..: Ministr dopravy zrušil výběrové řízení za 36 miliard :..

Trať 024 Praha – Ministr dopravy Petr Bendl 1.3.2009 v pořadu České Televize, Otázky Václava Moravce, uvedl, že zvažuje zrušení výběrového řízení, které vyhlásila SŽDC a jehož cena se šplhá ke 36 miliardám. To se naplnilo a Bendl během včerejšího dne toto výběrové řízení zrušil. Jedním z důvodů byl protest odborů, kterým se nelíbil zejména nejasný převod 4 tisíc zaměstnanců ze státní organizace na soukromou firmu a nejistota jejich zaměstnanosti. Tato zakázka, jak jsme vás již informovali, by na skoro 9 let zbavila SŽDC starostí nad správou všech železničních tratí v Česku.

Zakázku vyhlásil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček; Bendl se v OVM nechal slyšet, že má zájem na prověření a posouzení všech nezbytností s ní spojených a nevylučuje její případné zrušení, což se tak včera v odpoledních hodinách stalo. Podle současného ministra v současné době panuje nejistota, zda vítězná společnost dokáže zajistit celkový objem prací na celém území státu. SŽDC si od zmiňovaného převodu zaměstnanců pod jednu společnost slibovala zejména zefektivnění práce a snížení nákladů až o 11%.

Zdroj: ČT24, text: Vítek_V


city.elefant Poslat mail autorovi | 11.3.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
11.03.2009 (12:20)  
Ad Chikatetsujin:můžete nějak vysvětlit,co to jiného než arogance,když je ministr několikrát vyzýván k jednání s odbory a on to prostě ignoruje?
Ad M:v principech kapitalizmu jste jistě tak říkajíc ,,kovaný". Proč se tedy pozastavujete nad tím,že odbory chtějí pro své členy něco,co se kapitalistům-majitelům nelíbí a vynucují si to?
11.03.2009 (12:09)  
Rozdělit kontrakt na více malých by nebylo od věci, protože by bylo zřejmé co která firma za danou částku dělá. Myslím, že by brzy bylo vidět, kdo peníze utápí a kdo za ně maká. Když bude jedna megazakázka, nebude zase vidět nic.

František: Koukáš na to španou perspektivou. Ono není 4000 zaměstnanců jako 4000 zaměstnanců. Také je tu pojem jako produktivita práce, jinak řečeno kolik % pracovní doby tráví zaměstnanci tím, že něco někde něco usilovně kutí na traťovém tělese.
registrovaný uživatel junkrs 
11.03.2009 (11:55)  
Tak osobně si myslím, že nemakačenka se dají "vyházet" i ze státní firmy a jestliže si takovéto lidi nikdo neohlídá, je to spíš problém řídících pracovníků a je už jedno jestli ve státním nebo soukromém sektoru.
Jinak přesunem přidělených peněz další firmě se tato částka zase o něco změnší, protože i dotyčná firma bude chtít určitě hospodařit se ziskem a zlepšit své technické zázemí. Takže by se pak mohlo stát, že do samotné infrastruktury zas půjde o několik mld korun méně, než na to bylo vyčleněno. A osobně si myslím, že každá miliarda dobrá, ne?!
11.03.2009 (11:48)  
FRK) To jsou zas bláboly o démonu monopolymu, že? Jak může firma navyšovat ceny, když bude mít smlouvu s uvedenými cenami za kontrakt? To by mě teda zajímalo... Jestli půjde o valorizaci z důvodu navýšení mzdových nebo materiálních nákladů, tak tam je to bez debat, na tom by SŽDC nic neušetřila, i kdyby ti zaměstnanci byli přímo pod ní.
registrovaný uživatel Kakov 
11.03.2009 (11:47)  
Farkač Karel: rozmelneni mezi xxx mrnavych firem (presne dle neoliberalnich postoju ODS), vede jen k vytraceni uspory a vseobecnému plýtváníona ta konkurence je sice potrebna vec, ale neni samospasitelna, ani vsemocna, tzv. ruka trhu u nas v podstate v zadnem oboru nefunguje
11.03.2009 (11:42)  
Přesun prací k jen jediné firmě a ještě na dlouhou dobu je špatné. Tím se zcela vytrácí možnost konkurence a firma, která by to vyhrála, by měla absolutní monopol a mohla by si v budoucnu navyšovat ceny.
Ministr udělal dobře že VŘ zrušil, zvláště když za rok budou volby a kdejací političtí dobrodruzi, by využili při své volební kampani to, že před nimi se přijímají radikální změny. FRK
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
11.03.2009 (11:26)  
ad M:
Vousáč má s tou přezaměstnaností pravdu. K SŽDC/SDC mám takový vztah, že z vlastních zkušeností vím jak to tam chodí. Třeba jen "obyčejná" traťovka má mnohdy všeho všudy pár dělníků. A takový stav panuje více méně všude "v provozu"nejen u traťovky. Pravda je ale i taková, že někdy na těch vyšších místech přezaměstnanost přímo "kvete". A to platí i o těch odborech, které samozřejmě už z principu musí říci, že mají strach o lidi, kteří by následným převodem k soukromé firmě mohli skutečně ztratit práci. Jenže tímto převodem by současně ztratily práci i odbory a dost těžko by nové odbory vznikaly v soukromém sektoru (pokud by to nebylo nějak ošetřeno, což je v dnešní době utopie).
11.03.2009 (11:25)  
Já jenom nechápu, co by se ušetřilo tím, že by určitá skupina zaměstnanců přešla ze SŽDC do jiné firmy, kde by dělala úplně totéž, přičemž jediný rozdíl by byl v tom, že peníze by jim nešly od SŽDC přímo, nýbrž ještě přes další "management", tentokrát soukromé firmy. Měl jsem za to, že stejně jako se ČD mají zabývat dopravou, má se SŽDC zabývat údržbou a rozvojem dopravní infrastruktury. Takto by dělala to co doposud, jen by práci najímala nikoli od ČD, nýbrž od jiné firmy vzešlé z výběrového řízení (možná znovu ČD, pokud by vyhrály). Fakticky by se tím opět zbavila činnosti, pro kterou byla ustavena. Jiná věc je, že třeba takové Ředitelství silnic a dálnic, pokud vím, také jen zadává zakázky a samo silnice neudržuje (nebo je tomu jinak?), takže by došlo ke kýžené analogii. Ovšem v obou případech zřejmě půjde o živení zbytečných manažerů.
11.03.2009 (11:08)  
Vousáč: Arogance vůči odborům? Probůh, už od dob Duška neznám arogantnější "organizaci" než jsou drážní odbory (buď bude po našem a nebo se nebude pracovat). Zrovna odbory drah mi nepřijdou ani malilinko konstruktivní. A pokud přímo ovlivňují ministerská rozhodnití, tak mám silný pocit, že to značně překračuje běžný rámec vlivu a účelu odborů (tedy ochránit zaměstnance před svévolí zaměstnavatele).
registrovaný uživatel M 
11.03.2009 (10:51)  
Tu prezamestnanost ale predevsim naznacily samotne odbory. Nebo z jakeho jineho duvodu se obavaly o zamestnanost? Z jakeho jineho duvodu, rad se poucim...

Jinak pokud jde o odbory, tak se nenech vysmat a hlavne zas nazabrus na led typu "nebyt odboru, tak se porad pracuje 12 hodin denne". Kvuli barevnym televizim, kvuli hermelinu s peprem nebo kvuli levnejsim letenkam se taky nedemonstrovalo, nevydiralo a neodborovalo a prece je mame...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko