Praha – Ministr dopravy Petr Bendl 1.3.2009 v pořadu České Televize, Otázky Václava Moravce, uvedl, že zvažuje zrušení výběrového řízení, které vyhlásila SŽDC a jehož cena se šplhá ke 36 miliardám. To se naplnilo a Bendl během včerejšího dne toto výběrové řízení zrušil. Jedním z důvodů byl protest odborů, kterým se nelíbil zejména nejasný převod 4 tisíc zaměstnanců ze státní organizace na soukromou firmu a nejistota jejich zaměstnanosti. Tato zakázka, jak jsme vás již informovali, by na skoro 9 let zbavila SŽDC starostí nad správou všech železničních tratí v Česku.
Zakázku vyhlásil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček; Bendl se v OVM nechal slyšet, že má zájem na prověření a posouzení všech nezbytností s ní spojených a nevylučuje její případné zrušení, což se tak včera v odpoledních hodinách stalo. Podle současného ministra v současné době panuje nejistota, zda vítězná společnost dokáže zajistit celkový objem prací na celém území státu. SŽDC si od zmiňovaného převodu zaměstnanců pod jednu společnost slibovala zejména zefektivnění práce a snížení nákladů až o 11%.
Zdroj: ČT24, text: Vítek_V
| 11.3.2009 (7:00)
karosa - dekuji za odpoved. Takze je to ale o tom, ze je tam prezamestnanost (a je celkem jedno, jestli v kanclu nebo terenu, to nikdo nikde nerozlisoval) a dalo by se to delat s mensim poctem lidi a usetrit tak...
Je to půl roku co jsem z SDC pryč a byť jsem tam byl jen dva roky, tak zrovna na těch místech o kterých tu někdo psal jako "přezaměstnanost". Záleží ale na kraji. Ale velká SDC mají opravdu alespoň 50% úřednického personálu k tomu, aby pili kafe. Nechci se bavit o složkách typu traťové okrsky. Tam se lidi povyhazovali a je jich naprostý nedostatek. Ale z vlastní zkušenosti vím, že se čistí spodní patra a vršek si ty teplý židle rve. Ještě mě pobavilo 20000/os:-D při výpočtu mezd. Jednak by se měly počítat náklady zaměstnavatele a to u té skladby (3/4 úpředníci s min. 20ti hrubého) leze výš. Každopádně toto výběrové řízení mohlo poslat štiku do toho bahňáku, kterým SDC jsou (a byly i pod ČD). S kolegou, který taky z SDC odešel doufáme, že se to dostane tam, že SDC bude mít lidi na údržbu a investice se budou zadávat.
Zajímalo by mě co by se stalo kdyby se našel opravdový tvrďas, který odborům neustoupí... Za jak dlouho by vlaky lidem přestaly chybět. Za jak dlouho by odborářům začaly chybět peníze... Bylo by to bolestivé období, ale výsledek by mohl být dost zajímavý.
Jinak tykání je internetu celkem běžné asi jako si potykávají odboráři, aniž by se třeba blíže znali. Ale když chcete....
znám řadu případů naprosté zbytečnosti lidí, v soukromém sektoru by se toto nedělo, nehledejme v tom záchranu pracovních míst, ikdyž je to dobrý tah politika , je potřeba zjistit a zajistit přes koho těch 36 mil. proteče, zbytek řečí se teď hodí , odbory v tomto hrají druhé housle a sbíraj body.
Je to jako když ČEZ chce a nechce stavět paroplynovou elektrárnu.V podstatě šlo o legalizaci úplatku za zakoupení projektu a stavět se to nikdy nebude, jen kdyby se někdo ptal tak to stavět chceme.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










