..: Ministr dopravy zrušil výběrové řízení za 36 miliard :..

Trať 024 Praha – Ministr dopravy Petr Bendl 1.3.2009 v pořadu České Televize, Otázky Václava Moravce, uvedl, že zvažuje zrušení výběrového řízení, které vyhlásila SŽDC a jehož cena se šplhá ke 36 miliardám. To se naplnilo a Bendl během včerejšího dne toto výběrové řízení zrušil. Jedním z důvodů byl protest odborů, kterým se nelíbil zejména nejasný převod 4 tisíc zaměstnanců ze státní organizace na soukromou firmu a nejistota jejich zaměstnanosti. Tato zakázka, jak jsme vás již informovali, by na skoro 9 let zbavila SŽDC starostí nad správou všech železničních tratí v Česku.

Zakázku vyhlásil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček; Bendl se v OVM nechal slyšet, že má zájem na prověření a posouzení všech nezbytností s ní spojených a nevylučuje její případné zrušení, což se tak včera v odpoledních hodinách stalo. Podle současného ministra v současné době panuje nejistota, zda vítězná společnost dokáže zajistit celkový objem prací na celém území státu. SŽDC si od zmiňovaného převodu zaměstnanců pod jednu společnost slibovala zejména zefektivnění práce a snížení nákladů až o 11%.

Zdroj: ČT24, text: Vítek_V


city.elefant Poslat mail autorovi | 11.3.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mr.Kofi  mail  
11.03.2009 (20:15)  
Přidávám se k uživateli M, ať tu někdo zcela jasně řekne, proč se ty odbory tak bojí.. Bojí se skutečně o místa ostatních zaměstnanců SŽDC nebo se bojí o jen svá místa?
11.03.2009 (20:09)  
Jenže jak se ukázalo, tak se v těch 36 miliardách "nějak" nepočítalo se mzdami pracovníků. Stačily na to obyčejné počty na úrovni absolventa páté třídy základní školy (i bez kalkulačky). Takže to jaksi tak výhodné asi není.
O stejné "výhodnosti" se mluvilo před lety, když se rozhodovalo o privatizaci ŽOS (v důsledku konkurence opravy budou kvalitnější a levnější ...). Jaká je realita ? ČD si především z cenových důvodů vytvořily dceřinnou společnost (DPOV) s náplní ŽOS.
registrovaný uživatel M 
11.03.2009 (17:34)  
Vousac - porad jaksi postradam pricinu te obavy odboru, tzn. ceho se boji? Pokud s na draze dre do umoru (mozna jo, mozna ne), tak by vyhozenej nemel byt nikdo a jakekoliv obavy jsou zbytecne, ne?
Pokud budou chtit neco odbory po kapitalistech, tak je mi to uplne ukradeny (je to problem odboru a kapitalisty - jeden potrebuje druheho). Jenze tady to chcou po statu a zatahuji se do toho i "nevinni"...
Jinak pokud je rec o Zakoniku prace, tak cetl jsi ho nekdy? Kde je tam pasaz o tom, ze partnerem pro pracujici je ministr?

Anri - najdi mi to v zakone, najdi mi to v kolektivnim vyjednavani.. V uvodu ctu pouze "Zákon upravuje kolektivní vyjednávání mezi odborovými organizacemi a zaměstnavateli nebo jejich organizacemi, za případné součinnosti státu, jehož cílem je uzavření kolektivní smlouvy." Rozhodne tam nectu neco, ze by ministr mel byt partnerem pro vyjednavani... Jinak pokud jde oten narust produktivity - jako pokud na kole zrychlis z 4 kmh na 10 kmh, tak je je narust giganticky. Ale rozhodne to neznamena, ze jedes rychle (ostatne viz kuchi)...

Spinne - no, pokud to tak je (mozna jo, netusim), tak stejne tu udrzbu ale bude muset nekdo udelat. A jestli to bude pracovnik firmy SZDC nebo "Skansky" nebo nejakyho eserocka je snad jedno. Furt to budou ti stejni lidi. Takze porad je to o stejne veci - pokud neexistuje prezamestnanost (mozna fakt ne), tak PROC se teda odbory boji, ze lidi prijdou o misto? Necht mi nekdo zodpovi tuhle jednoduchou otazku... A asi nebude chtit odpovedet, ze je to tak, ze odbory se boji, ze uz nebudou mit koho "hajit" a budou tak zbytecne:-))
11.03.2009 (17:14)  
Neznalek: SŽDC nemá hlavně zájem o dělnické a technické profese, protože chce hlavně úředníky a zadatelných činností se postupně zbavuje. Předvojem privatizace údržby je ověřovací provoz údržby zabezpečovacích zařízení (ne servisu) společností AŽD, který probíhá už třetím rokem.
registrovaný uživatel waszyn 
11.03.2009 (17:00)  
xAnri, a ted jeste tu o tom, kolik % lidi u drah v roce 1993 prostalo s lahvacem oprenych o lopatu, kolik se zavedlo pocitacu, kolik se zrekonstruovalo trati, na kterych tratich pribylo dvakrat vykonu a jak se na nich zmenilo rizeni provozu atd atd...
11.03.2009 (16:46)  
Spíše než pitvání práv odborů mne zaujala poslední věta prvního odstavce. Zdá se mi velmi pikantní, že SŽDC (Správa dopravní cesty) se již nechce zabývat ani hlavní náplní své práce - správou dopravní cesty!? To ani ministr neměl jinou možnost, než VR zrušit. Jinak by mohl také rozpustit SŽDC ...
registrovaný uživatel kuchi 
11.03.2009 (16:01)  
xAnri05: trochu si pletete rust produktivity a produktivitu...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
11.03.2009 (15:32)  
waszyn: ČD je možná subjekt v "kapitalistickém" prostředí, nicméně co se týče produktivity práce...
Oooo, dekuji-dekuji za tento do nebe volajici blabol, ktereho se vzdy rad chytnu :)
Na drahach pracovalo v roce 1993 kolem 100.000 lidi, nyni je to neco kolem 30.000, kdyz je pocet vlaku na dvojnasobku. Odbornici se shoduji, ze tento segment zanamenal jeden z nejvyssich narustu produktivity prace vubec.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
11.03.2009 (15:30)  
for Vousáč : "Možná nevíte,že v odborech se vše tak říkajíc rodí zdola" Ne - nic se nerodí zdola. To jen odboráři z povolání brání svoje ohrožená koryta.
Naprosto soudruhům odborářům rozumím. Mít teploučké místečko odborářského bosse, taky bych ječel jak stará vydra, kdybych o něj měl přijít.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
11.03.2009 (15:28)  
Pred postupujici diskusi doporucuji pritomnym osvezit si pojmy zakonik prace, kolektivni vyjednavani a tripartita. Pak bude treba hned jasnejsi, proc mohou odbory jednat s ministrem legitimne.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko