahovat realne ceny kolem 90-100,-Kc/vlkm, tedy pokud si konecne zajisti odpovidajici provozni spolehlivost.
19.03.2009 (19:48)  
xAnri05: ad 3) To jsem netušil, doposud mi to nevyvraceli ani ti, kteří toho o financování dost vědí.
ad 5) Myslím, že náklady na někalikavozový dálkový vlak budou dost jiné než náklady na lehký motorák. Takže s tím dumpingem bych to zas tak jednoznačně neviděl.
registrovaný uživatel kubam 
19.03.2009 (19:16)  
M: je pravda,že návaznost je důležitější, pokud půjde bez problémů koupit lístek ve vlaku, tak to půjde i tak;-)
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko