Praha – Ministr dopravy Petr Bendl 1.3.2009 v pořadu České Televize, Otázky Václava Moravce, uvedl, že zvažuje zrušení výběrového řízení, které vyhlásila SŽDC a jehož cena se šplhá ke 36 miliardám. To se naplnilo a Bendl během včerejšího dne toto výběrové řízení zrušil. Jedním z důvodů byl protest odborů, kterým se nelíbil zejména nejasný převod 4 tisíc zaměstnanců ze státní organizace na soukromou firmu a nejistota jejich zaměstnanosti. Tato zakázka, jak jsme vás již informovali, by na skoro 9 let zbavila SŽDC starostí nad správou všech železničních tratí v Česku.
Zakázku vyhlásil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček; Bendl se v OVM nechal slyšet, že má zájem na prověření a posouzení všech nezbytností s ní spojených a nevylučuje její případné zrušení, což se tak včera v odpoledních hodinách stalo. Podle současného ministra v současné době panuje nejistota, zda vítězná společnost dokáže zajistit celkový objem prací na celém území státu. SŽDC si od zmiňovaného převodu zaměstnanců pod jednu společnost slibovala zejména zefektivnění práce a snížení nákladů až o 11%.
Zdroj: ČT24, text: Vítek_V
| 11.3.2009 (7:00)
Ad M:v principech kapitalizmu jste jistě tak říkajíc ,,kovaný". Proč se tedy pozastavujete nad tím,že odbory chtějí pro své členy něco,co se kapitalistům-majitelům nelíbí a vynucují si to?
František: Koukáš na to španou perspektivou. Ono není 4000 zaměstnanců jako 4000 zaměstnanců. Také je tu pojem jako produktivita práce, jinak řečeno kolik % pracovní doby tráví zaměstnanci tím, že něco někde něco usilovně kutí na traťovém tělese.
Jinak přesunem přidělených peněz další firmě se tato částka zase o něco změnší, protože i dotyčná firma bude chtít určitě hospodařit se ziskem a zlepšit své technické zázemí. Takže by se pak mohlo stát, že do samotné infrastruktury zas půjde o několik mld korun méně, než na to bylo vyčleněno. A osobně si myslím, že každá miliarda dobrá, ne?!
Ministr udělal dobře že VŘ zrušil, zvláště když za rok budou volby a kdejací političtí dobrodruzi, by využili při své volební kampani to, že před nimi se přijímají radikální změny. FRK
Vousáč má s tou přezaměstnaností pravdu. K SŽDC/SDC mám takový vztah, že z vlastních zkušeností vím jak to tam chodí. Třeba jen "obyčejná" traťovka má mnohdy všeho všudy pár dělníků. A takový stav panuje více méně všude "v provozu"nejen u traťovky. Pravda je ale i taková, že někdy na těch vyšších místech přezaměstnanost přímo "kvete". A to platí i o těch odborech, které samozřejmě už z principu musí říci, že mají strach o lidi, kteří by následným převodem k soukromé firmě mohli skutečně ztratit práci. Jenže tímto převodem by současně ztratily práci i odbory a dost těžko by nové odbory vznikaly v soukromém sektoru (pokud by to nebylo nějak ošetřeno, což je v dnešní době utopie).
Jinak pokud jde o odbory, tak se nenech vysmat a hlavne zas nazabrus na led typu "nebyt odboru, tak se porad pracuje 12 hodin denne". Kvuli barevnym televizim, kvuli hermelinu s peprem nebo kvuli levnejsim letenkam se taky nedemonstrovalo, nevydiralo a neodborovalo a prece je mame...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










