Praha – Ministr dopravy Petr Bendl 1.3.2009 v pořadu České Televize, Otázky Václava Moravce, uvedl, že zvažuje zrušení výběrového řízení, které vyhlásila SŽDC a jehož cena se šplhá ke 36 miliardám. To se naplnilo a Bendl během včerejšího dne toto výběrové řízení zrušil. Jedním z důvodů byl protest odborů, kterým se nelíbil zejména nejasný převod 4 tisíc zaměstnanců ze státní organizace na soukromou firmu a nejistota jejich zaměstnanosti. Tato zakázka, jak jsme vás již informovali, by na skoro 9 let zbavila SŽDC starostí nad správou všech železničních tratí v Česku.
Zakázku vyhlásil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček; Bendl se v OVM nechal slyšet, že má zájem na prověření a posouzení všech nezbytností s ní spojených a nevylučuje její případné zrušení, což se tak včera v odpoledních hodinách stalo. Podle současného ministra v současné době panuje nejistota, zda vítězná společnost dokáže zajistit celkový objem prací na celém území státu. SŽDC si od zmiňovaného převodu zaměstnanců pod jednu společnost slibovala zejména zefektivnění práce a snížení nákladů až o 11%.
Zdroj: ČT24, text: Vítek_V
| 11.3.2009 (7:00)
O stejné "výhodnosti" se mluvilo před lety, když se rozhodovalo o privatizaci ŽOS (v důsledku konkurence opravy budou kvalitnější a levnější ...). Jaká je realita ? ČD si především z cenových důvodů vytvořily dceřinnou společnost (DPOV) s náplní ŽOS.
Pokud budou chtit neco odbory po kapitalistech, tak je mi to uplne ukradeny (je to problem odboru a kapitalisty - jeden potrebuje druheho). Jenze tady to chcou po statu a zatahuji se do toho i "nevinni"...
Jinak pokud je rec o Zakoniku prace, tak cetl jsi ho nekdy? Kde je tam pasaz o tom, ze partnerem pro pracujici je ministr?
Anri - najdi mi to v zakone, najdi mi to v kolektivnim vyjednavani.. V uvodu ctu pouze "Zákon upravuje kolektivní vyjednávání mezi odborovými organizacemi a zaměstnavateli nebo jejich organizacemi, za případné součinnosti státu, jehož cílem je uzavření kolektivní smlouvy." Rozhodne tam nectu neco, ze by ministr mel byt partnerem pro vyjednavani... Jinak pokud jde oten narust produktivity - jako pokud na kole zrychlis z 4 kmh na 10 kmh, tak je je narust giganticky. Ale rozhodne to neznamena, ze jedes rychle (ostatne viz kuchi)...
Spinne - no, pokud to tak je (mozna jo, netusim), tak stejne tu udrzbu ale bude muset nekdo udelat. A jestli to bude pracovnik firmy SZDC nebo "Skansky" nebo nejakyho eserocka je snad jedno. Furt to budou ti stejni lidi. Takze porad je to o stejne veci - pokud neexistuje prezamestnanost (mozna fakt ne), tak PROC se teda odbory boji, ze lidi prijdou o misto? Necht mi nekdo zodpovi tuhle jednoduchou otazku... A asi nebude chtit odpovedet, ze je to tak, ze odbory se boji, ze uz nebudou mit koho "hajit" a budou tak zbytecne:-))
Oooo, dekuji-dekuji za tento do nebe volajici blabol, ktereho se vzdy rad chytnu :)
Na drahach pracovalo v roce 1993 kolem 100.000 lidi, nyni je to neco kolem 30.000, kdyz je pocet vlaku na dvojnasobku. Odbornici se shoduji, ze tento segment zanamenal jeden z nejvyssich narustu produktivity prace vubec.
Naprosto soudruhům odborářům rozumím. Mít teploučké místečko odborářského bosse, taky bych ječel jak stará vydra, kdybych o něj měl přijít.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










